Beckham: De fire år i Real Madrid var noget af det smukkeste
Tidligere på ugen svarede den tidligere Real Madrid-spiller, David Beckham, i et videookald på spørgsmål om hans tid i Real Madrid, hvilken han husker tilbage på med gode minder.
Beckham fortæller selv, at tiden i Real Madrid var noget af det bedste i hans karriere:
- De fire år, som jeg tilbragte i Real Madrid, var noget af det smukkeste og vigtigste i min karriere. Forholdet til fansene, at få chancen for at træde ud på Bernabéu og spille på et af de største stadions i fodboldverdenen. Jeg har virkelig gode minder fra den tid.
Beckham var en del af det hold, som på dramatisk vis hev mesterskabet hjem på sidste spilledag i 2006-07-sæsonen. Det er en sæson, vi tidligere har kigget tilbage på i en podcast, og den finder I her. I den afgørende 3-1-sejr mod Mallorca var det Beckham, der blev afløst af nu afdøde José Antonio Reyes, der med to vigtige mål sendte mesterskabet til Madrid. I jubelscenerne kunne man alligevel se en begejstret Beckham, og englænderen fortæller da også, at det var en stor oplevelse:
- Et virkelig specielt øjeblik var, da vi vandt La Liga. Det var en utrolig præstation, fordi det var en afgørende sæson for klubben og for mig. Det lignede ikke, at vi ville vinde, men det gjorde vi.
Sæsonen forinden havde Zidane spillet sin sidste kamp for Real Madrid, og Beckham fortalte om franskmandens ord til ham til den sidste træningssession:
- Det var Zidanes sidste træningssession. Han satte sig ned ved siden af mig og sagde: ’Tak for alt du har gjort, for at være en fantastisk holdkammerat’. Det var et smukt øjeblik.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza