Brahim: Truppens yderste mandat

• Benzeron
  • Benzeron's profilbillede Emne forfatter
  • Forum begynder
  • Forum begynder
  • No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
1 måned 2 uger siden #1 af Benzeron
Tilbage i januar...

Brahim logo

Tilbage i januar 2019 brugte Real Madrid 17 millioner euro på at hente Brahim Díaz i Manchester City, men spanieren er i dag ikke tættere på førsteholdet i det spanske, end han var i det engelske.

Brahim blev hentet på et tidspunkt, hvor Real Madrid havde en række skader til holdets offensivspillere, men efter de igen blev klar, har Brahim ikke haft den store mulighed for spilletid.

I slutningen af sidste sæson virkede det som om, at Zidane havde tiltro til den vævre kantspiller, da en sæson uden mulighed for at hente trofæer skulle spilles færdig. Derfor kunne man dengang tro, at Zidane ville gøre brug af Brahim i den efterfølgende sæson, men to skader kort efter hinanden holdt ham fra at deltage i U-21-EM med Spanien og få en ordentlig optaktssæson med Real Madrid.

Brahim spiller den plads, som der er størst rift om i Real Madrid, hvor spillere som Hazard, Bale, Vinícius, Vázquez, Rodrygo, Asensio og måske også Isco og James er foran ham i køen til spilletid. Han kan dog være heldig at drage fordel af, at Zidane kommer til at have mulighed for at lave fem udskiftninger per kamp, når ligaen genoptages, men i klubben håber man sandsynligvis på, at spanieren vil acceptere en lejeaftale i næste sæson, eftersom det som ung, lovende spiller er dyrt for udviklingen at befinde sig i holdets alleryderste periferi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #2 af DeLaRed
Han er i mine øjne den oplagte erstatning til Lukas Vasquez. Jeg ved naturligvis at det er utopi at tro at ZZ vil af med den aldrende kor-dreng, men Brahim kunne være en naturlig overtager af pladsen hvis det skete.

I de år hvor ZZ fik mest ud af LV, var han en rigtig solid 12-13 mand, der kom på banen i kampens sidste 30min og brugte sin hurtighed til at overløbe en trættende Venstre-back hos modstander holdet, samt bragte et stort løbe pensum i kamps slutning til at ligge et højt pres og hjælpe Dani C. med de defensive pligter i banens højre side(især vigtigt når modstander holdet skiftede nyt blod ind i den side iløbet ad kampen)

LV har aldrig været en stjerne og heller aldrig haft kvaliteten til at være starter, men han har været en arbejdshest som holdet har nydt godt af, og han har så vidt jeg ved aldrig beklaget sig over sin rolle på holdet.

LV har dog mistet sin hurtighed og derved også sin spids kompetence, jeg tror derfor også kun vi i fremtiden vil se en fortsat nedadgående kurve fra ham, faktum er, det han var godt til en gang er han ikke længere, og det vil nok skade holdet på både kort og lang sigt.

Brahim, er en oplagt erstatning, da han uden tvivl besidder samme hurtighed som LV for 4-5 år siden, han befinder sig fint på højre kanten. Af det vi indtil videre har set fra ham, vil jeg mene at han besidder en bedre teknik end LV, og så har han også i de fleste kampe han har spillet vist en utrolig arbejdsiver og en stor løbe-villighed. Desuden mener jeg heller ikke at have hørt ham beklage sig over sin perifære rolle på holdet.

Så kunne man arbejde med hans defensive kvaliteter, og lære han også at spille en dybere rolle på højrekanten i visse kampe, så mener jeg snildt vi kunne sige farvel og tak til LV og så beholde Brahim som taktisk udskiftnings spiller, der over de næste mange år kunne vise sig at blive en vigtig brik i kampenes sidste halve time.

...og så tænker jeg også han er en smule billigere på løn-kontoen...

Edit: Hertil hører naturligvis at Bale og James ryger i den første ro-båd til Newcastle når transfer vinduet slutter. Får så burde der pludselig være lidt kortere til spilletid for Brahim hvis også LV søgte nye græsgange...

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved DeLaRed.

1 måned 2 uger siden #3 af Salix7
Jeg tror desværre, at du har ret angående ZZ valg af spillere, og hvordan han benytter dem!

Jeg håber dog inderligt at Brahim enten får en reel chance, da hans fodboldmæssige kvaliteter er enormt store, og han spiller på et højt niveau, hver gang ham har fået chancen.
Får han ikke chancen skal han helt sikkert leges ud til en klub, hvor han får fuld spilletid som fx Martin Ø.

I min verden passer Brahim perfekt til holdet, da hans teknik er fantastisk, har en virkelig god spilforståelse og laver både mål og assists - alt sammen noget vi har manglet de sidste to sæsoner, hvor ZZ igen igen har benyttet den gamle garde - SUK!

1 måned 2 uger siden #4 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Brahim: Truppens yderste mandat
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at der er noget med Brahim Diaz som vi ikke kender til, og her tænker jeg hans seriøsitet til træning og til livet som professionel fodboldspiller generelt. For talentet er helt åbenlyst til stede, hvergang jeg har set ham spille laver han jo den ene lækre detalje efter den anden. Især målet mod Real Sociedad var jo ren Messi.

Og jeg tænker bare at når talentet er så stort, så må der være andre grunde til at han aldrig spiller, eller endda bare får chancen, hverken for os eller for Manchester City. Jeg tror det er for nemt at sige at Zidane bare ikke kan lide ham, eller at der er andre med større anciennitet foran ham, for hvis han viser sig god nok til træning, så er Zidane vel heller ikke større idiot end at han giver ham chancen, alá Fede Valverde f.eks.

Det er en skam hvis det forholder sig sådan som jeg måske mistænker, for som type er han alt det jeg elsker ved fodbolden. Driblestærk, lynhurtig og kreativ. Men hvis han regner med at blive udtaget til kampene på en badebillet, så er det nok ikke Real Madrid han skal spille i.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 2 uger siden #5 af Lars1991
Altså den der med at Zidane kun spiller med den "gamle garde" troede jeg allerede var modbevist herinde. Med Valverde og Mendy's indtog, og Marcelo og Modric's markant mindre rolle på holdet er det da pænt mærkeligt at blive ved med at køre i den samme rille. Og hvem er det fra den "gamle garde" i mener Diaz skal sætte af? Altså Vinicius og Rodrygo har jo begge spillet foran ham gang på gang, og de vel ikke gamle. Bale og Vasques har jo heller ikke fået meget den her sæson, også på grund af skader selvfølgelig. Men det vel underordnet, Diaz har stadig ikke få mere spilletid af den grund. Eller menes der at han skal spille i stedet for Benzema? Kroos? Ramos?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Mathiaska

1 måned 2 uger siden #6 af DeLaRed

Lars1991 skrev: Altså den der med at Zidane kun spiller med den "gamle garde" troede jeg allerede var modbevist herinde. Med Valverde og Mendy's indtog, og Marcelo og Modric's markant mindre rolle på holdet er det da pænt mærkeligt at blive ved med at køre i den samme rille. Og hvem er det fra den "gamle garde" i mener Diaz skal sætte af? Altså Vinicius og Rodrygo har jo begge spillet foran ham gang på gang, og de vel ikke gamle. Bale og Vasques har jo heller ikke fået meget den her sæson, også på grund af skader selvfølgelig. Men det vel underordnet, Diaz har stadig ikke få mere spilletid af den grund. Eller menes der at han skal spille i stedet for Benzema? Kroos? Ramos?

Hey @Lars1991

Nu ved jeg ikke om mit indslag er blevet misforstaaet, for jeg mener ikke noedvendigvis at Brahim skal staa foran saa mange andre i koeen i denne season, mit indlaeg var myntet mere pa hvad der sker med ham i naeste season. For som jeg skriver, saa gaar jeg ud fra (det kan dog vaere det bare er oenske taenkning) at Bale og James begge forlader Real efter denne season, de har begge optaget noget spilletid paa hoere kanten, derimod faar vi Asensio tilbage, som i mine oejne staar foerst i koen til at spille paa vores hoejre-kant (vel og maerke hvis vi ikke handler ind til den position, og naturligvis skal vi ogsaa gerne se en smule af hans gamle niveau naar han kommer retur), hertil gaar jeg ud fra at Rodrygo ogsaa bliver i klubben til naeste season, med udgangspunkt i at skulle spille i hoejre side (da jeg ikke kan se ZZ vaelge ham fremfor Hazard eller Vini paa venstre kanten, og heller ikke mener han er moden nok til at spille centralt endnu, her kan jeg naturligvis tage fejl). Og saa er der Oedegaard, som ogsaa kan spille Hoejre-kanten (jeg saa ham dog hellere spille centralt, men det er en personlig preference, og langt fra sikker at jeg faar ret i at det er den bedste loesning, jeg ser ham dog klart som en afloeser for Modric, potentielt ogsaa i en Isco rolle, og derfor synes jeg det ville vaere synd at spille ham ind paa en anden position, men nok om det)

Hvis mine antagelser viser sig at holde stik, saa er spoergsmaalet saa hvem staar efter Rodrygo i koen til Hoejre kanten, vi har tidligere set Isco indtage den side, dog mener jeg vi ser hans bedste spil i en fri rolle fra venstre side, eller liggende mere centralt(og maaske er han der heller ikke i naeste season), og det er saa her spoergsmaalet kommer: Skal man vaelge LV eller skal man vaelge Brahim? og som svar til det spoergsmaal, mener jeg vi har set en nedadgaaende form-kurve fra LV de sidste 2 seasoner, og jeg spaar at dette er pga hans manglende fart, som jeg ikke ser ham faa tilbage igen, og derfor mener jeg at holdet ville vaere ligesaa godt stillet ved at bruge Brahim som back-up(3-4. valg) til den position, som hvis vi fortsaetter med at bruge LV, og hvis man saa medtager at der er mange flere aar i benene paa brahim vs LV, samt at Brahim sandsynligvis er en del billigere end LV, saa giver det i mine oejne mening at sige farvel til LV og give Brahim chancen, som indskiftnings-spiller....altsaa det jeg siger er, jeg mener ikke vi er daarligere stillet med Brahim end LV, saa hvorfor ikke vaelge Brahim.

Dette var ikke en kritik af ZZ dispositioner i denne season, og jeg mener heller ikke at han som saadanne kun spiller med den gamle-garde, i denne season har han ikke haft det hold han havde oenskede sig (Bale / James), men han har foersoegt at faa det bedste ud af det...Naar det saa er sagt, saa er den gamle-garde 1 aar aeldrere til naeste season, og derfor er det kun reelt at man kigger paa hvilke loesninger vi har uden nogle af Zidane's tdiligere "sikre" valg, ud over LV som en naturlig start paa en forygnelse af holdet har jeg ogsaa selv vaeret stor fortaler for at vi siger "tak for alt" til Marcelo, men den ved jeg godt deler vandene endnu mere her paa siden, saa den lader jeg ligge i denne omgang.

Faktum er, vi har efter min mening stadig en super solid stamme paa holdet, med flere spillere fra vores storheds-tid i det sidste aarti, som stadig kan bidrage med meget over den kommende seasoner, men vi maa ogsaa begynde at kigge paa at opbygge et nyt og yngrere hold op, og her er Brahim en oplagt aftager til LV's position som "super-indskifter paa hoejre kant", hvis vi altsaa kan komme af med LV (han skal jo ogsaa selv ville vaek, hvilket jeg ser som utrolig usansynligt)...

Donde está la biblioteca?

1 måned 2 uger siden #7 af Lars1991
Det var faktisk mere rettet imod salix i dette tilfælde, men han er ikke den eneste der bliver ved med at gentage alt det der med "den gamle garde". Synes bare det er så unuanceret og en let købt kritik at det irriterer mig - udover at jeg så også ser det som helt fakutelt forkert, når vi især i denne sæson har set, ikke bare rutinerede spillere, men legender som Marcelo og Modric, blive decimeret til trupspillere, der ikke nødvendigvis starter i de vigtige kampe. Vi har endda set den urørelige Kroos blive sat af i en altafgørende kamp.

Din mening omkring Diaz som en erstatning for Vazquez er nu fin nok. Jeg synes ikke de minder nok om hinanden til at man kan snakke om en decideret erstatning, for mig at se er det en helt anden spiller og man får noget helt andet med ham på banen. Så tror, hvis man solgte Vazquez og beholdte Diaz, ville de alligevel ikke have samme rolle og de ville blive brugt forskelligt (selv hvis det på samme plads). Synes Vazquez er en hårdtarbejdende, gammeldags wing spiller, altid udfordrende og en god mentalitet. Diaz virker som en lidt mere moderne spiller, der godt kan lide at søge mere ind centralt og bruge sine tekniske færdigheder. Og man kan måske godt sætte spørgsmålstegn ved hans mentalitet, som #7 siger, selvom han har virket okay på banen.

Så min pointe er egentlig at, ja man kan da godt tage Vazquez ud, især nu hvor han præsterer så miserabelt, og så give Diaz hans plads på bænken. Men jeg tror ikke de ville blive skiftet ind i samme rolle, på samme tidspunkter, i samme situationer. Vazquez giver lidt mere taktisk at rode med, hvor Diaz måske er mere en spiller med flair hvis man skal jagte et mål.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.