Marca: Gündogan i Real Madrid-kikkerten

13 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Xabi Alonso forlængede ikke sin kontrakt med Real Madrid, om end Kongeklubben ellers havde præsenteret midtbanekreatøren for en lukrativt forlængelse - han havde udsigter til at blive en af klubbens bedst betalte spillere. Spanieren ville anderledes og afviste - nye udfordringer har altid tiltalt Alonso, som aldrig har lagt skjul på, at et nyt udlandseventyr er en mulighed. I første omgang har han i hvert fald besluttet at udskyde afgørelsen.

I denne sørgmodige henseende er Real Madrid blevet nødsaget til at kigge efter andre alternativer, og senest skulle Dortmunds stærke midtbanespiller, Gündogan, være kommet på listen over mulige kandidater, som i forvejen huser eksemeplvis Yaya Touré fra Manchester City.

Marca mener således at vide, at Real Madrid er blevet lun på Gündogan, som i sin tid skulle udfylde det tomrum, som en vis Sahin efterlod sig på Dortmunds midtbane. Sahin fejlede i Real Madrid - han kommer aldrig tilbage - og Gündogan tog Dortmund med storm, og Sahin, som nu er tilbage i sine vante rammer, blev en glemt skikkelse.

Gündogan har vist exceptionelt spil såvel i ligaen, som i Champions League. Denne transformering fra en relativ ukendt spiller til en profil på et af verdens mest attraktive fodboldhold skal selvfølgelig tilskrives, Jürgen Klopp, der er afsindig stærk i sin mandskabspleje.

Gündogan minder overvejende meget om Xabi Alonso i sin gøren og laden på midtbanen, også mere end sin fejlkøbte pendant, Sahin. Han er fysisk stærk, dynamisk i sit visionære spil, hvilket også afspejler sig i den tyske midtbanespillers Alonso-lignende tværafleveringer - han har utvivlsomt talentet, men spørgsmålet der lader sig stå tilbage er, om Gündogan i så fald han bliver hentet, kan abstrahere fra det mediemæssige pres der forekommer i Madrid og spansk fodbold i al almindelighed. Det er ikke kun en sportslig test at repræsentere Real Madrid, men ligeledes en menneskelig og psykisk lige så.

Gündogan skulle eftersigende have en favorabel kontrakt, som gør ham endnu mere attraktiv i forhold til et eventuelt samarbejde med Real Madrid. Han er ikke specielt løntung og kan formentlig erhverves for en slik. Der er nu skrevet endnu et kapital i den forestående rygtestrøm til sommer i Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #2 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Marca: Gündogan i Real Madrid-kikkerten
Spændende navn, især i Dortmunds udebanekamp mod Manchester City var han meget imponerende. Om han lige passer bedre til at afløse Alonso end Modric er jeg i tvivl om.

13 år 4 måneder siden #3 af Mathiaska

Rubæk skrev: Spændende navn, især i Dortmunds udebanekamp mod Manchester City var han meget imponerende. Om han lige passer bedre til at afløse Alonso end Modric er jeg i tvivl om.

Er jeg den eneste som ikke ser Modric som afløser for Alonso?
Jeg mener Modric er bedre længere fremme på banen, omend han også er rigtig god på Alonsos plads.

13 år 4 måneder siden #4 af mortenj
Synes godt nok dette er en lidt underlig artikel.

Her tænker jeg bl.a. på denne del:

"Xabi Alonso forlængede ikke sin kontrakt med Real Madrid, om end Kongeklubben ellers havde præsenteret midtbanekreatøren for en lukrativt forlængelse - han havde udsigter til at blive en af klubbens bedst betalte spillere. Spanieren ville anderledes og afviste - nye udfordringer har altid tiltalt Alonso, som aldrig har lagt skjul på, at et nyt udlandseventyr er en mulighed. I første omgang har han i hvert fald besluttet at udskyde afgørelsen."

Hvorfra ved i at Xabi Alonso har afvist det påståede kontraktudspil? Synes det er lidt mystisk det her.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #5 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Marca: Gündogan i Real Madrid-kikkerten

Mathiaska skrev:

Rubæk skrev: Spændende navn, især i Dortmunds udebanekamp mod Manchester City var han meget imponerende. Om han lige passer bedre til at afløse Alonso end Modric er jeg i tvivl om.

Er jeg den eneste som ikke ser Modric som afløser for Alonso?
Jeg mener Modric er bedre længere fremme på banen, omend han også er rigtig god på Alonsos plads.

Jeg gør heller ikke, men jeg ser Gündogan minde mere om Modric end Alonso. Men det er jo bare mig. Jeg ser i hvert fald ikke Gündogan være samme type som Alonso overhovedet, men sidstnævnte er jo lidt unik i sin stil.

13 år 4 måneder siden #6 af Il Duce
Jeg har været Real Madrid fan i snart 10 år. Jeg ved, at store transferindkøb og Real Madrid hænger sammen til hver sommertransfer, og jeg kan sagtens forestille mig, at Perez henter en profil til klubben for vanvittig mange penge - som altid. Bale, Cavani, Falcao, Yaya og mange andre "store" fodboldspillere er blevet sat i forbindelse med Real Madrid, og jeg vil selvfølgelig ikke klage, hvis nogle af de nævnte spiller ønsker at den hvide trøje. Jeg vil faktisk blive glad, hvis Real Madrid er så heldig at hente nogle af dem, men Gündogan vil jeg ikke juble over. Han har vist i denne sæson , at han har niveauet til top fodbold, og han er lynhurtig i opfattelsen og kan levere gode afleveringer. Han er uden tvivl en vigtig spiller i Dortmunds motor, men jeg ser ingen grund til at kaste mange penge efter ham, da Real Madrid allerede har Modric i truppen. Modric har været meget i modgang i denne sæson, og han har heller ikke vist det store i den første halvdel, og Manchester kampen blev en "game changer" for ham - og jeg er så glad for, at folk begynder at anerkende hans kvaliteter. Jeg har fulgt PrL i lige så lang tid som, jeg har fulgt Real, og jeg så, da Modric styrede Spurs' midtbane, og han viste sammen med Parker/ Huddlestone, at han har lungerne og evnerne til at arbejde både defensivt og offensivt. Han kan sagtens ersatte Xabi og være den dybe playmaker, og flytte bolden fornuftigt og styre holdets tempo. Han kan desuden flytte bolden frem ad, hvilket ikke er Xabi' styrker. Modric har overblikket, teknikken og evnerne til at være Real Madrids midtbanegeneral. Jeg håber, at Mou og fansene har tillid til den lille kroat.

Khedira - Modric
Özil

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Il Duce. Begrundelse: retoriske ændringer

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #7 af Storken
Besvaret af Storken på emne Marca: Gündogan i Real Madrid-kikkerten
Rigtig flot artikel.

Man tager en nyhed (rygtet om Gündogan), tilsætter lidt baggrundsviden (Alonsos manglende kontraktforlængelse), krydrer med lidt baggrundshistorie (Gündogans spillestil, præstationer og kontraktforhold) og runder det af med en vurdering af selve rygtets berettigelse. Man kunne måske strukturere nyheden lidt mere, men ellers er det flot håndværk.

Det er muligvis ikke journalistik, men madridista.dk skal ikke konkurrere med traditionelle medier. Madridista.dk skal finde deres egen platform og give nyhederne et personligt præg med udgangspunkt i skribenternes indgående kendskab til klubben. Dette skal komme til udtryk i relevant baggrundsviden og en vurdering af selve nyhedens indhold. Det er her man kan adskille sig fra bold.dk, sporten.dk osv.

13 år 4 måneder siden #8 af Daniel

mortenj skrev: Synes godt nok dette er en lidt underlig artikel.

Her tænker jeg bl.a. på denne del:

"Xabi Alonso forlængede ikke sin kontrakt med Real Madrid, om end Kongeklubben ellers havde præsenteret midtbanekreatøren for en lukrativt forlængelse - han havde udsigter til at blive en af klubbens bedst betalte spillere. Spanieren ville anderledes og afviste - nye udfordringer har altid tiltalt Alonso, som aldrig har lagt skjul på, at et nyt udlandseventyr er en mulighed. I første omgang har han i hvert fald besluttet at udskyde afgørelsen."

Hvorfra ved i at Xabi Alonso har afvist det påståede kontraktudspil? Synes det er lidt mystisk det her.

Søg lidt på nettet - den er god nok!

13 år 4 måneder siden #9 af Hugol
Jeg håber nu at man kigger lidt mod spanske spillere, når vi skal finde en ny midtbane til Real Madrid. Jeg kommer til at savne Xabis fantastiske afleveringer over flere meters afstand. Det var skidt vi ikke skaffede Javi Martinez, men lad os kigge mod Sociedad der har en masse dygtige midtbane spillere.

Super artikel i øvrigt. Hvad jeg havde forventet af Daniel !

Har valgt at takke af på forum!

Leveret af Kunena Forum