Mallorcas assistent-træner: Kubos venstreben er en gave fra Gud

3 år 9 måneder siden #1 af Administrationen
Der er...

Der er store forventninger til Real Madrids japanske stortalent, Take Kubo, som i øjeblikket er på en leje-aftale i Mallorca og her gør han det rigtig godt.

Det fortæller Mallorcas assistent-træner, Dani Pendín:
- Han er ung og en rigtig dygtig fodboldspiller. Han skal endnu lære meget, men i dag er han en meget bedre fodboldspiller end da han kom. Vi har arbejdet meget med ham og han er meget intelligent. Han er en knægt på 19 år, men han har et hoved, som var han 30 år. Når du snakker med ham, tror du næsten ikke på den alder, som han har. Han er meget dannet, respektfuld og er meget lyttende hver eneste gang, træneren snakker med ham.

Dani Pendín er dog særligt imponeret over Takefusa Kubos venstreben:
- Det venstreben, som han har, er et privilegium og det er en gave fra Gud, denne kvalitet han har i forhold til at spille og kontrollere. Han er også rigtig hurtigt, både på korte og lange stræk og så har han et rigtig godt spark.

Forhåbentlig får Kubo lov til at lyne med venstrebenet, når han på lørdag sammen med Mallorca tager imod hans tidligere klub, Barcelona.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 9 måneder siden #2 af Madridista02
Kubo er ser SÅ spændende ud. Jeg håber inderligt at vi kommer til at se meget mere til ham. Han kan blive vanvittigt god!

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #3 af Sahinovic
Kubo kommer forhåbentligt aldrig til at indgå i Real Madrids startellever. Han har ikke niveauet, eller potentialet til det.

Går alt som det skal, så bliver han en fin reserve, noget ala Lucas Vazquez.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #4 af Dios

Sahinovic skrev: Kubo kommer forhåbentligt aldrig til at indgå i Real Madrids startellever. Han har ikke niveauet, eller potentialet til det.

Går alt som det skal, så bliver han en fin reserve, noget ala Lucas Vazquez.


Hvad fanden har du drukket? Læg det venligst væk fra dig, for det er yderst skadende kan jeg høre :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #5 af Sahinovic

Dios skrev:

Sahinovic skrev: Kubo kommer forhåbentligt aldrig til at indgå i Real Madrids startellever. Han har ikke niveauet, eller potentialet til det.

Går alt som det skal, så bliver han en fin reserve, noget ala Lucas Vazquez.


Hvad fanden har du drukket? Læg det venligst væk fra dig, for det er yderst skadende kan jeg høre :D

På hvilke parametre imponerer han dig? Set fra et statistisk perspektiv, er det så de 0,8 key passes eller 1,4 driblinger pr. kamp der gør det, eller er det den helt fænomenale rating på 6,63? :-D

Den ene gang(?) jeg så ham for Real Madrid, var der tydeligvis tale om en overhyped japaner, og det er ikke fordi jeg havde en forventning om, at han på sin debut for førsteholdet skulle scorer mål og lægge den ene gudeaflevering efter den anden, men mere på hans bevægelser, vendinger og måden hvorpå han håndterede bolden.

Jeg kan eksempelvis godt finde et gammelt indlæg skrevet af mig, hvor jeg giver til udtryk for, at Ødegaard er noget meget specielt efter jeg havde set ham i cirka 5-10 minutter, og han havde også en forholdsvist anonym debut for førsteholdet.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 9 måneder siden #6 af 9eren
Det gør det ikke meget bedre at du dømmer ham ude set ud fra et statistisk perspektiv, fordi at stastistik overhovedet ikke har noget at gøre med talent udvikling. Hans fremtidige præstationer og nuværende kan være essentielle for om han ender på første holdet en dag, men hans første sæson i primera for Mallorca skal ses mere an.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #7 af Salix7
Jeg synes det er for tidligt at dømme Kubo ude, da han er meget ung og fortsat har meget at lære og skal udvikles.
Jeg håber i den grad, at han kan udvikle sig på samme måde som Ødegaard ... bare hurtigere :) Om han bliver god nok til at blive fast mand på holdet, må tiden vise..

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 9 måneder siden #8 af Madridista02

Sahinovic skrev:

Dios skrev:

Sahinovic skrev: Kubo kommer forhåbentligt aldrig til at indgå i Real Madrids startellever. Han har ikke niveauet, eller potentialet til det.


Den ene gang(?) jeg så ham for Real Madrid, var der tydeligvis tale om en overhyped japaner, og det er ikke fordi jeg havde en forventning om, at han på sin debut for førsteholdet skulle scorer mål og lægge den ene gudeaflevering efter den anden, men mere på hans bevægelser, vendinger og måden hvorpå han håndterede bolden.

Jeg kan eksempelvis godt finde et gammelt indlæg skrevet af mig, hvor jeg giver til udtryk for, at Ødegaard er noget meget specielt efter jeg havde set ham i cirka 5-10 minutter, og han havde også en forholdsvist anonym debut for førsteholdet.


Du har set ham spille én gang, men vælger alligevel at udtale dig negativt og dømmende om ham? Jeg kan slet ikke lige forstå din holdning til ham. Jeg så ham i preseason hvor han var virkelig overraskende god. Har set ham for Mallorca, og her ser han også virkelig spændende ud. Han er intelligent, flot teknik, hurtig og god med begge ben. Og hvor gammel er han? 18, 19? Ved ikke om du laver sjov.


Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaetinh, 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #9 af Dios
Sahinovic skrev:

På hvilke parametre imponerer han dig? Set fra et statistisk perspektiv, er det så de 0,8 key passes eller 1,4 driblinger pr. kamp der gør det, eller er det den helt fænomenale rating på 6,63? :-D

Den ene gang(?) jeg så ham for Real Madrid, var der tydeligvis tale om en overhyped japaner, og det er ikke fordi jeg havde en forventning om, at han på sin debut for førsteholdet skulle scorer mål og lægge den ene gudeaflevering efter den anden, men mere på hans bevægelser, vendinger og måden hvorpå han håndterede bolden.

Jeg kan eksempelvis godt finde et gammelt indlæg skrevet af mig, hvor jeg giver til udtryk for, at Ødegaard er noget meget specielt efter jeg havde set ham i cirka 5-10 minutter, og han havde også en forholdsvist anonym debut for førsteholdet.


Jeg kigger faktisk aldrig på de stats der, så det er overhovedet ikke det jeg vurdere ham eller andre på :)

Vildt, at du vurdere ham som dårlig på de parametre jeg synes han er vanvittig overlegen i. Det er nemlig hans bevægelse/måde at blive retvendt på, boldbehandling, placeringsevne og temposkift hvor jeg synes hans potentiale er enormt, og nok også langt større end Ødegaard's, hvis den sammenligning overhovedet skal laves. Det synes jeg nemlig ikke, da de er 2 vidt forskellige typer.
Hvilken kamp så du? For jeg synes hans pre-season for os var utrolig lovende. Som i overraskende god.


Nu ved jeg, at alle kan blive gjort til verdensstjerner på youtube, men bare se de første 2 min. af den her video. Det underbygger jo i den grad, hvor utrolig moden og god han er til de ting jeg beskriver. Derudover har han altså nogle gode afslutninger på mål. Nuvel, så mangler der stadig en del, men lige fyldt 19 år, så er det tilladt.
Bliver der arbejdet rigtigt med ham, så tror jeg han bliver den tætteste vi kommer på Messi de næste 10 år.

Jeg kan sagtens se problemet i, at have både Ødegaard og Kubo på holdet samtidig i deres nuværende forfatning. Forstået på den måde, at de minder utrolig meget om hinanden, men samtidig kan de også hurtigt blive noget der minder om Iniesta og Messi duoen, hvis Real Madrid/Zidane er god nok til at lave det arbejde. Det har jeg helt sikkert tiltro til at de har.

Jeg spår Kubo en kæmpe fremtid, og forhåbentlig i Real Madrid. Det handler ligeså meget om konstellationen omkring dem som det taktiske setup. Tror ihvertfald, at vi får mere at se til Kubo end Rodrygo i Real.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #10 af Sahinovic

Dios skrev: Jeg kigger faktisk aldrig på de stats der, så det er overhovedet ikke det jeg vurdere ham eller andre på :)

Disse stats kan IMO tages med når man skal vurdere Kubo, da de er enormt relevante taget hans position på banen i betragtning, og de er særligt interessante fordi det netop er i La Liga sammenhæng, og ikke 'bare' en preseason, som jeg ikke synes man kan bruge til særligt meget. At han kun har cirka én dribling pr. kamp, og ikke formår at slå en key pass i hver kamp, viser for mig at det er en spiller der har det svært i det spanske.

Dios skrev: Vildt, at du vurdere ham som dårlig på de parametre jeg synes han er vanvittig overlegen i. Det er nemlig hans bevægelse/måde at blive retvendt på, boldbehandling, placeringsevne og temposkift hvor jeg synes hans potentiale er enormt,

Han er ikke dårlig på de parametre, men jeg synes heller ikke han er noget specielt og ser ham ikke have det kæmpe potentiale, man skal være i besiddelse af, for nogensinde at kunne betragtes som et førstevalg på et Real Madrid hold, og da slet ikke som en offensiv kant. Han bliver sikkert en fin spiller, men aldrig noget fra øverste hylde.

Nu ved jeg godt, at Ødegaard er to år ældre, og spiller på et langt bedre hold, men han har eksempelvis 2,3 keypasses og 2,4 driblinger pr. kamp - dét er imponerende, og her er der tale om potentiale til en Real Madrid startellever, hvis alt går godt(bliver ved med at udvikle sig, og kan holde sig skadesfri).

Dios skrev: Bliver der arbejdet rigtigt med ham, så tror jeg han bliver den tætteste vi kommer på Messi de næste 10 år.

Kubo kommer aldrig nogensinde til at nå Hazard til sokkeholderne, og Hazard er lysår fra Messi, ligesom alle andre der nogensinde har rørt en bold :-D (se evt. videoer fra en 18/19-årige Hazard, og læg mærke niveauforskellen)

Florentino Pérez
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #11 af Sahinovic

Madridista 02 skrev: Du har set ham spille én gang, men vælger alligevel at udtale dig negativt og dømmende om ham? Jeg kan slet ikke lige forstå din holdning til ham. Jeg så ham i preseason hvor han var virkelig overraskende god. Har set ham for Mallorca, og her ser han også virkelig spændende ud. Han er intelligent, flot teknik, hurtig og god med begge ben. Og hvor gammel er han? 18, 19? Ved ikke om du laver sjov.

Jeg har set ham spille én gang for Real Madrid førstehold, og så har jeg efterfølgende set et par highligst videoer af ham siden skiftet til Mallorca, og her han han overhovedet ikke set særligt godt ud, og så stopper jeg naturligvis med at følge ham, da jeg ikke finder ham særligt interessant.

Hans stats, der er relevante taget hans position i betragtning, er ej heller imponerende, og derfor kan jeg ikke se, hvad det er der berettiger ham til, at have potentialet til at nogensinde at skulle indgå i en startellever for Real Madrid.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 9 måneder siden #12 af 9eren
Så lad os høre fra nogle der har et bedre overblik over hans præstationer, og som ikke har hapset statistikker fra en side der ikke tager talent udvikling i betragtning.

Altså Ødegaards statistikker fra Castilla er nok meget mere skidt end Kubos for Mallorca, se hvor han er nu !

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce