Imanol Alguacil: Jeg tager det for givet, at Ødegaard fortsætter hos os

6 år 1 måned siden #1 af Administrationen
Real Sociedads succestræner, Imanol...

Real Sociedads succestræner, Imanol Alguacil, regner bestemt med, at Martin Ødegaard også i den kommende sæson tørner ud for baskerne. Det fortæller han i et interview forud for klubbens første kamp efter Corona-pausen:
- Det er ikke noget, som jeg har snakket med ham om, men jeg tager det for givet, at han bliver her. Ud fra hvad jeg kan se, og efter hvad jeg har set efter Corona-pausen – og det fortæller meget – så er han ligesom før pausen satte ind. Hans tilbagekomst har været med samme iver og det giver mig en ro, men dette er også fodbold og alt kan ske. Vi er alle opsatte på at afslutte året godt og nyde det kommende. Ødegaard ved, at han er i en stor klub, som giver ham meget og jeg ser ham som en glad spiller med lyst til at kæmpe.

Martin Ødegaard er en af de spillere, som mange regner med at se i Real Madrid-truppen i den kommende sæson, men intet er afklaret endnu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #2 af Salix7
Jeg håber meget at Ødegaard fortsætter hos La Real i endnu en sæson - hvilket jeg vil begrunde med følgende:
1. Han er sikret regelmæssig spilletid
2. Han kan fortsætte den yderst lovende udvikling i en klub, som virkelig tror på ham
3. Zidane lader ikke til at være den store Ødegaard-fan, hvilket vil kunne stoppe/ødelægge hans udvikling, grundet manglende spilletid
4. Modric lader til at tage endnu en sæson i klubben og Valverde har en større stjerne hos Zidane end Ødegaard, hvilket vil give for meget konkurrence om spilletid til Ødegaard, selv hvis Zidane skulle være blevet mere begejstret for Ødegaard

Hvad tror/håber resten af jer på?

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

6 år 1 måned siden #3 af Taxii89
Jeg tænker helt det samme. Hvis ikke han er i planerne til at være ofte med i starten så lad ham blive et sted hvor han udvikler sig godt og måske også får europæisk erfaring

6 år 1 måned siden #4 af Jakobsif555

Salix7 skrev: Jeg håber meget at Ødegaard fortsætter hos La Real i endnu en sæson - hvilket jeg vil begrunde med følgende:
2. Han kan fortsætte den yderst lovende udvikling i en klub, som virkelig tror på ham
3. Zidane lader ikke til at være den store Ødegaard-fan, hvilket vil kunne stoppe/ødelægge hans udvikling, grundet manglende spilletid
4. Modric lader til at tage endnu en sæson i klubben og Valverde har en større stjerne hos Zidane end Ødegaard, hvilket vil give for meget konkurrence om spilletid til Ødegaard, selv hvis Zidane skulle være blevet mere begejstret for Ødegaard

Det med Zidane tror jeg ikke så meget på. Har han niveauet, så har han niveauet.

Kan vi ikke komme af med Bale og James, samt at Modric tager en sæson til. Så synes jeg det er klart at han skal fortsætte et år til på udlån.

Synes dog med det niveau han viser, at han skal prøves af i UCL næste år. Så kommer La Real i top 4, så kunne jeg snildt se ham fortsætte sin udvikling hos dem.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #5 af 9eren

Jakobsif555 skrev:

Salix7 skrev: Jeg håber meget at Ødegaard fortsætter hos La Real i endnu en sæson - hvilket jeg vil begrunde med følgende:

Det med Zidane tror jeg ikke så meget på. Har han niveauet, så har han niveauet.

Kan vi ikke komme af med Bale og James, samt at Modric tager en sæson til. Så synes jeg det er klart at han skal fortsætte et år til på udlån.

Synes dog med det niveau han viser, at han skal prøves af i UCL næste år. Så kommer La Real i top 4, så kunne jeg snildt se ham fortsætte sin udvikling hos dem.

Har du egentlig lagt mærke til hvor konservativ Zidane egentlig er. Derfor er der masser af grund til at tro, Ødegaard slet ikke indgår i Zidanes planer fra næste sæson. Men tag eksempelvis perioden som var okay lang, hvor Morata faktisk spillede sindsygt godt i vores seneste mesterskabs sæson og var mere målfarlig end Benzema og spillede bedre. Benzema blev med at være foran Morata og en Morata med CR7 niveau ville aldrig ha sat Benzema af.

James er et andet godt eksempel på, at Zidane ikke har sine favoritter i alle spillere. Hans chancer var meget få og fik selv med ok præstationer en langsom død i klubben igen!

Og så er der Bale!

Så hvis Zidane ikke har et positivt øje på Ødegaard, hvilket jeg er sikker på han ikke har, så har Ødegaard en bedre fremtid et andet sted end i Real Madrid. Tænk hvis Ødegaard skulle få mere succes end Enzo Zidane i klubben.

I det hele taget bryder jeg mig slet ikke om det nuværende træner team og ledelse i Real Madrid. Den eneste der har kredit hos mig er Emilio, på trods af at der er nogle positive ting at tage med, så ligner det vi er på vej ind i Florentinos anden “jeg sælger makelele og køber Pablo Garcia og Gravesen periode”. Sagt på en anden måde, der er ikke særlig meget fodbold fagligt over det Real Madrid foretager sig på nuværende tidspunkt. Dårlig sæson planlægning og holdsammensætning, indkøb og mangel på fokus ift akademiet og spanske spillere.

6 år 1 måned siden #6 af Jakobsif555

9eren skrev:

Jakobsif555 skrev:

Har du egentlig lagt mærke til hvor konservativ Zidane egentlig er. Derfor er der masser af grund til at tro, Ødegaard slet ikke indgår i Zidanes planer fra næste sæson. Men tag eksempelvis perioden som var okay lang, hvor Morata faktisk spillede sindsygt godt i vores seneste mesterskabs sæson og var mere målfarlig end Benzema og spillede bedre. Benzema blev med at være foran Morata og en Morata med CR7 niveau ville aldrig ha sat Benzema af.

James er et andet godt eksempel på, at Zidane ikke har sine favoritter i alle spillere. Hans chancer var meget få og fik selv med ok præstationer en langsom død i klubben igen!

Og så er der Bale!

Så hvis Zidane ikke har et positivt øje på Ødegaard, hvilket jeg er sikker på han ikke har, så har Ødegaard en bedre fremtid et andet sted end i Real Madrid. Tænk hvis Ødegaard skulle få mere succes end Enzo Zidane i klubben.

I det hele taget bryder jeg mig slet ikke om det nuværende træner team og ledelse i Real Madrid. Den eneste der har kredit hos mig er Emilio, på trods af at der er nogle positive ting at tage med, så ligner det vi er på vej ind i Florentinos anden “jeg sælger makelele og køber Pablo Garcia og Gravesen periode”. Sagt på en anden måde, der er ikke særlig meget fodbold fagligt over det Real Madrid foretager sig på nuværende tidspunkt. Dårlig sæson planlægning og holdsammensætning, indkøb og mangel på fokus ift akademiet og spanske spillere.

Det er selvfølgelig altid subjektivt, men jeg er godt nok ikke enig. Ser man på de spillere som Zidane ikke rigtig har gidet/turde satset på, hvor stor en succes har de egentlig været andre steder? Morata floppede i Chelsea, James floppede i Bayern, Ceballos kan ikke komme på holdet i Arsenal, Llorente kan ikke komme på holdet i Lillesøster. At du ikke mener Bale har fået chancen, ja den æske synes jeg ikke vi skal åbne, for det er vi meget uenige ;-)

Jeg er sikker på at Ødegaard sagtens kan slå igennem under Zidane, hvis bare han er god nok. Men igen, ingen af os ved det. Håber jeg får ret om 2 år!

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #7 af 9eren
Du misforstår mig.

Zidane er en konservativ træner og Llorente er også et glimrende eksempel på dette. Llorente sprudlede under Solari og da Zidane kommer tilbage er der ingen chance.

Bale har fået masser af chancer, det er slet ikke det der var pointen med at nævne ham. Men at Zidane bliver ved med at holde fast i de spillere, ligesom han holder fast i Benzema.

Og nej Morata er ikke den angriber man ønskede han skulle være, men det er igen ikke pointen. Pointen var at han på et tidspunkt sprudler og satte Benzema på plads både ift mål men også meget andet, alligevel var det Benzema som skulle spille.

Ødegaard kommer ikke til at blive en der får succes under Zizou, derfor er Ødegaard heller ikke så forhippet på at bryde sin aftale med Sociedad, ligesom Zidane heller ikke står med åbne arme. Zidane er en konservativ træner og desværre kan han ikke med alle og alle kan ikke med ham. Det er bare mega synd at se Ødegaard forsvinde på grund af dette.

Og nej jeg ønsker heller ikke at diskutere hvordan spillerne klarer sig i andre klubber, men Llorente har da masser af tid til gode til at bevise sit værd. Og han har lige slået Liverpool ud af CL.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved 9eren.

6 år 1 måned siden #8 af Jakobsif555

9eren skrev: Du misforstår mig.

Zidane er en konservativ træner og Llorente er også et glimrende eksempel på dette. Llorente sprudlede under Solari og da Zidane kommer tilbage er der ingen chance.

Bale har fået masser af chancer, det er slet ikke det der var pointen med at nævne ham. Men at Zidane bliver ved med at holde fast i de spillere, ligesom han holder fast i Benzema.

Og nej Morata er ikke den angriber man ønskede han skulle være, men det er igen ikke pointen. Pointen var at han på et tidspunkt sprudler og satte Benzema på plads både ift mål men også meget andet, alligevel var det Benzema som skulle spille.

Ødegaard kommer ikke til at blive en der får succes under Zizou, derfor er Ødegaard heller ikke så forhippet på at bryde sin aftale med Sociedad, ligesom Zidane heller ikke står med åbne arme. Zidane er en konservativ træner og desværre kan han ikke med alle og alle kan ikke med ham. Det er bare mega synd at se Ødegaard forsvinde på grund af dette.

Og nej jeg ønsker heller ikke at diskutere hvordan spillerne klarer sig i andre klubber, men Llorente har da masser af tid til gode til at bevise sit værd. Og han har lige slået Liverpool ud af CL.

Selvom Llorente "sprudlede", synes du så at han var bedre end Casemiro? Ift. Morata, så var han da uden tvivl mere målfarlig end Benzema. Men i den periode spille Ronaldo jo stadig for os og jeg vil vove at påstå at Ronaldo scorede flere mål for os med Benzema på banen end med Morata, medgiver dog at jeg ikke har statistik på det.

Pas nu på med det der
"Ødegaard kommer ikke til at blive en der får succes under Zizou, derfor er Ødegaard heller ikke så forhippet på at bryde sin aftale med Sociedad, ligesom Zidane heller ikke står med åbne arme"

Det ved du jo fakrisk ikke og det er jo ikke et fact. Det er dog en holdning som du har, hvilket er fair. Men skal vi diskutere, så må du acceptere at dit ord ikke er lov ;-)

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #9 af 9eren
Den er jeg helt med på at mit ord ikke er lov. Men lad os gemme den og tager jeg fejl, giver jeg gerne en øl eller en rød sodavand hvis man ikke er til det.

Jeg vægter ikke Llorente højere eller lavere end Casemiro, men synes faktisk der var brug for hans type i truppen og hans kvaliteter og indlevelse. Netop som vi så det mod Liverpool, det havde Llorente også vist under Solari.

I netop den sæson med Morata/Benzema/CR7, havde vi flere kampe der var svære at afgøre netop pga Benzema og Morata kom ind og afgjorde dem sammen med CR7

6 år 1 måned siden #10 af Doc.juego
Jeg har det meget ambivalent med om Ødegaard skal fortsætte her eller der.
Netop fordi jeg heller ikke tror at Zidane vil starte med ham.

Zidane foretrækker 442 eller 433.

Zidane anser helt sikkert Kroos, Valverde og Casemiro som sikre.

Hazard er formentlig også sikker. Ligeså er benzema.

Jeg forestiller mig ikke ar Zidane spiller med diamant, da han der ikke har reelle kanter, og Hazard skal spille som forward, hvilket ikke er hans styrke.

Så hvor skulle han smide Ødegaard ind henne ?

På højre kanten måske, men der er selvfølgelig mange til den plads, Asensio, Bale, Rodrygo, Vini, Brahim, Lucas, Evt. Isco og James.

Jeg tror Zidane favoritter på højre er hhv. Bale, Asensio og Lucas. Men det er selvfølgelig spekulationer.

Desuden anser jeg Ødegaard som bedst når han er 10'er.
Hvis Zidane skal spille med Kanter bliver formationen så 4231 - ish.
Men det kræver at én af de sikre 3 midtbane spillere bliver taget ud. Det tror jeg bare ikke på at Zidane gør. (Men jeg ved det ikke)

men samtidig så jeg virkelig gerne at han snart kom til klubben, da jeg virkeliggøre tror at han kunne revolutionere holdet, så jo før han kommer ses bedre, også så han kan lære sine medspillere at kende, og falde til.
Tror vi har en stjerne spiller i 10-12 år i Ødegaard.

Men hvis Zidane ikke vil bruge ham som en starter, og Sociedad kommer i CL, så skal han forblive udlejet.

Jeg ville formentlig selv køre en 4231

Og lade Casemiro være den ene bagerste midt, og så skifte mellem hans partner, alt efter hvilken kamp det er, om vi har brug for defensiv styrke (Valverde) boldkovtrol (Kroos) eller noget lidt i mellem (Modric)

Man kan også bruge valverde her faktisk til at få dynamik og brydende løb i banen.

Hvis der virkelig er brug for kontrol i en kamp, kan man køre 433 med alle 3, og Ødegaard på højre.

Man kunne også have Valverde på højre i en 4231, og så hakimi til at være offensiv back. Så er der garderet lidt med Valverde, og mange løb gennem kæderne.

Tl;DR.
Ødegaard er god, kommer Real Sov. I CL bør han formentlig blive der.

Hvis han kommer tilbage, skal der være en plan med at han skal starte, så det kommer an på Zidanes taktiske dispositioner, og her kan jeg være o tvivl om Zidane ville lade ham starte.
Jeg mener også Zidane er konservativt anlagt men jeg ved ikke hvordan han ville starte.

Leveret af Kunena Forum