Ceballos på vej mod Real Madrid-exit

2 år 1 måned siden #1 af Administrationen
Dani Ceballos får...

CEBALLOS 380x501Thumb

Dani Ceballos får lov til at afslutte sæsonen hos Arsenal, men herefter tegner fremtiden uvis for den spanske midtbanespiller.

I Spanien er man dog overbevist om, at hvis Zidane fortsætter som træner i den kommende sæson – og der er ikke noget, der peger på, at han ikke gør – så har Dani Ceballos ikke en chance for at blive en del af Real Madrid.

Ceballos indgår ikke på nogen måde i Zidanes planer og derfor kan Real Madrid være interesserede i at lave en permanent aftale med Arsenal, hvor midtbanespilleren synes at være på vej ind i varmen under træner Mikel Arteta.

Dani Ceballos kan se frem mod en sæson, hvor han meget gerne skulle have fast spilletid for at blive en del af Spaniens EM-trup næste sommer og derfor peger alt mod et Real Madrid-exit.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 1 måned siden #2 af Zyconith
Øv siger jeg bar'! Synes virkelig det er synd. Hold nu fast hvor gjorde han det godt i Betis og til U-21 EM. Håber at han kommer tilbage, ser ingen grund til at han ikke kunne bruges som en rotationsspiller. Kvaliteten er der.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 år 1 måned siden #3 af DeLaRed

Zyconith skrev: Øv siger jeg bar'! Synes virkelig det er synd. Hold nu fast hvor gjorde han det godt i Betis og til U-21 EM. Håber at han kommer tilbage, ser ingen grund til at han ikke kunne bruges som en rotationsspiller. Kvaliteten er der.

Er enig i at han havde niveauet til Betis, man han har aldrig haft niveaut til Real, og jeg spaar ham ikke til nogensinde at faa det.

Han var en satsning som endte med ikke at blive til noget. Jeg henviser isaer til hans alle hans alibi-loeb i pres-spillet, hans utrolig mange bold-tab, han har langt fra overblikket til at spille paa den offensive midt paa et hold som Real, og saa han han en horrible foerste beroering som goer at han er flere minutter om at vende med bolden i foedderne.

En marginal plads hos Arsenal skal han vaere yderst glad for, haaber rygterne taler sandt og at han aldrig traekker i den hvide troeje igen.

Donde está la biblioteca?

2 år 1 måned siden #4 af Lars1991
Jeg har kun rigtig set ham for Real Madrid og der var jeg ikke imponeret. At han ikke er første mand på holdkortet i Arsenal er også bekymrende med den midt de har der. Hvem er det de har? Torreira, Guendouzi, Xhaka, Willock? Altså hvis han kæmper hårdt for at komme på banen imod de spillere, så har han da ingen chance i Real.

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
2 år 1 måned siden #5 af 9eren
Fik han nogensinde en reel chance ?

Jeg håber lidt at han vender tilbage til Betis for samme pris, hvor han har spillet bedst. Det ville give lidt boost til den spanske liga, at blive forstærket med dygtigere spillere.

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick

2 år 1 måned siden #6 af Ramos4

9eren skrev: Fik han nogensinde en reel chance ?

Jeg håber lidt at han vender tilbage til Betis for samme pris, hvor han har spillet bedst. Det ville give lidt boost til den spanske liga, at blive forstærket med dygtigere spillere.

Hvis du ikke kan spille dig på holdet...i Arsenal, så kan du vel dårligt regne med at få en særlig stor chance i Real Madrid.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
2 år 1 måned siden #7 af 9eren
Jamen jeg kan ikke se hvordan hans Arsenal tur, har noget at gøre med om han fik en reel chance i Real Madrid inden han blev lejet ud. Hans udlejning sagde jo alt om han var fortid i klubben.

Et eksempel er at han starter inde, ude mod Alaves og afgører kampen med 2 mål. Hvis jeg husker rigtigt, han blev herefter fravalgt i en længere periode af Zidane. Det kan da ikke være sundt for selvtilliden.

Madridista desde 1989
Sidste redigering: 2 år 1 måned siden ved 9eren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

2 år 1 måned siden #8 af DeLaRed

9eren skrev: Jamen jeg kan ikke se hvordan hans Arsenal tur, har noget at gøre med om han fik en reel chance i Real Madrid inden han blev lejet ud. Hans udlejning sagde jo alt om han var fortid i klubben.

Et eksempel er at han starter inde, ude mod Alaves og afgører kampen med 2 mål. Hvis jeg husker rigtigt, han blev herefter fravalgt i en længere periode af Zidane. Det kan da ikke være sundt for selvtilliden.

Jeg er med paa at vi kan have delte meninger omkring hvorvidt Ceballos havde/har niveauet til Real eller ej. Min holdning er klar, i min bog har han aldrig bevist han har et niveau der naermer sig en plads som Baenke-varmer i en klub som Real, men forstaar godt at man tog en chance paa ham i sin tid (det har vi set med mange andre unge spillere og ser det stadig).

Hvis vi skal tage udgangs-punkt i dit eksempel, at det ikke kan har vaeret sundt for hans selvtillid at han ikke kommer paa banen i de efterfoelgende uger efter han har scoret 2 maal i samme kamp, saa vil jeg mene at han ikke har den mentale styrke det kraever at spille paa dette niveau, og derved stadig ikke har hvad der skal til for at spille for Real. Vi kan jo ikke forvente at traeneren (ZZ eller en hvilken som helst anden) saetter Ceballos i start opstilling for at undgaa at han bliver ked af det...

Og ja, jeg husker ogsaa kampe mod Alaves, og den gav os alle forhaabninger om at vi havde fat i en speciel spiller, men faktum er bare at han siden Alaves kampen (som var hans 2. La Liga kamp for Real) kom paa banen i 53 kampe, og fik sammenlagt 2.735 spille-minutter, hvor han formaaede at scorer hele 3 maal og lave 2 assists, og generelt spillede paa et lavt niveau, som hverken Loptegui, Solari eller Zidane kunne faa til at fungere paa holdet...

Saa jeg forsvarer gerne ZZ i denne situation, og ser det som en Geni-streg at han ikke gav Ceballos mere spilletid, da hans niveau tydeligvis ikke var paa hoejde med konkurrencen paa midtbanen. Og for at gentage, hvis det saa er grunden til at Ceballos sidenhen har vaeret en Marginal spiller for Arsenal, saa har han ikke haft hovedet rigtig skruet paa til Professionel fodbold.

Afsted med ham til en hvilken som helst anden klub, gerne for en kasse Tuborg og en forud betalt tog-billet!

2 år 1 måned siden #9 af Doc.juego

DeLaRed skrev:

9eren skrev: Jamen jeg kan ikke se hvordan hans Arsenal tur, har noget at gøre med om han fik en reel chance i Real Madrid inden han blev lejet ud. Hans udlejning sagde jo alt om han var fortid i klubben.

Jeg er med paa at vi kan have delte meninger omkring hvorvidt Ceballos havde/har niveauet til Real eller ej. Min holdning er klar, i min bog har han aldrig bevist han har et niveau der naermer sig en plads som Baenke-varmer i en klub som Real, men forstaar godt at man tog en chance paa ham i sin tid (det har vi set med mange andre unge spillere og ser det stadig).

Hvis vi skal tage udgangs-punkt i dit eksempel, at det ikke kan har vaeret sundt for hans selvtillid at han ikke kommer paa banen i de efterfoelgende uger efter han har scoret 2 maal i samme kamp, saa vil jeg mene at han ikke har den mentale styrke det kraever at spille paa dette niveau, og derved stadig ikke har hvad der skal til for at spille for Real. Vi kan jo ikke forvente at traeneren (ZZ eller en hvilken som helst anden) saetter Ceballos i start opstilling for at undgaa at han bliver ked af det...

Og ja, jeg husker ogsaa kampe mod Alaves, og den gav os alle forhaabninger om at vi havde fat i en speciel spiller, men faktum er bare at han siden Alaves kampen (som var hans 2. La Liga kamp for Real) kom paa banen i 53 kampe, og fik sammenlagt 2.735 spille-minutter, hvor han formaaede at scorer hele 3 maal og lave 2 assists, og generelt spillede paa et lavt niveau, som hverken Loptegui, Solari eller Zidane kunne faa til at fungere paa holdet...

Saa jeg forsvarer gerne ZZ i denne situation, og ser det som en Geni-streg at han ikke gav Ceballos mere spilletid, da hans niveau tydeligvis ikke var paa hoejde med konkurrencen paa midtbanen. Og for at gentage, hvis det saa er grunden til at Ceballos sidenhen har vaeret en Marginal spiller for Arsenal, saa har han ikke haft hovedet rigtig skruet paa til Professionel fodbold.

Afsted med ham til en hvilken som helst anden klub, gerne for en kasse Tuborg og en forud betalt tog-billet!

Jeg tvivler også på at hans niveau er højt nok, men på den anden side har vi spillere som isco og Lucas V i truppen, og jeg vil mene at han er på det niveau - bare yngre..

Han skulle nok have været lejet ud for at få forløst potentialet .
Jeg mener iøvrigt at hans bedste position var som 10'er, men han fik yderst sjældent tid på den position.

Jeg så dog hellere Ceballos i truppen end fx isco, da jeg mener at han bedre kan dække ind for modric og Kroos. Mens at han som minimum har niveau som Isco på 10'eren.
Der går også vanligt meget længe mellem isco's gode præstationer, selv om der lige var nogle gode kampe inden corona.

Når det er sagt, så ville jeg endnu hellere bare have Ødegaard implementeret i truppen, da jeg ser niveauet her som meget højere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

2 år 1 måned siden #10 af raul7=kongen

Man kan jo også vende den om og sige, at hans Arsenal-udlejning netop viser, hvorfor han ikke fik en reel chance i Madrid. Indtil videre er han ikke god nok til at starte fast for Arsenal, så giver det fin mening, at han ikke starter fast for os.

Man kan selvfølgelig klandre Zidane, men sandheden er vel, at Ceballos nu er på sin hvad? Sjette træner siden Betis og ingen af dem har fundet ham god nok til at være fast mand, hverken hos Arsenal eller Real Madrid. Hans niveau er måske til at være rotationsspiller, men sandheden er nok, at der er mere Illarra(rigtig god på et mellemgodt hold) end Isco(solid i perioder for et stærkt hold) i ham.

Derudover er det vel også værd at bemærke, at Zizou først og fremmest gerne ville forny midtbanen. Her var folk som Ceballos, James og eventuelt Isco oplagte muligheder. Der kom dog ikke seriøse bud på nogle af dem fra klubber man følte man kunne sælge til. Derfor var en udlejning til Arsenal oplagt, da den mulighed bød sig til - i håb om, at Ceballos lagde på.

Om lidt bliver Ceballos 24 år. Indtil nu har han spillet 14 kampe fra start for Arsenal og scoret et mål. Man bør nok spørge sig selv, om en sådan spiller nogensinde ville være aktuel for Real Madrid, hvis han ikke var udlejet.

Jeg ser i hvert fald langt hellere, at Oscar Rodriguez er en del af truppen efter sommerpausen end Ceballos.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, DeLaRed

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
2 år 1 måned siden #11 af 9eren

raul7=kongen skrev:

Man kan jo også vende den om og sige, at hans Arsenal-udlejning netop viser, hvorfor han ikke fik en reel chance i Madrid. Indtil videre er han ikke god nok til at starte fast for Arsenal, så giver det fin mening, at han ikke starter fast for os.

Man kan selvfølgelig klandre Zidane, men sandheden er vel, at Ceballos nu er på sin hvad? Sjette træner siden Betis og ingen af dem har fundet ham god nok til at være fast mand, hverken hos Arsenal eller Real Madrid. Hans niveau er måske til at være rotationsspiller, men sandheden er nok, at der er mere Illarra(rigtig god på et mellemgodt hold) end Isco(solid i perioder for et stærkt hold) i ham.

Derudover er det vel også værd at bemærke, at Zizou først og fremmest gerne ville forny midtbanen. Her var folk som Ceballos, James og eventuelt Isco oplagte muligheder. Der kom dog ikke seriøse bud på nogle af dem fra klubber man følte man kunne sælge til. Derfor var en udlejning til Arsenal oplagt, da den mulighed bød sig til - i håb om, at Ceballos lagde på.

Om lidt bliver Ceballos 24 år. Indtil nu har han spillet 14 kampe fra start for Arsenal og scoret et mål. Man bør nok spørge sig selv, om en sådan spiller nogensinde ville være aktuel for Real Madrid, hvis han ikke var udlejet.

Jeg ser i hvert fald langt hellere, at Oscar Rodriguez er en del af truppen efter sommerpausen end Ceballos.

Jeg ser også helst Oscar tilbage.

Men Ceballos præstationer var da ikke dårlige for Madrid. Der var en del mål og afgørende points til klubben. Og det er ud for de præstationer han burde have en ekstra snor i mine øjne, og ikke hvad der er sket efter.

Jeg græder ikke i stråler over ham, men jeg synes ikke hans tid i Arsenal skal retfærdiggøre, mangel på spilletid året før. Især i en sæson, hvor man spillede meget skidt fodbold!

Madridista desde 1989

2 år 1 måned siden #12 af DeLaRed

9eren skrev:

raul7=kongen skrev:

Jeg ser også helst Oscar tilbage.

Men Ceballos præstationer var da ikke dårlige for Madrid. Der var en del mål og afgørende points til klubben. Og det er ud for de præstationer han burde have en ekstra snor i mine øjne, og ikke hvad der er sket efter.

Jeg græder ikke i stråler over ham, men jeg synes ikke hans tid i Arsenal skal retfærdiggøre, mangel på spilletid året før. Især i en sæson, hvor man spillede meget skidt fodbold!

En del mål og afgørende point...Den er jeg ikke helt enig med dig i:

18/19 - Kampe 34 - Mål 3 - Assists 2
17/18 - Kampe 22 - Mål 2 - Assists 0

Det er ikke ligefrem imponerende stats, jeg er ikke sikker på hvor mange af hans mål der var afgørende, men jeg er helt sikker på at når Ceballos var på banen så blev vores offensiv utrolig langsom, hans defensiv var svag, selvom han løb utrolig mange meter, og som Offensiv midt kun at have 2 assists på 56 kampe er ikke ligefrem nogen succes!

Jeg ved ikke om du så kampen mod Sociedad igår, men den præstation James lagde for dagen, mindede mig utrolig meget om det niveau vi så fra Ceballos, simpelhen en fodbold spiller der ikke kunne følge med på et så højt niveau.

Jeg forstår godt din kritik af Isco og Vasquez, og ikke fordi jeg skal forvare de 2 herrer i denne tråd, men hvis vi for skov skyld lige sammenligner med Ceballos’ 2 seasoner;

Isco
18/19 - Kampe 37 - Mål 6 - Assist 1
17/18 - Kampe 49 - Mål 9 - Assist 10

Vasquez
18/19 - Kampe 47 - Mål 5 - Assist 4
17/18 - Kampe 53 - Mål 8 - Assist 16

Ud fra de tal, er det svært at komme frem til konklusionen om at Ceballos er et bedre valg end de 2 andre, dermed ikke sagt at der ikke findes bedre spillere til de pladser end Isco og Vasquez, men alle spillere der er bedre end dem, er som minimum også bedre en Ceballos...

Mig får du ihvertfald ikke overbevist om at Ceballos er eller har været på et niveau det strækker sig højere end Betis, for hvis valget var mit, ved jeg godt hvilke 2 af de ovenstående 3 spillere jeg ville sende på banen...og hvem der endte som bold dreng!

Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.