Gode præstationer på venstrefløjen stiller Zidane i et dilemma

• Benzeron
  • Benzeron's profilbillede Emne forfatter
  • Forum begynder
  • Forum begynder
  • No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
2 uger 4 dage siden #1 af Benzeron
Real Madrid...

Logo Realmadrid 010101

Real Madrid er startet glimrende ud efter fodboldpausen, og fælles for holdets tre kampe er, at der har været godt gang i spillet på venstrefløjen.

Eden Hazard spillede ikke sin bedste kamp imod Eibar, men han lagde alligevel op til et mål, og det samme gjorde han imod Valencia, hvor han spillede en flot kamp. Vinícius fik pladsen imod Real Sociedad, og brasilianeren trak et straffespark, og generelt havde baskerne svært ved at holde styr på ham.

Zidane står altså med et dilemma, eftersom det er to spillere, som begge har deres udgangspunkt i venstresiden. Vinícius har været klart bedst, når han har spillet til venstre, men det er også der, at Zidane har placeret Hazard. De to spillere har kun været på banen sammen i 79 minutter i alt i løbet af sæsonen, og de har aldrig startet på banen samtidig.

Zidane brugte dem samtidig i 23 minutter i en Champions League-kamp imod Club Brugge, og derudover fik de spilletid samtidig imod Real Betis tilbage i november 2019. I ingen af de to opgør gav det pote, men med de to spilleres stærke præstationer in mente kan det tænkes, at Zidane vil overveje igen at bruge dem samtidig.

Zidane er i de forrige tre kampe startet med tre forskellige højrekanter i form af Rodrygo, Valverde og James, hvor kun Valverde som en mere klassisk højre midtbanespiller for alvor har vist sit værd. Derfor er det ikke helt utænkeligt, at en fjerde spiller får chancen i højre side af banen, og her kunne holdet nyde godt af Vinícius’ fart.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 3 dage siden #2 af Thomaskjensen
Syntes godt han kan eksperimentere med Hazard enten på toppen for at aflaste Benzema eller som den offensive midtbane OMC. Her er Vin for und desværre, han skal bruge sin hurtighed på kanten.

2 uger 3 dage siden #3 af elle44

Thomaskjensen skrev: Syntes godt han kan eksperimentere med Hazard enten på toppen for at aflaste Benzema eller som den offensive midtbane OMC. Her er Vin for und desværre, han skal bruge sin hurtighed på kanten.

Også med tanke på hvordan Hazard afslutter for tiden? Han afslutter jo nærmest værre end Vinicius. Mener kun at man bør spare Benzema hvis kampen er vundet, og det kunne den fx være ved halvleg imorgen hvis spillerne er opsatte. Eller måske spille Jovic mod de absolut ringeste modstandere når han er klar.

2 uger 3 dage siden #4 af Matamoro
Hvorfor skal Hazard spille i venstre side? Han kunne også spille mere centralt i en fri rolle. Samme position som Neymar i PSG. Det kunne se sådan ud:
........Valverde Casemiro.........
Asensio Hazard Vinicius
.................Benzema...............
Sidste redigering: 2 uger 3 dage siden ved Matamoro.

2 uger 3 dage siden #5 af Ramos4

Matamoro skrev: Hvorfor skal Hazard spille i venstre side? Han kunne også spille mere centralt i en fri rolle. Samme position som Neymar i PSG. Det kunne se sådan ud:
........Valverde Casemiro.........
Asensio Hazard Vinicius

Du vil tage en af vores absolut bedste spillere ud af startopstillingen?

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

2 uger 3 dage siden #6 af Thomaskjensen
@Elle44, jeg siger jo ikke de skal starte sammen, men mener Hazard er mere komplet end Vin.
@Ramos4, Mener du Bale og Modric :) jo jeg studsede også på at Kross ikke var med i opstillingen, men Casemiro kan ikke diskuteres of Valverde som ej heller har været lysende er måsake bedre defensivt end Kross. Så jeg køber opstillingen, uden Kross. Risikoen er at boldbesidelsen bliver et problem om det er Valverde der skal fordele...
Dette kunne dog give Casemiro og Kross lidt luft om det fungere.

Ja jeg vil gerne se Hazard bag Benzema, eller på toppen, Jovic skal bare på banen om vi føre med 3-0, ja og så er han jo skadet...

2 uger 3 dage siden #7 af elle44

Thomaskjensen skrev: @Elle44, jeg siger jo ikke de skal starte sammen, men mener Hazard er mere komplet end Vin

Jo jo, min kommentar var nu heller ment som en sammenligning mellem Hazard og Vinicius. Min pointe er bare at Hazard som erstatning for Benz er uholdbart da kvaliteten i hans afslutninger, i skrivende stund, bedst kan sammenlignes med Vinicius og ikke Benzema. Er bange for de skal spille sig til 10 chancer før de score, hvis Benzema ikke er på banen. Men det er da en svær situation da en skade til Benz muligvis kan koste os mesterskabet.

2 uger 3 dage siden #8 af Thomaskjensen
Vi er helt enige her Elle44, måske Assensio som angriber, men hvem skal vi så have på højrekanten?
Så det kommer ned til din kommentar, hvad gør vi hvis Benzema bliver skadet... Skræmmende helt enkelt, måske der skal satses på Mariano når vi har 2-0 , men hvergang Benzema går ned ser jeg mesterskabet smuldre, stressende :)

2 uger 3 dage siden #9 af Lars1991
Altså vores højekant har jo, ligemeget om det har været Valverde eller James, været ikke-eksisterende. Der er jo absolut intet kommer derfra. Så hvorfor ikke bare opgive den halvt? køre noget ala
..................Casemiro..........
........Valverde.....Kroos.........
................ Hazard.... Vinicius

Og så kan Valverde gå lidt derud nogle gange bare for at skabe bredde i boldebesiddelse, og hjælpe Carvajal uden.

2 uger 3 dage siden #10 af Sahinovic
I og med at Asensio er tilbage, og allerede efter få minutter på banen har vist gode takter, så burde den ideelle startellever se således ud;

Valverde - Modric - Kroos (Casemiro karantæne)

Asensio - Benzema - Hazard

Det er det bedste Real Madrid kan komme med på nuværende tidspunkt, og denne jeg håber at se i aften.

Ramos ud.
Sidste redigering: 2 uger 3 dage siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, elle44, Thomaskjensen, 9eren

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.