Modric og Mendy misser Espanyol-kamp

2 uger 1 dag siden #1 af Nicklas
Luka Modric og Ferland...

ModricMendy

Luka Modric og Ferland Mendy kommer ikke til at spille kampen i weekenden mod Espanyol, da de begge modtog advarsler i gårsdagens sejr over Mallorca.

Det betyder altså, at de begge har fået fem advarsler i denne sæson, og dermed må indkassere en karantæne, som skal afholdes, når Real Madrid skal Cornella og Espanyol.

Til gengæld er Casemiro tilbage til kampen, efter han afsonede sin karantæne i gårsdagens kamp, ligesom det er sandsynligt, at Toni Kroos, som startede ude i går, vil starte inde. Marcelo vil formentlig ersatte Ferland Mendy.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 8 timer siden #2 af Doc.juego
Jeg arrives faktisk 4231 fungerede fint i sidste kamp, synes valverde kommer fint ud af det i 1. Men falder lidt igennem i 2. Jeg synes dog tit at valverde falder igennem til slut, og bliver tit skiftet ud i det 60-70 min. Jeg ved ikke om han har energi til en helt kamp på top niveau, formentlig fordi at han løber så meget i kampen.
Jeg synes også man så at man godt kan komme uden om kroos i nogle kampe, hvor man burde have en del bedre midtbane.

Så godt man prøvede den igen i næste kamp, evt. Med enten Kroos eller Valverde ved siden af Casemiro.

Fx
Courtois
Carvajal varane Ramos Marcelo

Casemiro kroos
Rodrygo hazard vinicious
Benzema

Man kunne også prøve asensio fra start i stedet for Rodrygo, men fraset en god start, så synes jeg aldrig rigtig asensio er kommet med noget særlig godt til spillet, fraset enkelte gode skud hist og her.

2 uger 3 timer siden #3 af DeLaRed

Doc.juego skrev: Jeg arrives faktisk 4231 fungerede fint i sidste kamp, synes valverde kommer fint ud af det i 1. Men falder lidt igennem i 2. Jeg synes dog tit at valverde falder igennem til slut, og bliver tit skiftet ud i det 60-70 min. Jeg ved ikke om han har energi til en helt kamp på top niveau, formentlig fordi at han løber så meget i kampen.
Jeg synes også man så at man godt kan komme uden om kroos i nogle kampe, hvor man burde have en del bedre midtbane.

Så godt man prøvede den igen i næste kamp, evt. Med enten Kroos eller Valverde ved siden af Casemiro.

Fx
Courtois
Carvajal varane Ramos Marcelo

Casemiro kroos
Rodrygo hazard vinicious
Benzema

Man kunne også prøve asensio fra start i stedet for Rodrygo, men fraset en god start, så synes jeg aldrig rigtig asensio er kommet med noget særlig godt til spillet, fraset enkelte gode skud hist og her.

Det er sjovt, for jeg har set en del der paa det seneste har stillet spoergsmaals tegn ved Asensio, og saadanne havde jeg det ogsaa med ham de foerste 2 seasoner han spillede, jeg havde simpelthen svaert ved at gennemskue hvad han egentlig kunne bidrage med ud over et par verdensklasse langskud i ny-og-nae (her skal vi ogsaa huske at han i sine foerste seasoner ofte skulle tage kampen om spille tid op med Ronaldo og Bale som begge spillede paa hoejden af deres karrierer, saa det var svaert ikke at sammenligne ham med dem, og der falder han klart igennem, jeg tror aldrig han naar det niveau)

Men jo mere jeg har set ham spille jo mere giver han for mit vedkomne mening i Real;

Til at starte med skal vi passe paa hvad vi har forventninger til ham i denne season, faktum er han har vaeret ude i naesten 10 maaneder med en forfaerdelig skade, saa det er helt naturligt at det vil tage ham tid at finde rytmen i hans spil igen, og saa taler jeg er erfaring naar jeg siger at det tager et godt stykke tid foer man stoler paa kroppen igen efter en korsbaandsskade, saa jeg tror nemt vi skal vente til godt ind i efteraaret foer vi faar den "gamle" Asensio tilbage. Defor giver det IMO ogsaa meget god mening at ZZ maaske slet ikke starter ham i denne season, men istedet giver ham nogle "nemme" minutter saa han kan faa selvtilliden tilbage.

Jeg ser klar Asensio som vores bedste bud paa hoejre kanten, og anser ham for (i god form) at vaere langt bedre en Bale, Rodrygo, Vasquez og James. Isaer i den nuvaerende opstilling, hvor vores hurtighed og kreativitet generelt skal komme fra Ventre side (Eden, Vini og Benz der ofte traekker ud til venstre), dette giver noget plads til en spiller som asensio, som igennem de sidste par aar har vist sig at vaere rigtig god til at udnytte rummet imellem kaederne, og samtidig vaere god til at loebe ind bag forsvaret til at modtage de dybe stikninger der kommer fra en spiller som Modric. Saa selvom han ikke er specielt hurtig, synes jeg han er god til at skabe plads til sig selv.

Udover det er han efter min mening ogsaa den af alle vores kant spillere der er klart bedst til at ligge indlaeg ind i feltet, baade fraa baglinjen, men ogsaa dybere i banen (Bale var god engang, men det er ved at vaere mange maaneder siden han har ramt en medspiller i feltet). (Her skal tilfoejes at vi pt kun har Benze derinden, som er hoej nok til at vaere med i hovedstoeds-duellerne, saa medmindre at Kroos/Valverde soeger med frem i feltet, er det ikke sikker vi faar meget ud af Asensios indlaeg, det ville dog vaere aergerligt hvis vi ikke kan udnytte det)

Og saa kan han hjaelpe til i det defensive arbejde(som Dani til tider har brug for), som tidligere naevnt er han god til at placere sig, og saa har han ogsaa flere gange vaeret brugt paa den centrale midtbane, saa han kender til den defensive del af spillet, igen her er han IMO ihvertfald at fortraekke frem for Bale, Rodrygo og James, dette var en af Vasquez' tidligere spids kompetencer med i-og-med han har mistet sin fart, har han heller ikke set godt ud i defensiven iaar).

Og saa skal vi ikke glemme hans alsidighed, han kan nemlig ogsaa godt klarer en toern paa venstre kanten (omend jeg mener hoejre er hans klart bedste) og saa vil han ogsaa kunne udfylde en mere fri-rolle alla Isco, hvis vi en dag siger farvel til ham, dette goer ogsaa at han er en super indskiftnings spiller, selvom der skulle komme en bedre hoejre kant iloebet af de naeste par aar.

Jeg tror ikke Asensio bliver en ledende spiller paa Reals hold, men saa laenge vi ikke henter Mbappe (eller en der er paa samme niveau) saa synes jeg Asensio er et godt bud paa en hoejre kant der ihvertfald kan haeve niveauet fra det nuvearende (vel og maerke hvis han genfinder sin tidligere top-form).

Og saa skal vi ikke glemme at vi har brug for maal og assists i vores offensiv, som han hver season byder ind med, omend det ikke er paa heojde med en storspillende Bale, saa er det IMO vores bedste bud paa stabilitet paa vores hoejrekant i naeste season (uden at bruge 70-100MIO som maaske kunne vaere bedre brugt et andet sted):

Asensio Stats
18/19 - Goals 6 / Assists 9
17/18 - Goals 11 / Assists 6
16/17 - Goals 10 / Assists 4

(Jeg taeller ikke vores udlejede spiller med i denne snak, da det i foerste omgang ser ud til at de alle tager et aar mere ude, og saa ser jeg ikke nogen af spillerne kunne give det samme som Asensio kan paa kanten. Oedegaard ser jeg hellere spille mere centralt, saa vi langsigtet har en afloeser for Modric, det samme med Oscar (hvis han altsaa kommer hjem igen), Kubo har bedst af at tage 1-2 seasoner mere i klubber hvor han faar fast spilletid og kan laerer at blive det offensive omdrejnings-punkt, de minutter faar han ikke i Real endnu, og saa er der Alberto Soro, som er hoejre-kant, men nok ikke helt har niveauet til Real endnu)

Anyways, bare lige for at give mine svar paa et par af de spoergsmaals tegn der bliver stillet ved asensio, haaber naturligvis han lever op til det, det hele afhaenger dog af at han naar sit gamle niveau igen, og det er langt fra sikker efter den skade han har vaeret igennem.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.