James: Jeg er ikke i Real Madrid af eget ønske

3 år 9 måneder siden #1 af Administrationen
Det er ikke...

Det er ikke længere nogen hemmelighed, at James Rodríguez var meget tæt på at skifte til Atlético Madrid før sidste sæson, men det blev som bekendt ikke til noget og det skyldtes angiveligt det voldsomme nederlag på 3-7 i optakten.

Men colombianeren lægger ikke skjul på, at han ærgrer sig over at det ikke blev til noget og han slår også fast, at han ikke er i Real Madrid af egen vilje. Det fortæller han i programmet The Locker Room:
- Jeg vil ikke nævne nogen navne, men jeg havde muligheden for at skifte til et stort hold. Jeg vidste, at jeg ikke ville komme til at spille meget i Real Madrid. De lod mig ikke rejse af forskellige årsager. Jeg er her på grund af omstændighederne og ikke fordi jeg ønskede det. Jeg vidste, at jeg ikke kunne komme til at spille meget. Men her er jeg. Jeg forventer, at jeg i fremtiden kan komme til at spille mere. Jeg ved, at jeg har talent og kvaliteter, jeg tror at mit arbejde kan føre mig til det.

James har blot fået otte kampe i denne sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #2 af DeLaRed
Hold nu kæft hvor er jeg træt af at hører på det tuderi fra fodbold verdenens største curling-barn....Han skal så meget ha sparket så snart sidste kamp er færdigspillet. Håber vi finder en rigtig lorte klub til ham, hvor han kan rådne op som bold-dreng...
...Beklager tonen, men dette er sku for useriøst og så langt fra Real Madrid værdigt som det kan komme. Han skal bare VÆK!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #3 af madrid2000

DeLaRed skrev: Hold nu kæft hvor er jeg træt af at hører på det tuderi fra fodbold verdenens største curling-barn....Han skal så meget ha sparket så snart sidste kamp er færdigspillet. Håber vi finder en rigtig lorte klub til ham, hvor han kan rådne op som bold-dreng...
...Beklager tonen, men dette er sku for useriøst og så langt fra Real Madrid værdigt som det kan komme. Han skal bare VÆK!


Det er jo også træls for James, at klubben beholder ham, selvom der er bud på ham fra andre klubber, når man ikke rigtig har nogle intentioner om at bruge ham. Så jeg kan godt forstå, hvis han er muggen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #4 af Daniel

DeLaRed skrev: Hold nu kæft hvor er jeg træt af at hører på det tuderi fra fodbold verdenens største curling-barn....Han skal så meget ha sparket så snart sidste kamp er færdigspillet. Håber vi finder en rigtig lorte klub til ham, hvor han kan rådne op som bold-dreng...
...Beklager tonen, men dette er sku for useriøst og så langt fra Real Madrid værdigt som det kan komme. Han skal bare VÆK!


Der er klubber, hvor man kan acceptere den tone, som James lagde for dagen i sit interview med Rio Ferdinand, og så er der Real Madrid, hvor den slags slet ikke hører hjemme. Det er en uværdig måde at stemple ud på. Jeg glæder mig personligt bare endnu mere til, han er fortid i klubben.

Dem, der har været på forum i lang tid, ved, at jeg ALTID har foretrukket James over Isco, fordi colombianeren havde (og måske stadig har) et klart bedre slutprodukt i foden end spanieren, men omvendt må jeg også bare tage hatten af for Isco. Det kan godt være, at han har været ude og bræge lidt tidligere om sin position i klubben, men de senere år har han egentlig bare accepteret sin rolle, kæmpet, hold kæft, grebet sine chancer og forsøgt at lade spillet på banen tale for ham. Det kan jeg godt li', især i en institution som Real Madrid, hvor man intet får ud af at fortælle offentligt, hvor man ondt har det af sig selv.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #5 af DeLaRed

madrid2000 skrev:

DeLaRed skrev: Hold nu kæft hvor er jeg træt af at hører på det tuderi fra fodbold verdenens største curling-barn....Han skal så meget ha sparket så snart sidste kamp er færdigspillet. Håber vi finder en rigtig lorte klub til ham, hvor han kan rådne op som bold-dreng...
...Beklager tonen, men dette er sku for useriøst og så langt fra Real Madrid værdigt som det kan komme. Han skal bare VÆK!


Det er jo også træls for James, at klubben beholder ham, selvom der er bud på ham fra andre klubber, når man ikke rigtig har nogle intentioner om at bruge ham. Så jeg kan godt forstå, hvis han er muggen.


Jamen det er da fint James er muggen, hvad han går og føler burde rage os alle en papand. Mit problem er at han skal udtale sig negativt omkring klubben midt i en sæson, endda på et tidspunkt som hvor vi virkelig har brug for at der bliver bakket op omkring mesterskabskampen, dette er anden gang han udtaler sig negativt omkring Real Madrid i denne uge (og noget han har gjort et utal af gange foer i sin tid i klubben)...Og jeg forklarer gerne i detaljer;

- Klubben: Klubben skal til hver en tid være mere vigtig end det enkelte individ, hverken spiller, træner eller ledelse er hævet over klubben. Med hans udtalelser, saetter James sig selv foer klubben og sætter fokus på sin egen situation i den. Det hjælper ikke klubben og meget sjældent spilleren. (Dette gør sig ikke kun gældende for Real, dette er det samme i enhver fodbold klub)

- Holdet: At James fjerner fokus fra holdets præstationer og nuværende situation, og i stedet taler om sine egne holdninger og problemer er respektløst over for sine medspillere, som (næsten, #Bale) alle sammen har deres fokus på at vinde ligaen, og det beviser bare at James ikke kunne være mere ligeglad med holdet og dets præstationer, han tænker kun på sig selv, og det hører ingen steder hjemme i holdsport.

- Madridismoen: I min bog er det inbegrebet af Madridismoen at alle der arbejder for klubben, konstant udadtil bakker op omkring projektet, uanset hvad ens egen situation eller holdning er(medmindre der naturligvis foregår noget kriminelt eller socialt uacceptabelt bag kulissen). Hvornår har vi sidst hørt spillere some Nacho eller Vasquez beklage sig over deres perifer rolle på holdet, eller hvad med Isco, saa vidt jeg ved aldrig, de arbejder udelukkende for klubben og for holdets bedste, jeg er dog overbevist om at de alle godt kunne tænke sig mere spilletid, men det holder de for sig selv, og arbejder i holdets tjeneste. Jeg har også svært ved at se spillere som Benzema, Modric eller Casemiro lave samme udtalelser, hvis de var i James’ situation, det er naturligvis bare spekulation, men jeg synes ofte man kan kende forskel på hvor professionelle og voksne spillere er. Og naar spillere saa goer det, mener jeg der skal være konsekvenser, for belønner man den form for tuderi, kommer der intet godt ud af det, bare se på hvilken kæmpe fejltagelse det var at give Bale en bedre kontrakt efter hans udtalelser i CL Finalen, saa snart man giver ind til at en spiller er større end klubben, så kommer der intet godt ud af det.

- Kontrakten: Vi bliver lige nød til at huske, at uanset hvad Real har gjort (eller ikke gjort) sidste sommer, så er det ikke grunden til at James er i klubben. James er nemlig i klubben fordi han i sin tid (uden en pistol for panden) har underskrevet en kontrakt, hvor han mod en klækkelig hyrer har bundet sig til klubben i en vis periode, det er ikke og kan aldrig være klubben skyld at James skrev under på kontrakten, og den kontrakt er en indbyrdes aftale om at Real betaler James’ løn mod at James udfører et stykke arbejde i Klubbens tjeneste. Faktum er at hvis spilletid var det vigtigste for James, så kunne han have takket nej til Real Madrid lukrative tilbud, og istedet sat sig fast i startopstillingen i AC Horsens, men spilletid er aabenbart ikke lige så vigtig for James som børnenes privatskoler og konens botox-behandlinger.

- Pengene: Saa laenge James modtager penge fra Real Madrid, skal han klappe-kaje og møde op til tiden til den daglige træning, og saa skal han gøre hvad han kan for at hjælpe holdet og klubben med at opnå det mål der nu engang er sat. Den dag han ikke er på lønningslisten mere, kan han sige lige præcis hvad der passer ham om Real Madrid, men så længe han tager imod deres penge saa skal han udelukkende fokusere på hvad han bliver betalt for og intet andet, det er ikke klubbens ansvar at han blev forblændet af alle de guldkæder han kunne købe for den løn han blev tilbudt. (Her henviser jeg naturligvis til hans fremtidige selvbiografi med titlen “Ikke uden min mor; Historien om en colombiansk dreng der lærte at køre med støttehjul”)

- Professionalisme: Alt ovenstående, gør sig efter min mening gældende for enhver professionel arbejdsplads, ogsaa uden for sporten. Hvis en medarbejde er utilfreds med deres arbejds situation, kan de bruge deres familie eller nærmeste venner til at få luftet ud, men så længe de tager imod penge fra virksomheden og er bundet af en kontrakt, så skal man ikke ytre sig negativt omkring virksomheden eller ens arbejdssituation på sociale medier, til omverdenen (eller i James’ tilfælde til pressen). Hvis man er utilfreds, maa man sige op og hvis man saa er bundet af en kontrakt som man har sat sin underskrift paa, på baggrund af at man er blevet betalt MANGE penge for at binde sig i hele perioden, saa maa man være voksen og tage ansvar for den beslutning man har taget, og agere professionelt indtil kontrakten er slut.


Som du kan læse så har jeg intet tilovers for en så uprofessionel opførsel. Jeg håber at Reals velgørenheds afdeling, slår sig sammen og starter en støttegruppe for spillere som James og Ceballos, hvor de kan mødes hver Søndag og tale ud om deres forfærdelige situationer imens de får gratis saftevand og alle de Mariekiks de kan spise på 5 minutter…

Faktum er, det er en sølle, uprofessionel og barnlig opførsel, som ikke hoerer hjemme i en klub som Real (eller i professionel sport generelt). Det er simpelthen en pinlig opførsel af en voksen-baby som James, og på baggrund af det haaber jeg at hans karriere snart er slut, så vi kan slippe for at hoere paa hans tuderi og han kan komme hjem til sin mor og faa lidt brystmælk!

OBS! Til alle AC Horsens fans så beklager jeg at jeg har sat James i forbindelse med jeres klub, i har klart fortjent bedre!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, Thomaskjensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #6 af Thomaskjensen
Om han så gerne ville væk kan han jo foreslå at hans løn skal gå til at betale for en transfeer der tilfredsstiller Real Madrid.
Hvorfor skulle vi lade ham eller Bale gå for ingen penge, tilmed til en direkte konkurrent?
James og/eller Bale til Atletico Madrid skulle styrke klubben helt enormt, så bedre at have en extra kegle til træningen, bolddreng var også en god ide.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #7 af madrid2000
Det var en lang smøre ... :D

Nu skrev jeg tingene fra James perspektiv. Man kan sagtens se tingene fra begge sidder, og forstå frustrationerne fra spilleren. Jeg er da enig i, at ideelt burde spilleren holde utilfredsheden internt.
James er sikkert blevet spurgt til hans situation, og har svaret som han har svaret. Det er ikke ideelt, men tror nu nok holdet overlever. Der er ingen
grund til at være melodramatik omkring det. Så er det heller ikke værre.

Du kan ikke forvente madridismo ånd af alle spillere. Nacho og Vasquez er en helt anden sag. De er vokset op i klubben, og deres evner er nok heller ikke til mere. Desuden er det en personlig sag, hvad man er tilfreds med. James har andre forventninger til sig selv, og der er også anderledes pres på ham fra hans hjemland, hvor de anser ham som en kæmpe spiller. Han har sin egen brand han skal pleje. Det har spillere som Nacho og Vasquez ikke.

Angående kontrakt, så går den begge veje. f.eks. vil vi fans gerne have Bale smuttede ad helvedes til. Zidane udtaler endda, at det vil være bedst for alle, at han smuttede. Alligevel kan fans ikke forstå, at Bale holder sig til kontrakten, og bliver i klubben selvom han er uønsket. En anden scenarie er når en meget talentfuld spiller, lad os antage at det er Varane: Han har kontraktudløb, og han vil ikke forlænge og smutte gratis. I sådan en situation forholder spilleren sig til kontrakten, men alligevel bliver spilleren fremstillet negativt og fans bander af ham.

Jeg synes overordnet James er en rimelig professionel fodboldspiller. Jeg kender ikke hans liv uden for banen indgående, men jeg har da ikke hørt historier om, at han ikke møder til træning eller nægter at spille kampe. Sådanne udtalelser synes jeg ikke er særlige slemme. Du nævner, at Benzema aldrig kunne finde på sådan noget. Måske du skulle søge på Benzema og det franske landshold, så vil du finde ud af, hvad uprofessionalisme er.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #8 af DeLaRed
@madrid2000, ja emnet ligger mig taet ved hjertet, saa tastaturet fik lige en omgang ;)

Ifht Benzema, du har helt ret, den situation havde jeg glemt, og egentlig var det forkert af mig at spekulere i andre spillere der ikke har vaeret i samme situation, den hiver jeg gerne til mig igen.

Jeg er dog ikke enig i at vi skal anse spillere som Nacho og Vasquez anderledes end andre spillere de er vel alle sammen paa samme kontrakt (altsaa naturligvis ud over loennen) om man saa er opvokset i klubben eller ej, saa skal man agere professionelt indtil ens kontrakt er udloebet...Isco er et godt eksempel, eller hvis vi kigger paa de yngre spillere, saa synes jeg altid Vini har vaeret professionel omkring sin situation, selvom han i perioder har vaeret langt fra spilletid, og der er en raekke andre spillere der baade unge og gamle som naar de bliver spurgt selv-samme spoergsmaal deflektere med standard svar som "Jeg arbejder haardt til traening og stoler paa traeneren" eller "Jeg hjaelper holdet saa meget jeg kan, og arbejder haardt for at vaere klar naar der er brug for mig", det er ikke saerlig kompliceret.

Og ja, jeg er med paa at holdet overlever, men der er bare ingen grund til at ZZ maaske skal til at forholde sig til spoergsmaal omkring splid i truppen eller James' situation ved pressen-konferencerne, det hjaelper ihvertfald ikke noget, heller ikke James. Som jeg naevner, saa har det mindre at goere med hvilken effekt det har paa holdet og mere at goere med den respekt man udviser overfor sine medspillere, traener, klubben og i sidste nede ogsaa de fans der er med til at betale ens ferrari, det er bare uprofessionelt og barnligt.

Og ifht James' personlige brand, saa skal det heller aldrig overgaa klubben, saa det med at der er et pres fra hans hjemland undskylder jo ikke hans udtalelser, det er vel det samme som hvis lille Dennis der arbejder som flaske dreng i Netto, gaar og udtaler sig daarligt om hans arbejdsplads og deres ledelse fordi hans mor synes han fortjener 2kr. mere i timen, det er bare ikke iorden.

Ifht kontrakten, saa er jeg helt enig ifht Bale, jeg er super traet af at Bale stadig er paa hold-kortet, men jeg klandre ikke Bale for ikke at leve op til hans kontrakt, i hans sitation gaar min frustratiion meget mere imod Klubben, som jeg synes har lavet en kaempe fejl ved baade at forlaenge med ham og sat hans loen astronomisk hoej, saa det er skam klubben selv der ligger som de har redt. (Derfor kan jeg stadig godt vaere traet af at se Bale vaere ugidelig paa banen, men fair nok, det er klubbens egen skyld)...Og saa vil jeg gerne stadfaeste at jeg er uenig i at Nacho og Vasquez er under James' niveau, jeg har aldrig kunne se lyset i James, og synes han er en utrolig overvurderet spiller der aldrig ahr haft det noevnendige niveau til Real, det er dog en personlig holdning, og acceptere naturligvis at vi kan vaere uenige paa det punkt.

Jeg har heller aldrig personligt klandret nogen spillere for ikke at ville forlaenge og derefter forlade klubben, jeg er rettere fan af den maade at haandtere situationen paa, det er jo professionelt, og begge parter vinder imo i sidste ende paa det, for der er ingen grund til at beholde en spiller der hellere vil noget andet, men kontrakten skal dog opfyldes, og saa laenge spilleren er paa kontrakt skal han respektere klubben og holde hans frustrationer for sig selv. (Saa den vil jeg ikke have siddende paa mig ;)

Jeg synes i modsaetning til dig at disse udtalelser netop beviser at James er utrolig uprofessionel, hvad han ellers laver udenfor banen ved jeg heller ikke meget om, men en ting jeg dog er sikker paa er at Pengene betyder meget for ham, for ellers burde han frit kunne vaelge og vrage imellem klubber, for nok som historien melder, saa ser det ud som om at Real ikke ville have ham til Atletico, men hvad hvis han selv havde ringet til United og tilbudt at spille gratis, tror vi saa at Real ville have afslaaet et salg, naeppe, saa det er ikke fordi han ikke har haft muligheden for at forlade Real, den koeber jeg ikke, han fik dog ikke muligheden for at faa tingene som han gerne ville have dem, typisk curling-barn ;) (Hertil skal ogsaa naevenes, at det tidligere er sket at spillere har vaeret med til at koebe sig selv ud af deres kontrakter, saa der er nok er muligheder for at James kunne have spillet i et andet sted imo)

James ligger som han selv har redt, og det er ikke klubbens eller nogen andens skyld, saa det at han klandre resten af verden for problemer han selv har skabt, har jeg intet til overs for.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #9 af BBB

DeLaRed skrev: Hold nu kæft hvor er jeg træt af at hører på det tuderi fra fodbold verdenens største curling-barn....Han skal så meget ha sparket så snart sidste kamp er færdigspillet. Håber vi finder en rigtig lorte klub til ham, hvor han kan rådne op som bold-dreng...
...Beklager tonen, men dette er sku for useriøst og så langt fra Real Madrid værdigt som det kan komme. Han skal bare VÆK!


Det lyder til at han ville have budt det velkommen sidste sommer. Det lyder ikke ligefrem som en straf, at han bliver solgt.

I artiklen om Achraf står der, at RM vil hjælpe ham videre, som man har gjort så mange gange tidligere. Alligevel står vi med en spiller, som vi ikke vil bruge, men som vi heller ikke vil sælge. Samtidig bliver folk herinde sure på ham, fordi han gerne vil spille fodbold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #10 af DeLaRed

BBB skrev:

DeLaRed skrev: Hold nu kæft hvor er jeg træt af at hører på det tuderi fra fodbold verdenens største curling-barn....Han skal så meget ha sparket så snart sidste kamp er færdigspillet. Håber vi finder en rigtig lorte klub til ham, hvor han kan rådne op som bold-dreng...
...Beklager tonen, men dette er sku for useriøst og så langt fra Real Madrid værdigt som det kan komme. Han skal bare VÆK!


Det lyder til at han ville have budt det velkommen sidste sommer. Det lyder ikke ligefrem som en straf, at han bliver solgt.

I artiklen om Achraf står der, at RM vil hjælpe ham videre, som man har gjort så mange gange tidligere. Alligevel står vi med en spiller, som vi ikke vil bruge, men som vi heller ikke vil sælge. Samtidig bliver folk herinde sure på ham, fordi han gerne vil spille fodbold.


Hahaha @BBB, du blev vist lige skiftet ind i 89. minut uden at have set resten af kampen...

Hvis du læser resten af tråden, burde det stå ret klart, at jeg godt forstår at James er frustreret over sin situation (jeg er også sikker på at klubben og træneren ikke er tilfreds med at have James ansat), men det betyder ikke at han skal udtale sig negativt om den arbejdsgiver der betaler hans løn og som lever op til den kontrakt som begge parter er indgået...

Jeg sår også stor tvivl ved at James slet ikke havde muligheden for at komme væk fra Real i sommers, jeg tror nærmere at han for alt i verden ville til Atletico, men da Real (af gud ved hvilke årsager) stoppede den handel, ville James ikke strække sig langt nok for at komme til en anden klub (for exempel gå ned i løn med 50%, eller spille gratis, eller hjælpe med at købe hans egen kontrakt ud). For jeg synes nemlig Real har været gode til at hjælpe spillere videre hvis de ikke vil være i klubben, men det kan jo ikke være for enhver pris, det skal være en beslutning der kommer både klub og spiller til gode, og det er derfor de har en kontrakt, eller kunne de jo bare have laver en kontrakt på 1 år ad gangen (men det havde også betydet meget mindre i løn til James, så den var han nok ikke gået med til)

For at understrege, mit problem er ikke med at James er sur, det er jeg fuldstændig ligeglad med, mit problem er at han udtaler sig negativt til omverden imens han er på en kontrakt (som han selv har sagt ja til) med en klub som betaler ham i dyrer-domme...

Det er uprofessionelt og barnligt!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #11 af Sahinovic
James er en person med total mangel på selvindsigt.

Han har fået utallige af chancer for at vise sit værd i Real Madrid, senest mod Real Sociedad hvor han indgik i en startellever og fik hele 78' minutter, men han viste intet, som i absolut intet.

Selvfølgelig havde Real Madrid solgt ham til den rigtige pris, men der er tydeligvis ingen klubber der var villige til at betale denne pris.

Uanset hvordan man vender og drejer den, så har James gjort sig selv til grin med sine seneste kommentarer.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Mølbat, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #12 af Mølbat
Jeg er efterhånden virkelig træt af James og hele sin colombianske kult af folk, der forguder ham, selvom han reelt intet har vist på topniveau i 3-4 år. Tidligere colombianske fodboldspillere som Carlos Valderrama & Faustino Asprilla er alt for ofte i medierne med en eller anden idiotisk udtalelse om, at Zidane eller Real Madrid ikke behandler James med den respekt, som de mener, at han fortjener. Og nu kommer han tilmed selv med den her udtalelse. Suk...
Hvis han da i det mindste viste på banen, at han fortjener den respekt, men med fuldkommen anonyme præstationer som den imod Real Sociedad kan man bare ikke forsvare, at han fortjener mere spilletid. Men så kan han da bare smutte til Real Madrid B sammen med de andre 'rejects'... jeg mener Atlético Madrid, og formentlig også ende på bænken der, da Simeone med garanti ikke kommer til at elske en spiller med større stjernenykker end arbejdsiver.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce