Bernabéus nye tilbagetrækkelige græstæppe forsinkes med et år

• Benzeron
  • Benzeron's profilbillede Emne forfatter
  • Forum begynder
  • Forum begynder
  • No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
3 måneder 2 uger siden #1 af Benzeron
Der er...

Logo Realmadrid 010101

Der er fortsat gang i renoveringen af Estadio Santiago Bernabéu, som skal gøre stadionet til en kæmpe turistattraktion i Madrid. Blandt andet er der godt gang i installeringen af det nye stadions tag, som bliver et tilbagetrækkeligt et af slagsen, så man kan vælge at overdække tribuner og græstæppet, hvis det er nødvendigt.

Ovenikøbet er det planen, at Bernabéus fodboldbane ligeledes skal være tilbagetrækkelig, men dette arbejde må udskydes. Arbejdet kræver, at man graver 25-30 meter ned i jorden for at installere skinner, som græstæppet skal kunne glide på, så man kan hive det frem eller tilbage, når det passer.

Der spekuleres i, at 2020-21-sæsonen skydes i gang midt i september, hvor det bliver muligt for et bestemt antal fans at være til stede på stadion, men i Real Madrid frygter man, at det omfattende arbejde med græstæppet ikke kan blive færdiggjort i tide. Derfor agter man i stedet at vente til næste sommer med at få det moderne Bernabéus tilbagetrækkelige fodboldbane lavet færdigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 2 uger siden #2 af BBB
Jeg går ud fra, at det er så stadion kan bruges til koncerter eller andet uden at skade græstæppet. Jeg har aldrig rigtig været fan af koncerter på stadions, men det skyldes måske at det er Parkens beton struktur, der har ødelagde Justin Bieber for mig.

Findes der en grafik, der viser, hvor græstæppet skal rulles hen? Er det under sidetribunerne?

3 måneder 2 uger siden #3 af Administrationen

BBB skrev: Jeg går ud fra, at det er så stadion kan bruges til koncerter eller andet uden at skade græstæppet. Jeg har aldrig rigtig været fan af koncerter på stadions, men det skyldes måske at det er Parkens beton struktur, der har ødelagde Justin Bieber for mig.

Findes der en grafik, der viser, hvor græstæppet skal rulles hen? Er det under sidetribunerne?

Ja, det er for, at stadion kan bruges op mod 300 dage om året, frem for nu, hvor det kun er på kampdage.

Græstæppet rulles ind under sidetribunerne. Marca bragte en artikel om det på et tidspunkt:

www.marca.com/futbol/real-madrid/2020/05...a4741fa4f8b460d.html
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

3 måneder 2 uger siden #4 af Fondo_Sur

Administrationen skrev:

BBB skrev: Jeg går ud fra, at det er så stadion kan bruges til koncerter eller andet uden at skade græstæppet. Jeg har aldrig rigtig været fan af koncerter på stadions, men det skyldes måske at det er Parkens beton struktur, der har ødelagde Justin Bieber for mig.

Ja, det er for, at stadion kan bruges op mod 300 dage om året, frem for nu, hvor det kun er på kampdage.

Græstæppet rulles ind under sidetribunerne. Marca bragte en artikel om det på et tidspunkt:

Det ser godt nok smart ud.

3 måneder 2 uger siden #5 af nono
Jeg er skeptisk, eller snarere bekymret. Bliver underlaget ikke alt for hårdt? Vil Bernabeu blive en bane hvor spillere nemmere pådrager sig skader etc..

Hertil kommer slutningerne mellem bane-sektionerne. Hvis de ikke samles med millimeter-præcision vil bolden hoppe mærkeligt eller spillerne snuble.

Det kan godt svare sig at være first-mover i mange aspekter, men det her er uprøvet teknologi hvor Real Madrid går forrest - det kan altså godt vise sig at give bagslag, når det først er ved anlægning 3 eller 4 at der er styr på børnesygdommene...

3 måneder 2 uger siden #6 af doven

Administrationen skrev:

Faldt for nyligt over denne video, hvor Richard Hammond får demonstreret systemet i aktion på Tottenhams nye stadion. Det ser dog ud til at det bliver lavet på en lidt anden måde på Bernabeu, men det lader til at princippet er mere eller mindre det samme. Syntes i hvert fald det var meget interessant at komme helt tæt på og se, hvordan det egentligt fungerer.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB, elle44

3 måneder 2 uger siden #7 af Wpee86DK
Det er ikke noget nyt og findes på en lang række stadions rundt omkring i verden.
Ifht hårheden så er det jo ikke kun græstæppet men også hele fundamentet med vanding osv., så det burde ikke kunne mærkes da det lag der rulles ind og ud er mange cencimeter tykt.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.