Hazard kan blive endnu dyrere
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Når Real Madrid om nogle timer forhåbentlig kan fejre klubbens 34. mesterskab skal Florentino Pérez samtidig finde checkhæftet frem og sende flere penge til Chelsea for købet af Eden Hazard.
Han blev sidste sommer købt for 100 millioner € + nogle variable summer, som skulle være ret nemme at opnå. Det drejer sig blandt andet om titler, antallet af spillede kampe, kvalifikation til CL.
Real Madrid har allerede sikret sig adgang til næste års CL og man kan altså i aften sikre sig det spanske mesterskab, som vil sende flere penge til London og i spansk presse mener man at vide, at det svarer til et beløb på 15 millioner €.
Dermed bliver Eden Hazard endegyldigt den dyreste spiller i Real Madrid-historien, idet han overgår Gareth Bales pris på 101 millioner €.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Zyconith skrev: Der må snart rulle nogle hoveder i den ledelse. Hazard og Jovic fik vi for hvad? Næsten 200 millioner euro (+ den vanvittige løn de får, agent honorarer og jeg ved ikke hvad). Og vi har fået nada igen for de penge. Så kan det godt være at man går og griner af Barca og deres indkøb, men vi er sgu ikke meget bedre selv.
1. Man køber en Hazard (måske et år for sent) der aldrig var skadet hos Chelsea. En top spiller, blandt de allerbedste i Premier League gennem mange år. Hvordan i alverden skal ledelsen klandres for, at Hazard ryger ind i alle disse skader? Hvordan skal ledelsen klandres for, at han møder overvægtig op til sæsonstart?
2. Man køber en angriber der lige har spillet en fremragende sæson, men Zidane nægter at give ham mere end 7 minutter af gangen, eller en kamp i ny og næ med "b-holdet". Derudover har Benz spillet sin måske bedste sæson for klubben, særligt de sidste 10 kampe. Det er desuden ikke unormalt at en spiller skal bruge en sæson på at vende sig til et nyt land. Men præcis denne sæson har nok været den sværeste for nye spillere. Jeg er enig i at Jovic umiddelbart ikke er Real materiale, men han har omvendt aldrig fået chancen.
Derudover forstår jeg intet af købet af Jovic.
- Ja, han er en god angriber
- Ja, han havde en god sæson, inden han blev købt
- Ja, han er ung og kan udvikle sig
- Og ja, jeg havde gemt de 60mio euro + variable + agentbidrag + løn + hvad der ellers løber på, og så havde jeg ventet 1-2 år og gået all in på Mbappé og “nøjes” med Mariano, Rodrygo og Bale som backup for Benzema indtil da
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
mohbar skrev: Det er lidt tragikomisk at i bagklogsskabens ulideligt klare lys kunne vi have fået ham gratis nu, hvis ikke vi havde købt ham og han ikke havde forlænget med Chelsea ..
Dette er netop årsagen til at han skal være med i betragtningen som en af de værste transfers vi nogensinde har lavet.
"Men ingen kunne vide..." nej, der er ingen, der kan forudse fremtiden. Alle kunne dog se, at han skulle have en vanvittig god sæson, før han ville være 100+ mio. euro værd at have i denne ene sæson.
Men skal man være lidt efter Real Madrid, så må det simpelthen være deres scouting som er slået fejl her, for uden selvfølgelig at kende ham, eller situationen internt i truppen, så virker Jovic bare som et kæmpe fejlcast personlighedsmæssigt. Han virker som en type med en skrøbelig psyke og en lidt sky person, som bliver meget påvirket af modgang. De to egenskaber går ret skidt i spænd med at være angriber i Real Madrid. Derudover var der vist også en del problemer med ham i Benfica.
Og igen, så virker det altså for letkøbt at sige at Zidane ikke har givet ham nok chancer. Jeg synes egentlig han har fået de chancer man må forvente i Real Madrid, når konkurrenten hedder Benzema, og han har overhovedet ikke vist noget som helst. Og så har Zidane og staben også øje på ham hver dag til træning, hvor han jo åbenbart heller ikke må levere nok til at få flere chancer.
Hvad angår Hazard, så håber jeg han tager sin offseason lidt mere seriøs i den her omgang. Hvis han møder op og ligner Sneijder anno 2020, så eksploderer mit hoved simpelthen. Jo så vil nogen sikkert sige at han har ferie og selv bestemmer, men Real Madrid betaler ham jeg ved ikke hvor mange millioner for at være en topklasse atlet. Så må Hazard sgu vente med at spise lidt for mange flødekager, til han ikke spiller for verdens største klub.
DC19
Florentino Pérez
BBB skrev:
mohbar skrev: Det er lidt tragikomisk at i bagklogsskabens ulideligt klare lys kunne vi have fået ham gratis nu, hvis ikke vi havde købt ham og han ikke havde forlænget med Chelsea ..
Dette er netop årsagen til at han skal være med i betragtningen som en af de værste transfers vi nogensinde har lavet.
"Men ingen kunne vide..." nej, der er ingen, der kan forudse fremtiden. Alle kunne dog se, at han skulle have en vanvittig god sæson, før han ville være 100+ mio. euro værd at have i denne ene sæson.
Giv ham nu lige en chance :) Det er jo ikke Hazards skyld at hans landsmand saver ham midt over og ødelægger hans sæson. Meunier blev taget hårdt bagfra i 70 minutter , det kom Hazard til at bøde for. Ved godt man ikke kan sige hvis og hvis, men i den kamp mod PSG der så man for første gang Hazards niveau, og var han ikke blevet skadet så er jeg sikker på at han ville have været en sand nydelse at se spille. Jeg glemte helt i den kamp at der løb en Mbappe rundt i modsatte ende. Hazard overstrålede alt og alle. Hvis man solgte ham efter denne sæson, så er jeg enig i at Hazard er den dårligste transfer i Reals historie. Men han er altså stadigvæk i klubben, så han kan stadigvæk nå at levere et par vilde sæsoner.
Jeg synes også Hazards season har været forfærdelig, og forventer mig meget mere af ham næste season (uden skader forhåbentlig), jeg gir ham dog gerne chancen for at bevise sit værd igen, denne season har han ud over Remoulade maven haft en del modgang som ikke har været selvforskyldt!
Donde está la biblioteca?
Real HWL skrev:
BBB skrev:
Giv ham nu lige en chance :) Det er jo ikke Hazards skyld at hans landsmand saver ham midt over og ødelægger hans sæson. Meunier blev taget hårdt bagfra i 70 minutter , det kom Hazard til at bøde for. Ved godt man ikke kan sige hvis og hvis, men i den kamp mod PSG der så man for første gang Hazards niveau, og var han ikke blevet skadet så er jeg sikker på at han ville have været en sand nydelse at se spille. Jeg glemte helt i den kamp at der løb en Mbappe rundt i modsatte ende. Hazard overstrålede alt og alle. Hvis man solgte ham efter denne sæson, så er jeg enig i at Hazard er den dårligste transfer i Reals historie. Men han er altså stadigvæk i klubben, så han kan stadigvæk nå at levere et par vilde sæsoner.
Det er selvfølgelig ærgerligt, at han skulle saves ned, når han endelig spillede en god kamp.
Sahinovic skrev: Hazard ville forlade Chelsea på bedst muligvis, og derfor kunne man ikke vente en sæson mere for at hente ham gratis, det ville han ikke gøre overfor sin daværende arbejdsgiver - og det har han min fulde respekt for.
Ah ja. Respekt for arbejdsgiveren. Det er ret lækkert, når en spiller har respekt for sin arbejdsgiver. Argumentet går bare fløjten, når han ligner Michelin-manden til første træningspas.
Det kan simpelthen ikke være kontroversielt at skrive nogen af disse tre statements:
1. Hazard har ikke været 100 mio. euro værd i denne sæson.
2. Hazard havde kontraktudløb og ville ikke forlænge med Chelsea.
3. Vi betalte 100 mio. euro for at få ham én sæson tidligere.
BBB skrev:
Real HWL skrev:
BBB skrev:
Det er selvfølgelig ærgerligt, at han skulle saves ned, når han endelig spillede en god kamp.
Sahinovic skrev: Hazard ville forlade Chelsea på bedst muligvis, og derfor kunne man ikke vente en sæson mere for at hente ham gratis, det ville han ikke gøre overfor sin daværende arbejdsgiver - og det har han min fulde respekt for.
Ah ja. Respekt for arbejdsgiveren. Det er ret lækkert, når en spiller har respekt for sin arbejdsgiver. Argumentet går bare fløjten, når han ligner Michelin-manden til første træningspas.
Det kan simpelthen ikke være kontroversielt at skrive nogen af disse tre statements:
1. Hazard har ikke været 100 mio. euro værd i denne sæson.
2. Hazard havde kontraktudløb og ville ikke forlænge med Chelsea.
3. Vi betalte 100 mio. euro for at få ham én sæson tidligere.
Jeg er meget enig, men kan måske godt forstå fra Hazards side at han ikke ville "pisse" på Chelsea, han har vel trods alt haft det godt der i mange år.
Men alle dine 3 statements er helt korrekte.
Baseret på første sæson alene (altså uden hvad der evt. Kommer i fremtiden), og baseret på hans pris, samt forventningerne til hans niveau.
Så har Hazars vel været det største flop i real madrids historie.
En decideret pinligt ringe første sæson, hvor han endda mødte uforberedt og overvægtig op.
Han indser det dog selv, fx modsat Bale + Barnet.
Så jeg håber og tror måske delvist på at han er sig bevidst om at han mødte forkert op, og møder op i topform til næste sæson, og at niveauet kan stige markant.
Spørgsmålet er om at det at købe ham har givet ham et år til at vende sig til klubben, og at havde man ventet, så havde hans dårlige start sæson bare været den kommende, istedet for den netop gennemførte sæson..
Men det er selvfølgelig alt sammen spekulationer.
Men det er da ikke uhørt, at spillere skal bruge et år på at finde sig til rette.