AS: Camavinga overvejer andre muligheder

6 dage 10 timer siden #1 af Administrationen
Florentino Pérez...

camavinga på banen

Florentino Pérez har for længst meldt ud, at der ikke bliver nogen Galáctico-indkøb i år, fordi man ikke vil optræde uansvarligt i en tid, hvor man har bedt spillerne om at gå ned i løn for at hjælpe klubben gennem Corona-krisen.

Det kan få betydning for klubbens planer om at hente Eduardo Camavinga, som ifølge spanske AS overvejer at takke ja til et af de andre tilbud, som han har liggende. Det 17-årige stortalent har længe været i kikkerten hos de største europæiske klubber og Real Madrid har været nævnt som kommende arbejdsgiver, men det kan altså falde til jorden nu.

Eduardo Camavingas kontrakt med Rennes udløber i 2022, men den franske klub haster ikke med at få solgt stortalentet og som en af Frankrigs rigeste klubber, lader man sig heller ikke presse af store tilbud.

Real Madrid håber da også, at Camavinga fortsætter karrieren i Rennes i den kommende sæson og man klubbens chefscout Juni Calafat fastholder kontakten med stortalentet, som før Corona-krisen angiveligt havde et prisskilt på 80 millioner €.

Klubber som Paris SG og Bayern München menes at være klar til at hente ham allerede denne sommer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 dage 10 timer siden #2 af Administrationen
Klogt og ansvarligt af Florentino Pérez eller risikerer man at blive sat afgørende bagud i forhold til at forny truppen?

6 dage 8 timer siden #3 af DeLaRed

Administrationen skrev: Klogt og ansvarligt af Florentino Pérez eller risikerer man at blive sat afgørende bagud i forhold til at forny truppen?

Klogt og ansvarligt, vi skal taenke langsigtet, saa strategien med at holde paa pengene indtil verden normaliseres lidt og derefter at gaa ud at koebe ind giver mening. Vi bliver noed til at taenke paa vores oekonomiske situation over det naeste aarti, og ikke bare spendere for at vinde ligaen naeste season. (jeg vil meget heller vinde 15 trofaaer over de naeste 10 aar, end at vinde the treble naeste season)

Og saa skal vi ogsaa lige komme ned paa jorden ang. Camavinga, han er 17aar, og komplet uproevet i spansk fodbold, der er meget der kan gaa galt for den knaegt endnu, og der er ingen tvivl om at der efter naeste season vil vaerer en "ny" Camavinga som er slaaet igennem. Paa naer Mbappe, saa er alle andre spillere der er rygtet til klubben IMO erstattelige, saa hvis vi ikke bruge 80Mio paa Camavinga iaar, saa kan vi bruge 80Mio paa en anden staerk midtbane spiller naeste aar eller aaret efter, Camavinga er ikke svaret paa alle vores problemer. (Som naevnt her ser jeg kun Mbappe, hvis kvaliteter er svaere at finde en anden spiller pt, som uerstattelig ifht indkoeb)

Lad os faa koebt Marc Roca for 15-20Mio, saa har vi den back-up til Casemiro vi mangler i de naeste 1-2 seasoner(maaske laengere hvis han nu udvikler sig) og saa kan vi i stedet fokusere paa at forstaerke andre pladser. At bruge 80Mio i dette marked paa en Camavinga som kommer til at sidde paa baenken i 80% af alle kampe, er vel sammenligneligt med at koebe Jan Oblak som Courtois' Back-up, det er bare ikke den bedste maade at bruge et smalt budget paa...

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Fondo_Sur

6 dage 5 timer siden #4 af -#7-
Meget enig angående Marc Roca, han er virkelig en spændende spiller, og har også før været linket til Real Madrid. Som type minder han måske nok lidt mere om en Xabi Alonso, end en Casemiro, så jeg tror ikke han vil blive en decideret 1:1 erstatning for brasilianeren. Men Marc Roca har jo eftersigende en ret lav frikøbsklausul på omkring 40 mio. €, hvilket selvfølgelig også gør ham interessant.

Men Casemiro er også bare en vanvittigt svær spiller at skulle finde en backup til. Først og fremmest er han aldrig skadet, derudover har han overraskende få karantænedage, og så er han bare en spiller med en latterlig fysik, som kan holde til de der 55-60 kampe på en sæson.

Skulle man ud og finde en direkte afløser for Casemiro, så er man næsten nødt til at kigge på Kanté, som bare virker urealistisk idet han ikke vil blive fast mand og hans løn er enorm, og så er han mig bekendt også snart 30 år. En anden mere realistisk mulighed kunne måske være Wilfred Ndidi, især her efter Leicester missede Champions League.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay

5 dage 23 timer siden #5 af Dios
Jeg elsker det moralske aspekt i det. Det giver kæmpe thumbs up herfra, og det må også give et respektfuldt signal til de nuværende spillere.

Nu sidder jeg ikke med økonomien, og har ikke det fjerneste indblik i regnskabet, men jeg er på ingen måder nervøs for, at klubben ikke kan være konkurrencedygtig de næste mange år, hvis vi bruger penge i dette transfervindue kontra ikke at bruge penge. Jeg synes som sådan ikke rigtig truppen kan forstærkes med andre spillere end milliard handlerne, så Asensio og Hazard kan forhåbentlig sætte deres præg på næste sæson som værende 2 nyindkøb. Så dermed synes jeg ikke som sådan vi behøver at forstærke truppen. Jeg er heller ikke nervøs for, at vi ikke har en direkte erstatning for Casemiro.
Camavinga er jeg dog yderst imponeret af, og vil elske at få ham til klubben. Vil han væk, så skal vi gå efter ham synes jeg, men jeg vil helt klart foretrække, hvis han blev endnu en sæson i Rennes, hvor de forhåbentlig skal ud og spille Chl bold.
Modsat @DeLaRed så tror jeg ikke der bare kommer en anden på den position med et ligeså stort potentiale og profil.

Jeg tror dog den helt store grund til, at Perez har udtalt sig som han gjorde er på grund af handlen med Mbappé til næste sæson. Vores spillersalg nu kommer vel nok til, at dække vores manglende indtægter, hvor Perez så kan springe banken for de mange indkøb til næste sommer inkl. Mbappé.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 dage 2 timer siden #6 af elle44
Spørgsmålet er om økonomien overhovedet er mærkbart bedre til næste sæson. Som det ser ud nu er corona jo stadig et stort problem og det lyder da også til der er lange udsigter i forhold til at få fyldte stadions igen. Og hvis det hele er normaliseret til næste sommers transfervindue skal nogle af pengene vel også bruges for at hente den tabte økonomi I stedet for st bruge penge på transfers.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.