James: Det er svært, når jeg ikke får samme muligheder som andre

3 år 7 måneder siden #1 af Administrationen
James Rodríguez erkender...

James Rodríguez erkender i en podcast med Daniel Habif, at livet i Real Madrid ikke er let i øjeblikket og at han gerne vil væk. Han siger blandt andet:

- Det er frustrerende ikke at spille. Jeg har forudsætningerne for altid at spille. Men på grund af andre personer, kan jeg ikke gøre det og det er frustrerende. Hvis jeg var en dårlig spiller, så ville jeg acceptere det, men jeg er en person, som altid ønsker at vinde og at spille.

James bliver også spurgt til forholdet til Zinedine Zidane:
- Det handler om smag og behag. Han har sine foretrukne spillere og det respekterer jeg. Det blander jeg mig ikke i. Men når jeg ser, at jeg ikke har de samme muligheder som andre spillere, så er det svært…….jeg ville gerne forlade klubben, men de ville ikke slippe mig. Jeg ville gerne have været et sted hen, hvor jeg kunne spille og hvor jeg vidste, at jeg ville få muligheder, for Zidane havde sin base af spillere. Mit ønske var, at tilhængerne huskede min første periode i klubben og ikke denne……..jeg lavede 36 mål og 42 assists.

Endelig bliver han bedt om at gøre status over den netop overståede sæson:
- Det er en af de største skuffelser i min karriere, men takket være Gud er jeg ung og jeg har stadig nogle år foran mig til at finde glæden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #2 af DeLaRed
Føj! Jeg magter ham simpelhen ikke mere!!!

Endnu engang skal James opfører sig som en forkælet snotunge, mage til curling-barn skal man sku lede længe efter!

Lad os få ham til Atlético, så vi en gang for alle får stadfæstet at heller ikke hos lille-søster er kvaliteten gid nok til fast spilletid!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Mølbat

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #3 af Ramos4
Bale sidder desværre i saksen, fordi vi naturligvis ikke ville sælge til en kinesisk klub, der havde til hensigt at låne ham videre til Inter. Det var en gang bondefangeri, hvis det passer.

James har en sag må jeg så sige. At vi ikke turde sælge ham til Atletico fordi vi tabte en træningskamp til dem, og så har holdt ham fanget på bænken i et helt år, er sgu lidt en lort i hovedet på ham. Han kommer ikke på banen, men han måtte heller ikke skifte klub. Well, what's a boy to do.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, madrid2000, BBB, andreashn, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #4 af YunisTaker

DeLaRed skrev: Føj! Jeg magter ham simpelhen ikke mere!!!

Endnu engang skal James opfører sig som en forkælet snotunge, mage til curling-barn skal man sku lede længe efter!

Lad os få ham til Atlético, så vi en gang for alle får stadfæstet at heller ikke hos lille-søster er kvaliteten gid nok til fast spilletid!


Jeg kan sagtens forstå James' frustration her. Jeg ved ikke hvad han er blevet lovet i starten af sæsonen, men siden Real Madrid ikke ville skille sig af med ham, må man gå ud fra der er blevet lovet en fair chance. Jeg husker tydeligvis hans første periode i klubben, hvor han gjorde det bedre end udmærket, men samtidig var jeg også en af dem der fortrak Isco frem for James, da debatten kørte på hvem af dem der skulle satses på.

Som Ramos4 siger, så tror jeg klubben blev bange for at sælge James, da alle kan se hvilke kvaliteter han har på banen, og dem ønskede Real Madrid ikke brugt imod sig. Lad os håbe på han kan få lov at skifte i dette transfer vindue, om end det så skulle være til Atletico.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 7 måneder siden #5 af 9eren
James kom jo faktisk til at spille i denne sæson, som meget få havde regnet med. Men han har jo slet ikke vist interesse på banen i at vinde en plads tilbage. Han skal jo vise mer og mer for at komme til at spillr. Istedet giver han en præstation hvor man synes han skal væk.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #6 af DeLaRed
@Ramos4 & @YunisTaker
Det er fint nok at James er sur, det bekymre jeg mig ikke om, problemet er hvordan han agere i situationen.

Vi skal lige starte med at vaere enige om at med mindre der står noget om spilletid i en spillers kontrakt, så er der bare ingen garantier (noget jeg tror der står i meget faa kontrakter, da det generelt er en utrolig u-intelligent ting at love i professionel sport).

James insinuere jo tydeligvis at han selv mener han er bedre end andre spillere på holdet, men det er jo torske dumt at sige det til omverdenen, for det er jo udelukkende i hans tilfælde en klokkeklar subjektiv holdning, han har jo ingen beviser for at det er sandt, og saadanne en kommentar er bare så meget serie 6. agtigt (Brian synes han er bedre en Ole på fløjen, så det sidder han og brokker sig over på den lokale bæverding), det er simpelthen så barnligt at skyde skylden på alle andre, faktum er jo at hvis vi kigger på statistikken så har han på ingen måde fortjent mere spilletid end Zidane har givet ham i denne season, og jeg forklare gerne;

James har i denne season fået 728 minutter fordelt på 14 kampe, det er 52 minutter per kamp, eller omregnet 16 halvej’e til at bevise at han fortjener mere spilletid. Saa argumentet for at han ikke har fået en chance holder bare ikke, han har haft 16 halvej’e til at bevise at han er bedre end konkurrence. (og til dem er der nu argumenter for at han skal spille alle 90 minutter for virkelig at kunne sætte sit aftryk, saa maa jeg bare sige det er der sku ikke tid til i en klub som Real, det kan de maaske geore i Betis eller Valladolid, men i Real er konkurrence for stor, for Zidane havde aldrig baenket James hvis det var James faktisk havde bevist at han var bedre end hans direkte konkurrenter, men det har han jo ikke)

Selv Colombianerne maa indrømme at James ikke besidder nogen nævneværdige defensive kvaliteter det har han aldrig haft og er heller ikke noget vi har set ham tillægge sit spil i denne season. (IMO er spillere som Hazard, Vini og Isco klart bedre defensivt end James), saa skal man forsvare at James får mere spilletid, skal det vaere på baggrund af hans offensive kvaliteter, men her knækker tråden jo fuldstændig, for ser vi bort fra at i alle de minutter han har spillet i denne season (på nær hans første kamp) har vores offensiv været utrolig langsom og rodet ud (reelt set kunne vi have spillet med 10 mand på banen og nok stået med et bedre indtryk af holdet som helhed i de kampe) og i stedet kigger på tallene, så det det ud som følger:

James - 728min - 1 goal - 2 assists

Vi burde vel nok kunne forvente os en smule mere af en spiller der mener han er bedre end konkurrence i Real Madrid???

Men hvad så hvis vi kigger på spillere som har faaet sammenlignelig spilletid:

Jovic - 806 minutter - 2 goals - 2 assists (Jovic har haft en horrible season, men har alligevel formaaet at scoret et mål mere end James, og det er fordelt på 27 kampe, saa hans minutter per kamp er i snit kun 30min)
Nacho - 685 minutter - 2 goals - 0 assists (Ja det er nemlig rigtig, Nacho har på faerere minutter bevist sig at vaere mere maalfarlig end James)
Asensio - 363 minutter - 3 goals - 1 assist (har vaeret medvirkende i 1 mål mere end James på 50% af minutterne)
Brahim - 206 minutter - 1 goal - 1 assist
Mariano - 84 minutter - 1 goal - 0 assist

Hvis man kigger over hele holdet(og frasortere Militao, Courtois og Areola, som jo ikke er direkte konkurrenter til James om spilletiden), saa er det vel kun Lukas Vasquez og Bale der har fået flere minutter end James, men som ikke har nogen betydelig større positiv indflydelse på vores offensiv end James….

Og det foere mig saa hen til næste punkt, på baggrund af ovenstående hvem mener i saa ZZ skulle have byttet James ud med, for der kan vel ikke være nogen der mener at vi havde spillet en bedre season hvis James havde faaet nogen af Modric eller Kroos’ minutter? Hvad med Valverde har han virkelig vist sig at vaere ringere end James? Hvad med Isco som trods alt har scoret 1 mål mere end James og lavet en Assist mere, omend det var på flere minutter, er der virkelig nogen der mener at James klokkeklart fortjener spilletiden frem for ham? Jeg kan ikke se et eneste argument for at ZZ skulle have givet ham mere spilletid end hvad han har faaet, frem for de ovennævnte spillere, der er simpelthen ingen fakta der taler for at James skulle have haft et enkelt minut mere!

Og det bringer os saa til det faktum at Klubben ikke kom af med ham sidste sommer, som vi nok alle gerne havde set, men som ikke skete, og som i nu mener er meget synd for James og dermed retfærdiggøre at han opfører sig som et curling-barn i pressen..Den kan jeg svare på med nedenstående som er et uddrag af en tidligere post jeg skrev, sidste gang James var i pressen og agere klaphat!

Kontrakten: Vi bliver lige nød til at huske, at uanset hvad Real har gjort (eller ikke gjort) sidste sommer, så er det ikke grunden til at James er i klubben. James er nemlig i klubben fordi han i sin tid (uden en pistol for panden) har underskrevet en kontrakt, hvor han mod en klækkelig hyrer har bundet sig til klubben i en vis periode, det er ikke og kan aldrig være klubben skyld at James skrev under på kontrakten, og den kontrakt er en indbyrdes aftale om at Real betaler James’ løn mod at James udfører et stykke arbejde i Klubbens tjeneste. Faktum er at hvis spilletid var det vigtigste for James, så kunne han have takket nej til Real Madrid lukrative tilbud, og i stedet sat sig fast i startopstillingen i AC Horsens, men spilletid er aabenbart ikke lige så vigtig for James som børnenes privatskoler og konens botox-behandlinger.

Pengene: Saa laenge James modtager penge fra Real Madrid, skal han klappe-kaje og møde op til tiden til den daglige træning, og saa skal han gøre hvad han kan for at hjælpe holdet og klubben med at opnå det mål der nu engang er sat. Den dag han ikke er på lønningslisten mere, kan han sige lige præcis hvad der passer ham om Real Madrid, men så længe han tager imod deres penge saa skal han udelukkende fokusere på hvad han bliver betalt for og intet andet, det er ikke klubbens ansvar at han blev forblændet af alle de guldkæder han kunne købe for den løn han blev tilbudt. (Her henviser jeg naturligvis til hans fremtidige selvbiografi med titlen “Ikke uden min mor; Historien om en colombiansk dreng der lærte at køre med støttehjul”)

Professionalisme: Alt ovenstående, gør sig efter min mening gældende for enhver professionel arbejdsplads, ogsaa uden for sporten. Hvis en medarbejde er utilfreds med deres arbejdssituation, kan de bruge deres familie eller nærmeste venner til at få luftet ud, men så længe de tager imod penge fra virksomheden og er bundet af en kontrakt, så skal man ikke ytre sig negativt omkring virksomheden eller ens arbejdssituation på sociale medier, til omverdenen (eller i James’ tilfælde til pressen). Hvis man er utilfreds, maa man sige op og hvis man saa er bundet af en kontrakt som man har sat sin underskrift paa, på baggrund af at man er blevet betalt MANGE penge for at binde sig i hele perioden, saa maa man være voksen og tage ansvar for den beslutning man har taget, og agere professionelt indtil kontrakten er slut.

Jeg intet tilovers for en så uprofessionel opførsel. Jeg håber at Reals velgørenheds afdeling, slår sig sammen og starter en støttegruppe for spillere som James og Ceballos, hvor de kan mødes hver Søndag og tale ud om deres forfærdelige situationer imens de får gratis saftevand og alle de Mariekiks de kan spise på 5 minutter…

Faktum er, det er en sølle, uprofessionel og barnlig opførsel, som ikke hører hjemme i en klub som Real (eller i professionel sport generelt). Det er simpelthen en pinlig opførsel af en voksen-baby som James, og på baggrund af det haaber jeg at hans karriere snart er slut, så vi kan slippe for at hoere paa hans tuderi og han kan komme hjem til sin mor og faa lidt brystmælk!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #7 af BBB
DeLaRed:

Jeg kan godt lide statistikkerne og forklaringen, men taler James ikke om andre spillere, der har fået lov til at forlade klubben i jagt på spilletid? Sådan læste jeg det i hvert fald oprindeligt: Zidane har sine favoritter i RM, og James fik ikke lov til at forlade klubben og derigennem få mere spilletid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #8 af DeLaRed

BBB skrev: DeLaRed:

Jeg kan godt lide statistikkerne og forklaringen, men taler James ikke om andre spillere, der har fået lov til at forlade klubben i jagt på spilletid? Sådan læste jeg det i hvert fald oprindeligt: Zidane har sine favoritter i RM, og James fik ikke lov til at forlade klubben og derigennem få mere spilletid.


@BBB, Saadanne laeste jeg det ikke i foerste omgang, men det er sku en meget fair pointe du har, og maaske jeg har misfortaaet hvad han siger om sig selv ifht til andre spillere:

"Men på grund af andre personer, kan jeg ikke gøre det og det er frustrerende. Hvis jeg var en dårlig spiller, så ville jeg acceptere det, men jeg er en person, som altid ønsker at vinde og at spille."

Det var mest denne kommentar som jeg forstod som om han siger han ikke spiller paa grund af "andre personer", og fortsaetter som med at sige at "Hvis jeg var en daarlig spiller". Det forstod jeg som om han mener at han ikke kan spille pga ZZ har sine favoritter og at han er bedre end dem, og derfor brugte jeg lidt tid paa at tegne et lidt andet billede af situationen, men du kan sagtens have ret i at jeg mistforstod kommentaren.

Naar det saa er sagt saa staar jeg ved min pointe om at naar man hiver €6mio om aaret (eller for den sags skyld faar kr.165 i timen) saa skal man klappe kaje indtil ens kontrakt er udloebet, for som vi bare maa erkende saa har han jo selv underskrevet den kontrakt i foerste omgang, det er kun ham selv han kan vaere sur paa.

Men tak fordi du lige highlight'ede en anden vinkel den kommentar kunne forstaas udfra :-)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce