Lucien Favre om Reinier: Han er god i angrebet
Ramos4 skrev:
mohbar skrev:
Ramos4 skrev:
Dios skrev: Kunne være rigtig spændende, hvis Dortmund arbejder med ham i en falsk 9'er rolle. Jeg kan næsten ikke overskue, hvis han viser sig at være ligeså god som Ødegaard og Kubo på den offensive midtbane :D For de 2 skal bare være en del af Real Madrid holdet de næste 10 år.
Tror du virkelig at Ødegaard og Kubo er fremtiden? Ikke at jeg siger, at de ikke kan blive det, for alt kan ske. Jeg mener bare: Hvad er chancen for at en nordmand og en japaner skulle blive verdensklasse? De to lande skal have produceret deres bedste spiller nogensinde by far, før at de kan bruges på vores hold.
George Weah var fra Liberia..
ZLATAN er svensker...
... Og nå ja.. Isco og Vázquez der begge er i Real er fra Spanien ;)
Du beviser sådan set blot min pointe. Hvem andre har Libera produceret?
Som jeg skrev: Norge og Japan skal begge to have produceret deres absolut største spiller nogensinde, hvis vi skal kunne bruge Ødegaard og Kubo. Det kan da selvfølgelig lade sig gøre, men statistisk ser jeg det bare som usandsynligt.
“Statistisk set” burde verdens bedste spiller være en brasilianer. Det har bare heller ikke været tilfældet i mere end et årti. Jeg foretrækker at bruge mine øjne og vurdere spillere ud fra deres bedrifter på banen. Det er måske for puritansk..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er misbrug af statistisk at hævde, at sandsynligheden for succes på top plan er mindre for Kubo, fordi han er fra Japan, eftersom Japan statistisk set ikke producerer mange talenter. Det siger intet om KUBO's talent, arbejdsmoral, fokus osv., hvilket alle er langt mere afgørende variabler for Kubo's chancer for succes end, hvad Japan ellers producerer af talenter.
Vi taler om to specifikke individer og ikke om japanske eller norske spillere generelt.
Det er en typisk politiker-kommentar, Ramos4 kommer med :)
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Laver du sjov? Ellers er det godt nok mærkeligt skrevet. Puskas er fra Ungarn. Weah er fra Liberien. Hagi er fra Rumænien. Kan man ikke blive en stor spiller, afhængigt af det land man kommer fra? Det må næsten være skrevet i sjov.Ramos4 skrev:
Dios skrev: Kunne være rigtig spændende, hvis Dortmund arbejder med ham i en falsk 9'er rolle. Jeg kan næsten ikke overskue, hvis han viser sig at være ligeså god som Ødegaard og Kubo på den offensive midtbane :D For de 2 skal bare være en del af Real Madrid holdet de næste 10 år.
Tror du virkelig at Ødegaard og Kubo er fremtiden? Ikke at jeg siger, at de ikke kan blive det, for alt kan ske. Jeg mener bare: Hvad er chancen for at en nordmand og en japaner skulle blive verdensklasse? De to lande skal have produceret deres bedste spiller nogensinde by far, før at de kan bruges på vores hold.
Jeg savner Pepe :(
"50% af restauranter lukker inden for det første år"
=\=
"DIN nyåbnede restaurant har 50% chance for succes.."
Det tager ikke højde for en lang række variabler, som er langt mere afgørende. Erfaring, kapital, konjunkturen, dit segment, lokation osv...
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Ramos4 skrev:
Noget helt andet er, at vi slet ikke spiller med 10'ere. Det er de færreste hold i dag der gør det. Og spillere som Coutinho, James osv. lider kraftigt under det.
Jeg tror de er mere end fremtiden. Deres talent er åbenlyst, men jeg synes deres tilgang til deres udvikling er yderst imponerende.
Chancen er ret lille, men det er deres talent ikke. Kubo var en åbenbaring sidste sæson, og Ødegaard var vel i top 5 over de bedste spillere i La Liga. Nogen vil endda mene, at det kun var Benzema og Messi som var bedre.
Forskellen på de 2 og James, Isco, Coutinho etc. er jo, at ingen af dem er decideret 10'ere. Ødegaard har spillet på en 3-mandsmidtbane på Sociedad holdet med noget der minder utrolig meget om vores nuværende med en 6'er og 8'er. I Vitesse blev han "omskolet" til netop den position, og er der noget de hollændere er gode til, så er det at få offensive midtbanespillere til at arbejde hårdt defensivt, men samtidig oplærer dem i offensive løbemønstre med blinde vinkler etc..
Kubo er skolet i en 4-3-3 i Barcelona. Han elsker at søge ind i banen imellem kæderne fra højreside af. Nogen spillere er bare så gode, at der skal findes plads til dem. Kubo er virkelig en af dem tror jeg. Bliver der arbejdet rigtigt med ham, så kan jeg ikke se andet end at han bliver den næste "Messi". Det er der utrolig mange i Barcelona som også mente. Heldigvis ikke ham den nyansatte chef for ungdomsakademiet, som efterfølgende er blevet fyret for netop ikke at signe med ham, da han ikke mente han ville passe ind i en 4-3-3.
Jeg tror helt sikkert på, at Ødegaard og Kubo bliver en større succes i Real Madrid end nogen andre af vores talenter. Alt afhænger selvfølgelig også af vores kommende træner, for Zidane bliver ikke mange år endnu tror jeg.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Selvfølgelig kan man det. Der er f.eks. kæmpe mentalitetsforskelle på de forskellige lande. Det er jo ikke et tilfælde at alle danske talenter falder igennem hver eneste gang de havner i en udenlandsk klub.
Det handler ikke kun om mentalitet. Det er mere den danske model som har fejlet. Nu prøver man heldigvis at komme væk fra modellen med, at man vil udvikle de præcis samme spillere efter meget få kriterier. Passer man ikke ind i modellen, så får man ikke chancen.
FCK er her på sjælland stadig en af de få klubber, som kører en meget konservativ ungdomsudvikling, som DBU har brugt i årtier. Modtag-vend-aflever-modellen. Det fungere - bare ikke for de spillere som ikke passer ind i modellen. Derfor kommer det oftest til at se ud som om det er mentaliteten der fejler.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det er ikke nok at være “godt spillende”. Han skal være kampafgørende og bevise sig som en individualist. Systemfodbold er bare ikke en del af Real Madrids klubstruktur. Derfor kan Kubo få det svært. Ligesom Brahim Diaz har det nu. Begge formet af en anderledes form for fodbold, hvor spinkle spillere kan fungere som kantspillere eller angribere.