Næsten 70 mio euro i transferindtægter denne sommer

1 måned 4 timer siden #1 af Jbner
...

Real logo 241118

Denne sommer har målet i Real Madrid primært været at komme af med spillere, og tjene nogle penge, og indtil videre er det gået meget godt. Med salget af Oscar Rodriguez til Sevilla nærmer man sig nemlig 70 mio euro i transferindtægter denne sommer.

Udover de 13,5 mio euro man fik for Oscar, solgte man tidligere på sommeren Achraf Hakimi til Inter for 40 mio euro, hvilket har været sommerens klart største salg.

Derudover har man solgt Javi Sanchez til Valladolid og Dani Gomez og Jorge de Frutos til Levante for henholdsvis 3,5 mio euro og 5 mio euro, mens udlejningen af Kubo til Villarreal indbringer klubben 2,5 mio euro.

Dermed er man oppe på 64,5 mio euro i transferindtægter denne sommer, og man er ikke færdig endnu.

James Rodriguez synes at være på vej til Everton, mens Mariano Diaz er ønsket i Benfica, og den største udfordring denne sommer, Gareth Bale, kan også nå er blive solgt endnu.

Derudover rygtes spillere som Reguilon, Mayoral og Alberto Soro væk fra klubben, mens fremtiden for Dani Ceballos og Alvaro Odriozola også er uvis.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 2 dage siden #2 af 9eren
Når Soro allerede er på vej væk, hvad var meningen så med at hente ham. Kunne man så ikke skille sig af med Rodrigo også? Der er simpelthen for mange ligegyldige transfers som i sidste ende løber op i små 10-20 millioner. Ren underskuds forretning

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

3 uger 1 time siden #3 af 9eren
Lidt spøjst at transfermarkt har fjernet James
Pris på 25 millioner euro og sat hans status på free transfer. Så Real har ikke tjent de 25?

Nu kan jeg se flere medier sige det samme. Dvs vi kun har solgt for 66 millioner euro ifølge transfermarkt og ikke 110 millioner euro.

Sidste redigering: 3 uger 1 time siden ved 9eren.

2 uger 6 dage siden #4 af DeLaRed

9eren skrev: Når Soro allerede er på vej væk, hvad var meningen så med at hente ham. Kunne man så ikke skille sig af med Rodrigo også? Der er simpelthen for mange ligegyldige transfers som i sidste ende løber op i små 10-20 millioner. Ren underskuds forretning

Ifht Soro, hvis jeg ikke tager helt fejl købte man ham for 2.5mill og solgte ham for 2.5mill under corona vinduet, så man ka vel godt gisne om at havde det ikke været for Corona så havde man nok kunne få 3.5mill for ham iår, hvilket så ville have være +1mill på kontoen(minus admin omkostninger) og selvom man i en klub som Real ofte taler om meget større cifre, så går 1mill euro stadig langt ifht at skulle betale regningerne i diverse mindre afdelinger, det burde for eksempel nok betale års-lønninger for en håndfuld eller flere af kollegaerne i talent afdelingen...så jeg tror ikke man skal kimse af de “små” beløber Real har muligheden for at hive hjem på handler som disse, i denne omgang er det dog Coronaen som har ødelagt profitten på Soro...

Donde está la biblioteca?

2 uger 6 dage siden #5 af 9eren

DeLaRed skrev:

9eren skrev: Når Soro allerede er på vej væk, hvad var meningen så med at hente ham. Kunne man så ikke skille sig af med Rodrigo også? Der er simpelthen for mange ligegyldige transfers som i sidste ende løber op i små 10-20 millioner. Ren underskuds forretning

Ifht Soro, hvis jeg ikke tager helt fejl købte man ham for 2.5mill og solgte ham for 2.5mill under corona vinduet, så man ka vel godt gisne om at havde det ikke været for Corona så havde man nok kunne få 3.5mill for ham iår, hvilket så ville have være +1mill på kontoen(minus admin omkostninger) og selvom man i en klub som Real ofte taler om meget større cifre, så går 1mill euro stadig langt ifht at skulle betale regningerne i diverse mindre afdelinger, det burde for eksempel nok betale års-lønninger for en håndfuld eller flere af kollegaerne i talent afdelingen...så jeg tror ikke man skal kimse af de “små” beløber Real har muligheden for at hive hjem på handler som disse, i denne omgang er det dog Coronaen som har ødelagt profitten på Soro...

Og du springer hele humlen over. Hvorfor hente de her spillere selvom de koster så lidt når man ikke får noget ud af dem. Nu har vi haft et hav af ligegyldige spillere som Alipio, Kiko, Soro, Rodrigo, der i sidste ende ikke er gode nok til klubben. Når alt kommer til alt, er det underskuds forretning om du så får pengene tilbage på en spiller. Kig på transfermarkt og du vil faktisk se at Real Madrid taber ret mange penge på indkøb af mindre gode talenter.

Sidste redigering: 2 uger 6 dage siden ved 9eren.

2 uger 6 dage siden #6 af Daniel

9eren skrev:

DeLaRed skrev:

Og du springer hele humlen over. Hvorfor hente de her spillere selvom de koster så lidt når man ikke får noget ud af dem. Nu har vi haft et hav af ligegyldige spillere som Alipio, Kiko, Soro, Rodrigo, der i sidste ende ikke er gode nok til klubben. Når alt kommer til alt, er det underskuds forretning om du så får pengene tilbage på en spiller. Kig på transfermarkt og du vil faktisk se at Real Madrid taber ret mange penge på indkøb af mindre gode talenter.

Du vrøvler igen, Hugol.

Du kan ikke forsimple dit narrativ på den måde og koge det ned til den ene side af medaljen. Det kan da sagtens ske, at Real Madrid taber lidt penge på, at man rammer forbi skiven på nogle af de talenter, man henter ind hvert år, men Fabrikken er en forretning, og den anden side af medaljen er så de spillere, man sælger med enorm profit, der går ind og dækker de her huller, som du postulerer, er en underskudsforretning for klubben.

Jeg vil godt lægge hovedet på blokken og komme med et postulat selv: Alene salget af Hakimi har dækket Real Madrids "dumme" indkøb de seneste 5-10 år, og skulle det ikke være nok, så har man også spillere som Jesé, Alvaro Morata og alt det andet skravl, man har lavet fornuftige penge på. Jeg kan ikke se, at det nogensinde skulle blive en underskudsforretning.

Det render op i langt over 100 millioner euro på salg af spillere fra Fabrikken de seneste 10 år, og så kan 2,5 millioner euro sgu være ligegyldigt på den lange bane. Mange af de spillere, der kommer omkring Real Madrids akademi/Real Madrid Castilla, er ofte spillere, man har hentet på fri transfer.

Real Madrid er da godt klar over, at det ikke er alle talenter, der udvikler sig til den næste store stjerne, hvorfor der altid vil være nogen spillere man taber penge på, hvis man ser på den individuelle handel, og andre som man scorer kassen på. Kassen er så større i Real Madrids tilfælde, og så står vi så med guldet i spillere som Casemiro, Carvajal, Valverde og til dels også Nacho og Lucas V. Det har været meget godt givet ud over de seneste 10 år i hvert fald.

Og vil folk dykke lidt mere ned i tallene fra Transfermarkt, så er der lidt links her:

Real Madrid: www.transfermarkt.com/real-madrid/alletransfers/verein/418
Real Madrid Castilla: www.transfermarkt.com/real-madrid-b-cast...ransfers/verein/6767
Real Madrid U19: www.transfermarkt.com/real-madrid-juveni...ansfers/verein/28870
Sidste redigering: 2 uger 6 dage siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Brylle, Fondo_Sur

2 uger 6 dage siden #7 af 9eren
“ Alene salget af Hakimi har dækket Real Madrids "dumme" indkøb de seneste 5-10 år, og skulle det ikke være nok, så har man også spillere som Jesé, Alvaro Morata og alt det andet skravl, man har lavet fornuftige penge på. Jeg kan ikke se, at det nogensinde skulle blive en underskudsforretning.”

Skal den del af indkomsten ikke være en del af de handler som første holdet indgår? Hakimi salget skal vel ikke dække de penge vi bruger på unge talenter, men dækker nogle af de transfer udgifter vi har på første holds spillere som Hazard, Mendy med flere. I så fald tager du den store lommeregner frem, kommer vi jo aldrig nogensinde frem til et overskud på transfermarkedet fordi vi bruger mellem 100-300 millioner euro på en sommer. Kun i år har vi ikke købt nogle spillere.

Så de salg du snakker om fra Castilla som Joselu, Jese, Hakimi, Sarabia osv kan aldrig komme til at bliver overskuds forretning for de er set til at dække andet.

Anyways, ja der er også spillere der er hentet på fri transfers, og som hele humlen har været i mit indlæg og som du også går fint forbi, til hvilken nytte?!

2 uger 6 dage siden #8 af Dios
@9eren.

Hahaha forhelvede hvor har du det vildt altså :D

Sorry mit fuldstændig intetsigende indlæg, men hvordan fanden kommer dit seneste indlæg nogensinde til at give bare meget lidt mening i dit hoved? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, elle44

2 uger 6 dage siden #9 af 9eren
Du mener der er mening i Daniels indlæg hvor han forsvarer økonomien Real Madrid bruger på talenter ved et salg af Hakimi. I en tid hvor klubben har nedsat lønnen og fortsat skal sætte lønnen ned. I en tid hvor præsidenten udtaler på åben skærm vi ik kan købe spillere.

De andre ungdoms talenter der hives op af hatten af Daniel, er med til at finansierer de indkøb der kommer direkte ind i første holds truppen. Ikke de indkøb som hives ind til ungdoms akademiet. Og jo der har det været underskuds forretning.

Og heldigvis henviser Daniel til de røde tal Real Madrid har på transfermarkedet igennem de seneste mange år som også tæller Castillas forbrug. Så nej jeg ved ærlig talt ikke hvorfor du mener at mit indlæg ikke giver mening.

2 uger 6 dage siden #10 af Dios
@9eren.

Vil du ikke være sød at forklarer mig sammenhængen af Daniel's pointer med salg af talenter som giver overskud til klubbens beslutning om nedsatte lønninger, og nul indkøb ifølge Perez selv?
Du skal blive enig med dig selv om hvor du vil hen :)

Har jeg forstået dig korrekt, hvis du mener der er forskel på om et indkøbt talent slår igennem i Real Madrid/vidersolgt til en anden stor europæisk klub og talenter som ikke slår igennem, og ikke bliver solgt til en storklub eller indlemmet i førsteholdstruppen?
Hvis ja, så er der her hvor kæden hopper af for mig, og hvorfor jeg ikke synes dit indlæg giver mening overhovedet.
Hvis vi tager som Hakimi og Soro som eksempel, så har de vel samme vilkår fra start af. De begge bliver købt som talenter. Hakimi slår igennem, og bliver solgt for et stort beløb, og Soro det modsatte. Hvordan kan det ikke være af samme skuffe pengene kommer fra, eller skal i?

Morata og Hakimi blev solgt til hvad der ca. svarer til €100 millioner. Tror du ikke de 2 salg alene har dækket samtlige udgifter Real Madrid har haft på vores ungdomssystem de sidste 10 år inkl. Castilla? Det er vel det der er pointen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

2 uger 6 dage siden #11 af 9eren
“ Morata og Hakimi blev solgt til hvad der ca. svarer til €100 millioner. Tror du ikke de 2 salg alene har dækket samtlige udgifter Real Madrid har haft på vores ungdomssystem de sidste 10 år inkl. Castilla? Det er vel det der er pointen.”

Nej, de skal jo dække ind for det forbrug på indkøb af førsteholds spillere, hvilket jeg også lige har sagt i mit foregående indlæg. Mendy, Hazard og Jovic blev i alt købt for 200 millioner euro. Så kan et salg af Hakimi på 40 millioner ikke dække den fortabte indkømst fra tribunerne, de store summer man har brugt på spillere til 1 holdet, og en masse talenter som ikke kan bruges i sidste ende. Jeg vil mene man godt og vel har brugt op til 20-25 millioner på talenter der slet ikke har været i nærheden af en 1 holds fast plads og har haft problemer med at gøre sig bemærket på Castilla. Ødegaard kunne ha endt i denne kategori og kan stadig endnu.

“ Vil du ikke være sød at forklarer mig sammenhængen af Daniel's pointer med salg af talenter som giver overskud til klubbens beslutning om nedsatte lønninger, og nul indkøb ifølge Perez selv?
Du skal blive enig med dig selv om hvor du vil hen :)”

Sammenhængen ligger lige til højrebenet og som også er skrevet i et tidligere indlæg i denne diskution. Florentino fortæller på åben skærm, ingen indkøb fordi, at klubben ikke vil bede spillerne om at få ned i løn for, at kunne financiere nye indkøb. Det vil skabe en konflikt i truppen. Endvidere er det også skrevet med store bogstaver at klubben skal bruge pengene fra salg ift tabte omkostninger pga Corona. Salg af talenterne skal derfor financiere de tab og ikke tidligere indkøb af Reinier for eksempel. Og så er det altså ikke et overskud! Det er et underskud !

“ Har jeg forstået dig korrekt, hvis du mener der er forskel på om et indkøbt talent slår igennem i Real Madrid/vidersolgt til en anden stor europæisk klub og talenter som ikke slår igennem, og ikke bliver solgt til en storklub eller indlemmet i førsteholdstruppen?
Hvis ja, så er der her hvor kæden hopper af for mig, og hvorfor jeg ikke synes dit indlæg giver mening overhovedet.
Hvis vi tager som Hakimi og Soro som eksempel, så har de vel samme vilkår fra start af. De begge bliver købt som talenter. Hakimi slår igennem, og bliver solgt for et stort beløb, og Soro det modsatte. Hvordan kan det ikke være af samme skuffe pengene kommer fra, eller skal i?”

Du har ikke forstået mig korrekt, de talenter jeg fokusere på er ikke dem som slår igennem. Hakimi kom til Madrid fra en klub Getafe i en alder af 7 år. Der er jo kæmpe forskel på ham og de talenter jeg taler om.

Jeg taler om de der febrilske handlinger hvor man køber/signer spillere som Soro, Alipio, Kiko, Rodrigo og flere til. Dem er der købt nogle stykker af og de tabte omkostninger på de spillere kan ikke dækkes af beløber fra Morata og andre. Fordi de penge er gået til noget helt andet, at financiere Bale, Cristiano, Modric og mange andre til første holds truppen.

Sidste redigering: 2 uger 6 dage siden ved 9eren.

2 uger 6 dage siden #12 af DeLaRed
@9eren

Hvis jeg forstår dig ret(Og beklager hvis jeg har misforstået), så mener du at de spillere der bliver solgt skal indbringe penge til de spillere vi køber? Hvis vi ser bort fra FFP i denne her sammenhæng, så lever Real jo ikke af køb og salg af spillere, det har de så vidt jeg ved aldrig gjort. Real Madrid er et Brand som har et utal af indtægts strømme, som samlet set skal financiere Brandet’s vækst, så de penge der skal til for at købe spillere til 1. holdet kommer som oftest fra helt andre steder end salg af spillere (selvom det naturligvis hjælper når vi får penge ind fra et spiller salg). En af de mange grunde til at vi kan købe stjerne som Ronaldo, Bale, Hazard etc. er for eksempel vores sponsor aftale med Adidas, for de ligger nemlig en masse penge i real Madrid mod den forventning at Real Madrid bruger disse penge på at vokse deres eget og Adidas brand, herigennem at købe de største stjerner i verden som derigennem bliver omvandrende reklame søjler for Adidas, og her er der ingen tvivl om at brugte Real Madrid istedet de penge på at udbygge Floretino’s udestue og så resten på et køb af Braithwaite, så kommer Adidas ikke retur og vil forlænge aftalen med os.

Spillersalg og køb i en klub som Real Madrid er så vidt jeg ved ikke et debit/kredit regnestykke, omend vi nok skal gå ud fra at de ansatte omkring køb og salg af spillere alle har til opgave at få de bedste aftaler i hus til Real Madrid, ellers havde man nok sagt farvel til den afdeling for lang tid siden.

Ifht Coronaen, så er det jo en special case, som ikke har noget at gøre med Reals generelle købs og salgs strategi, så at de har måtte sælge en spiller som Soro for eksempel til samme pris som de købte ham for er jo en af konsekvenserne af den tid vi gennemgår lige nu, men det mener jeg nu ikke vi kan klandre Real for, som tidligere nævnt havde der ikke været Corona, så havde vi med stor sandsynlighed kunne lave 0.5-1mill profit på en Soro handel og det havde da været en fair nok skilling til at det er arbejdet værd...

Beklager hvis jeg igen har misforstået din pointe, men som jeg læser det så mener du at køb og salg af spillere er en ligning der skal gå i nul eller plus, men det har så vidt jeg ved ikke været tilfældet et eneste ud af ihvertfald de sidste 20 år i Real Madrid.(her gisner jeg, for måske vi faktisk lavede plus på den konto da Julen Lopetegui overtog træner sædet, men er ikke sikker)

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.