Næsten 70 mio euro i transferindtægter denne sommer

2 uger 6 dage siden #13 af 9eren

DeLaRed skrev: @9eren

Hvis jeg forstår dig ret(Og beklager hvis jeg har misforstået), så mener du at de spillere der bliver solgt skal indbringe penge til de spillere vi køber? Hvis vi ser bort fra FFP i denne her sammenhæng, så lever Real jo ikke af køb og salg af spillere, det har de så vidt jeg ved aldrig gjort. Real Madrid er et Brand som har et utal af indtægts strømme, som samlet set skal financiere Brandet’s vækst, så de penge der skal til for at købe spillere til 1. holdet kommer som oftest fra helt andre steder end salg af spillere (selvom det naturligvis hjælper når vi får penge ind fra et spiller salg). En af de mange grunde til at vi kan købe stjerne som Ronaldo, Bale, Hazard etc. er for eksempel vores sponsor aftale med Adidas, for de ligger nemlig en masse penge i real Madrid mod den forventning at Real Madrid bruger disse penge på at vokse deres eget og Adidas brand, herigennem at købe de største stjerner i verden som derigennem bliver omvandrende reklame søjler for Adidas, og her er der ingen tvivl om at brugte Real Madrid istedet de penge på at udbygge Floretino’s udestue og så resten på et køb af Braithwaite, så kommer Adidas ikke retur og vil forlænge aftalen med os.

Spillersalg og køb i en klub som Real Madrid er så vidt jeg ved ikke et debit/kredit regnestykke, omend vi nok skal gå ud fra at de ansatte omkring køb og salg af spillere alle har til opgave at få de bedste aftaler i hus til Real Madrid, ellers havde man nok sagt farvel til den afdeling for lang tid siden.

Ifht Coronaen, så er det jo en special case, som ikke har noget at gøre med Reals generelle købs og salgs strategi, så at de har måtte sælge en spiller som Soro for eksempel til samme pris som de købte ham for er jo en af konsekvenserne af den tid vi gennemgår lige nu, men det mener jeg nu ikke vi kan klandre Real for, som tidligere nævnt havde der ikke været Corona, så havde vi med stor sandsynlighed kunne lave 0.5-1mill profit på en Soro handel og det havde da været en fair nok skilling til at det er arbejdet værd...

Beklager hvis jeg igen har misforstået din pointe, men som jeg læser det så mener du at køb og salg af spillere er en ligning der skal gå i nul eller plus, men det har så vidt jeg ved ikke været tilfældet et eneste ud af ihvertfald de sidste 20 år i Real Madrid.(her gisner jeg, for måske vi faktisk lavede plus på den konto da Julen Lopetegui overtog træner sædet, men er ikke sikker)

Du har misforstået mit indlæg.
Det handler udelukkende om Real Madrids evne til at indhente talenter, som mange gange bliver noget gætteri. Jeg siger ikke at vi ikke har gjort os nogle fede talent indkøb, men når det går helt ned i ungdomsafdelingen, hvor man til dels også bruger en masse økonomi, så synes jeg man har tabt fornuften. Og det kan ikke forsvares med at klubben har en guldgrubbe i ungdomsakademiet. Jo der er kommet nogle gode penge ind der, men de skal stadig financiere et førsteholds indkøb eller flere på 200-300 millioner euro. Og mit spørgsmål er stadig, hvorfor hente Soro eksempelvis og en masse andre som der aldrig høres om. Det er ren undskudsforretning og spild af tid.

Raúl er måske en af dem i klubben som kan lave om på det, og han satte da også Rodrigo af med det samme.

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 5 dage siden #14 af Kimbo
Ej men altså... Det giver absolut ingen mening. Læs for fa'en da hvad Dios og de andre skriver. Det er ikke dem der misforstår dig, det er dig der misforstår alt.

Det er da logik for burhøns:

Madrid køber 10 talenter til en samlet pris af 20 mill (fiktivt beløb).
8 af dem bliver solgt til samme pris, eller måske endda lidt mindre,
2 af dem bliver solgt for samlet 100 mill.
Hvordan kan det nogensinde blive en underskudsforretning ?
Uanset hvad pengene så bliver brugt på i sidste ende, om det er lønninger, 1. holds spillere eller spillere til Castilla.

Du sætter nogle kriterier op for diskussionen som ikke hører hjemme andre steder end i dit hoved.
Sidste redigering: 2 uger 5 dage siden ved Kimbo. Begrundelse: stavemongol
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Dios, andreashn, elle44, Sahinovic, Jakobsif555, AmorMadrid

2 uger 5 dage siden #15 af 9eren
Fordi pengene skal bruges til at finacieres første holds indkøb. Og du vil umuligt kunne regne med at Kubo bliver solgt for 60 millioner om 2 år. Men skulle han det så går pengene til Mbappe indkøb og ikke hvad real madrid bruger af penge på nye brasilienske talenter. Sværere er det ikke

2 uger 5 dage siden #16 af AmorMadrid
Så de talenter der faktisk bliver til noget og bliver solgt for mange penge, dem vil du ikke tælle med i regnskabet? Du vil kun tælle de spillere med der bliver solgt for mindre end de blev købt for? Det giver jo ingen mening hahah. Det vil jo altid være en underskudsforretning så, hvis du har lavet en regel om at de gode handler ikke tæller med, fordi de af en eller anden grund skal finansiere førsteholdet, som om det gør en forskel hvor man siger pengene bliver brugt, det er jo de samme penge. Det er jo et samlet regnskab, så selvfølgelig er det relevant, at man køber Hakimi som ung og sælger ham for kæmpe profit.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic, Kimbo

2 uger 4 dage siden #17 af Dios
Det er faktisk lidt sjovt, for uanset hvor mange gange jeg læser indlæggene, så giver det stadig ingen mening for mig :D

Vi antager vi køber Mbappé til næste sommer. Kubo bliver ikke solgt, så hvor bliver pengene taget fra 9'eren? :) Du siger jo, at vores talenter der bliver solgt dyrt udelukkende går til at købe stjerner til førsteholdet, men Hakimi's penge rækker jo ikke langt når vi snakker Mbappé.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

2 uger 3 dage siden #18 af 9eren

Dios skrev: Det er faktisk lidt sjovt, for uanset hvor mange gange jeg læser indlæggene, så giver det stadig ingen mening for mig :D

Vi antager vi køber Mbappé til næste sommer. Kubo bliver ikke solgt, så hvor bliver pengene taget fra 9'eren? :) Du siger jo, at vores talenter der bliver solgt dyrt udelukkende går til at købe stjerner til førsteholdet, men Hakimi's penge rækker jo ikke langt når vi snakker Mbappé.

Ligesom jeg heller ik kan få mening ud af at Hakimis 40 millioner skal dække de talenter vi køber som Reinier, Soro og flere andre, når vi så samtidig skal financiere 200-300 millioner til første holdets indkøb. Forklar mig lige det !

Dios, dit spørgsmål er jo i øvrigt er spørgsmål du selv kan svarer på. Daniel har jo givet dig Real Madrids økonomi over salg og indkøb.

Vi havde et underskud på hvert fald over 200 millioner sidste sæson (indkøb og salg). I år har vi et overskud på 66 millioner.

Sidste redigering: 2 uger 3 dage siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.