Zidane ønsker smidig foryngelsesproces

3 uger 1 dag siden #1 af Administrationen
Real Madrid...

Real Logo 090220

Real Madrid er i gang med en foryngelsesproces af truppen, men Zinedine Zidane ønsker at gå varsomt frem, som han gjorde det i den forgangne sæson med Marcelo, hvor Ferland Mendy har overtaget pladsen i startopstillingen, uden at brasilianeren er gledet helt ud af mørket.

Marcelo er sammen med Ramos, Modric, Benzema, Bale, Kroos og Nacho de eneste spillere i truppen, som har passeret de 30 år og bortset fra Kroos står de alle til at have kontraktudløb inden for de kommende to år. Kroos har først kontraktudløb i 2023 og han vil til den tid være 33 år, hvilket ikke udelukker en kontraktforlængelse, akkurat som det gør sig gældende for Ramos og Benzema. De øvrige spillere står ikke til at få forlænget deres kontrakter.

Sideløbende med ovenstående er flere unge spillere ved at blive kørt i stilling som afløsere i en glidende overgang. Her tænkes først og fremmest på Vinícius, Rodrygo, Brahim, Kubo, Fede Valverde, Asensio, Ceballos, Jovic og Reguilón.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 1 dag siden #2 af Dios
Det er også det eneste rigtige. Jeg synes Zidane får alt for meget kritik af sin mandskabspleje. Man kan ikke bare lave en kold tyrker, og sælge alle sine kulturbærere og erstatte dem med unge urutineret spillere. De vil have udfald, og har de ikke nogle at læne sig op ad, så er det dem der står for skud.
Et godt eksempel her er jo Valverde. En mand som tog alle med storm inden Corona pausen, men var en total skygge af sig selv efter. Nuvel, så synes jeg han blev spillet forkert i den tid, men hans niveau var ikke højt nok, og heldigvis havde vi Modric som viste storspil.

Der er langt mere potentiale end kvalitet hos de unge spillere, så derfor er det også vigtigt at de kun supplere indtil deres bundniveau er højt nok, og de kan levere nogenlunde kontinuerligt.

Synes virkelig vi går en lys fremtid i møde. Ting tager tid, men indenfor 2 sæsoner, så burde holdet også spille maksimalt igen.
Ramos, Casemiro og Benzema bliver dog mere end svære at erstatte.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, Bismo, Sahinovic

3 uger 1 dag siden #3 af Ramos4

Dios skrev: Det er også det eneste rigtige. Jeg synes Zidane får alt for meget kritik af sin mandskabspleje. Man kan ikke bare lave en kold tyrker, og sælge alle sine kulturbærere og erstatte dem med unge urutineret spillere. De vil have udfald, og har de ikke nogle at læne sig op ad, så er det dem der står for skud.
Et godt eksempel her er jo Valverde. En mand som tog alle med storm inden Corona pausen, men var en total skygge af sig selv efter. Nuvel, så synes jeg han blev spillet forkert i den tid, men hans niveau var ikke højt nok, og heldigvis havde vi Modric som viste storspil.

Der er langt mere potentiale end kvalitet hos de unge spillere, så derfor er det også vigtigt at de kun supplere indtil deres bundniveau er højt nok, og de kan levere nogenlunde kontinuerligt.

Synes virkelig vi går en lys fremtid i møde. Ting tager tid, men indenfor 2 sæsoner, så burde holdet også spille maksimalt igen.
Ramos, Casemiro og Benzema bliver dog mere end svære at erstatte.

Inden for 2 sæsoner bør holdet spille maksimalt igen.
Inden for 2-3 sæsoner er Ramos, Benzema og Modric væk/for gamle.

Hvordan går den ligning op? Vi skal ud at købe en midterforsvar og 1-2 klasse angribere. Det bliver dæleme dyrt. Mbappe alene koster 200+ og så en klasse angriber mere som makker når nu Hazard er floppet og væk. En midterforsvarer koster vel 70-80 og. Så skal Modric erstattes, enten direkte eller med en spiller til bredden - 40-50 mio. - og så har vi slet ikke snakket om backup til Casemiro endnu, som vi stadig ikke har. Phew.

Sue me.

3 uger 20 timer siden #4 af Dios
@Ramos4.

Ramos og Benzema bliver svære at erstatte som skrevet. Men om 2 år ved vi jo reelt set ikke hvordan situationen ser ud på den front.
Modric synes jeg allerede vi har fået en afløser for i form af Valverde og Ødegaard.
Og lad os nu bedømme Hazard på denne sæson, selvom det ikke ser godt ud.

Upamecano har en frikøbsklausul på €42 millioner til næste sommer. Han ser virkelig spændende ud, og minder på mange måder om Ramos.
Camavinga har kontraktudløb 2022, så til næste år vil han have 1 år tilbage af hans kontrakt. Han har allerede denne sommer ytret sit direkte ønske til at spille for Real, så mon ikke prisen bliver langt mindre end de €60 millioner Rennes ville have denne sommer. Lige efter Perez sagde Real ikke ville købe spillere, så sagde han, at han ville blive i Rennes, selvom Psg stod klar nu.

Mbappé bliver selvfølgelig dyr, men jeg nægter og tro på, at vi ingen penge har overhovedet. Selvfølgelig gør Corona ondt, men vi må trods alt have skabt et solidt overskud de sidste 5 år.

Hazard er stadig et kæmpe spørgsmålstegn, men ellers er det jo også på tide, at en spiller som Vinicius begynder at etablere sig indenfor de næste par år.
Ellers er der jo stadig salgsobjekter som Isco, Asensio (hvis han ikke slår igennem) og Jovic som vel må betegnes som det samme som Asensio.

Vi har forhåbentlig Reguilon til at tage overfor Marcelo. Synes Odriozola bliver gjort langt dårligere end han er.
Militao er jeg stadig ikke fan af, så midterforsvaret er faktisk det eneste jeg decideret frygter.
Ellers har vi jo Valverde, Ødegaard, Vinicius, Rodrygo og Kubo. Læg så Reinier oven i, men ham har jeg aldrig set spille, så ham kender jeg slet ikke.
Som sagt, så har vi spillerne til at tage over i den perfekte verden, så derfor er jeg mere end optimistisk på fremtiden.
Det er ikke fordi alt er rosen rødt, men der er masser af potentiale, og min pointe er egentlig, at jeg synes Zidane gør det helt rigtige med kombinationen af de unge og rutineret spillere.

Se bare på håndteringen af Ødegaard. Ham kunne Zidane jo ikke fordrage ifølge oplyste mennesker herinde, men det var ihvertfald ikke Ødegaard som presset på, og jeg nægter og tro det var Perez der sagde man skulle hente ham hjem. Det var nok nærmere Zidane’s ønske.
Man hentede Ødegaard hjem i stedet for at hente Van De Beek, og det arbejde synes jeg han får for lidt kredit for. Om end jeg lidt håbede på begge blev hentet til klubben.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Real HWL, andreashn, Bismo

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.