Truppen mod Cádiz, LaLiga, 6. spillerunde

1 uge 6 dage siden #49 af Bismo

Kimbo skrev: I det mindste taber Barca også

Barca spillede dog en langt bedre kamp, end vi gjorde.

Spiller vi, som vi gjorde i dag, i el classico, bliver vi udraderet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 6 dage siden #50 af Kiwes
Spansk fodbold er helt igennem død. Det skulle jo ske på et tidspunkt. Så bliver det spændende hvor mange år der skal gå før hold som Real Madrid og Barcelona igen vil kunne være med helt fremme i Europa.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

1 uge 6 dage siden #51 af Kimbo
De blev kørt over af Getafe ?
Det er komplet 50/50 næste uge.

1 uge 5 dage siden #52 af Sebberg
Sørgelig kamp.

Vi er endnu ikke blivet indviet fuldstændigt i sagen, og vi skal have nogle principper som sådan en storklub, MEN...... i går sidder man virkelig og river sig håret over, at man lader en spiller som Hakimi gå i sommer.

Der var ingen eksplosivitet fra backsne i går, og når vi så spiller så meget uden fantasi centralt, er alt ansvar henne hos Benzema og Vinicius.

Jeg ved sgu snart ikke, hvad der er løsningen på det her?

1 uge 5 dage siden #53 af Dios
Min tålmodighed med Zidane er desværre også meget meget lille. Den eneste grund til jeg er glad for han er i Real Madrid er præcis ligesom sidste sæson. Det er hans impact på at få hentet de rigtige spillere. Vil Mbappé komme, hvis ikke Zidane er træner, og holdet endnu engang bliver slået tilbage?
Det er rystende at se Zidane's Real Madrid mandskab. En konservativ mand, som ikke viderudvikler sit spil, eller følger med tiden. Hans kontrol på midtbanen vat altafgørende, da man havde Ronaldo til at afgøre kampene. Den faktor er der ikke længere, men konceptet fortsætter selvom Ronaldo's plads pt. er overtaget af Vinicius som endnu engang beviser, at hans niveau bare slet ikke er til Real Madrid. Om 2 år måske, men bare slet ikke nu.

På en måde er jeg glad for nederlaget. Specielt efter Getafe også fik sejren. Det er som Mads Junker siger en falsk tryghed, fordi vi alligevel har stået tilbage ed de 3 point. Jeg bliver dog sindssyg af at hører på hans 90'er holdning med 2 angribere i front :D

Vi har en Pochettino som har flirtet meget med tanken om at træne Real Madrid, så en fyring af Zidane vil måske ikke være helt dum alligevel, da vi vil få en yderst kompetent træner, om end Raúl også er en mulighed, men vil dog alligevel foretrække Pochettino. Tror ikke en fyring af Zidane kommer på tale, men det er sørgeligt, at Zidane ikke har fået strikket et bedre hold sammen. Han kan passende takke sine rotationer, da ingen spillere andet end Casemiro, Kroos og Modric kender hinanden godt nok på banen.
Omvendt ved jeg heller ikke hvordan jeg vil have det med, at Zidane bliver fyret. Ikke lige den afslutning man kunne håbe på, men det er virkelig forfærdeligt og skræmmende.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 uge 5 dage siden #54 af PMO
Det er sgu da alligevel utroligt at der sidder brugere som er overrasket over, at spillet ikke flyder. Det flød ikke i sidste sæson og eftersom man har valgt at køre videre med den samme stamme (igen, igen), jamen hvad skulle så ændre sig?
RM er det eneste af de store hold som valgte ikke at handle ind og skabe bare lidt fornyelse - ja COVID-19 var/er hårdt økonomisk (gælder for alle klubber). Der var ikke tilskuere i den sidste 3. del af sæsonen, hvilket var et stort problem - et problem som stadig eksisterer og som er den grundlæggende faktor for manglende økonomi. MEN hvordan er Mbappé så realistisk til næste sommer? Og at brænde alt af på ham, virker hovedløst, når Ramos, Modric mv. alle skal udskiftes indenfor 1-2 år.

1 uge 5 dage siden #55 af Dios

PMO skrev: Det er sgu da alligevel utroligt at der sidder brugere som er overrasket over, at spillet ikke flyder. Det flød ikke i sidste sæson og eftersom man har valgt at køre videre med den samme stamme (igen, igen), jamen hvad skulle så ændre sig?
RM er det eneste af de store hold som valgte ikke at handle ind og skabe bare lidt fornyelse - ja COVID-19 var/er hårdt økonomisk (gælder for alle klubber). Der var ikke tilskuere i den sidste 3. del af sæsonen, hvilket var et stort problem - et problem som stadig eksisterer og som er den grundlæggende faktor for manglende økonomi. MEN hvordan er Mbappé så realistisk til næste sommer? Og at brænde alt af på ham, virker hovedløst, når Ramos, Modric mv. alle skal udskiftes indenfor 1-2 år.

Snakken har været der mange gange før. En Real Madrid træner har desværre ikke alverdens tid til at opbygge holdet, og derfor bliver det alt for meget resultatsorienterede fodbold. Når det er sagt, så har Zidane fået opbygget sig et så stort navn, at han ikke bare ryger ud på røv og albuer, hvis/når det går dårligt ligesom de resterende 3 trænere før ham.
Jeg har altid været fortaler for Zidane til en vis grad. Nu er det bare nok, fordi spillet ikke rykker sig. Spillerne er de samme, men ingen skal fortælle mig, at Cadiz eller alle andre hold i La Liga på nær de store hold har bedre muligheder på samtlige positioner end Real Madrid. Det er de modstandere, som gang på gang udspiller os, og rent faktisk formår at spille rigtig fint fodbold. Derfor kan der selvfølgelig også spilles flot fodbold med Casemiro, Kroos, Modric, Vinicius, Benzema og Lucas bare for at tage et eksempel.
Det handler simpelthen bare om hvilken taktik man lægger for dagen. Intet andet, da de 6 spillere uden tvivl vil erstatte samtlige 6 spillere på alle andre hold end Barca og At. Madrid.

Zidane formår bare ikke at omstille sig, og jeg tror faktisk han er mere end glad for Covid-19. For nu kan han i trygge rammer benytte sig af sine vanvittige rotationsprincipper og spille det ekstremt kedelige resultatsfodbold han har stået for siden dag 1, fordi kampprogammet er presset og spillerne ekstra trætte.

Jeg forstår heller ikke polemikken omkring Modric. Han er en af mine absolut yndlings, men jeg bliver decideret frustreret hvergang jeg ser han skal starte inde. Vi skal ikke erstatte ham. Vi har erstattet ham, men igen bliver hele situationen "reddet" af Covid-19. For Valverde var kilometer foran ham før Corona, og nu har vi endda også Ødegaard, så han er jo erstattet. Modric er en af de få spillere som har gjort det fint efter Corona, men samtidig er han bare ikke god nok længere til at have en så afgørende rolle som han har. Han falder mere og mere igennem, og simple afleveringer bliver misset langt oftere. Han diktere ikke spillet og derfor ofte meget unødvendig.

Vi skal se hen imod Ramos afløser, og det samme gør sig gældende med Benzema, men største udfordring igår, idag og imorgen er helt sikkert ikke de 2, men at vi ingen kompetente kantspillere har. Derfor skal der selvfølgelig sættes alt ind på Mbappé til næste sommer. Det er der vi halter som i ekstremt meget. Vi mangler den kvalitet, så talenterne ikke skal ind og være afgørende, men i stedet kan være supplementer.
Benzema har spillet helt igennem forfærdeligt i denne sæson, og det viser alligevel hvor meget han bar holdet i sidste sæson, for nu kommer der absolut intet når simple tæmninger og afleveringer bliver svære for ham.

Penge har vi masser af. Vi kan bare ikke gøre ligesom City og gå all in på alle 6 projekter på én gang.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, El Siete

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.