Modric med 350 kampe i Real Madrid

5 år 9 måneder siden #1 af Daniel
Luka Modric...

Luka Modric kronede sin kamp nr. 350 som Real Madrid-spiller med et mål, da han scorede til 1-3, hvilket også blev kampens slutresultat i eftermiddagens brag mod Barcelona.

Den 35-årige kroatiske midtbanestrateg er i gang med sin niende sæson i den spanske hovedstad, og i skrivende stund tæller opholdet i Madrid fire Champions League-titler, fire VM for klubhold, tre europæiske Super Cups, to ligatitler, én Copa del Rey-triumf og tre spanske Super Cups. 

Modric' 350 optrædener i den smukkeste hvide trøje på fodboldscenen fordeler sig på 237 i LaLiga, 75 i Champions League, 22 i Copa del Rey, seks i henholdsvis den spanske Super Cup og VM for klubhold, ligesom han også har fire kampe i den europæiske Super Cup.

Han har videre scoret 24 mål og lavet 55 oplæg på tværs af alle turneringer i sin Real Madrid-karriere, der i øvrigt også tæller en Ballon d'Or til at toppe kransekagen af med.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 9 måneder siden #2 af DeLaRed
Med velviljen til at gå med i løn og spilletid, og med det niveau vi har set fra ham i hele 2020, så SKAL vi forlænge med ham i næste season, vi har brug for en som ham det kan komme ind fra bænken og ændre en kamp eller kører en sejr hjem, samt at kunne give et hvil til de spillere der fremover skal drive vores midtbane!

Fantastiske minder den mand har givet os!!!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Real HWL, andreashn

5 år 9 måneder siden #3 af Thomaskjensen
@DelaRed, ja i dag var han helt fantastisk.
Om bare ZZ bruger ham som i dag og ikke som starter.

5 år 9 måneder siden #4 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: @DelaRed, ja i dag var han helt fantastisk.
Om bare ZZ bruger ham som i dag og ikke som starter.

Jeg er en smule uenig med dig, omend Modric ikke kan spille så mange minutter mere pga hans alder, så kan han sagtens starte kampe, problemet er bare at det pt er for ofte.

Som tidligere nævnt så har han imo set over de først 7 kampe været vores mest stabile midtbane spiller. Inden El Clasico havde Kroos ikke spillet en eneste rigtig god kamp, Valverde’s præstationer har været svingende, og Ødegaard har ikke fået mulighed for at spille på den centrale midtbane (gider slet ikke nævne Isco). Modric derimod har hold et forholdvis stabilt niveau, som naturligvis ikke er på højde med det vi så fra ham for 2-3 år siden, men stadig bedre end hvad hans direkte konkurrenter har kunne byde på. Og ja der har været kampe hvor Modric har set langsom ud og hvor vores offensiv ikke har fungeret, men det mener jeg har meget mere at gøre med at Modric har skulle spille i ZZ’s eksperimentale opstillinger, som for eksempel i de kampe hvor Ødegaard har spillet 10’er, da er det jo ikke Modric der skal stå for det offensive opspil og kreativiteten, men derimod Ødegaard der skal komme med den offensive spil(og i begge de kampe var Modric rigtig god til at finde Ødegaard og de andre offensive spillere, det er ikke hans ansvar at de så ikke kan scorer målene) eller når Modric skal spille med Jovic og Rodrygo foran sig i angrebet, hvad skal han så stille op, der er jo ingen spil stationer fremme i banen, og det tvinger han til at lave satsede afleveringer som så fører til boldtab, heller ikke Modric’s skyld.

Hvis vi derimod ligger Modric ind på en 3 mands midtbane med vores pt stærkeste angreb foran sig (Vini, Benz, Asensio) som vi så det mod Levante, så spiller han generelt rigtig godt fordi hans blik for spillet og hans bevægelighed stadig generelt ligger på et højt niveau.(Mod Levante var vores problem jo ikke opspillet og midtbanen, det var jo st vires angribere ikke kunne ramme målet) OG så skal vi heller ikke glemme hvor vigtig han ofte er i hans tilbage løb, Modric tager ofte utrolig mange tilbageløb for at dække af i feltet, det har i denne season allerede reddet os mod åbne mål chancer mere end en håndfuld gange.

Og sidst men ikke mindst så er der de afgørende situationer, han har i denne season scoret 2 mål, Det er mere end Ødegaard, Benzema, Rodrygo og Jovic til sammen. Og i sidste season var Modric direkte og indirekte involveret i 22 af vores mål, det var kun overgået af Benzema. (Indirekte betyder at han havde 3. sidste fod på bolden ved scoring)

Så jo Modric er og bliver også i denne season en super vigtig brik i vores titel forsvar, og det er også som starter, dog er jeg enig i at han ikke skal indgå i det vi kalder “Once de Gala”, men istedet langsomt skal være en aflastnings spiller der starter de kampe hvor Valverde, Kroos eller Ødegaard skal have en pause eller er ude med Skade. Og det gælder også næste season så længe han kan holde det niveau han har lagt for dagen i de første 7 kampe resten af seasonen, så er han en super back-up spiller til vores centrale midtbane, som ville være meget svær at købe sig til, og som med flere længder udklassere lignende spillere vi har på Castilla mandskabet.

Så der burde ikke være noget spørgsmåls tegn omkring at Modric på det nuværende niveau tager endnu en season i Madrid i 21/22, omend i en mere perifær rolle.

5 år 9 måneder siden #5 af Dios
@DeLaRed.

Jeg prøver på ingen måde at negligere Modric niveau, men hvad nytter det at være den mest stabile, hvis man samtidig er årsag til, at de andre ikke fungere optimalt? Jeg elsker vitterligt Modric, og han er rangeret helt oppe omkring Redondo hos mig, men nu har vi set så mange gange, at Casemiro, Kroos og Valverde konstellationen er noget af det mest perfekte vi kan få. Når Modric kommer ind, så bliver Valverde skubbet ud på højrekanten. Kroos bliver låst i midtercirklen og Modric har desværre ikke selv niveauet til at overstråle de negative ting han gør ved de andre.

Modric og Kroos fungerede rigtig fint før totalfodbolden kom til igen. De fungerede da det kun handlede om at skabe balance, så Ronaldo kunne sættes i scene. De fungere bare ikke sammen i moderne fodbold, og slet ikke når vores offensiv er så fantasiløs og tam individuelt. De bidrager med alt for lidt hver især når de spiller sammen. De vil dog komplementere holdet til perfektion når de spiller sammen med en decideret 10'er eller løbestærk 8'er som Valverde som ikke skal have spilet foran sig samt en 6'er.

Kampen igår viste det også. Kroos strålede, og Valverde gjorde ihvertfald sit til, at Zidane forhåbentlig igen satser på ham på den centrale midtbane. Modric er dog fantastisk vigtig for holdet. For modsat Barca, som skulle sætte unge urutineret spillere ind, som hverken kender gamet eller vende kampen, så sætter vi Modric ind som fuldstændig går ind og dominere på hans rutine og stadig store kvalitet.
Som fast starter, så er han der bare ikke længere. Jo, hvis det er i stedet for Kroos, men det er det bare sjældent desværre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 år 9 måneder siden #6 af DeLaRed

Dios skrev: @DeLaRed.

Jeg prøver på ingen måde at negligere Modric niveau, men hvad nytter det at være den mest stabile, hvis man samtidig er årsag til, at de andre ikke fungere optimalt? Jeg elsker vitterligt Modric, og han er rangeret helt oppe omkring Redondo hos mig, men nu har vi set så mange gange, at Casemiro, Kroos og Valverde konstellationen er noget af det mest perfekte vi kan få. Når Modric kommer ind, så bliver Valverde skubbet ud på højrekanten. Kroos bliver låst i midtercirklen og Modric har desværre ikke selv niveauet til at overstråle de negative ting han gør ved de andre.

Modric og Kroos fungerede rigtig fint før totalfodbolden kom til igen. De fungerede da det kun handlede om at skabe balance, så Ronaldo kunne sættes i scene. De fungere bare ikke sammen i moderne fodbold, og slet ikke når vores offensiv er så fantasiløs og tam individuelt. De bidrager med alt for lidt hver især når de spiller sammen. De vil dog komplementere holdet til perfektion når de spiller sammen med en decideret 10'er eller løbestærk 8'er som Valverde som ikke skal have spilet foran sig samt en 6'er.

Kampen igår viste det også. Kroos strålede, og Valverde gjorde ihvertfald sit til, at Zidane forhåbentlig igen satser på ham på den centrale midtbane. Modric er dog fantastisk vigtig for holdet. For modsat Barca, som skulle sætte unge urutineret spillere ind, som hverken kender gamet eller vende kampen, så sætter vi Modric ind som fuldstændig går ind og dominere på hans rutine og stadig store kvalitet.
Som fast starter, så er han der bare ikke længere. Jo, hvis det er i stedet for Kroos, men det er det bare sjældent desværre.

@Dios, jeg tror faktisk vi er stor set enige, for helt ligesom dig så ser jeg heller ikke Modric som “Fast” starter, men jeg mener bare heller ikke vi skal afskrive ham helt fra at kunne starte nogen som helst kampe, heller ikke næste season. Er helt enig i at Casemiro, Kroos (som vi så ham igår) og Valverde er en absolut verdensklasse konstellation, og det skal Modric ikke pille ved, men nu har kun for et par uger siden set Kroos være ude med en hofte skade, og har nu også Ødegaard på skades listen, taget det i betragtning sammen med at Valverde på ingen måde kan holde til at løbe de meter og i det tempo som han gjorde igår 2 gange om ugen set over en hel season.

Og det er så i denne situation hvor jeg mener at Modric er et fantastisk alternativ, især hvis han har Casemiro bag sig og en af Enter Kroos eller Valverde ved siden af sig. Problemet er at Modric sæt for mange gange bliver spillet i en svag opstilling (med Kroos som 6’er for eksempel eller med Isco på den centrale midtbane, begge eksempler som vi har set i denne season) og her fungere han naturligvis ikke men det har også noget at gøre med at de andre spillere heller ikke fungere i den opstilling, og ja Isco fungere vel bare alt for sjældent til noget!

Så min pointe er at Modric er en fantastisk aflastnings spiller for trio’en Kroos, Valverde og Ødegaard(jeg ser helst at vi spiller Ødegaard ind på den centrale midtbane istedet for 10eren, men det er bare en personlig præference), istedet for at vi går ud og bruger penge på et bedre alternativ end Modric næste sommer, for her er jeg nemlig helt enig med dig om at vores angreb har brug for hjælp, så lad os bruge pengenes der istedet for at sende Modric på dette niveau (som samtidig tilbyder lønnedgang og acceptere en perifær rolle i truppen) ud af klubben.

Vi har naturligvis spillere som Brahim og Kubo som begge kunne spille centralt, men hiver vi en eller begge hjem næste sommer mener jeg de skal gå direkte ind og erstatte de back-up alternativer vi pt har i den offensive del af truppen, og der er nok af rakkerpak at vælge imellem (Jovic, Mariano, Vasquez etc.)

Så naturligvis skal Luka ikke været fast starter, men indgår han i em stærk start ellever, så kan ham sagtens være med på resten af holdets niveau, sol tidligere nævnt så er han bare ikke den spiller der kan bære holdet til sejr når medspillerne hedder Isco, Jovic, Rodrygo, Marcelo osv, og faktum er det kan en spiller spm Kroos eller Valverde heller ikke, på ene hånd, men sætter man istedet disse spillere sammen fra start og lader spillere som Jovic, Rodrygo, Isco, Vasquez, og Marcelo i stage deres retlige plads på bænken, så ser vores spil lige pludselig meget bedre ud.

Dette skal helt sikker anses som et forsvar af Modtic overfor alle de folk der gerne vil have ham ud af klubben, den mener jeg nemlig er hovedløst, ifht det han tilbyder os. Vi bliver jo nød til at være realistiske med hvad klubben har råd til hvis vi skal ud at hente en spiller som Mbappe for eksempel og her mener jeg det giver sindssyg god mening at beholde Modric i endnu en season som back-up når vi ku har en midtbane så stærk som Kroos/Valverde (og forhåbentlig også på sigt Ødegaard) Og så lad os istedet bruge de fincielle midler det hvor vi virkelig mangler det, Offensiven, Back-up for Casemiro, og en langsigtet kvalitets afløser for Ramos....

Forlæng forlæng forlæng!!!

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum