Nedtakts-podcast: Real Madrid tæskede Huesca

5 år 8 måneder siden #1 af Daniel
Endelig. Sådan fristedes man...

Endelig. Sådan fristedes man til at sige ved pause i kampen mod Huesca. For endelig var det lykkedes Real Madrid at score mål og endda skabe et par chancer, samtidig var endelig også følelsen, da Hazard fik banket kuglen i nettet.

Daniel og Christian har været i det virtuelle studie til en snak om kampen, modstanderen, Inter og ikke mindst en afstikker til de udlejede spillere Reinier, Kubo og Brahim Diaz.

Vi håber, I vil give det et lyt og ser frem til at høre jeres forventninger til næste uges kamp mod Inter!

I finder podcasten i jeres foretrukne podcast app, men I kan også høre den lige her:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #2 af Sahinovic
Hazard skal sin finde sin egen identitet på fodboldbanen - hvad menes der egentligt med det?

Kritikken går blandt andet på, at Hazard søger Benzema for meget på banen (hvilket jeg ikke kan nikke genkendende til, andre der kan det?) - men er det nu ikke meget naturligt, at de oftest kommer til at ramme hinanden, når de nu også spiller ved siden af hinanden? Vi så det samme da Benzema, af naturlige årsager, ramte Cristiano mest? Kan der findes en situation, hvor Hazard har valgt at overse en medspiller der stod i en bedre situation, blot for at spille den til Benzema? Jeg kan eksempelvis nævne flere situationer hvor belgieren har valgt, at spille en bold skråt tilbage til Kroos fremfor at smække bolden ind mod modstanderens felt, hvor Benzema har stået klar? Jeg kan også nævne, at Hazard har spillet god bold med Marcelo, Mendy, Isco, Kroos og Modrić (dem der typisk har stået tættest på ham), og er derfor heller ikke afhængig af Benzema.

Så jeg kan ikke forstå kritikken, da belgieren altid vælger den rigtige løsning i nærmest samtlige situationer. Det virker til, at der i denne omgang skal kritiseres, blot for kritikkens skyld - der skal være et men, og det overrasker mig ikke at se på dette forum, da vi før har set Hazard blive kritiseret for at spille en chance større, fremfor at skyde og selv komme på måltavlen.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

5 år 8 måneder siden #3 af Daniel

Sahinovic skrev: Hazard skal sin finde sin egen identitet på fodboldbanen - hvad menes der egentligt med det?

Kritikken går blandt andet på, at Hazard søger Benzema for meget på banen (hvilket jeg ikke kan nikke genkendende til, andre der kan det?) - men er det nu ikke meget naturligt, at de oftest kommer til at ramme hinanden, når de nu også spiller ved siden af hinanden? Vi så det samme da Benzema, af naturlige årsager, ramte Cristiano mest? Kan der findes en situation, hvor Hazard har valgt at overse en medspiller der stod i en bedre situation, blot for at spille den til Benzema? Jeg kan eksempelvis nævne flere situationer hvor belgieren har valgt, at spille en bold skråt tilbage til Kroos fremfor at smække bolden ind mod modstanderens felt, hvor Benzema har stået klar? Jeg kan også nævne, at Hazard har spillet god bold med Marcelo, Mendy, Isco, Kroos og Modrić (dem der typisk har stået tættest på ham), og er derfor heller ikke afhængig af Benzema.

Så jeg kan ikke forstå kritikken, da belgieren altid vælger den rigtige løsning i nærmest samtlige situationer. Det virker til, at der i denne omgang skal kritiseres, blot for kritikkens skyld - der skal være et men, og det overrasker mig ikke at se på dette forum, da vi før har set Hazard blive kritiseret for at spille en chance større, fremfor at skyde og selv komme på måltavlen.

Den her tager jeg, da det var mig, der fik formuleret det ;-)

Jeg mener først og fremmest, at man skal være rigtig kreativ i sin fortolkning, hvis man kan koge vores snak om Hazard ned til, at vi retter kritik mod ham. Jeg mener snarere, at vi roste ham til skyerne, og vi havde ham da også inde i billedet til kampens spiller, men der var lige én, der var mere afgørende på dagen; Benzema.

Jeg var ikke fan af at se ham løbe rundt på toppen fra tid til anden ift. tyngden i feltet. Christian mente omvendt, at det var fint ift. antal spillere i feltet. Det er ikke rigtig en kritik af Hazard, men mere det taktiske setup fra min side. Jeg synes mere, man gemmer Hazard på den måde i stedet for at få ham på bolden lidt dybere i banen.

Og når jeg siger, at Hazard skal finde sin egen identitet på banen, så handler det slet og ret bare om, at det skal være ham spillerne søger og ikke omvendt. Jeg er helt med på, at Hazard også søger sine medspillere. Det giver jo sig selv, men han skal være omdrejningspunktet for vores angreb (også selvom Benzema løber rundt derinde), og det er egentlig bare den identitet han skal finde ind i og acceptere. Jeg snakkede i en tidligere podcast om, at han i et interview i starten af sidste sæson tog lidt afstand fra 'galactico'-begrebet, og det kan i og for sig være fint nok, men på det tidspunkt og, fordi han var helt ny, så jeg det som et klart usikkerhedsmoment fra ham. Det kan godt bare være min fortolkning, men jeg havde da hellere set ham udvise lidt mere selvtillid - ditto på grønsværen i starten.

Hazard skal være spilleren, der får bolden for at skabe, ikke spilleren der spiller bolden videre for at få andre til at skabe. Jeg så ham mere som det sidste i fjor (heraf kommentaren om Benz), og jeg håber helt klart på, at kampen i går forvandler ham til det første i den her sæson :-)

Det ser så ud til at komme nu, og det mener jeg da også, at vi udtrykte en ret stor glæde over i går. Lettelse om man vil.

Vi anerkender begge to, og det har Christian i øvrigt ALTID gjort, at Hazard SKAL i gang, hvis vi vil mere end bare videre fra gruppespillet i Champions League. Vi smider ord som verdensklasse, flotte løbemønstre og høj fodbold IQ mm. efter ham. Christian roser i øvrigt også belgierens sammenspil med Benzema. Jeg synes egentlig, vi forsøgte at dække ham så bredt som overhovedet muligt og det overrasker mig virkelig, at du kan føle dig så ramt over vores forskellige indslag i vores snak om Hazard. Det må jeg sige.

Herudover roser vi faktisk også ham for kontraangrebet ved Real Madrids 3. scoring i går, hvor han, modsat andre af vores kantspillere, sætter kontraangrebet fuldstændig fremragende op. Her bifalder jeg endda sammenspillet med Benz og Hazard, og kommer til en erkendelse af, at Christian nok alligevel havde fat i den lange ende ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 8 måneder siden #4 af Dios
@Daniel.

Nu læste jeg dit indlæg før jeg hørte podcasten, men jeg forstår nu godt hvor @Sahinovic kommer fra. Hvergang Christian kommer med rosende ord, så taler du det lidt ned, og det kan jeg jo læse mig frem til i dit indlæg, at du bare er meget uenig omkring sammenspil med Benzema og hans placering på banen, men jeg opfatter det også som et mindre kritisk syn på det.
Du siger det jo også selv, hvor du nævner et af dine kritikpunkter.
Nu kan jeg jo læse mig til, at det er det taktiske setup, men det hører man jo ikke i podcasten.

Det kan man jo være enig eller uenig i. Forstår dog ikke hvordan du kan være uenig i det? :D Hazard er præcis ligesom Benzema bare en meget bedre individualist, men han er langt bedre til at spille sine holdkammerater gode end at være den kyniske "egoist". Personligt elsker jeg han ikke isolere sig selv på kanten, men blander sig inde centralt. Det skaber langt flere farlige situationer, men det går også i bedre spænd med Benzema, som jo selv går meget ned for at bygge op.
Specielt én ting jeg har savnet rigtig meget med Vinicius er de manglende dybdeløb. Når Benzema trækker ned, så skal der simpelthen komme noget at true dybden med. Derfor synes jeg det er mere end vigtigt, at få Hazard igang igen, for han tager netop de centrale løb.
Jeg har det lidt ligesom med Messi. Det bliver først farligt når de bevæger sig centralt i banen.

Jeg er med på, at Hazard skal være omdrejningspunktet i offensiven, men uden Benzema vil Hazard ikke blive en succes i Spanien. For han lever og ånder for hans kombinationsspil, hvor hans mange aflægninger? Hedder det dét? haha :D Men hans måde at lægge bolden af på - specielt med hælen gør jo han ligeså meget har brug for hans holdkammerater som de har brug for ham.
Hazard er jo ikke spilleren der skaber chancer med hans afleveringer. Han er spilleren som skaber med hans driblinger, løb uden bold og små kombinationer.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

5 år 8 måneder siden #5 af Sahinovic
@Daniel

Jeg er faktisk enig i alt hvad Christian siger i podcasten omkring Hazard, men som @Dios også skriver, så er du lidt hurtig til at tale ham ned efter han bliver rost, og du siger jo selv, ''et af de kritikpunkter jeg har haft på Hazard'' - så jeg skal vel ikke være særlig kreativ i min fortolkning, når jeg koger dele af jeres samtale ned til, at du retter kritik mod ham? (-;

Med henhold til den del af kommentaren der gik på, at du synes det var mærkeligt at Hazard og Benzema byttede plads, og du selv siger ''hvad nytter det'' - Hazard gør det fordi han rent faktisk får mere plads inde centralt, og af den grund kan gøre mere brug af sine individuelle kvaliteter. Hvergang han fik bolden ude på kanten var der tre Huesca spillere der dækkede ham op, han blev låst, og det var begrænset hvad han kunne stille op, men lige så snart han søgte inde centralt var der kun én Huesca spiller på ham, og det er så øjeblikket hvor han nemt drejer uden om og banker den i kassen - så jeg håber bestemt, at Hazard og Benzema fortsætter med dette, da der langt større sandsynlighed for at disse aktioner kommer fra belgieren.

Jeg er også uenig med henhold til identiteten, da Hazard har formået at være omdrejningspunktet på holdet når vi har spillet aller bedst, og lige netop det, at han har været omdrejningspunktet er også grunden til, at vi har spillet flot fodbold - det burde efterhånden være ret tydeligt hvilket Real Madrid hold dette er med/uden Hazard. (bare de seneste to kampe burde virkeligt fortælle alt, og her taler jeg ikke om resultatet, men selve spillet)

Dit overall syn på Hazard føler jeg er meget positivt, og du roser ham bestemt også, det var blot enkelte dele af jeres samtale som jeg først og fremmest gerne ville have uddybet, og som jeg var uenig i.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

Leveret af Kunena Forum