David Alaba tilbudt til Real Madrid

5 år 8 måneder siden #1 af Benzeron
Bayern München-forsvarsspilleren,...

Bayern München-forsvarsspilleren, David Alaba, har kontrakt med den tyske storklub til 2021, men det er endnu ikke lykkedes parterne at blive enige om en forlængelse. Ifølge MARCA har Bayern nu trukket deres kontrakttilbud tilbage, og i stedet har spillerens agent, Pini Zahavi, i stedet kigget efter andre muligheder, hvor Real Madrid er en mulig destination.

Alaba har tidligere været rygtet til Real Madrid, men dengang var det hans far, der stod for kontakten, mens det nu er den mere prominente Zahavi. Problemet med at hente Alaba er dog hans løn, som ifølge MARCA vil ligge helt oppe på 20 millioner euro per år, eftersom der ikke vil blive betalt nogen sum til Bayern, da Alaba frit kan forhandle med andre klubber fra januar.

Den høje løn er ikke noget, som Real Madrid ønsker at betale, især ikke med coronakrisen taget i betragtning, men ikke desto har østrigeren et stort navn i fodboldverdenen, og han er tilmed en temmelig alsidig spiller, der både kan spille i centerforsvaret, på venstrebacken, som venstre midtbanespiller eller på den centrale midtbane.

En eventuel transfer vil først blive gennemført næste sommer, eftersom Real Madrid ikke har planer om at forstærke sig i januar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #2 af Petroleum
Hvor ville det bare være en ønske-signing for mig

5 år 8 måneder siden #3 af Lukita
Til 20 mio. euro om året skal han ikke engang være i overvejelserne. Kunne man få ham til en lavere løn ville jeg stå klar med åbne arme, han er vel stadig i top 3 over de bedste venstre backs i verden, og ville være en klar forstærkning af holdet.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.

5 år 8 måneder siden #4 af Daniel

Lukita skrev: Til 20 mio. euro om året skal han ikke engang være i overvejelserne. Kunne man få ham til en lavere løn ville jeg stå klar med åbne arme, han er vel stadig i top 3 over de bedste venstre backs i verden, og ville være en klar forstærkning af holdet.

Alaba var en af verdens bedste venstreback. Det har imidlertid ikke været hans primære position i et par sæsoner nu, hvor han har gjort sig i midterforsvaret.

Men det kunne være kræs at få en mand ind, der kan spille det centrale forsvar bedre end Nacho og Militão samt spille en back bedre end Marcelo til nøds. Alaba har jo også en fodboldhjerne, der gør ham i stand til at spille på midtbanen.

20 millioner euro er selvfølgelig alt for meget, men forhandlingerne skal jo starte et sted. Han er meget værd og klart en spiller, Real Madrid skal gå efter til den rette pris.
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Leveret af Kunena Forum