Vildt Estudio Estadio-rygte: Haaland og Camavinga i januar

3 år 5 måneder siden #1 af Administrationen
Ifølge det...

Ifølge det spanske TV-program Estudio Estadio, som kører på RTVE planlægger Real Madrid et par voldsomme spillerhandler allerede i januar måned.

Ifølge journalisten Javier Latre vil Real Madrid nemlig byde på både Erling Braut Haaland og Eduardo Camavinga.

Den norske angriber har størst chance for at komme, hvis Dortmund bliver elimineret af Champions League og det er der ikke på nuværende tidspunkt udsigt til, idet tyskerne ligger nr. 1 i deres gruppe, hvor Lazio, Club Brügge og Zenit er modstanderne, men Real Madrid skal angiveligt være klar med en check på 75 millioner €, samt muligheden for, at Dortmund lejer Luka Jovic i to sæsoner.

Samme fremgangsmåde vil man ifølge Javier Latre bruge i forsøget på at hente Eduardo Camavinga. Her vil man tilbyde Rennes 50 millioner €, samt muligheden for at leje Mariano Díaz.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #2 af Estadio Santiago Bernabéu
Sådanne rygter er altid spændende og en slags øjenåbner men Real Madrid har ikke været sådan en klub i efterhånden mange år. Desuden har Dortmund gjort det klart for alle at de ikke ønsker at sælge Haaland hverken til januar eller til sommer men at de agter at sælge ham på et tidspunkt. Jeg menes at huske at de har talt om at tidligst sætte ham til salg sommeren 2022. Haalands agent er enig med Dortmund.

Det ville dog være to drømmeindkøb men det er urealistisk på nuværende tidspunkt. Personligt håber jeg på et angreb med både Mbappe og Haaland, hvilket jeg godt ved er grådigt. Personligt ville jeg skippe Asensio, Isco, Jovic og Vázquez afsted hurtigst muligt. Måske der stadig findes købere til Isco?

Til forsvaret mangler vi også en fornyelse. Selvom Varane har vist svaghedstegn og generelt en svingende formkurve, så tror jeg stadig på ham. Problemet er at Militao slet ikke viser potentiale i de få kampe, han får spilletid. Umiddelbart er vi også her ude i at han, ligesom Jovic, burde få en meget kort snor til trods for at spillerne kun har lidt over et år i Real Madrid i bagagen.

Er der nogle forslag til gode centerbacks som ville kunne indgå i truppen som en backup for vores to startende (Udover selvfølgelig David Alaba, der rygtes til klubben)?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #3 af NadaMás

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Sådanne rygter er altid spændende og en slags øjenåbner men Real Madrid har ikke været sådan en klub i efterhånden mange år. Desuden har Dortmund gjort det klart for alle at de ikke ønsker at sælge Haaland hverken til januar eller til sommer men at de agter at sælge ham på et tidspunkt. Jeg menes at huske at de har talt om at tidligst sætte ham til salg sommeren 2022. Haalands agent er enig med Dortmund.

Det ville dog være to drømmeindkøb men det er urealistisk på nuværende tidspunkt. Personligt håber jeg på et angreb med både Mbappe og Haaland, hvilket jeg godt ved er grådigt. Personligt ville jeg skippe Asensio, Isco, Jovic og Vázquez afsted hurtigst muligt. Måske der stadig findes købere til Isco?

Til forsvaret mangler vi også en fornyelse. Selvom Varane har vist svaghedstegn og generelt en svingende formkurve, så tror jeg stadig på ham. Problemet er at Militao slet ikke viser potentiale i de få kampe, han får spilletid. Umiddelbart er vi også her ude i at han, ligesom Jovic, burde få en meget kort snor til trods for at spillerne kun har lidt over et år i Real Madrid i bagagen.

Er der nogle forslag til gode centerbacks som ville kunne indgå i truppen som en backup for vores to startende (Udover selvfølgelig David Alaba, der rygtes til klubben)?


Upamecano er selvfølgelig hyppigt nævnt, men også med god grund. Nu har jeg ikke set ham i mere end top 5 kampe, men han ligner virkelig en forsvarspiller med hele pakken - Fysisk er han stærk og robust, samtidigt med at han er hurtig. Han fungerer tilmed rigtig godt i opspillet. Han underskrev en ny kontrakt i sommers, men den skulle eftersigende indeholde en frikøbsklausul på ca 50 mio euro - Hvilket eksempelvis er lavere end hvad transfermarkt vurderer ham til (60 mio). Der bliver uden tvivl rift om ham.
Bastoni fra Inter skulle ligeledes være et af verdens absolut største forsvarstalenter, ham har jeg dog kun set spille en enkelt gang, så kan ikke sige meget om ham. Dertil kommer at Inter ikke er en let klub at forhandle med.
Ellers findes der naturligvis spillere som Skriniar, Marquinhos, De Ligt og som du selv nævner, Alaba, som altid vil være spændende.
En ting der må være helt sikkert er, at man skal hente en spiller der har bevist sig på højeste niveau (top 5 liga og gerne Chl) - Der har simpelthen været for mange ´flop´ i de uprøvede spillere der er blevet hentet til RM. Mener ikke Militao var uprøvet, og syntes han kan præstere som nat og dag, men det generelle indtryk er alt for svagt.

Ift. angrebet tror jeg at det er de flestes våde drøm at hente Mbappe og Haaland. En af de ting der er dejlige ved at være fan af en klub som Real Madrid er jo at alt er muligt, og man gerne må have lov til at drømme stort - Men det bliver en massiv udfordring at hente begge. Der skal være et budget og et sportsligt projekt der er meget tiltrækkende. Alle topklubberne kigger samme vej ift. interessante forstærkninger, og spillerne tænker først og fremmest på lønchecken og muligheden for at vinde en masse trofæer - Her findes der pt. bedre stillede klubber end Real efter min mening.
Du nævner tilmed et salg af Asensio. Meget kan man sige om ham, men ham vil jeg endnu ikke skyde afsted. Resten er forladelige. Det er dog træls at se truppen blive tynget betydeligt ud i spaniere, men det er selvfølgelig også et resultat af at den spansk generation ikke er som fra 10 år tilbage. Oyarzabal ville være en toplækker signing, men kan lidt for let ende overflødig - Det er jo tydeligt at der gås all in på mission Vini og Rodrygo. Dertil er tanken med Reinier og Kubo selvfølgelig også at skulle kunne gøre sig på førsteholdet. Så begynder offensiven pludselig at blive en smule presset!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum