Ny lønreduktion på vej

5 år 8 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid...

Real Madrid forventes i de kommende dage at indgå aftale med spillerne om en ny midlertidig lønreduktion, som skal være med til at bringe klubben gennem Corona-krisen.

Til gengæld får spillerne lovning på, at der ikke bliver gjort forsøg på at hente spillere i januar måneds transfermarked, sådan som vilde rygter ellers påpegede for nogle dage siden, men Florentino Pérez vil ikke gamble med klubbens fremtid og derfor er mådehold nøgleordet i øjeblikket.

Real Madrid indgik aftale med spillerne om en lønreduktion i sommer, ligesom spillerne gav afkald på deres mesterskabsbonus og det var med til at sikre, at man ikke skulle ud i administrative fyringsrunder i klubben, ligesom man kom ud af regnskabsåret med et lille plus

Andre spanske klubber måtte ty til store lån og hjælpepakker fra den spanske stat.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #2 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Ny lønreduktion på vej
Et “teknisk” spørgsmål til gruppen:

Er der nogen der ved hvilken negativ effekt det har haft (eller får) for de klubber der har taget imod hjælpe pakker fra staten.

Jeg har flere steder set Madridistas være stolte over at Real ikke skulle bruge hjælp fra staten, pga en solid økonomi, hvilket jeg fa også selv synes er fremragende og især godt for den spanske stat at der var en klub mindre de skulle kaste penge efter...Men jeg har haft svært ved at finde info omkring hvilken decideret downside der har været hos de klubber der har taget imod penge fra staten.

Som jeg først forstod det, så ville en klub som Barca for eksempel ikke kunne handle ind på samme måde som tidligere, indtil de har tilbage betalt staten, men med alle de spillere der pt er rygtet til Barca så har jeg nok misforstået.

Så er der nogen der kan komme med konkrete “negative” betydning det har for de klubber der har takket ja?

Donde está la biblioteca?

5 år 8 måneder siden #3 af Administrationen
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 8 måneder siden #4 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Ny lønreduktion på vej

Administrationen skrev: Denne er god at få forstand af:
www-espn-com.cdn.ampproject.org/v/s/www....hey-doing-it-and-why

Mange tak!

Lidt som forventet, hvis jeg har forstået korrekt, så bliver nemlig ikke nævnt nogen konkret negativ effekt for disse klubber der har taget imod støtte fra staten. Omend der er mange spekulationer om hvordan det langsigtet kan have en effekt på både klubberne og ligaen, så synes jeg det er helt vildt at der ikke har været nogle konkrete restriktioner fir at modtage penge fra staten.

Faktum er jo at en klub som Barca kan have modtaget 45-48% af spillernes løn af staten i en periode, men det står dem frit for at spendere kæmpe million beløb på spiller indkøb næste sommer så længe deres budget kan klare det.

Så i sidste ende er det jo kun er moralsk spørgsmål, hvilket for mig er helt hen i vejret.

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum