Mariano har det tredjebedste målsnit i Zidane-æraen

3 år 4 måneder siden #1 af Benzeron
Mariano scorede forleden...

Mariano scorede forleden imod Villarreal i sin blot anden kamp i sæsonen, og dermed bibeholder den spansk-dominikanske angriber sit flotte målsnit i Real Madrid.

I den tid, som Zinedine Zidane har været cheftræner i Real Madrid, har Mariano haft det tredjebedste målsnit med et mål hvert 98. minut. Det har kun Cristiano Ronaldo (et mål hvert 87. minut) og Álvaro Morata (93. minut) gjort bedre. Mariano har naturligvis gjort det på væsentlig færre spilleminutter med elleve kasser på 1081 spilleminutter.

Med Luka Jovic’ positive COVID-19-test og Karim Benzemas skadeskvaler kan Mariano igen blive foretrukket i onsdagens kamp imod Inter. I ligaen har han med sine 99 spilleminutter i de to seneste kampe allerede overgået sidste sæsons minuttotal, hvor det på syv kampe blev til i alt 84 spilleminutter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #2 af DeLaRed
Til sammenligning score Jovic hver 507. minut...Hvis Mariano formår at score igen i løbet af de næste 2 kampe så bliver det bare svært for ZZ at forsvare at Jovic skal vælges fremfor Mariano.

Det skal hertil siges at Mariano har scoret sine 11 kasser på 1.086 minutter, hvor Jovic har scoret 2 på 1.014. OG Jovic har fået 8 kampe fra start, Mariano har kun startet 7 kampe i alt den tid han har været i Madrid. Så hele den undskyldning om at Jovic ikke har fået chancen af Zidane bliver jo totalt latterliggjort når en spiller som Mariano netop beviser at det ikke skal tage tusinde vis af minutter for at score mål i Madrid!!!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #3 af elle44

DeLaRed skrev: Til sammenligning score Jovic hver 507. minut...Hvis Mariano formår at score igen i løbet af de næste 2 kampe så bliver det bare svært for ZZ at forsvare at Jovic skal vælges fremfor Mariano.

Det skal hertil siges at Mariano har scoret sine 11 kasser på 1.086 minutter, hvor Jovic har scoret 2 på 1.014. OG Jovic har fået 8 kampe fra start, Mariano har kun startet 7 kampe i alt den tid han har været i Madrid. Så hele den undskyldning om at Jovic ikke har fået chancen af Zidane bliver jo totalt latterliggjort når en spiller som Mariano netop beviser at det ikke skal tage tusinde vis af minutter for at score mål i Madrid!!!


Håber ikke du møder du tilfældigvis render ind i Jovic nede i gågaden, den mand har haft nok modgang nok som det er. Jovic bør lejes ud så han kan få gang i målscoringen igen, så det økonomiske tabt bliver minimeret når vi sælger ham igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #4 af DeLaRed

elle44 skrev:

DeLaRed skrev: Til sammenligning score Jovic hver 507. minut...Hvis Mariano formår at score igen i løbet af de næste 2 kampe så bliver det bare svært for ZZ at forsvare at Jovic skal vælges fremfor Mariano.

Det skal hertil siges at Mariano har scoret sine 11 kasser på 1.086 minutter, hvor Jovic har scoret 2 på 1.014. OG Jovic har fået 8 kampe fra start, Mariano har kun startet 7 kampe i alt den tid han har været i Madrid. Så hele den undskyldning om at Jovic ikke har fået chancen af Zidane bliver jo totalt latterliggjort når en spiller som Mariano netop beviser at det ikke skal tage tusinde vis af minutter for at score mål i Madrid!!!


Håber ikke du møder du tilfældigvis render ind i Jovic nede i gågaden, den mand har haft nok modgang nok som det er. Jovic bør lejes ud så han kan få gang i målscoringen igen, så det økonomiske tabt bliver minimeret når vi sælger ham igen.


Jeg sætter stor pris på at du tænker på mit helbred, og du har helt ret, et møde mellem Jovic og jeg en mørk Torsdag aften, ville Serberen nemt trække sig sejrs rigt ud af. Men nu sidder han jo i Corona karantæne, så jeg tager gerne kampe med ham på et Zoom-Call ;-)

Uanset om jeg får Jovic på nakken eller ej, så lyver tallene ikke!

Hvis Jovic ikke score mere end en håndfuld mål iår, så er det kun en finansiel krise der kan holde ham i klubben(da man så ikke har råd til at handle og bliver nød til at holde på det man har) men ellers tror jeg stadig der er klubber der næste sommer gerne betaler 50-55mill for ham, da han vil passe ind i deres system og spillestil. Så for mit vedkomne lad os få ham solgt istedet for udlejet, det ville give flere penge til andre indkøb her og nu. Dog er en udlejning ikke af vejen, med mindre han lige pludselig bomber løs, men det kan jeg slet ikke forestille mig kommer til at ske!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #5 af Thomaskjensen
Jeg er som elle44 mere varm på en udlejning, vi har jo lige fået Jovic hjem fra landsholdssamling og her har han jo bombet løs.
Helst ser jeg at vi begynder at lave om i vores udtryk så der kan blive plads til en spiller som Jovic. Det skulle i min bog også give mere plads til Ødegaard .

Men det kommer nok ikke ske under ZZ :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #6 af Estadio Santiago Bernabéu

Thomaskjensen skrev: Jeg er som elle44 mere varm på en udlejning, vi har jo lige fået Jovic hjem fra landsholdssamling og her har han jo bombet løs.
Helst ser jeg at vi begynder at lave om i vores udtryk så der kan blive plads til en spiller som Jovic. Det skulle i min bog også give mere plads til Ødegaard .

Men det kommer nok ikke ske under ZZ :(


Det kommer nok heller ikke til at ske hvis Jovic ikke viser bare lidt potentiale, når han er på banen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #7 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: Jeg er som elle44 mere varm på en udlejning, vi har jo lige fået Jovic hjem fra landsholdssamling og her har han jo bombet løs.
Helst ser jeg at vi begynder at lave om i vores udtryk så der kan blive plads til en spiller som Jovic. Det skulle i min bog også give mere plads til Ødegaard .

Men det kommer nok ikke ske under ZZ :(


Du siger det jo selv @Thomaskjensen. At hvis Jovic skal have succes’s så skal resten af holdet ændre sig, det er jeg dybt uenig i, for som jeg netop nævner så har vi allerede en angriber der beviser at han sagtens kan score mål i den nuværende opstilling og spillestil.

Jovic er aller bedst når han spiller for kontra hold (eller modstandere der kollapser fuldstændigt rent defensivt, se hans mål mod Rusland, sjældent har jeg set så ringe en defensiv organisation som Rusland lagde for dagen i den kamp, og den slags sker bare yders sjældent i La Liga). Og Real har IMO pt ikke holdet til at spille kontra fodbold (som vi så det under Mourinho) så tror ikke det hjælper nogen noget hvis Real pludselig skulle omstille deres spillestil så drastisk.

Vi kan godt blive enige om at Real skal spille bedre offensiv fodbold, men jeg mener stadig at de skal være bold og kamp styrende, og det vil immervæk presse de fleste modstandere til at spille meget kompakt defensivt, og her forsvinder Jovic jo fuldstændigt.

Det er altid svært at forudse hvad der vil ske i fodbold, men jeg føler mig pænt skråsikker på at hvis Mariano fik 700 minutter mere i denne season (så han kunne komme op på samme antal som Jovic fik i 19/20) så score han sammenlagt mere end 2 mål. Han er ikke nogen smuk spiller at se på, men hans aggresivitet og fysiske styrke gør bare at han altid kommer frem til chancer, og så skal han jo bare være marginalt skarpere end Jovic er, så ligger der nemt en håndfuld mål gemt i Spansk-Dominicaneren, uden at resten af holdet skal omstille sig fordi Karim ikke spiller!!!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce