Bedømmelse af truppen mod Alavés

1 måned 3 uger siden #1 af Administrationen
...

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (27 brugere)

1.4 Courtois
2.0 Ferland Mendy
1.7 Marcelo
2.3 Nacho
2.1 Varane
2.1 Casemiro
2.4 Isco
2.4 Martin Ødegaard
2.2 Modrić
1.7 Toni Kroos
1.3 Asensio
1.6 Eden Hazard
3.2 Lucas Vázquez
2.5 Mariano
1.6 Rodrygo
1.8 Vinícius Junior
1.4 Zinedine Zidane
Hele holdet 2.0
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #2 af Salix7
Det er jo sygt, hvad vores hold har gang i! Noget er helt helt galt - om det er spillerne, træneren eller ledelsen, skal jeg lade være usagt. Men det der sker på banen igen i denne sæson er uværdigt for en klub som vores!

1 måned 3 uger siden #3 af BBB
Der er godt nok nogle brugere i deres følelsers vold efter i aften. Shit der bliver hakket på spillere og opgivet mesterskaber.

Hvis Barca og Atletico vinder deres manglende kampe, så er vi lige med Barca og 9 point efter Atletico. Mon ikke vi kan hente 9 point på Atletico, når der er 28 kampe tilbage?

Hvis vi havde en venstrekant, der løb dybt i feltet, så kunne det åbne op for Asensio's hammer. Jeg tror stadig på mesterskabet, men kampene er virkelig begyndt at kede mig. Oftere og oftere føles det som, at jeg smider 4 timer ned i toilettet hver uge, når vi spiller. Det er sindssygt uinspirerende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

1 måned 3 uger siden #4 af Madrid1998
Nederlaget gør ondt, men for at se er det ikke det største problem. Det er mere nåden det er sket på. Vi har jo set nogle overraskende under vores gode tider (Ronaldo æraen) men når disse nederlag kom af og til, var det yderst sjældent efter samme facon som i dag. Ofte var det efter modstanderes målmand der havde sin livs kamp, eller hvor de scorer på deres eneste chance i kampen, og vi bare ikke kan få den ind efter 25 skud. Sådan er det ikke længere, og var jeg en det slet ikke kendte til fodbold hierakiet, og så en tilfældig fodbold kamp, ville jeg aldrig tænke at Real Madrid er nogen tophold, eller som det mindste den bedre af de 2 hold i fx kampen i dag eller mod Villarreal. Det er virkelig fornærmende ringe, at vi ofte bliver spillet i bund af miniput klubber som Cadiz/Alaves. Havde vi i det mindste domineret kampene, men tabt af tilfældigheder, havde det været langt mere acceptabelt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Nada mas, JesperThomsen

1 måned 3 uger siden #5 af Jaken

BBB skrev: Der er godt nok nogle brugere i deres følelsers vold efter i aften. Shit der bliver hakket på spillere og opgivet mesterskaber.

Hvis Barca og Atletico vinder deres manglende kampe, så er vi lige med Barca og 9 point efter Atletico. Mon ikke vi kan hente 9 point på Atletico, når der er 28 kampe tilbage?

Hvis vi havde en venstrekant, der løb dybt i feltet, så kunne det åbne op for Asensio's hammer. Jeg tror stadig på mesterskabet, men kampene er virkelig begyndt at kede mig. Oftere og oftere føles det som, at jeg smider 4 timer ned i toilettet hver uge, når vi spiller. Det er sindssygt uinspirerende.

Spot on. Og dét er i virkeligheden den sande tragedie her: at det simpelthen er blevet så røvkedeligt at se det her hold spille fodbold...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

1 måned 3 uger siden #6 af Ramos4

BBB skrev: Der er godt nok nogle brugere i deres følelsers vold efter i aften. Shit der bliver hakket på spillere og opgivet mesterskaber.

Vi har Sevilla ude og Atletico hjemme de næste par kampe. Bare lige sådan et par småkampe. Vi skal bruge et mirakel for "kun" at være 9 point efter om et par uger.

Barca har haft den dårligste start i tyve år eller sådan noget og er en klub i kæmpe turmult på alle plan. Jeg synes ærlig talt ikke det vil være tilfredsstillende at ligge á point med dem.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Kimbo, JesperThomsen

1 måned 3 uger siden #7 af Ramos4

Jaken skrev:

Spot on. Og dét er i virkeligheden den sande tragedie her: at det simpelthen er blevet så røvkedeligt at se det her hold spille fodbold...

Tja, een ting er at det er kedeligt. Det var det også under Capello. I en overgangssæson kan kedeligt spil godkendes. Ligesom sidste år. Vi vandt vores kampe på en solid defensiv. Men i det mindste var alle fokuserede og vi smed ikke bare sejrene væk. Jeg er ikke så irriteret over spillet - vi har ikke en komplet trup lige pt. og spillerne er trætte efter en ekstremt kort sommerpause. Det jeg er træt af at se uge efter uge er uprovokerede fejl, selvmål, straffespark, elendigt offensivt spil, en træner uden idéer og uengagerede spillere.

Hvis bare kedeligt spil var vores største problem...

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 3 uger siden #8 af Lars1991
Prøver med et lidt mere positivt spin på tingene.

Lad os starte med kampen i dag. Ja Alaves har et par chancer udover målene, men lad os være ærlige og sige at det er jo mega gaver de får. Et straffespark på en "hånd", og en gave fra Courtois. Hvis man kigger statistikkerne på kampen er vi jo også totalt dominerende både med skud og boldbesiddelse. Selvfølgelig vælter vi os ikke i chancer, men vi skaber faktisk en god håndful store chancer. Alt i alt synes jeg altså vi er uheldige - men vi er Real Madrid og vi skal selvfølgelig også kunne vinde over Alaves selvom vi er uheldige. Men det stadig ærgerligt vi ikke har lidt mere tur i den.

Derudover vil jeg også nævne skader. Jeg var lige begyndt at blive optimistisk med Hazard og det så virkelig også godt ud med Carvajal tilbage - ikke mindst fordi Vazquez begyndte at se hæderlig ud, så vi faktisk havde to kanter med lidt kvalitet. Derudover har vi en Ødegaard endelig fri fra skade, og Benzema, Ramos og Valverde på vej tilbage, så synes jeg det så meget lovende ud, især efter Inter kampen hvor vi spiller ret godt uden de sidstenævnte nøglespillere. Men nu bliver vi så igen sat tilbage af skader på Carvajal og Hazard hvilket især er katastrofalt for vores offensiv. Igen synes jeg altså virkelig ikke vi er heldige, især ikke i en tid hvor vi ikke har den stærkeste og bredeste trup.

Med hensyn til underholdning, tror jeg det en blanding af tre ting. For det første, tror jeg at vi tager nogle spiller lidt for givet fordi vi er blevet vant til dem. Men spillere som Benzema, Modric og Kroos spiller altså forholdsvis flot pasningsspil - hvis det var nye spillere der kom ind og gjorde som dem, tror jeg vi ville sætte mere pris på det.
For det andet, bliver fodbold altså også bare mere kedeligt uden tilskuere. Ville helt sikkert give lidt mere underholdning at høre noget rigtigt larm fra dem.
For det tredje er der selvfølgelig noget sandhed i det - vi spiller jo ikke særlig tit underholdende og sprudlende fodbold, heller ikke før stadions blev tømt. Men synes stadig det værd at de to andre pointer med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 måned 3 uger siden #9 af Ramos4
Er det noget med at Courtois har reddet ét ud de seneste 15 straffespark mod ham? Det er fandeme også ringe.

Nå, nu ser vi fremad! ;)

1 måned 3 uger siden #10 af DeLaRed

Lars1991 skrev: Prøver med et lidt mere positivt spin på tingene.

Lad os starte med kampen i dag. Ja Alaves har et par chancer udover målene, men lad os være ærlige og sige at det er jo mega gaver de får. Et straffespark på en "hånd", og en gave fra Courtois. Hvis man kigger statistikkerne på kampen er vi jo også totalt dominerende både med skud og boldbesiddelse. Selvfølgelig vælter vi os ikke i chancer, men vi skaber faktisk en god håndful store chancer. Alt i alt synes jeg altså vi er uheldige - men vi er Real Madrid og vi skal selvfølgelig også kunne vinde over Alaves selvom vi er uheldige. Men det stadig ærgerligt vi ikke har lidt mere tur i den.

Derudover vil jeg også nævne skader. Jeg var lige begyndt at blive optimistisk med Hazard og det så virkelig også godt ud med Carvajal tilbage - ikke mindst fordi Vazquez begyndte at se hæderlig ud, så vi faktisk havde to kanter med lidt kvalitet. Derudover har vi en Ødegaard endelig fri fra skade, og Benzema, Ramos og Valverde på vej tilbage, så synes jeg det så meget lovende ud, især efter Inter kampen hvor vi spiller ret godt uden de sidstenævnte nøglespillere. Men nu bliver vi så igen sat tilbage af skader på Carvajal og Hazard hvilket især er katastrofalt for vores offensiv. Igen synes jeg altså virkelig ikke vi er heldige, især ikke i en tid hvor vi ikke har den stærkeste og bredeste trup.

Med hensyn til underholdning, tror jeg det en blanding af tre ting. For det første, tror jeg at vi tager nogle spiller lidt for givet fordi vi er blevet vant til dem. Men spillere som Benzema, Modric og Kroos spiller altså forholdsvis flot pasningsspil - hvis det var nye spillere der kom ind og gjorde som dem, tror jeg vi ville sætte mere pris på det.
For det andet, bliver fodbold altså også bare mere kedeligt uden tilskuere. Ville helt sikkert give lidt mere underholdning at høre noget rigtigt larm fra dem.
For det tredje er der selvfølgelig noget sandhed i det - vi spiller jo ikke særlig tit underholdende og sprudlende fodbold, heller ikke før stadions blev tømt. Men synes stadig det værd at de to andre pointer med.

Det var faktisk nogle gode pointer du kommer med her, lækkert at der også kom lidt positivt :-)

Hertil vil jeg lige kommentere det med underholdningen:
Synes folk virkelige ikke vi spillede en underholdende kamp mod Inter i midtugen? Eller hvad med mod Barca? For mig var det 2 rigtigt underholende kampe set over alle 90 minutter (nu blev Inter kampe naturligvis lidt nem efter 33 minut, men den blev ikke mindre underholdende fra Reals side synes jeg)

Og så husker jeg ikke en eneste træner de sidste 20 år (selv ikke Del Bosque) der over en hel season formåede at sætte spillerne op til at spille fantastisk underholdende fodbold mod et hold som Huesca for eksempel, en kamp som denne er bare en af dem der skal køres hjem uden at der bliver brugt for mange kræfter, og med en 4-1 sejr kan jeg heller ikke være sur over den kamp!

Sidst men ikke mindst så mener jeg også vi spillede en hæderlig kamp mod Gladbach, vi har problemer med Thuram i defensiven, og inden vi roser Vasquez for meget så var det en ud af flere kampe hvor han blandt andet var rigtig svag på back’en, og derved skabte oceaner af plads til Thuram. Men ud over det kreére vi +20 mål chancer og har største delen af spillet, så det var en kamp hvor jeg mener vi havde fortjent mere end 1 point, det er dog vigtigt ikke bare at kigge på resultatet men også at erkende at vi overordnet spiller en god kamp der.

Det var 4 kampe ud af 13 som jeg personligt ikke Synes vi har spillet dårligt og uinspirerende i. Det er naturligvis en alt for ringe statistik, men vil bare understreget at jeg personligt ikke mener at vi spiller dårligt og kedeligt i HVER kamp.

Problemet er at opretteholde et ordentligt niveau fra den ene kamp til den anden, og det SKAL både Zidane men også spillerne alle klandres for, for det er ikke godt nok. MEN vi kan bare heller ikke se bort fra hvad alle disse skader gør ved holdet:

Vi har nu haft langt over 20 individuelle skader i denne season, ud af dem har 16 af vores spillere misset 1 eller flere kampe siden season start, og hvis vi tæller Pre-season med samt de små-skader der ikke har resulteret i misset kamp men kun misset træning, så er det faktisk kun Modric, Rodrygo og Vini der ikke har været skadet i denne season (altså vi snakker 22 ud af 25 spillere skadet på 3 måneder)

Det er fuldstændig uhørt, og noget ingen anden Manager i Reals historie har stået overfor, så jeg synes også det er en smule svært at forvente at vi spiller fantastisk fodbold hver uge, når vi hver uge går på banen med et nyt hold. Det må jo så småt også sætte sig mentalt i spillerne, at der er en “30%” chance for at de blir skadet hver gang de går på banen.

Og her nytter der ikke noget st nogle fans har en eller anden underlig forventning til at vi startede seasonen med en bred trup, det er jo stort set samme trup som sidste år, og her var der tydelige mangler i spillere som Marcelo, Jovic, Isco, Militao og til dels også Vasquez (som jo i nogen kampe spiller rigtigt godt men som i andre direkte koster point) og når Hazard så aldrig spiller mere end 2-3 kampe i træk og derved aldrig kommer rigtigt i kamp form, samt at Vini og Rodrygo stadigvæk kun er “spædbørn” så ser vores trups bredde pludselig bare ikke særlig imponerende ud, og det er så før vi tæller skaderne med som tvinger os til at spille 3-5 bredde spillere i hver kamp!

Jeg er også mega skuffet, især over de latterlige personlige fejl i vores defensiv, for det er dem der koster point lige nu. Men synes bare ikke man kan skære alt over med en kam og sige at alt er ringe og det hele er Zidanes skyld, for der har imo været lys glimt imellem en ellers meget dårlig season start.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved DeLaRed.

1 måned 3 uger siden #11 af BBB

DeLaRed skrev: Det var faktisk nogle gode pointer du kommer med her, lækkert at der også kom lidt positivt :-)

Synes folk virkelige ikke vi spillede en underholdende kamp mod Inter i midtugen? Eller hvad med mod Barca? For mig var det 2 rigtigt underholende kampe set over alle 90 minutter (nu blev Inter kampe naturligvis lidt nem efter 33 minut, men den blev ikke mindre underholdende fra Reals side synes jeg)

Jeg var underholdt i første halvleg, derefter var vi gode til at dræbe Inter langsomt (eller dårlige til at slå dem ihjel hurtigt). Vidal var jo klart med til at gøre kampen underholdende, fordi man kan sidde og små-klukke af fjolset, men det gør jo ikke vores spil underholdende. Kampen mod Barca var god. Så vi er nede på at have spillet 3 gode kampe ud af 13, hvoraf den ene var mod Huesca, og den anden var underholdende de sidste 20 minutter (og lidt i 1. halvleg), fordi vi kom tilbage i kampen. Det er simpelthen for lidt underholdning på 13 kampe.

1 måned 3 uger siden #12 af DeLaRed

BBB skrev:

DeLaRed skrev: Det var faktisk nogle gode pointer du kommer med her, lækkert at der også kom lidt positivt :-)

Jeg var underholdt i første halvleg, derefter var vi gode til at dræbe Inter langsomt (eller dårlige til at slå dem ihjel hurtigt). Vidal var jo klart med til at gøre kampen underholdende, fordi man kan sidde og små-klukke af fjolset, men det gør jo ikke vores spil underholdende. Kampen mod Barca var god. Så vi er nede på at have spillet 3 gode kampe ud af 13, hvoraf den ene var mod Huesca, og den anden var underholdende de sidste 20 minutter (og lidt i 1. halvleg), fordi vi kom tilbage i kampen. Det er simpelthen for lidt underholdning på 13 kampe.

Jeg kan ikke være mere enig, det er ALT for lidt, min pointe er bare at det er nemt for fans at gøre som om alle kampe har været horrible, det synes jeg dog er lidt misvisende!

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.