To måneder med vildt skadesfravær

5 år 8 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrids...

Real Madrids indledning på sæsonen har været præget af mange skader og faktisk har de første 2 måneder budt på intet mindre end 22 forskellige skader af større eller mindre omfang hos spillerne.

Det er gået ud over 17 forskellige spillere og herudover bød november måned også på Corona-fravær til spillere som Militao, Casemiro, Hazard og Jovic. Kun målmandsposten med Courtois og Lunin har indtil nu holdt sig skadesfrie.

I forsvaret har man haft 50 dages skadespause til klubbens højrebacks, hvor både Carvajal, Odriozola og Nacho var skadede, mens man indtil nu har haft 98 dages fravær til de centrale forsvarere. Kun Varane har holdt sig skadesfri i det centrale forsvar.

På midtbanen er situationen ikke meget bedre. Fede Valverde og Martin Ødegaard har til sammen været ude i 44 dage, mens Toni Kroos har været ude i et par uger og Casemiro som nævnt har været ramt af Corona.

Og i angrebet står Eden Hazard foreløbig for 70 af de 120 dage, som trioen Hazard-Benzema-Asensio har været ude, mens Jovic og Mariano til sammen har været væk i 86 dage.

Som en vis dame siger i The Julekalender: Vi må da håbe, at det bliver bedre i morgen……..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #2 af DeLaRed
Nu bed jeg godt jeg bevæger mig ud på et våget territorie her, og chancen for at få revet mig et nyt røvhul af de fleste af jer er meget stor..,

MEN, til dem af jer der er så trætte af Zidabe: Under disse betingelser, inkl ikke at kunne købe spillere i 2020 og ikke at have fået de spillere man ville have haft i 2019. Hvilken træner mener i ville have gjort det betydeligt bedre end Zidane? Og hvordan ville han/hun have gjort det?

Donde está la biblioteca?

5 år 8 måneder siden #3 af YunisTaker
Hun? Tror aldrig vi når den dag hvor en kvinde træner Real Madrids mandehold. Men det er svært at sige hvor godt eller dårligt en anden træner ville havde gjort det. Det bliver ikke andet end spekulationer som ingen af os vil kunne af- eller bekræfte.

Problemet med Zidane, er at hans filosofi ikke har nogle identitet, og det gør at hele holdet for det meste løber rundt som hovedløse kyllinger og forsøger noget i momentet. Det er meget sjældent, at man ser Real Madrid score et indøvet mål, om så det er på hjørnespark, en omstilling eller noget helt tredje. Jeg er ikke en del af Zidane-out koret, men jeg er opvokset med at se Real Madrid spille det mest underholdende og nogle gange uforudsigeligt fodbold, og det har vi ikke set under Zidane, bortset fra 2016/17 sæsonen. Det eneste uforudsigeligt ved det her hold, er hvem af spillerne der laver en dum fejl, som fører til mål til modstanderen.

Jeg har et job, hvor jeg står op kl 4 om morgenen, og hvis Real Madrid spiller kl 20-21 eller derefter, så går jeg med glæde hellere i seng, end at pine mig selv i to timer og have mangel på søvn dagen efter. For nogle år siden havde jeg blevet oppe om så kampen startede kl 23. For at svare på dit spørgsmål, så ved jeg ikke om en Pochettino, Allegri og hvad de ellers hedder havde gjort det bedre, og jeg vil heller ikke finde ud af det før senest til næste sæson. Zidane fortjener sæsonen ud. Lige meget hvor dårligt det går pt, så vil jeg aldrig glemme 3x ChL i træk. Det kommer nok aldrig til at ske for et hold igen.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved YunisTaker.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 8 måneder siden #4 af BBB
Jeg forestiller mig, at Guardiola i det mindste havde sat system i angrebet. Bolden skal stadig puttes i kassen, men det hjælper, hvis vi skaber chancerne i første omgang.

Hvis du ikke har x-faktoren på holdet, hvilket vi i hvert fald ikke har i øjeblikket, så må du sætte struktur på lortet. Mourinho satte (en smule) struktur på angrebet. Dí María skulle forbi den første mand, tiltrække sig endnu en mand og derefter lave en aflevering ind i feltet eller ind foran feltet. Det var egentlig meget simpelt, og med Ronaldo på holdet var det også ekstremt effektivt.

Guardiola har konstant folk, der løber igennem modstanderens forsvarslinje og strække offsiden, hvilket giver rum til andre spillere.

Hvis du ved, hvad du vil have, så tror jeg egentlig ikke det er så fandens besværligt at bygge en identitet. Zidane virker bare ikke som en mand, der ved, hvad han vil have.

Pointen er: Der er andre, som nok ville kunne gøre noget anderledes med vores trup, og nok også skabe flere chancer, men vil vi og spillerne have dem i klubben? Jeg er fint tilfreds med, at Zidane altid vælger det kedelige FM-svar på pressemøder. Jeg kunne dog godt tænke mig, at han fik en assistent, som var skarp på det taktiske. Så kan vi kaste 10 mio. euro om året eller hvad det nu koster efter assistenten - det kan nærmest ikke blive for dyrt, hvis han/hun er skarp nok. Jo, Real Madrid kan godt få en kvindelig træner til herreholdet i fremtiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 7 måneder siden #5 af Matamoro
Problemet er at en træner i Real Madrid ikke får tre år uden titler, hvor det bare handler om udvikling af et koncept. Det er der ingen træner der får. På den måde er Zidane perfekt fordi han er pragmatisk. Han forsøger at få puslespillet til at gå op fra kamp til kamp. Han har haft ufattelig stor succes med det anti-koncept. Jeg vil heller ikke blive overrasket hvis han igen lykkes med at få blandet kortene rigtigt, så vi igen bliver et vindende hold. Jeg tror Zidane snart vil begynde at prioritere energi fremfor alt andet.
De mest energiske spillere vi har er:
Valverde
Vazquez
Mariano
De skal indgå i vores startopstilling, alene fordi de bibringer holdet den energi vi savner. Det handler om at holdet skal til at løbe. Det er vigtigere at spillerne løber end at spillet flyder. Det er helt sikkert ikke i Real Madrid-ånden, men nu skal holdet bare til at vinde kampe igen, uanset hvordan.

Det kunne give følgende startopstilling: (efter jul)
.................Courtois...................
Carvajal Varane Ramos Mendy
Vazques Kroos Valverde
............Modric/Hazard/Ødegaard.....
..........Mariano Benzema.........
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Matamoro.

5 år 7 måneder siden #6 af Kimbo

BBB skrev: Jeg er fint tilfreds med, at Zidane altid vælger det kedelige FM-svar på pressemøder.

Jeg kan ikke udstå Zidanes pressemøder, de er på grænsen til det absurde,
det er altid det samme lort han lirer af, manden har ingen kant what so ever.
Det gælder egentligt generelt for den Spanske liga, hold kæft hvor er det kedeligt.
I England er der trods alt kant, humor og til tider aggressive svar fra de forskellige managers.
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind

5 år 7 måneder siden #7 af BBB

Kimbo skrev:

BBB skrev: Jeg er fint tilfreds med, at Zidane altid vælger det kedelige FM-svar på pressemøder.

Jeg kan ikke udstå Zidanes pressemøder, de er på grænsen til det absurde,
det er altid det samme lort han lirer af, manden har ingen kant what so ever.
Det gælder egentligt generelt for den Spanske liga, hold kæft hvor er det kedeligt.
I England er der trods alt kant, humor og til tider aggressive svar fra de forskellige managers.

Men han skaber ikke fjender. Han kommer ikke ud i problemer ved at svine sine spillere eller pressen. Han er bare lidt glat.. som man siger.

5 år 7 måneder siden #8 af Ramos4
Jeg synes egentlig Zidane er elegant og håndterer pressen godt. Men når det går SÅ dårligt, så må han også godt indrømme det. Det virker bare uærligt og virkelighedsfjernt, når han er så positiv altid.

Jeg håber ved gud, at han taler med større bogstaver, når kameraet er slukket.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum