Zidane: Jeg siger ikke op
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Zinedine Zidanes fremtid er i den grad bragt i tvivl efter gårsdagens forsmædelige nederlag til Shakhtar Donetsk, som betyder at Real Madrid nu kan blive alt fra nr. 1 til 4 i gruppen, alt efter resultaterne i sidste spillerunde.
Franskmanden har dog ikke i sinde at kaste håndklædet i ringen og efter kampen i går sagde han følgende:
- Jeg siger ikke op, slet ikke. I første halvleg spillede vi rigtig godt, men vi manglede scoringen. Vi pressede godt, spillede godt……..men bolden ville ikke ind, vi havde flere muligheder, stolpeskuddet…og så blev det svært.
Det er den måske sværeste periode i Zidanes træner-karriere og om det sagde han:
- Det er en resultatmæssig dårlig stime, men vi skal fortsætte. I dag var en finale. Den forberedte vi godt. Men bolden ville ikke ind. Vi har nu en kamp, som skal vindes og så er vi videre.
Det kræver nogle løsninger og dem mener Zidane at have:
- Jeg har styrken og vil gøre alt. Jeg synes, at vi har fortjent at vinde. Vi havde chancerne. Vi er nødt til at rejse os. Når man er inde i en dårlig stime, må man kæmpe videre. Der er ikke tale om et enkelt problem, det er summen af flere ting. Jeg er optimist i forhold til at gå videre. Det er et svært øjeblik, men vi skal vise karakter og stolthed. Vi skal vinde den kommende kamp og vi vil kæmpe, det er helt sikkert.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Jeg synes, at vi har fortjent at vinde"
Jeg ved godt at Zidane ikke siger meget til pressekonferencer, men det her er jo nærmest virkelighedsfjernt.
Men som fan savner man ind imellem en Mourinho, som bare går ud og saver sit hold midtover, fornuftigt eller ej.
DC19
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Gør man virkeligt det? Jeg kan efterhånden ikke huske hvor mange fyringer han har på kontoen der er kommet på baggrund af, at han skal save sit hold midtover i pressen - hvorfor skal man egentligt det? Og hvad tror i Zidane sagde til spillerne efterfølgende, det samme som han gjorde til pressen, nej vel? :-D-#7- skrev: Men som fan savner man ind imellem en Mourinho, som bare går ud og saver sit hold midtover, fornuftigt eller ej.
Dertil skal der tilføjes, at Mourinho også har oprettet en Instagram konto hvor han også går ud og 'sviner' sit hold til - jeg troede i starten det var en joke, men nej, den er god nok.
Forhåbentligt aldrig mere Real Madrid til ham(eller disse typer), klubben er alt for stor til at han kan håndtere den.
Florentino Pérez
- Madrid1998
- Platin bruger
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Derudover, så er det ikke kun deres skyld. Når det er sagt, så går jeg med en følelse af, at ZZ simpelthen er løbet tør for strøm. Manden inspirerer ikke. Vi kan som madridas ikke hævde, at vi har et fast spille koncept, det er som om hver mand spiller for sig selv, vi har ingen drejebog for, hvordan vi skal sætte angreb op eller lignende. Indlæg, indlæg, indlæg? Folk var glade sidste sæson, "vi lukker færre mål ind" - ja, men vi var heldige og vores målmand har været eminent! Men vi skal stille krav, vi er ikke stoke, vi kan ikke være tilfredse med +4 mål i ligaen! Bare lige for at sætte det i perspektiv, så har sociedad +17 i ligaen, atletico der bryster sig af defensivt orienteret fodbold har scoret +17.
Jeg har længe været tilhænger af, at vi skulle skille os af med Zidane. Han ødelægger vores identitet, manden har ikke løsningen, jeg kan ikke se hvad han vil med holdet, mange spillere han bruger ville ikke have en startplads i min verden. Det er selvfølgelig lettere sagt en gjort, I know, men han har haft holdet før og har det i over et år nu., og jeg kan ikke se noget spillekoncept, heller ikke noget sult og motivation hos spillerne.
En træners tid er færdig, når man ikke har en identitet på holdet, ift den måde vi udtrykker os selv på banen. Hænger spillet ikke sammen, er det bare no go.
Er spillerne samtidig ikke motiveret, er det bare no go.
Og når vi fans fortjener en fucking forklaring og handling, så kommer han med: " vi var gode i første halveg" - shut the fuck up, you bald cunt!