Real Madrids scenarier i Champions League

3 år 3 måneder siden #1 af Benzeron
Real Madrid...

Real Madrid gjorde det i går betydeligt sværere for sig selv, da man endnu en gang tabte til Shakhtar Donetsk, men efterfølgende var man heldige med, at Inter besejrede Borussia Mönchengladbach, da det betyder, at Real Madrid fortsat selv kan afgøre holdets skæbne i Champions League.

I Champions League gælder det ligesom i La Liga, at det er klubbernes interne opgør, der tæller i tilfælde af pointlighed, og derfor har Shakhtar fordelen i forhold til Real Madrid, hvis man ender på det samme antal point. I øjeblikket har begge klubber syv point, hvilket placerer Shakhtar på andenpladsen og Real Madrid på tredjepladsen.

Derfor skal Real Madrid altså have flere point på kontoen for at gå videre, men faktisk har Kongeklubben muligheden for at ende på en hvilken som helst af de fire pladser i gruppespillet.

Førstepladsen i gruppen kan man nå ved at besejre Gladbach i den sidste kamp, hvis Shakhtar samtidig ikke vinder over Inter. 

Hvis Shakhtar vinder over Inter, og Real Madrid stadig henter en sejr imod Gladbach, ender Real Madrid på andenpladsen. Det samme sker, hvis Real Madrid får en uafgjort i sidste kamp, og Inter samtidig besejrer Shakhtar. 

Tredjepladsen vil sende Real Madrid i Europa League, og det sker, hvis Real Madrid taber til Gladbach, og Inter samtidig ikke vinder over Shakhtar, eller hvis Real Madrid får uafgjort og Shakhtar samtidig får point imod Inter. 

Real Madrid ender på en fjerdeplads, hvis man taber til Gladbach, og hvis Inter samtidig vinder over Shakhtar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #2 af El Siete
Læste noget med at misser vi første- eller andenpladsen, er det første gang man ikke kommer videre fra gruppespillet. Kan det passe? I så fald, kan Zidane overleve det, og kan nogen forsvare ham stadig. Det er jo den turnering vi "ejer".

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #3 af Petroleum
For mig er det et meget svært spørgsmål at stille ift om Zidane skal blive eller ej.

Hvis vi ryger ud af gruppespillet, så SKAL han jo skride. Problemet med dette er bare, at klubben på ingen måde er særligt attraktiv at komme til af flere årsager. Ikke samme økonomisk kraft som tidligere, Premier League har masser af £££, andre hold er begyndt at vise flot spil i Europa.
Selvom Real ikke er den mest attraktive klub i øjeblikket, så er trækplasteret stadig Zidane. Så mange nuværende fodboldspillere har set Zidane brilliere på banen. Så mange fodboldspillere har stadig frisk i hukommelsen, at han er den eneste træner nogensinde, som har vundet CL 3 gange i streg.

Jeg frygter, at smider vi Zidane på porten, så smider vi samtidig muligheden for at hente Mbappe væk. Og eventuelt andre - men i hvert fald Mbappe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #4 af Daniel

El Siete skrev: Læste noget med at misser vi første- eller andenpladsen, er det første gang man ikke kommer videre fra gruppespillet. Kan det passe? I så fald, kan Zidane overleve det, og kan nogen forsvare ham stadig. Det er jo den turnering vi "ejer".


Det er fuldstændig korrekt.

Der var dog nogle år i 90'erne, hvor man slet ikke var med i gruppespillet. Men de år, hvor man var, og efterfølgende har været med, har man som minimum spillet sig videre fra sin pulje.

Og så skal vi heller ikke glemme de mange ottendedelsfinaler. Det er heller ikke en tid, man skal/kan være vanvittig stolt af. Zidane er selvfølgelig bevidst om Real Madrids historie og selvforståelse i Champions League-regi. Det er en spillerne (forhåbentlig) også, når de løber på banen mod Gladbach....
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 3 måneder siden #5 af Thomaskjensen
Ahhh, for de fleste spillere er der nu et eller andet specielt vad at spille for Milan, Juventus, Bayern, Barcelona eller Real Madrid, med det mener jeg det må cære en drøm at blive hentet til en klub som Real Madrid og så være den spiller man vil bygge en ny generation på.

Bedste eksempel er vel Bayern der trods en nærrig Beckenbauer kan holde de allerstørste spillere i klubben. Levandowski og Müller tænker jeg primært på. Mange klubber har været efter dem gennem årene, ikke mindst Real Madrid.

Jeg er jo selv efter den gode ZZ-Flop, men han skal ikke fyres selv om vi taber i aften (jeg kommer kræve det naturligvis, men det er i aften), grunden er at vi ikke har ën spiller endnu som vi vil bygge holdet rundt, dem der er mest fremtrædende lige nu er jo Ramos, Benz og Hazard, men det er jo ikke kernen på holdet om 2-3 år (kan have fejl med Hazard...
Zidanne har ikke fået det han har spurgt efter, så jeg vil gerne se ham som træner frem til sommeren, eller mindst april/maj, da han let kan være den vi vil bygge holdet rundt de nærmeste år.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce