Bedømmelse af truppen mod Sevilla

1 måned 1 uge siden #1 af Administrationen
...

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (21 brugere)

3.3 Courtois
2.4 Ferland Mendy
3.8 Nacho
3.0 Varane
2.8 Casemiro
3.3 Modrić
2.5 Toni Kroos
1.8 Asensio
1.4 Benzema
3.1 Lucas Vázquez
1.9 Rodrygo
3.0 Vinícius Junior
2.4 Zinedine Zidane
Hele holdet 2.7
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #2 af DeLaRed
@Thomaskjensen, nu laeste jeg din kommentar om Modric, og jeg er stor fortaler for at man skal bedoemme spillere paa baggrund af den oplevelse man havde med dem under kampen, saa derfor skal du staa ved din karakter.

Men bare lige for at understreget at du maaske skal faa tjekket synet ;-) saa kommer her en lille video fra Modric's kamp mod Sevilla, og havde man pudset brillerne ;-) saa havde man set en absolut verdensklasse 1. halvej fra Modric hvor han baade er med nede og daekke af defensivt flere gange, men ogsaa staar for stort set alt offensivt, isaer hans bolde i dybden til Rodrygo af flere omgange er hoej klasse, og han var Madrid's omdrejnings punkt idag, og det fungerede faktisk ret godt, problemet var naar bolden saa kom op i angrebet, saa var der jo intet bid i Rodrygo og Benzema, men det kan ikke vaere Modric's skyld.

Han fortjener om nogen MOTM titlen idag, og det niveau han demonstrere i kampen, er der under en haandfuld af 35 aarige midtbane spillere der kan hamle op med!

Nyd video'en, der gaar ikke lang tid foer vi kommer til at savne denne manden utrolig meget!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kayed99

1 måned 1 uge siden #3 af Kayed99
Meget enig og det var ovenikøbet hans 7. kamp i træk, hvor han starter. Han er et fænomen, som fortjener at blive nævnt i samme selskab med Iniesta, Xavi, Gerrard osv.

Ift. i går, så synes jeg egentlig også, at Kroos spillede en habil kamp selvom ratingen siger 2,5

1 måned 1 uge siden #4 af Matamoro

Kayed99 skrev: Meget enig og det var ovenikøbet hans 7. kamp i træk, hvor han starter. Han er et fænomen, som fortjener at blive nævnt i samme selskab med Iniesta, Xavi, Gerrard osv.

Ift. i går, så synes jeg egentlig også, at Kroos spillede en habil kamp selvom ratingen siger 2,5

Modric er bedre end de nævnte. Han er også en større spiller end Zidane var i Madrid
Følgende bruger(e) sagde tak: Kayed99, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 1 uge siden #5 af Thomaskjensen
@DeLaRed, Som jeg skrev var jeg godt klar over at han blev MoTM af andre, og jeg står for min karakter.
Jeg forventer mig meget mere af Modric end 3 flotte afleveringer til Rodrigo, og et kanont indlæg der nok burde give et mål. Afleveringerne til Rodrigo kræver at der er en der løber, og det gjorde Modric ikke.
Jeg så, og ser efter jeg har set din gode video en spilelr der aflevere tilbage, laaaangt tilbage, korte afleveringer, oftest i sideled, hvilket er godt om man selv løver i possition til at få den igen, en ting jeg manglede i den grad af Modric.

Jeg så ikke alle fede detaljer han lavede, og jeg mener stadig at han havde 30 gode minutter, men jeg så han ikke en eneste gang løbe i position , eller løbe når han havde sluppet bolden, jeg så ikke et eneste dybdeløb eller et rush op af banen. Jeg så ikke et eneste skud på mål af Modric, eller at han var med fremme når Vini eller Rodrigo lavede et rush langs kanten. Der var ingen Modric i boksen, ingen Benz, ingen Kroos.

Vist er han stadig en gudsbenådet fodboldsspiller, men jeg er simpelhen så træt af spillernes attityde, specielt den gamle garde der ikke gider løbe for de andre (de unge).

For at runde mit rage af mod de gamle, så har du helt 100% ret, jeg kigger efter deres fejl, og jeg indrømmer blankt igen at jeg ikke så alle hans detaljer i kampen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kayed99

1 måned 1 uge siden #6 af Thomaskjensen
Her er hvad jeg så;
Vundne taklinger 0/0
Luftdueller vundet 0/0
Dueller vundet 1 af 6 forsøgte (5 tabte)
Tabte bolde 5, (3 bedst) bare Varana og Assensio er bedre med 2 hver)
48 berøringer, snittet er vel 50.
Interceptions, bedst med 3
Recovery, jævnt igen med 4
92% afleveringer, samme som Varana
Afleveringer på den sidste 1/3 ( 10 stk) marginelt bedre end Mendy, Lucas og Cassemiro, og ligger langt efter Kroos (17)
4 lange afleveringer, Kroos 9.
1 dribling 1 tværaflevering.
Af angregs statastik er alt tomt, ingen skud, intet.

Det var hvad jeg så...

1 måned 1 uge siden #7 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: Her er hvad jeg så;
Vundne taklinger 0/0
Luftdueller vundet 0/0
Dueller vundet 1 af 6 forsøgte (5 tabte)
Tabte bolde 5, (3 bedst) bare Varana og Assensio er bedre med 2 hver)
48 berøringer, snittet er vel 50.
Interceptions, bedst med 3
Recovery, jævnt igen med 4
92% afleveringer, samme som Varana
Afleveringer på den sidste 1/3 ( 10 stk) marginelt bedre end Mendy, Lucas og Cassemiro, og ligger langt efter Kroos (17)
4 lange afleveringer, Kroos 9.
1 dribling 1 tværaflevering.
Af angregs statastik er alt tomt, ingen skud, intet.

Det var hvad jeg så...

Som sagt er det helt fair at du holder fast i din oprindelige oplevelse af manden!

Men mener også bare man bliver nød til at have lidt kontekst med i den her debat.

Hvis vi kigger på det rent taktiske, så så vi en Kroos der ofte skubbede længere frem i angrebet end vi har set de fleste andre kampe denne season, men taktisk var det tydeligt at når han gjorde de, så droppede Modric ned i banen for at kunne afværge Sevilla’s kontra-spil sammen med Casemiro, og der var flere situationer hvor Modric får presset bolden tilbage i banen og derved tvinger Sevilla til at stoppe deres kontra, han er desuden også ofte nede i eget felt for at dække hullet imellem Vasquez og Varane.
- Det er fair nok at du synes han skal være mere aktiv i angrebet, men Modric hær jo det Zidane ber han om her, hvilket til at starte med er med til at sikre at vi holder nullet, men ud over det åbner det også op for at Kroos kan komme med længere frem. Det er vel ikke Modric der sætter taktikken?

Rent defensivt er det meget svært at sætte en finger på Modric’ præstation de første 60 minutter. Der er dog ingen tvivl om at luften går af ballonen fir både ham men også en par af hans hold kammerater efter en times spil, det har nok både noget med alder at gøre men så sandelig også det faktum at han har spillet samtlige kampe for Real. Igen synes jeg det er hårdt at klandre ham for det, det er vel Zidane der skal lave en udskiftning her.
-Hans 2. halvej er lang fra så god som hans 1. Halvej, men det gælder jo stort set hele holdet, så mener ikke kun man kan ligge den over på Modric, og hvis det nu er Modric skyld at holdet bliver svagere i 2. halvej, så beviser det vel kun hvor stor en effekt han havde på hele holdets præstation før pausen! Jeg har ikke nogen statistik på hvor mange meter han har løbet, jeg er dig ret sikker på han ville ligge i top 40% sammenlignet med resten af holdet, og her kunne man så argumentere for at havde de andre løbet mere, havde han måske haft flere afleverings muligheder. Hans arbejdes indsats indtil 65-70 minut synes jeg slet ikke man kan kritisere, men nu har jeg desværre ikke statistikken til at bakke det op.

Rent offensivt, så bliver vi nød til at være enige omkring at Modric aldrig har været en spiller der afdriblet 3-4 spillere for så at sætte bolden op i krogen. Og når han nu ligger o en lidt dybere rolle, hvor han også skal dække et stor område defensivt, så bliver hans job i offensiven hovedsageligt at få bolden frem til angriberne, gerne så hurtigt som muligt, og her bliver vi nød til at pege fingre af vores angreb, for når de ikke flytter sig ind i åbne områder eller dropper ned i banen for at hjælpe med opspillet, så er det en svær opgave. Benzema var super ringe hele kampen igennem og ligner ikke en spiller der er helt klar endnu, og Rodrygo træffer i de fleste tilfælde den forkerte beslutning og spiller også en kamp som ikke er en start plads værdigt, det er vel kun Vini der tager en form for ansvar offensivt, selvom det heller ikke var en helt skarp kamp fra hans side. Når man så oveni købet har en Mendy der ser helt fortabt ud med bolden i fødderne, og en Vasquez der i dagens anledning for en gangs skyld koncentrere sig om at spille back, sp var der bare ikke mange afleverings muligheder for Modric, og det er hoved årsagen til at han aflevere bagud eller sidelæns i banen, han mangler muligheder fremme i banen og det er meget symptomatisk for et problem vi har haft i næsten alle kampe i denne season.
-Som du kan se nedenfor så kreére han stadig nok muligheder til at det burde havde været et mål eller 2 mere i vores angreb, og havde det nu være BBC fra 16/17 seasonen der havde fået disse chancer, så havde der nok også været et bedre slut produkt!

Det er ok, at du synes han var dårlig, kan saften acceptere at vi er uenige, jeg kommer bare med lidt kontekst som jeg synes er vigtigt at have med nær man kigger på hvilken kamp Modric spillede, og generelt på hvilket niveau Modric har spillet siden season start. Han er naturligvis ikke på Ballon d’Or niveau mere, men han er stadig en af de mest stabile spillere vi har i truppen i denne season, hvorimod spillere som Kroos, Varane, Courtois, Benzema osv alle spiller fra nat til dag, fra den ene kamp til den anden, så kommer Modric generelt altid med en stabil indsats, men han har brug for at spillerne omkring ham også præstere og når de ikke gøre det, så er det ikke ham der kan vinde kampene alene mere!
(Sidste season var han direkte og indirekte involveret i 22 af Reals mål, og jeg vil skyde på at de chancer han kreére i denne season ligger på niveau med hvad vi så fra ham i 19/20, problemet er vores angreb som ikke formår at udnytte dem)

Video’en viser naturligvis ikke alt det Modric bringer i kampen, men her kommer lige en håndfuld aktioner, hvor Modric har direkte indflydelse på spillet, i begge ender. (Og det er nok her jeg ikke helt forstår kritikken, fir hvad mere skal Modric gøre end nedenstående, når vi tager i betragtning den taktiske del af hans dybere rolle og det faktum at angrebet var langt fra det niveau vi har brug for i Real)

I 1. minut har Vini et skud på mål, efter det eneste gode oplæg fra Rodrygo i hele kampen, men selve angrebet blev startet af Modric, som sendte en bold afsted til Rodrygo på kanten.

I det 12 minut sender Modric Rodrygo afsted på kanten igen, men en præcis aflevering, Rodrygo laver dog et svagt indlæg

I det 13 minut, samme situation Modric finder Rodrygo på kanten, Rodrygo vælger dog at sætte farten ned i sit løb og dermed stopper han angrebet

19. minut, Modric med hæl aflevering til Vasquez der åbner op for et skift over til Vini, der finder Kroos, som så prøver at slå et indlæg/skift over til Rodrygo, afleveringen er dog for kort

27. minut, Modric blokere et farligt indlæg i eget felt, i en kontra situation fra Sevilla

38. minut, Modric sender et fint indlæg ind i panden på Varane, som i en presset situation får headet svagt på målmanden (solidt forsvars spil af Sevilla)

54. minut, Modric vinder bolden i eget felt og afværger en målchance til Sevilla

59. minut, Modric trækker et professionelt gult kort og stopper dermed et kontra hvor både Kroos og Casemiro er ude af position (frisparket bliver efterfølgende nemt pillet med at Courtois)

1 måned 1 uge siden #8 af Thomaskjensen
Takker for et godt svar, du har rigtig gode pointer.
Havde Cassimiro leveret samme insats havde jeg nog givet ham kampens spiller og et rent 5 tal.

Du har ret i at han løfter dagens opgave til perfektion og det er ZZ der skal have skylden for at han ikke levere det jeg vil at han skal :)

Nu gentager jeg mig selv, det er ikke ret godt i en god diskution...
Det jeg savner er vores anden bølge, ja i kampen sagnede vi også den første bølge da Benz spillede en af hans mange dårlige kampe. Når Rodrigo eller Vivi løber ja så skal Benz naturligvis være i den lille boks, han får af mig 1 for at ødelægge flere opspil og generelt spille dårligt og være alt for langsom.

Derefter har vi den manglende anden bølge som skal bestå af Kroos og Modric. Kroos kom med frem, havde afslutninger men spillede ellers ikke en flot kamp derfor fik han 3. Modric kom ikke med frem, og fik derfor en dårligere karekter en Kroos.

At jeg så har misforstået det taktiske oplæg fra ZZ, den får jeg vel stå for, jeg sagner stadig Modric i det offensive, jeg mener det er Cassimiro der skal tage det defensive arbejde.

Så jeg burde nok give Modric 4, og ZZ-Flop 2 for at dræbe en af vores bedste spillere.

Når Modric var som bedst tog han bolden til kroppen, afleverede (som han stadig gør) med ydersiden, eller driblede 1 mand, spillede langt eller kort. Var det en kort pasning løb han altid i en offensiv position. Rigtig mange 1-2 afleveringer, og det så vi ikke.
Modric skal i min verden komme ind som anden bølge, gerne ligge på kanten af feltet når Vini eller Rodrigo tager et rush, specielt Vini kommer jo stort set altid til baglinien, men der er ingen han kan spille til, Benzema, Kroos og Modric er alt for langsomme, det er jo helt anderledes med Fede som jo altid kommer med frem.

Nyder denne debat med dig DeLaRed, og du har rykket mig i min holdning med dine gode argumenter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, DeLaRed

1 måned 1 uge siden #9 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: Takker for et godt svar, du har rigtig gode pointer.
Havde Cassimiro leveret samme insats havde jeg nog givet ham kampens spiller og et rent 5 tal.

Du har ret i at han løfter dagens opgave til perfektion og det er ZZ der skal have skylden for at han ikke levere det jeg vil at han skal :)

Nu gentager jeg mig selv, det er ikke ret godt i en god diskution...
Det jeg savner er vores anden bølge, ja i kampen sagnede vi også den første bølge da Benz spillede en af hans mange dårlige kampe. Når Rodrigo eller Vivi løber ja så skal Benz naturligvis være i den lille boks, han får af mig 1 for at ødelægge flere opspil og generelt spille dårligt og være alt for langsom.

Derefter har vi den manglende anden bølge som skal bestå af Kroos og Modric. Kroos kom med frem, havde afslutninger men spillede ellers ikke en flot kamp derfor fik han 3. Modric kom ikke med frem, og fik derfor en dårligere karekter en Kroos.

At jeg så har misforstået det taktiske oplæg fra ZZ, den får jeg vel stå for, jeg sagner stadig Modric i det offensive, jeg mener det er Cassimiro der skal tage det defensive arbejde.

Så jeg burde nok give Modric 4, og ZZ-Flop 2 for at dræbe en af vores bedste spillere.

Når Modric var som bedst tog han bolden til kroppen, afleverede (som han stadig gør) med ydersiden, eller driblede 1 mand, spillede langt eller kort. Var det en kort pasning løb han altid i en offensiv position. Rigtig mange 1-2 afleveringer, og det så vi ikke.
Modric skal i min verden komme ind som anden bølge, gerne ligge på kanten af feltet når Vini eller Rodrigo tager et rush, specielt Vini kommer jo stort set altid til baglinien, men der er ingen han kan spille til, Benzema, Kroos og Modric er alt for langsomme, det er jo helt anderledes med Fede som jo altid kommer med frem.

Nyder denne debat med dig DeLaRed, og du har rykket mig i min holdning med dine gode argumenter.

Jeg kan kort og godt kun være 100% enig med dig ifht at vi mangler anden bølgen, for at få flere folk med i feltet, det er jo netop det Valverde er så god til og derfor vi også savner ham utrolig meget.

Og selvom jeg synes Modric som individ har spillet en ret god season indtil videre (ihvertfald sammenlignet med resten af truppens gennemsnit) så så jeg naturligvis helst Fede starte hver kamp, og så med Modric som afløser i 2. halvej, den kombination fungere normalt ret godt.

Så @Thomaskjensen, skal vi to ikke bare blive enige om at Fede skal se at blive “rask” igen, så vi kan få noget mere power i vores angrebs spil :-)

Tak for en god debat!

Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, Thomaskjensen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.