Vinícius: Målet er mit
Vinícius havde den afgørende fod med i målet i Real Madrids 1-0-sejr over Sevilla i weekenden, hvor brasilianerens afslutning ramte Sevilla-keeperen, Yassine Bounou, og gik i mål. Bolden så ellers ud til at ville have passeret målet, men Vinícius selv har ingen skrupler ved at kåre sig selv til målscorer.
Efter kampen sagde han:
- Det (målet, red.) er mit. Selvfølgelig er det det. Jeg afsluttede, og målet er mit.
Selvom målet i statistikken tæller som et selvmål, kan Vinícius roligt tage æren for at skabe fare for modstanderholdets forsvar, hvilket førte til scoringen efter indlægget fra Ferland Mendy. Brasilianeren påpeger vigtigheden af sejren:
- Det er en vigtig sejr for vores selvtillid. Der har været andre kampe, hvor vi har spillet godt men ikke har vundet. Vi tvivler slet ikke på os selv, og vi gik ud for at vinde. Det er en anderledes sæson. Vi har en kamp hver tredje dag, og nogle gange er det svært at komme i gang. Vi skal fortsætte med at forbedre os.
Der er pres på Real Madrid for tiden, da holdet halter i både La Liga og Champions League, men det skræmmer ikke den unge brasilianer:
- Vi er altid rolige. Vi ved, at vi er under pres, og vi kan lide det.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen