Zidane: Vi startede fucking fantastisk

5 år 7 måneder siden #1 af Jbner
Efter...

Efter 3-1-sejren over Eibar i går aftes, har meget af snakken gået på den kontroversielle beslutning fra kampens dommer, der valgte ikke at dømme straffe for hånd på bolden mod Ramos i kampens 82. spilleminut.

Efter kampen forsøgte Zidane at tale situationen lidt ned.

- Det vigtigste var at dommeren var sikker på sin beslutning. Jeg har ikke tænkt med at blive involveret, som altid. Dommeren er der for at tage beslutningen og sådan er det.

Real Madrid scorede to mål i en flot spillet første halvleg, men Eibar fik spillet sig ind i kampen igen, bl.a. ved hjælp af et fantastisk mål i Kike.

- Jeg havde en god fornemmelse. Vi startede kampen fucking fantastisk. Vi scorede to mål men så havde de deres momenter.

- Vi led, men vi kontrollerede kampen. Det er normalt at vi skal lide. Vi startede godt. De scorede et mål og det ændrede kampen. De første 20 minutter var spektakulære, med den bevægelighed vi havde på banen.

- Vi vidste hvordan vi skulle kvæle og kontrollere kampen. Det er et svært sted at komme, og vi kontrollerede endda kampen fra start til slut. Det er en kamp som ikke kommer til at stoppe. Vi spiller hver tredje dag.

Selvom man spiller hver tredje dag i øjeblikket, har man ikke roteret så meget som tidligere.

- Der kommer til at være ændringer, det er helt sikkert, for vi har mange kampe. Vi har roteret en smule mindre på det seneste, men alle er i mine planer. Vi har ikke lavet mange ændringer, men sådan er det lige nu.

En ændring kom der dog i anden halvleg, da Marco Asensio kom på banen. Spanieren spillede dog endnu en ringe kamp, hvor han ikke formåede at have indflydelse.

- Han mangler ikke noget. Han fortsætter med at arbejde. Lidt efter lidt, og jeg synes han er fin. Eftersom vi har kampe hver tredje dag, kommer vi til at tage nogle valg, og Marco vil spille mere, ligesom alle andre. Vi gør det godt som hold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #2 af Jona
Ej nu stopper det. Fatter simpelthen ikke hvordan det overhovedet kan være en diskussion hvorvidt der skulle være straffe. Han har jo armen i en naturlig position, kan næsten ikke ha' den tættere ind til kroppen og den bliver skudt op på albuen inden for en halv meters afstand. Ville heller ikke skænke det så meget som en tanke hvis det var omvendt og skete i modstanderens felt. Godt dommer arbejde for en gangs skyld.

5 år 7 måneder siden #3 af Mathiaska
Den boldsikkerhed og tekniske kunnen vi viste i starten af denne kamp kan få hold i verden matche. Givetvis noget af sæsonens - hvis ikke årets - bedste fodbold vi spillede i den periode.

Når Carvajal spiller nær sit topniveau er vi et helt andet hold og det er fantastisk at se ham genfinde sig selv.

Også stor ros til Eibar. Hvor er det dog FEDT at se et hold med så stor tro til egen stil, særligt når den tydeligvis virker.

En forfriskende fed fodboldkamp fyldt med detajler fra begge hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #4 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Zidane: Vi startede fucking fantastisk
Jeg er heller ikke enig i at der skulle være straffe på Ramos. Til gengæld var det da heller ikke helt ok det VAR rummet lavede med Benzemas offside mål.

Leveret af Kunena Forum