Ana Rosell overtalte Florentino Pérez med serviet

5 år 7 måneder siden #1 af Administrationen
Spanske HBO...

Spanske HBO sendte i går første afsnit af dokumentaren om skabelsen af Real Madrid Femenino og her havde man en snak med CD Tacón-ejer, Ana Rosell, som forklarede, hvordan hun fik overtalt Florentino Pérez til at oprette et kvindehold i Real Madrid:

- Florentino Pérez købte Zidane via en serviet. Og jeg gjorde det samme. Der skete det, at præsidenten var i logen og så tog jeg en papirs-serviet og skrev: ”Ligesom De købte den bedste spiller i verden på denne måde, vil jeg gerne hjælpe med at opnå, at klubben bliver den bedste i det 21. århundrede. Og det opnår man ikke uden et kvinde-hold.”

Ana Rosell fortæller endvidere i dokumentaren, at man i Real Madrid godt kunne lide projektet, men sagde at tidspunktet ikke var det rette. Vi var nødt til at tage det skridt for skridt i forhold til måden, man tænkte om Real Madrid.

Ana Rosell skabte CD Tacón i 2016 sammen med Lolo Merinero og Luis Ros og planen var at skabe en klub kun for kvinder og med et navn, som man aldrig ville glemme. Ana Rosell er i dag præsident for Real Madrid Femenino og hun har en fortid som fodboldspiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #2 af 9eren
Lolo Merinero mødte jeg sammen med David før David blev en del af CD Tacons træner team. På det tidspunkt var det kun et spørgsmål om oprykning før at projektet blev sat i gang. Oprykningen mislykkedes samme år og derefter ansatte man David Aznar til at føre holdet op. De blev klart 1er i gruppen og heldigvis lykkedes det også med playoff. Lolo havde en god kontakt med Real Madrid på det tidspunkt. Vi sad og så en kamp mellem Leganes og et ungdomshold blandet med talenter fra Madrid regionen ved siden af Leganes stadion.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #3 af 9eren
Hvad i alverden skal man gøre for at få lov til at se det her program ?

Leveret af Kunena Forum