Ana Rosell overtalte Florentino Pérez med serviet
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Spanske HBO sendte i går første afsnit af dokumentaren om skabelsen af Real Madrid Femenino og her havde man en snak med CD Tacón-ejer, Ana Rosell, som forklarede, hvordan hun fik overtalt Florentino Pérez til at oprette et kvindehold i Real Madrid:
- Florentino Pérez købte Zidane via en serviet. Og jeg gjorde det samme. Der skete det, at præsidenten var i logen og så tog jeg en papirs-serviet og skrev: ”Ligesom De købte den bedste spiller i verden på denne måde, vil jeg gerne hjælpe med at opnå, at klubben bliver den bedste i det 21. århundrede. Og det opnår man ikke uden et kvinde-hold.”
Ana Rosell fortæller endvidere i dokumentaren, at man i Real Madrid godt kunne lide projektet, men sagde at tidspunktet ikke var det rette. Vi var nødt til at tage det skridt for skridt i forhold til måden, man tænkte om Real Madrid.
Ana Rosell skabte CD Tacón i 2016 sammen med Lolo Merinero og Luis Ros og planen var at skabe en klub kun for kvinder og med et navn, som man aldrig ville glemme. Ana Rosell er i dag præsident for Real Madrid Femenino og hun har en fortid som fodboldspiller.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-