Kroos med flest succesfulde afleveringer i La Liga

5 år 7 måneder siden #1 af Benzeron
Toni Kroos er...

Toni Kroos er én af de spillere, der har vist klassen på det seneste, hvor Real Madrid har fundet formen, og ses der på tyskerens statistikker, har han da også gang i en ganske flot sæson.

I La Liga topper tyskeren - til efterhånden ingens overraskelse - listen over spillere med størst procentdel af succesfulde afleveringer. 807 af hans 866 afleveringer har ramt en medspiller, hvilket giver et snit på hele 93,2 %, og dermed er der også et gab ned til Koke fra Altético Madrid på andenpladsen (90,2 %) og Frenkie de Jong fra Barcelona på tredjepladsen (89,9 %). Kroos er desuden spilleren med næstflest berøringer generelt i La Liga med 1040 - her overgås han kun af Barcelonas de Jong, der har spillet 239 minutter mere. 

I Champions League holder Kroos et lignende snit, da han her ruller med en afleveringssucces på 94% baseret på næsten 96% succesfulde afleveringer på egen banehavldel og 93 % på banens sidste tredjedel. 

Kroos får nogle gange kritik for at spille de sikre afleveringer og agere boldflytter, men ses der på midtbanespillerne i den bedste spanske række er han faktisk den spiller, der har skabt flest chancer for sit hold. Med 28 skabte chancer overgår han den tidligere Real Madrid-spiller, Sergio Canales, der har skabt 24. 

Kroos har i sæsonen scoret ét mål og lavet to assists på 19 kampe. Han har dermed blot misset to kampe i sæsonen, hvilket var i tredje og fjerde spillerunde i La Liga på grund af en mindre muskelskade. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Pisse ligemeget når det er 2 meters afleveringer, han skaber intet på "hans" kant, dvs. Venstre side.
Sammenlign ham med Modric 1o1, det han bidrager med offensivt og stop beundre en der laver enkle afleveringer, JA jeg ved at der kommer mange lange afleveringer mod højre side, men bliver det farligt, er det assist eller assist til assist, NEJ.
Pisse træt af Kroos, vil man ikke løbe og dø for holdet fortjener man at blive udskiftet... Hov, det var jo hvad der skete i går...

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #3 af 9eren
Vi vælger også et system og et materiale der gør det svært at spille den andet end ud til siderne og diagonalt. Der er ikke spil op af banen der sætter modstanderen hurtigere under pres. Skulle det dog komme fra Kroos, så har vi ingen foran der har hurtigheden, gode til kombinationer, eller individualismen, som kan udnytte det eventuelle overtag. De fleste har vel lagt mærke til at vi får mål på indlæg eller på tilfældigheder. Benzema er en rigtig dygtig spiller og han bliver rost til skyerne og han har også gjort meget. Men der er rigtig mange punkter vi ikke får med når han er på holdet.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved 9eren.

5 år 6 måneder siden #4 af BBB

Thomaskjensen skrev: Pisse ligemeget når det er 2 meters afleveringer, han skaber intet på "hans" kant, dvs. Venstre side.
Sammenlign ham med Modric 1o1, det han bidrager med offensivt og stop beundre en der laver enkle afleveringer, JA jeg ved at der kommer mange lange afleveringer mod højre side, men bliver det farligt, er det assist eller assist til assist, NEJ.
Pisse træt af Kroos, vil man ikke løbe og dø for holdet fortjener man at blive udskiftet... Hov, det var jo hvad der skete i går...

Det er sgu da ikke hans skyld, at vores angribere ikke kan score?

Kroos får nogle gange kritik for at spille de sikre afleveringer og agere boldflytter, men ses der på midtbanespillerne i den bedste spanske række er han faktisk den spiller, der har skabt flest chancer for sit hold. Med 28 skabte chancer overgår han den tidligere Real Madrid-spiller, Sergio Canales, der har skabt 24.

Nogle gange hjælper det at læse hele nyheden. Synes du i øvrigt, at det gik bedre efter hans udskiftning?

5 år 6 måneder siden #5 af Thomaskjensen
@BBB, godt nytår :)

Undskylder på forhånd over at jeg rager over Kroos, han er en fantastisk spiller og ja jeg elsker ham også, men derfor er han ikke hævet over kritik, og jeg er træt som en i helvede at alle roser ham over hvor pasningssikker han nu engang er (det er ikke det jeg argumentere mod).

For 1½ måned siden var jeg gevaldigt efter Modric, da jeg var træt af at se hans ugidelighed til at løbe efter han havde afleveret bolden, eller ugidelighed til at komme med hjem, han brugte meste af tiden på banen ned armene ude for krobben og klagede på medspillerne.
Det gør han ikke længere, han har fået gang i benene og løber og arbejder som en rigtig Madridista vil at han skal.
Tror godt vi kan blive enige om at højrekanten faktisk fungere?

På ingen måde giver jeg Kroos hele skylden for at venstre kanten ikke fungere, men jeg er træt af at Assensio eller Vini for den del får verbale tæks når jeg som i sidste kamp så både Kroos og Marcelo stå bag Assensio og slå opgivende ud med armene når han ene mand forsøgte at skabe noget, de stod begge og kløede sig i røven og kiggede fodbold, ja det pisser mig af. Hverken Kroos eller Marcelo løb, de bare stod...

Så JA det er Kross der er en del af skylden til at venstre side ikke fungere, det er dermed hans skyld at det bliver for statiskt, det er hans skyld at angriberne ikke får noget at arbejde med. (drama er dejligt)

Og ja BBB, hvad sker der når Kroos fortjent bliver byttet ud, det "jeg" ser er at Modric bytter side og vupti fungere venstre side, ja Hazard er kommet ind men levere han noget?
Højre kant dør totalt og det bliver ikke bedre da Vini kommer ind på en uvant position.

Disclaimer :)
Spiller vi med 2 offensive midtbanespillere Kroos/Modric, eller spiller vi med 2 defensive Kroos/Casimiro?
Spiller vi med 2 defensive for at Marcelo kan komme frem, så skal Kroos hjælpe Ramos, det ser ikke...
Er Kroos offensiv skal han løbe mere uden bolt! og stoppe med at klage på sine medspillere for det gider jeg simpelhen ikke.
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Thomaskjensen. Begrundelse: venstre kant, ikke højre :)

5 år 6 måneder siden #6 af BBB

Thomaskjensen skrev: På ingen måde giver jeg Kroos hele skylden for at venstre kanten ikke fungere, men jeg er træt af at Assensio eller Vini for den del får verbale tæks når jeg som i sidste kamp så både Kroos og Marcelo stå bag Assensio og slå opgivende ud med armene når han ene mand forsøgte at skabe noget, de stod begge og kløede sig i røven og kiggede fodbold, ja det pisser mig af. Hverken Kroos eller Marcelo løb, de bare stod...

Kroos har aldrig været gennembrudsspiller. Hvorfor forventer du den slags af ham? Han er ikke Valverde eller Khedira.

Thomaskjensen skrev: Så JA det er Kross der er en del af skylden til at venstre side ikke fungere, det er dermed hans skyld at det bliver for statiskt, det er hans skyld at angriberne ikke får noget at arbejde med. (drama er dejligt)

Nej. Du har simpelthen misforstået hans rolle. Jeg ved ikke, hvor det kommer fra, at han ikke giver folk noget at arbejde med. Du havde skippet det med de chanceskabende afleveringer i artiklen, så jeg citerede dem for dig. Det skippede du så igen. Han er den mand, der har skabt flest chancer i la liga. Når du står hjemme i haven og skal grave et hul, så kan du ikke bruge en skruetrækker som en skovl, og derefter give skruetrækkeren skylden for dit dårlige gravearbejde.

Thomaskjensen skrev: Og ja BBB, hvad sker der når Kroos fortjent bliver byttet ud, det "jeg" ser er at Modric bytter side og vupti fungere venstre side, ja Hazard er kommet ind men levere han noget?

Så Kroos kommer ud, Modric skifter side og NU fungerer venstresiden bortset fra Hazard? Så fungerede venstre siden eller ej? Du kan da ikke bare kalde, at den fungerer og i samme sætning trække det tilbage og give en anden skylden for at siden ikke fungerer. Hvis den fungerede, hvad skabte de så?

Thomaskjensen skrev: Højre kant dør totalt og det bliver ikke bedre da Vini kommer ind på en uvant position.

Altså den højre kant, hvor hverken Kroos eller Modric spiller på? Hvad er pointen? At en side uden nogen af dem ikke fungerer? Eller er det at Vinicius ødelagde det for Valverde?

Thomaskjensen skrev: Disclaimer :)
Spiller vi med 2 offensive midtbanespillere Kroos/Modric, eller spiller vi med 2 defensive Kroos/Casimiro?
Spiller vi med 2 defensive for at Marcelo kan komme frem, så skal Kroos hjælpe Ramos, det ser ikke...
Er Kroos offensiv skal han løbe mere uden bolt! og stoppe med at klage på sine medspillere for det gider jeg simpelhen ikke.

Jeg forstår ikke, hvad du skriver. Er det en disclaimer (og i så fald for hvad?), er det spørgsmål til mig eller er det en opfordring til debat?

Hvis du vil skrive i hele sætninger og skippe alle dine tanker om Hazard, Modric og Vinicius i det næste indlæg, så vil jeg gerne læse det. Lige nu virker det bare til, at du er sur over, at han ikke løber mere og på et tidspunkt har stukket armene i vejret. Derfra begynder du at fylde på med, at han "ikke giver angriberne noget at arbejde med", og at han hverken har anden sidste eller tredje sidste fod på bolden ("men bliver det farligt, er det assist eller assist til assist, NEJ."), hvilket jo netop står i den oprindelige artikel at han gør bedre end nogen anden i ligaen..

5 år 6 måneder siden #7 af Thomaskjensen
Det er jo netop det jeg klager på at Kroos ikke er en gennembrudsspiller, om vi spiller med 2 offensive så skal de begge hjælpe til i offensiven og ikke stå og slå ud med armene når andre arbejder. Jeg forventer mig ikke at han skal skabe alt i venstre siden, men være med i blandt, tage et offensivt løb, specielt mod "dårligere" modstandere.
Det er muligt han er forkert mand på pladsen, og måske derfor han bliver revet ud da ZZ indså at det vi har brug for er offensive spillere mod svagere hold. Nok også grunden til at han startede med Marcelo.

Når Modric bytter siden fungere den bedre, på trods af Hazars, du må gerne læse mellem linierne.

Thomaskjensen skrev: Disclaimer :)
Spiller vi med 2 defensive for at Marcelo kan komme frem, så skal Kroos hjælpe Ramos, det ser *jeg ikke...

Det du skriver er at jeg ikke har forstået Kross og hans rolle, det er fint nok, der er så meget jeg ikke forstår.
Men du mener altså at man ikke kan forvente sig noget offensivt af ham ligemeget i hvilken position han spiller.

I kampen så jeg hverken det ene eller det andet, og det jeg ikke så passer rigtig godt med hvad jeg ikke har set i de kampe vi har spillet dårligt.
Kroos står og fordeler bolden rundt og klager når andre taber bolden.
Kigger vi på de kampe hvor vi spiller godt er det på den anden side til stor ære for netop Kroos når han kommer med frem og er farlig.

For at sumere op igen, jeg er stadig træt af at mange altid har fløjelshansken på når Kroos skal vurderes da han har så mange vidunderlige fine lange rosenrøde afleveringer der skaper 1000 chanser i hver kamp. Sorry, det ser jeg ikke.
Det jeg vil se er at Kroos bliver mere delaktig i det opbyggende spil, eller det defensive. I sidste kamp er han direkte destruktiv mod venstre kant, og nok derfor han bliver byttet ud mod en der er mere delaktig i det offensive.

Samtidig ved ingen af os hvilke instruktioner han har fået for kampen, før jul. Det er meget muligt at han skal dække af for Marcelo når han kommer frem (hvilket han ikke gjorde) og det er derfor jeg spørger om han er en offensiv eller defensiv midt.
Et spørgsmål du ikke behøver svare på da han i min mening hverken bidrager til det offensive, eller defensive i den sidste kamp. Han falder ud som det er set flere gange i år, han er doven og selvglad da han kan gemme sig bag flest succesfulde afleveringer i La Liga.
For mig er det bare ikke godt nok, jeg bliver mere imponeret over flest kilometer løbet, eller flest driblinger, eller for den del afslutninger på mål.
Flest succesfulde afleveringer i La Liga er en "bifangst" af den måde vi bygger spillet op på, og i visse kampe er det et stort problem at bilden altid skal igennem Kroos. Det bliver helt enkelt for langsomt.

5 år 6 måneder siden #8 af BBB
Du har skrevet flere indlæg nu, men jeg er stadig i tvivl: Har du forstået, at Kroos er den mest chanceskabende spiller i ligaen? For det var, hvad din oprindelige kritik gik på. Han skabte ikke nok for andre.

Thomaskjensen skrev: For at sumere op igen, jeg er stadig træt af at mange altid har fløjelshansken på når Kroos skal vurderes da han har så mange vidunderlige fine lange rosenrøde afleveringer der skaper 1000 chanser i hver kamp. Sorry, det ser jeg ikke.

Det skal vel ikke lægge Kroos til last, hvis du ikke kigger på skærmen? Du virker som typen der, hvis Kroos laver 200 afleveringer i en kamp, og tre af dem skaber en chance, vil fokusere på at han lavede 197 afleveringer, der ikke var chancer.

Thomaskjensen skrev: Et spørgsmål du ikke behøver svare på da han i min mening hverken bidrager til det offensive, eller defensive i den sidste kamp. Han falder ud som det er set flere gange i år, han er doven og selvglad da han kan gemme sig bag flest succesfulde afleveringer i La Liga.

Hvordan kan man falde ud af en kamp, hvis man er den spiller, der har bolden mest? Du må næsten mene noget andet end det du skriver.

Thomaskjensen skrev: Flest succesfulde afleveringer i La Liga er en "bifangst" af den måde vi bygger spillet op på, og i visse kampe er det et stort problem at bilden altid skal igennem Kroos. Det bliver helt enkelt for langsomt.

Igen virker det som om, at du kun har læst overskriften, og du derefter er blevet sur over noget, som du har bildt dig selv ind.

5 år 6 måneder siden #9 af Thomaskjensen
Ja, og i år har han lavet 1 mål og leveret 2 assist trods 866 afleveringer.
Sammenlign det med Cassimiro, Modric eller Valverde.

Er det godt nok?

Du kommer sige JA, for chance til asisst til assist er sååååå dejligt. Men jeg er ikke tilfreds med hvad han levere generelt.

5 år 6 måneder siden #10 af Thomaskjensen
Og Ja du har ret, jeg blev pigesur da denne artikkel kom op lige efter han havde leveret en pisse ringe kamp, hvor han ene mand smadrede venstre side af angrebet. Hans attityde i kampen gjorde mig rigtig pigesur!!!

Det er dog ikke første gang jeg er irriteret på Kroos, og at han bliver båret frem her på siden. Vi taber aldrig når Kroos har en god dag, det har han oftest, men han er ikke hævet over kritik hos mig.

Leveret af Kunena Forum