Kubo på vej til Getafe
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Take Kubo var ikke med i årets første kamp for Villarreal og noget tyder på, at japaneren er på vej mod et nyt lejeophold, denne gang hos Getafe.
Den madrilenske forstadsklub ønsker at forstærke truppen i løbet af januar og her er Take Kubo en af de prioriterede spillere at få hentet til klubben og man er enige med Real Madrid og japaneren om skiftet og mangler således blot en aftale med Villarreal.
Den synes at være mulig at få, for Take Kubo virker ikke til at være en del af træner Unai Emerys planer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Steen skrev: Bliver spændende at se, om han kan få spilletid i Getafe. Det er ikke et match jeg havde forventet, da Getafe er ekstremt defensive i deres spillestil. Så må vi se om klubben for en gangs skyld har sendt spilleren det rigtige sted, eller om man igen igen har været fuldstændige ligeglade. Det kan vel tælles på én hånd, hvor mange ligakampe Kubo, Reinier og Lunin (sidste sæson) har spillet i deres respektive lejemål.
I år, ja. Kubos lejemål i fjor var ganske succesfuldt. Og Real Madrid er sjældent ligeglade. Hvorfor den vending? De har netop reageret, når udlejede spillere (de væsentlige) har lidt under manglede spilletid de senere år (Vallejo, Lunin og nu Kubo).
Reiniers lejeaftale er lidt anderledes, da det er to år. Og man hører heller ikke den samme utilfreds med hans situation som tilfældet har været med Kubo, hvor Real Madrid OG Kubo givetvis er blevet lovet mere end Villarreal kunne leve op til.
Daniel skrev:
Steen skrev: Bliver spændende at se, om han kan få spilletid i Getafe. Det er ikke et match jeg havde forventet, da Getafe er ekstremt defensive i deres spillestil. Så må vi se om klubben for en gangs skyld har sendt spilleren det rigtige sted, eller om man igen igen har været fuldstændige ligeglade. Det kan vel tælles på én hånd, hvor mange ligakampe Kubo, Reinier og Lunin (sidste sæson) har spillet i deres respektive lejemål.
I år, ja. Kubos lejemål i fjor var ganske succesfuldt. Og Real Madrid er sjældent ligeglade. Hvorfor den vending? De har netop reageret, når udlejede spillere (de væsentlige) har lidt under manglede spilletid de senere år (Vallejo, Lunin og nu Kubo).
Reiniers lejeaftale er lidt anderledes, da det er to år. Og man hører heller ikke den samme utilfreds med hans situation som tilfældet har været med Kubo, hvor Real Madrid OG Kubo givetvis er blevet lovet mere end Villarreal kunne leve op til.
Men det skal da netop ikke nå så langt ud, at man bliver nødt til at annullere lejeopholdet. Det er slet ikke det, som er formålet med at udleje unge spillere. Man udlejer unge spillere, så de kan få den spilletid, deres udvikling kræver, og som de ikke er i stand til at få i den klub, der har købt dem.
Kubo havde angiveligt +30 bejlere. Hvad er chancen for, at man udlejer ham til en klub, som ikke gider at bruge ham?
Hvorfor lejer man Reinier ud til den anden største klub i Tyskland, som selv har investeret penge i unge spillere, der spiller på den samme position? Reyna er kun 17 år og er langt foran Reinier i køen. Så om Reinier er der i et år eller to er underordnet, for konkurrencen kommer til at være lige så hård. Hvem tror du de vil prioritere, deres egen talent eller en spiller de har hentet på lån?
Når sæsonen er slut, vil Lunin have tilbragt 3 sæsoner i Spanien. Det har indtil videre medført 5 kampe i La Liga, 4 CdR kampe, og så 20 kampe i Segunda Division. Hvad i alverden er planen med ham? Man hæmmer jo hans udvikling på det groveste.
Steen skrev:
Daniel skrev:
Men det skal da netop ikke nå så langt ud, at man bliver nødt til at annullere lejeopholdet. Det er slet ikke det, som er formålet med at udleje unge spillere. Man udlejer unge spillere, så de kan få den spilletid, deres udvikling kræver, og som de ikke er i stand til at få i den klub, der har købt dem.
Kubo havde angiveligt +30 bejlere. Hvad er chancen for, at man udlejer ham til en klub, som ikke gider at bruge ham?
Hvorfor lejer man Reinier ud til den anden største klub i Tyskland, som selv har investeret penge i unge spillere, der spiller på den samme position? Reyna er kun 17 år og er langt foran Reinier i køen. Så om Reinier er der i et år eller to er underordnet, for konkurrencen kommer til at være lige så hård. Hvem tror du de vil prioritere, deres egen talent eller en spiller de har hentet på lån?
Når sæsonen er slut, vil Lunin have tilbragt 3 sæsoner i Spanien. Det har indtil videre medført 5 kampe i La Liga, 4 CdR kampe, og så 20 kampe i Segunda Division. Hvad i alverden er planen med ham? Man hæmmer jo hans udvikling på det groveste.
Jeg er slet ikke uenig med dig i, at det ikke er ideelt med fejlslåede udlejninger, men omvendt mener jeg heller ikke, at der er nogen som helst grund til at male fanden på væggen.
Nogle gange rammer man rigtigt; andre gange rammer man forkert. Sådan er gamet bare.
Real Madrid sendte jo ikke Kubo til Villarreal, fordi man vidste, han ikke vil få spilletid. Det håber jeg da, vi kan være enige om. Kubo havde vist sig flot frem i Mallorca og derfor var det velsagtens fornuftigt nok at sigte efter en højere hylde i form af Villarreal. Det er for nemt at konkludere i bagklogskabens klare lys og sige, at man skulle have sigtet lavere for den mere spilletid. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at Villarreal præsenterede Kubo for et attraktiv sportsligt projekt, viste stor interesse for ham og havde nogle gode snakke med ham, hvorfor han endte med at vælge netop dem. Der er flere aktører i de her valg - ikke kun Real Madrid. Og den del mangler jeg lidt i din nuancering.
Nu forsøger man så med Getafe, og tror det ophold bliver forlænget med en sæson mere. Mon ikke han bliver hot igen der ;-)
Mine argumenter vil være nogenlunde de samme om Reiniers situation. Det er Dortmund, der har spurgt på ham - det er jo ikke Real Madrid, der har henvendt sig til Dortmund, fordi man ikke lige havde plads til ham. Så Real Madrid havde naturligvis en forventning om, at den daværende træner, Lucien Favre, havde en plan om at bruge ham, trods de mange andre talentulde spillere i truppen, hvor du selv nævner en enkelt af dem. Det gode ved Reiniers aftale er imidlertid, at han stadig har én sæson mere, efter den her, til at kæmpe sig tættere på spilletid. Og hvem ved, måske endda ind i startopstillingen.
Et salg af Sancho i sommer havde endda ændret markant på Reiniers tilværelse i indeværende sæson, men det endte i ingenting, selvom det, ifølge Manchester United, var rigtig tæt på at ske. Mit ydmyge gæt er, at det var derfor Dortmund ville have Reinier i første omgang.
Vi skal dog huske på, at Martin Ødegaard heller ikke blev en instant succes i Heerenveen i sin første sæson i hollandsk fodbold. Det tog også ham tid at blive en succes. Det handler om tålmodighed det her spil. Nordmanden nappede en sæson mere, slog sit navn fast og har ikke set sig tilbage siden. Det er givetvis det samme, man håber på at se med Reinier i næste sæson og herefter kommer vi nok til at se ham på et eller to lejemål mere, inden han er klar til Real Madrid.
Lunin er 21 år. Planen var aldrig, han skulle være førstevalget på posten efter sine første tre år i spansk fodbold. Nu har vi Courtois, der en kæmpe stopklods. Det er klart, og derfor ville det selvfølgelig også være smartest at få sendt Lunin afsted igen, men han er i klubben nu pga. de omstændigheder, vi alle befinder os i; corona. Real Madrid ville ikke bruge penge i sommer, og derfor satsede man på Lunin som reserve til Courtois. Det er de triste omstændigheder, men det hele har altså en ret logisk forklaring for mig, og derfor kan det heller ikke bringe mit pis i kog. Det kan være, Lunin bliver sendt afsted til sommer. Who knows? Men det vil kræve, at man vil bruge penge på en reservemålmand, og det kan jeg faktisk godt have min tvivl omkring.
Jeg kan bare ikke komme frem til din konklusion om at smide al skyld over på Real Madrid i den her debat. Der er for mange interessenter i det her puslespil til, at alt ansvaret lægger på Real Madrids skuldre. Og det er nok min væsentligste pointe.
Real Madrid håber selvfølgelig på, at alle de spillere, man henter, bliver en succes, men sådan er virkeligheden bare ikke. Dem, der falder igennem, skal man så forsøge at tjene lidt hjem på. Det kan være en case som Lunin, hvor man givetvis vil ende med en lille profit, hvis man skulle gå hen at sælge ham. Og så har de vel også været en form for succes?
Drømmer om den dag han har 10-tallet på ryggen med et anførerbind, uanset om det er for Real Madrid eller Japan. Captain Tsubasa anyone? ;)
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
Man skulle tro jeg havde kontakter til AS. Sket mange gange det her!