Marca: Real Madrid tæt på Alaba

1 måned 3 uger siden #1 af Administrationen
Ifølge spanske...

Real Logo 090220

Ifølge spanske Marca arbejder Real Madrid intenst på at færdiggøre en kontrakt til David Alaba, således at han til sommer kan skifte på en fri transfer til den spanske hovedstad.

Østrigeren har kontraktudløb med Bayern München til sommer og kan frit forhandle med andre klubber fra nu af og det skal Real Madrid have udnyttet ved at lægge sig i pole position til at sikre den alsidige forsvarer, som angiveligt får en kontrakt af fire års varighed og en årsløn på 10 millioner €.

Den 28-årige David Alaba kan spille flere positioner i forsvaret, men kan også bruges på den defensive midtbane. Han har spillet 404 kampe for Bayern München og har scoret 32 mål og lavet 49 assists. Herudover har han kun fået et enkelt rødt kort og 17 advarsler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #2 af Kayed99
Fænomenal handel!

Det må dog ikke betyde, at Ramos ryger til sommer. Den kontrakt skal forlænges ellers falder en del af min glæde ved denne signing!
Med Alaba får vi omsider en spiller, som er klar til at levere her og nu. Han er en verdensklassespiller, han kan dække tre pladser og har vindermentalitet. Vi får nu muligheden for at sige farvel og tak til Marcelo på bedst mulig vis. Alaba kan konkurrere med Mendy om VB-positionen og ligeledes presse Varane i midterforsvaret. I teorien burde det også være lettere at spare Ramos.

Omkring hans midtbaneevner kan jeg have mine tvivl. Det er ikke en plads, som han har spillet meget og det er måske den mest krævende position på holdet. Det er dog en option, som man kan forsøge sig med. Både som 6'er i en tremandsmidtbane og i en to-mands pivot.

Som jeg ser det, så er den ideale løsning, at man lader Marcelo gå (hans niveau er ganske enkelt ikke godt nok længere) og så evt. udleje en Militão eller et salg med en tilbagekøbsklausul. Derudover ville jeg også sælge Odriozola og køre Lucas ind som permanent back up for Carvajal. Så forsvaret vil se således ud:
Carva, Lucas, Ramos, Varane, Alaba, Nacho og Mendy. Så kunne man også rykke Miguel Gutiérrez op fra Castilla-holdet. Kæmpe talent.

Alt i alt en glimrende signing, hvis den forhåbentlig falder på plads! Må det være starten og ikke slutningen, for vi har brug for meget mere!

1 måned 3 uger siden #3 af Steen

Kayed99 skrev: Fænomenal handel!

Det må dog ikke betyde, at Ramos ryger til sommer. Den kontrakt skal forlænges ellers falder en del af min glæde ved denne signing!

Enig. Man bliver lidt nervøs, når man læser om at der skulle være problemer med at få ham forlænget. Alaba er en god spiller, men han er ikke i stand til at erstatte Ramos.

1 måned 3 uger siden #4 af asp3200
Fantastisk hvis han kommer og Ramos forlænger. Så køb ubemancano og en angriber så kan det kun blive godt

1 måned 1 uge siden #5 af Kiwes
Marca siger at handlen er lukket nu.

www.marca.com/en/football/real-madrid/20...68e3e28258b457b.html

Farvel til Marcelo, udlej Militao og behold Ramos, Varane, Nacho. Perfekt signing.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, El Siete, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 1 uge siden #6 af Estadio Santiago Bernabéu

Kiwes skrev: Farvel til Marcelo, udlej Militao og behold Ramos, Varane, Nacho. Perfekt signing.

Hvis det sker, så sparer vi også på lønnen.
Marcelo får cirka 8 Mio Euro om året.
Militao får cirka 5,5 Mio Euro om året.

Det er forventet at Alaba kommer til at få 11 Mio Euro om året.

Til gengæld er vi nede med én mand i forsvaret. Det er godt nok et meget fleksibelt forsvar, hvor flere af spillerne kan dække positioner for hinanden. Men tror I ikke det bliver svært at finde nogle der vil overtage Militaos løn?

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

1 måned 1 uge siden #7 af Taxii89
Fabrizio Romano har også bekræftet den, så plejer den jo at være god nok. Jeg ser ham som lidt lav til en CB, men nok en forstærkning på VB, så spændende!

1 måned 1 uge siden #8 af Chamartin
Det er jo en ret høj løn, men Marca nævner intet om et Sign on fee, så hvis den høje løn er en konsekvens af intet Sign on fee, og den samlede omkostning for de 4 år er 80 mill. euro, så er det jo faktisk en ret god signing.

1 måned 1 uge siden #9 af 9eren
Fint nok med den signing men problemet ligger stadig helt fremme, i træner feltet og på direktør gangene.

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

1 måned 1 uge siden #10 af DeLaRed
Folk er utrolig hurtige til at sige farvel til Marcelo, det er naturligvis ham der SKAL forlade klubben i den perfekte verden, det er jeg helt enig i. Men har i overvejet at det ikke er op til klubben selv?

Marcelo har kontrakt til 2022, og Madrid kan ikke tvinge ham ud af klubben (James og Bale var perfekte eksempler paa dette sidste season, og rygter gaar ogsaa paa at klubben har forseogt at komme af med Mariano i 2 seasoner nu), saa det betyder altsaa at det er Marcelo selv der skal vaere indstillet paa at forlade klubben. Indtil videre har jeg ikke set nogen indikationer om at han har i sinde at forlade klubben, og hvorfor skulle han dog ogsaa det (set fra hans synspunkt) han har alle sine venner i Madrid, han spiller for en stor-klub (der er nok ikke mange storklubber i europa der gider at smide penge efter ham, saa et skifte vil nok vaere til en middel-klub eller en mindre liga, MLS for eksempel) og han tjener en stor loen, som der nok ikke er nogen klubber der vil matche.

Der er intet jeg onesker mere end at Marcelo siger farvel, det har vaeret long overdue i 2.5 aar nu. Men tror ikke i skal saette jeres forventninger op efter det ifht ankomsten af Alaba, da der pt er intet der tyder paa at Marcelo traeffer den RIGTIGE beslutning.

HVIS Ramos bliver, saa er det er langt mere sansynligt at enten Militao bliver udlejet (et salg tror jeg ikke paa til sommer, ifht prisen, Madrid vil nok hellere udleje ham en season og haabe paa han kan spille sig op i pris). Eller et farvel til Odriozola, som saa goer plads til Alaba, da man ifoelge Zidane allerede har LV og Nacho som kan daekke pladsen for Dani. (det kunne saa goere Nacho til en decideret Hoejre-Back reserve og Alaba overtager hans Reserve plads i midter forsvaret)

Donde está la biblioteca?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.