AS: Real Madrid-trup utilfredse med Alaba-handel
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spanske AS har det vakt en vis utilfredshed i Real Madrid-truppen, at man angiveligt er tæt på at skrive kontrakt med David Alaba, samtidig med at man beder Sergio Ramos om at gå ned i løn i forbindelse med kontrakt-forhandlingerne med ham.
Truppen er uforstående over for, at en legende som har været i klubben i 16 år, pludselig skal bedes om at gå ned i løn, samtidig med at klubben åbner op for køb af flere spillere i løbet af sommeren og det bringer også den forestående forhandling med hele spillertruppen om en løn-reduktion i fare.
Forhandlingerne med Sergio Ramos er foreløbigt brudt sammen og ifølge spansk presse er der ikke aftalt nye møder mellem parterne, mens David Alaba-handlen rygtes offentliggjort i den kommende uge.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men mon ikke det er planen at en eller flere spillere skal skippes afsted til sommer, som derved åbner op for en lønpost mere.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Hvis Real Madrid skulle ud på markedet og købe dyrt ind på en position, hvor vi allerede er godt besat, så kan vi heller ikke bede spillerne om at gå ned i løn.
Men hvis en verdensklasse spiller, der kan dække flere positioner, er tilbudt klubben 'gratis', hvor vi kun skal betale sign-on fee for at hente ham, så ligger den lige til højrebenet. Det bør kunne forklares på en ordentlig måde på et møde mellem ledelsen og spillerne. Jeg tror ærlig talt også at spillerne vil være fuld forstående overfor situationen og at pressen spiller lidt høj cigarføring i denne situation.
Debatten er åben <3
Edit: Jeg kan se at jeg ikke var den første til at åbne emnet :) Slået på målstregen!
I enhver anden virksomhed, ville ansatte også se sig meget uforstående overfor hvor de selv skal gå ned i løn hvorimod der kan ansattes flere nye medarbejdere (og endda til chef løn)
Derfor tror jeg nærmere at Alaba til Madrid ikke er så tæt på som pressen gør det til. Vi har jo i 3-4 uger nu hørt at det var lige hed og næsten, jeg tror Real er interesseret, men den interesse bliver brugt til at skubbe andre “rigere” klubber til at komme med et bedre udspil!
En ting er hvad vi fans gerne vil have, men en anden er generel virksomheds ledelse, og selvom jeg er den største fortaler for at Marcelo er fortid til sommer (han burde have været det for 32 måneder siden) så har han jo stadig en kontrakt, så med mindre han selv vil væk sp sidder vi på ham næste år (Se Bale, James sidste år, og Mariano de seneste 2 seasoner)
Kontrakterne bliver overholdt mår spillerne ikke selv vil væk. Og hvorfor skulle lige netop Marcelo forlade Madrid, han ville jo ikke kunne få en bænk plads hos Midtjylland hvis han siger farvel!
Omend vi alle kan blive enige om at Alaba ville være en kæmpe opgradering ifht Marcelo og for den sags skyld Militao, men ofte skal der først gøres plads, før nye spillere kan komme til, især når man er presset på økonomien.
Donde está la biblioteca?
Og så skal jeg også lige tilføje, at det ikke nødvendigvis er en dårlig beslutning at hente Alaba, min pointe ovenfor er bare at det er utrolig svært at sælge til en gruppe ansatte i den nuværende situation, og det er uanset hvor meget vi føler de er overbetalt osv.
Donde está la biblioteca?
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Men de penge som Alaba skal have, skal vel hentes ind på afgangene af Marcelo og Isco f.eks. Jeg kan ikke forstå hvorfor Ramos ikke kan få 2 år med nuværende løn. Tilbyd da det i det mindste.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Estadio Santiago Bernabéu skrev: Hvis Real Madrid skulle ud på markedet og købe dyrt ind på en position, hvor vi allerede er godt besat, så kan vi heller ikke bede spillerne om at gå ned i løn.
Men hvis en verdensklasse spiller, der kan dække flere positioner, er tilbudt klubben 'gratis', hvor vi kun skal betale sign-on fee for at hente ham, så ligger den lige til højrebenet. Det bør kunne forklares på en ordentlig måde på et møde mellem ledelsen og spillerne. Jeg tror ærlig talt også at spillerne vil være fuld forstående overfor situationen og at pressen spiller lidt høj cigarføring i denne situation.
Udfordringen er så, at det er anførergruppen, som de eventuelt skulle forklare det til. Der sidder Ramos, som gerne vil have en større kontrakt, og Marcelo, der velsagtens ikke ønsker konkurrencen.
Kontrakten med Ramos skulle bare være skrevet under i sommers. Der kunne man have givet ham 2 år.
Ramos4 skrev: Ramos er blevet tilbudt 1 år med nuværende løn eller 2 mod 10% mindre. Som jeg læser det.
Men de penge som Alaba skal have, skal vel hentes ind på afgangene af Marcelo og Isco f.eks. Jeg kan ikke forstå hvorfor Ramos ikke kan få 2 år med nuværende løn. Tilbyd da det i det mindste.
Men er det ikke bare nuværende løn i yderligere to år, minus de 10% som resten af truppen er gået ned? Synes det var sådan jeg forstod det - måske ikke.
Taget i betragtning af hans alder, synes jeg umiddelbart det er en fin løn. Han bliver trods alt 35 om et par måneder og ledelsen kan jo risikere at hans niveau falder drastisk fra næste sæson.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sergio Ramos får allerede en heftig løn.
El Siete skrev:
Ramos4 skrev: Ramos er blevet tilbudt 1 år med nuværende løn eller 2 mod 10% mindre. Som jeg læser det.
Men er det ikke bare nuværende løn i yderligere to år, minus de 10% som resten af truppen er gået ned? Synes det var sådan jeg forstod det - måske ikke.
Taget i betragtning af hans alder, synes jeg umiddelbart det er en fin løn. Han bliver trods alt 35 om et par måneder og ledelsen kan jo risikere at hans niveau falder drastisk fra næste sæson.
Jeg kan ikke rigtig se idéen i at vi har tilbudt Ramos enten 1 eller 2 år. Begge dele vil jo i såfald være med 10% lønnedgang so far. Men i en evt. sæson 2, skulle verdenssituationen jo gerne være til, at alle få deres fulde løn igen. Så jeg jeg tænker at de 10% nedgang i år 2, må være fra hans normalløn.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Ramos4 skrev: Jeg kan ikke rigtig se idéen i at vi har tilbudt Ramos enten 1 eller 2 år. Begge dele vil jo i såfald være med 10% lønnedgang so far. Men i en evt. sæson 2, skulle verdenssituationen jo gerne være til, at alle få deres fulde løn igen. Så jeg jeg tænker at de 10% nedgang i år 2, må være fra hans normalløn.
Jeg er helt enig i din observation. Jeg tænker også at man er 'immun' overfor lønnedgang pga Covid-19 hvis man har fået ny kontrakt under Covid-19. Ellers kan spilleren jo ikke stole på det kontraktudspil som klubben kommer med.