- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Benzema har spillet flest kampe af alle siden sin ankomst til Real Madrid
Benzema har spillet flest kampe af alle siden sin ankomst til Real Madrid
Karim Benzema ankom til Real Madrid i sommeren 2009, og dermed er han i den nuværende Real Madrid-trup spilleren med trejdestørst anciennitet i klubben. Kun Sergio Ramos, der blev hentet i sommeren 2005, og Marcelo, der kom til klubben i januar 2007, har været i klubben i længere tid.
Derfor er det også bemærkelsesværdigt, at ingen spiller har spillet flere kampe for Real Madrid end Benzema siden franskmandens ankomst. Han fik sin debut imod Deportivo la Coruña den 29 august 2009, og i alt har han nu spillet 533 kampe for klubben. Det er mere end Ramos' 491 kampe og Marcelos 444, siden Benzema kom til klubben.
Benzema har da også været forskånet for længevarende skader indtil nu. Hans længste perioder på sidelinjen som følge af skadesproblemer var 39 dage i 2015 og 29 dage i 2017.
Hos MARCA fremlægger man desuden en bemærkelsesværdig statistik med hensyn til franskmandens målnæse. Her har man nemlig sammenlignet hans målsnit med hensyn til mål per antal afslutninger med Cristiano Ronaldos målsnit. Sidstnævnte kom helt op på 450 mål på kun 438 kampe, men portugiseren skulle bruge 1171 afslutninger til at nå dét antal, hvilket giver en målscoringsprocent på 38,42. Her har Benzema brugt 672 afslutninger på at score sine 261 mål, hvilket giver et marginalt bedre udbytte på 38,84 %.
Det ville været at strække den at kalde Benzema en mere produktiv spiller end den portugisiske målmaskine af den grund, men der er ingen tvivl om at den elegante 9'er har haft - og stadig har - stor betydning for Real Madrids offensive spil.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Egentlig også ret vildt, at hans længste skadesperiode var på 39 dage. Det helt vildt samlignet med mange andre stjerner.
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen