Valverde og Ødegaard: Fra La Liga-åbenbaringer til marginalspillere

3 år 2 måneder siden #1 af Benzeron
I Real...

I Real Madrid var der god grund til at have store forhåbninger til unge lovende spillere som Fede Valverde og Martin Ødegaard før indeværende sæson, da begge spillere havde brilleret i La Liga i sidste sæson, men halvvejs gennem sæsonen må man konkludere, at ingen af de to spillere er tættere på startelleveren, end da sæsonen startede.

Fede Valverde startede sæsonen flot og har i alt spillet 18 kampe med tre mål og én assist til følge, men efter et par skader på uheldige tidspunkter er uruguayaneren ikke kommet tilbage i varmen hos Zinedine Zidane. Franskmanden har droppet rotationerne, og Valverde er nu klart fjerdevalg på midtbanen. Siden sin skade i november har han kun fået en startplads, når Luka Modric eller Casemiro har været fraværende på grund af skader eller karantæne.

Ødegaard står i en endnu værre situation. Nordmanden er aldrig rigtig kommet i gang og har blot spillet ni kampe uden hverken at score eller lægge op til mål. Han var i sidste sæson en åbenbaring i La Liga, men i skrivende stund har han blot spillet fem minutter i løbet af de sidste fem kampe.

Ødegaards sidste start var i den elendige kamp imod Shakhtar Donetsk i Champions League, og siden virker det som om, at Zinedine Zidane slet ikke har set hans vej. Senest fik han ikke spilletid imod Osasuna, hvilket ellers var en kamp, hvor holdet i høj grad manglede den kreativitet, som nordmanden kan bringe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #2 af DeLaRed
Synes maaske lige det er en overdrivelse at kalde Fede en Marginal spiller med 18 kampe og 1.011 minuter, i og med han ogsaa har vaeret ude i 6 kampe med skade, som man i foerste omgang faktisk troede ville holde ham ude i laengere tid.

Ifht Fede skal ogsaa naevnes at han siden sin tilbagevenden fra skade har faaet spilletid i alle 7 kampe, omend kun 2 fra start, men i ingen af de kampe har han vist sit niveau fra Okt/Nov, og det er derfor ogsaa lidt svaert at argumentere for at han skulle faa mere spilletid fremfor spillere som Kroos og Modric som imens Fede har vaeret skadet har vist stor form. Jeg tror ikke der er noget problem ifht til Fede og Zidane, men han skal dog til at vise sig frem fra sin bedste side naar han spiller, hvis han altsaa vil foran i koe'en.

Ifht Martin, er det en smule anderledes, men hertil skal man heller ikke glemme at han har siddet ude af 2 gange med skader i samlet 9 kampe, saa maaske der ogsaa er en smule paapasselighed med hans helbred i spil, han har jo kun vaeret spilleklar de seneste 5 kampe. Man kunne maaske ogsaa forestille sig at der til traening bliver arbejdet paa at spille ham ind paa Modric's rolle some central midt, da Zidane har opgivet diamanten, som tydeligvis ikke fungerede i starten af seasonen, og maaske skal der lidt mere tid til foer Martin finder sig helt tilrette her. Dog maa man stille spoergsmaals tegn ved hvorfor Isco (som gerne vil ud ad klubben) biver sat paa banen foer nordmanden!

Jeg tror dog vi kommer til at se begge spillere i de forestaaende Cup kampe, samt ogsaa naar der skal spilles Copa Del Rey i naeste uge.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #3 af Thomaskjensen
Helt enig, og hvad angår Isco får han vel bare spilletid for at høje prisen på ham. Om en fed kontrakt ikke kan få diskobenene op i fart så er der vel intet der kan.
Jeg spår derfor at han af den anledning får spilletid, og han kommer gøre det godt da han kommer give alt han har på 15-20 minutter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #4 af Mathiaska
Hvis ikke der er tale om påpasselighed med Ødegaard ovenpå et par skader i indeværende sæson og ikke mindst knæskaden fra sidste sæson så ved jeg ikke hvad jeg skal tro om det her Real Madrid projekt længere.. Det er mig en gåde at han ikke som minimum bliver skiftet ind i de kampe hvor vi står over for low block forsvar - og selvfølgelig før vi rammer de sidste 10 minutter af kampen.

Lige så gådefulde og mystiske Zidanes dispositioner er i de dårlige perioder, lige så geniale er de i de gode perioder. Godt nok svært at blive klog på.

Fede en marginalspiller? Det er svært at tage det prædikat seriøst.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #5 af Taxii89
Hvis Livescores startopstilling passer så er det jo det sædvanlige hold, der stilles med.

Jeg synes sgu det er ærgerligt vi ikke får de unge mere at se, især efter en jammerlig indsats i lørdags så er der INGEN ændringer. Det er nemt at blive mæt hvis man samtidig er sikker på en start-plads uagtet indsats...

Ja, er sgu lidt bitter og det skinner da helt sikkert igennem alle de nuancer der burde være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #6 af Fondo_Sur

Taxii89 skrev: Hvis Livescores startopstilling passer så er det jo det sædvanlige hold, der stilles med.

Jeg synes sgu det er ærgerligt vi ikke får de unge mere at se, især efter en jammerlig indsats i lørdags så er der INGEN ændringer. Det er nemt at blive mæt hvis man samtidig er sikker på en start-plads uagtet indsats...

Ja, er sgu lidt bitter og det skinner da helt sikkert igennem alle de nuancer der burde være.


Det er så ærgerligt lige her...

Ryst nu posen, Zidane, for Guds skyld til en Super Cup semifinale.

Det er efter min mening et fyringsgrundlag ikke at tænke over spilleres udvikling overhovedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #7 af Madrid1998
Det er vildt han slet ikke ændrer, bare på en position eller to. Militao, Valverde og ødegård skulle have startet i dag. Derudover undrer jeg mig over han henter Odriozola tilbage, men selv en ligegyldig supercup semifinale får han ikke engang lov til starte i, selv med Carvajal skadet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #8 af Madrid1998
Zidane skal væk efter sæsonens afslutning, om han så vinder samtlig af de resterende kampe. Ham, vinteren og Corona nedlukningen har virkelig stresset mit liv. Fuck jeg hader den mand ligenu...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #9 af Fondo_Sur
Havde helt glemt Odriozola...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #10 af Kiwes
Jeg sagde det til mig selv sidste gang og nu siger jeg det igen! Lucas kan ikke spille back. Han smider alt for mange dumme bolde væk! Amen...
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #11 af DeLaRed
Dette er set mange gange før at Vasquez mister en nem bold på egen banehalvdel!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #12 af Madrid1998
Bilbao er blevet bedre siden vi sidst mødte dem for et par uger siden. De har fået Marcelino, og der scorer et flot mål efter et flot angreb. Det sker fordi de rent faktisk har trænet nogle angrebs mønstre, og det er egentlige ikke mere end at en spiller hopper over bolden så den går videre til Raul Garcia, som så scorer. 1-2 uger skulle der til. Zidane har været i flere år, og han prøver stadig på indlæg...
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Cristiano7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce