Mislykkede transfers for knap 400 mill. €

1 måned 2 uger siden #1 af Administrationen
Real Madrids transferpolitik...

Real logo

Real Madrids transferpolitik er under heftig beskydning og ser man på de seneste års indkøb, så er der også bekymrende få, som har fået deres gennembrud på holdet.

Siden Real Madrid vandt El Doblete har man brugt 395 millioner € på en række spillere, hvor kun Thibaut Courtois (35 mill. €) og Ferland Mendy (48 mill. €) har slået igennem som faste startere på holdet.

Men herudover har man også investeret i spillere som Hazard (100 mill. €), Jovic (60 mill. €), Militao (50 mill. €), Rodrygo (40 mill. €), Reinier (30 mill. €). Disse spillere kom i 2019, mens man året før havde hentet Vinícius (45 mill. €), Odriozola (30 mill. €), Mariano (22 mill. €) og Brahim (17 mill. €).

Af dem har Real Madrid stadig et håb for, at nogen af dem vil slå igennem på førsteholdet og flere af dem var da også løsninger på længere sigt, men der er også allerede en gruppe af spillere, som på ingen måde ligner nogen, som på noget tidspunkt ser ud til at blive til noget i klubben.

Samtidig er problemet også, at en stor del af disse spillere opretholder en ret høj løn og lønudgifterne i klubben for alle ansatte er i denne sæson på 448 mill. € ud af et budget på 617 mill. € og dermed overskrider man faktisk på nuværende tidspunkt den koefficient, som UEFA anbefaler sine klubber at holde sig inden for.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #2 af KWE
Det er jo helt grotesk, så ringe Real er til at scoute og udvælge spillere. Og endda igennem mange år efterhånden. Og når Zidane så tilsvarende er grotesk ringe til at integrere og udvikle nye spillere, så står Real Madrid med et kæmpe problem her som man er nødt til at finde en løsning på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, El Siete

1 måned 2 uger siden #3 af Siv1309
Det er godt nok tidligt at dømme alle disse spillere som fiaskoer allerede. De fleste er vel købt til fremtiden og Rodrygo samt Vinicius har allerede vist prøver på deres store talenter. At Zidane så lægger alt for meget ansvar på deres skuldre alt for tidligt hjælper jo ikke på det, men jeg tror stadig på at de begge to har en stor fremtid foran sig. Ligeledes har jeg store forventninger til Brahim som også er fremtidens mand. Reiner er det vel også for tidligt at dømme som fiasko, han har ikke spillet en eneste kamp for klubben endnu.
Hazard lignede det geniale og sikre køb i sin tid og det er et mysterium hvorfor han hele tiden er skadet. Men man kan ikke sige at han er dårligt scoutet eller noget som helst andet, ALLE klubber i verden med mulighed for at tilknytte ham, ville have gjort det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 måned 2 uger siden #4 af Thomaskjensen
Helt enig med Siv1309.

Kigger man på marknedsværdien har vi tabt 152,5 millioner Euro.
Hazard (100 mill. €) mod 50 i dag
Jovic (60 mill. €) mod 20 i dag
Militao (50 mill. €) mod 30 i dag
Rodrygo (40 mill. €) mod 45 i dag (op 5)
Reinier (30 mill. €) mod 22,5 i dag
Vinícius (45 mill. € mod 40 i dag
Odriozola (30 mill. €) mod 10 i dag
Mariano (22 mill. €) mod 10 i dag
Brahim (17 mill. €) mod 14 i dag

Samtidig for de spillere der er faste i dag;
Thibaut Courtois (35 mill. €) er værdsat til 75 i dag
Ferland Mendy (48 mill. €) er værdsat til 40 i dag (ned 8 millioner)

Det er faktisk bare Casemiro, Courtois og Rodrygo der er steget i værdi. Hold lige fast i den cifte, 3 spillere der er steget i værdi.
Liverpool har 9 der er steget i værdi.
Chelsea 11
Barcelona 6
AM 5
Milan 11
Juventus 8

Kilde; www.transfermarkt.com

1 måned 2 uger siden #5 af El Siete
Courtois er for mig eneste mand på listen der er reel Real Madrid-kvalitet i øjeblikket.
Havde man givet 400M euro, eller tre milliarder kroner(!!!), til nærmest hvilken som helst anden klub, vil jeg næsten med garanti sige at de havde fået langt mere ud af det. Måske ikke lige Barcelona :)

Der er simpelthen noget galt med scouting af spillere og inkorporering og udvikling af spillere i truppen.

@Siv1309
Jeg er enig i at flere af spillerne skal have tid og man kan jo ikke forcere spilleres udvikling, men sandsyneligheden for at alle spillere enten falder igennem eller slet ikke udvikler sig, er jo bemærkelsesværdigt. Man kan jo tilføje spillere, som ikke er relativ nyerhvervelser, som Asensio, Ødegaard, Isco. Her jo heller ingen fremgang, blot stilstand og tilbagegang.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 måned 2 uger siden #6 af Siv1309
Jeg siger heller ikke er at der er købt fantastisk ind, men at kaste alle klubbens nye spillere under bussen syntes jeg ikke er fair. Zidane må tage sin del af ansvaret for hvorfor der er så mange spillere der ikke præsterer. Men det er godt nok også svært som ung eller bare ny spiller at komme ind på et hold hvor de rutinerede kræfter ikke præsterer noget som helst. Der bliver peget fingre af dem med hvad med de faste kræfter som har vundet et hav af titler i flere år. Jeg kan nævne spillere som Cavajal, Marcelo, Varane, Kroos som alle spiller med hovedet under armen og spillere som Benzema og Casemiro som kun i perioder viser deres kvalitet. Så er det altså også svært at præstere for en spiller som Vinicius eller Rodrygo eller andre unge/nye spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, El Siete

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.