Marca: Real Madrid og David Alaba er nået til enighed

1 måned 1 uge siden #1 af Administrationen
...

Marca alabaIfølge spanske Marca er Real Madrid og David Alaba nu nået til enighed om en kontrakt, som binder østrigeren til en fremtid i den spanske hovedstad fra den kommende sæson.

Parterne har været i intense forhandlinger siden 1. januar, hvor Alaba frit kunne forhandle med andre klubber og der har fra start været enighed om, at man skulle nå frem til en aftale, hvilket med det samme udelukkede andre klubber fra at kommet til fadet.

Den 28-årige Bayern München-spiller er endda blevet tilset af en ansat i Real Madrids lægestab og dermed er alle formaliteter på plads til, at han til sommer kan skifte på en kontrakt af 4 års varighed og en årsløn på omkring 11 millioner €.

David Alaba har været i Bayern München i 10 sæsoner, hvor det er blevet til 408 kampe og 32 mål og 49 assists, hvilket har været medvirkende til, at han kunne vinde 25 titler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #2 af Steen
Det er et vanvittigt beløb for en luksusspiller. Han bliver jo den fjerde bedst betalte spiller i truppen efter Bale, Ramos (hvis han nu stadig er her til den tid) og Hazard?
Læg dertil hans sign-on fee og penge til agenten. Alt for meget for en spiller, som egentligt ikke er en klar opgradering ift. start 11'eren.
I en tid uden Covid havde jeg været ligeglad, men Alaba og Bales lønninger udelukker jo næsten at man henter en ny stjerne som Mbappe eller Salah, hvilket uden tvivl er det, truppen har mest brug for.

1 måned 1 uge siden #3 af Estadio Santiago Bernabéu
Vi har på ingen måse brug for Salah. Så skal vi til at høre på folk brokke sig over hvor meget vi har givet for en gammel spiller igen. Salah er 29 år inden han tidligst kan spille en kamp for Real Madrid hvis han skal købes af Liverpool.

Mbappe og Haaland er vejen frem. Det er naturligvis nogle ambitiøse navne at slynge ud men det er bedre end Salah.

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 1 uge siden #4 af Kiwes

Steen skrev: Det er et vanvittigt beløb for en luksusspiller. Han bliver jo den fjerde bedst betalte spiller i truppen efter Bale, Ramos (hvis han nu stadig er her til den tid) og Hazard?
Læg dertil hans sign-on fee og penge til agenten. Alt for meget for en spiller, som egentligt ikke er en klar opgradering ift. start 11'eren.
I en tid uden Covid havde jeg været ligeglad, men Alaba og Bales lønninger udelukker jo næsten at man henter en ny stjerne som Mbappe eller Salah, hvilket uden tvivl er det, truppen har mest brug for.

En luksusspiller jeg gerne tager. Han giver os mange muligheder. Vi har behov for et alternativ på venstre back, særligt en der kan bidrage mere i offensiven, han er god på frispark og så er det jo bare et plus at han kan spille i center forsvaret. Og hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg nu alligevel ikke vi havde hentet en spiller i Mbappe eller Salah prisklassen. Dermed ikke sagt at vi ikke har behov for en spiller af den klasse - for det har vi i særdeleshed.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 1 uge siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu
Men hvor dyr kan Mbappe være hvis han til sommer kun har et år tilbage af sin kontrakt og ønsker at skifte?

Hvis og hvis. Det er naturligvis ikke sikkert at han længere ønsker at skifte og han kan stadig nå at forlænge. Men leg legen med mig: Hvad ender han så med at koste?

80? 75?

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano

1 måned 1 uge siden #6 af Steen

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Vi har på ingen måse brug for Salah. Så skal vi til at høre på folk brokke sig over hvor meget vi har givet for en gammel spiller igen. Salah er 29 år inden han tidligst kan spille en kamp for Real Madrid hvis han skal købes af Liverpool.

Mbappe og Haaland er vejen frem. Det er naturligvis nogle ambitiøse navne at slynge ud men det er bedre end Salah.

Vores kanter er et langt større problem end angrebet. Benzema er ikke et problem, hvis han får en målscorer ved siden af sig, og det vil Salah være. Jeg vil nu også selv langt hellere have Mbappe end Salah, men hvis Mbappe forlænger med PSG, kan man ikke sidde og vente 3 år på ham.

Men hvor dyr kan Mbappe være hvis han til sommer kun har et år tilbage af sin kontrakt og ønsker at skifte?

Hvis og hvis. Det er naturligvis ikke sikkert at han længere ønsker at skifte og han kan stadig nå at forlænge. Men leg legen med mig: Hvad ender han så med at koste?

80? 75?

Real Madrid betalte jo mellem 100 mio. euro og 160 mio. euro for Hazard, alt afhængigt af om du spørger spanske eller engelske kilder, og han havde kun ét år tilbage af sin kontrakt. Det var naturligvis før corona, men det er stadig minimum 100 mio. euro for en 28 årig spiller. Mbappe er kun 22 og er allerede top 5 i verden, hvorfor han ikke bliver billig, selvom han kun har et år tilbage. Jeg tror ikke man kan få ham for under 150 mio. euro.

1 måned 1 uge siden #7 af Sahinovic

Kiwes skrev: særligt en der kan bidrage mere i offensiven,

Med 0,3 driblinger og 0,6 key passes pr. kamp (i Bundesliga), så håber jeg ikke man køber Alaba i et forsøg på at forstærke offensiven. Han vil absolut intet kunne ændre på denne front.

Florentino Pérez

1 måned 1 uge siden #8 af Kiwes

Sahinovic skrev:

Med 0,3 driblinger og 0,6 key passes pr. kamp (i Bundesliga), så håber jeg ikke man køber Alaba i et forsøg på at forstærke offensiven. Han vil absolut intet kunne ændre på denne front.

Nu ved jeg ikke om du har taget udgangspunkt i denne sæson, hvor han har spillet i det centrale forsvar - for så giver denne statistik ikke meget mening at slynge ud. Men han har lavet 32 mål og 49 assists i sin tid i Bayern. Det ser jeg ikke Mendy gøre.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Kiwes.

1 måned 1 uge siden #9 af longwind
Fantastisk handel. Klar direkte opgradering ift. Mendy, kan aflaste Casemiro og kan dække det centrale forsvar, hvilket åbner op for Militãos afgang.

Det er i øvrigt helt normalt, at en spiller, der skifter på en fri transfer, får en højere løn. Det er stadig et røverkøb - vi kan have Alaba i 4 år, og han vil stadig have været billigere end den transfersum, vi gav for Militão.

Bedste handel længe.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved longwind.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, El Siete, SeQueda

1 måned 1 uge siden #10 af Sahinovic

Kiwes skrev:

Sahinovic skrev:

Nu ved jeg ikke om du har taget udgangspunkt i denne sæson, hvor han har spillet i det centrale forsvar - for så giver denne statistik ikke meget mening at slynge ud. Men han har lavet 32 mål og 49 assists i sin tid i Bayern. Det ser jeg ikke Mendy gøre.

Det er heller ikke fordi de stats har set meget bedre ud i hans tid under Pep Guardiola, hvor han blandt andet blev brugt på midtbanen, og hvor han heller ikke imponerede (set med offensive briller).

Prioriteten burde aldrig være at hente en ny venstreback, vi er OK besat på denne plads. Vi mangler offensive kvaliteter på midten, kanten og i angrebet, og det kan Alaba ikke hjælpe med.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Sahinovic.

1 måned 1 uge siden #11 af El Siete

Steen skrev: Det er et vanvittigt beløb for en luksusspiller. Han bliver jo den fjerde bedst betalte spiller i truppen efter Bale, Ramos (hvis han nu stadig er her til den tid) og Hazard?

Man vurderer vel at med en snarlig afgang af Marcelo, Isco og forhåbentlig Bale, jamen så er der åbnet godt op i lønposen.

Samtidig har vi jo store problemer i forsvaret, så selvfølgelig er det en forstærkning. Jeg så da også gerne noget offensivt ind, som prioriteten, men mon ikke der er en plan her; Mbappe, Haaland osv.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 måned 1 uge siden #12 af Kiwes
Er det egentlig ikke lidt mærkelig at Marca er så sikker på at handlen er lukket at de har dedikeret nærmest 5 artikler til det. Men Alaba's far (agent) har lige meldt ud af intet er færdiggjort.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.