Engelsk og spansk presse: Ødegaard rykker til Arsenal

1 måned 6 dage siden #1 af Administrationen
Ifølge flere engelske...

ODEGAARD 380x501

Ifølge flere engelske og spanske medier bliver det Arsenal, som får glæde af Martin Ødegaard i det kommende halve år.

Nordmanden var ellers meldt på vej tilbage til Real Sociedad, hvor han var på lejeaftale i sidste sæson, men Arsenal-managaer Mikel Arteta har overbevist Ødegaard om, at Arsenal er det rigtige valg.

Forhandlingerne mellem parterne skal være så fremskredne, at en aftale ventes offentliggjort senere i dag og Arsenal lejer Martin Ødegaard for de kommende 6 måneder og uden option på et køb.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 6 dage siden #2 af Steen
Hvorfor sender man ham ud til en klub, der selv har en masse problemer, og til en træner, der indtil videre har vist sig at være den næste udgave af Mourinho ift. defensiv fodbold?

Selve ligaen passer rigtig godt til Ødegaards kvaliteter, men at valget faldt på Arsenal, forstår jeg ikke. Derudover ville det jo være bedre at han vænner sig til spansk fodbold, hvor der ikke er så meget plads, end engelsk fodbold, som er meget mere åbent.

1 måned 6 dage siden #3 af Doc.juego

Steen skrev: Hvorfor sender man ham ud til en klub, der selv har en masse problemer, og til en træner, der indtil videre har vist sig at være den næste udgave af Mourinho ift. defensiv fodbold?

Selve ligaen passer rigtig godt til Ødegaards kvaliteter, men at valget faldt på Arsenal, forstår jeg ikke. Derudover ville det jo være bedre at han vænner sig til spansk fodbold, hvor der ikke er så meget plads, end engelsk fodbold, som er meget mere åbent.

Jeg tænker også en spansk klub havde været at foretrække, selv om niveauet er højt i England.
Om Arsenal er en god idé ved jeg ikke, det er vel en klub i top 1/3 af ligaen, så vidt jeg ved spiller de tit 4231, som passer godt til ødegaard, med Lacazette og Aubameyang som vel er udemærkede angribere han kan lave sukker bolde til.
Der er godt nok Ceballos som nogle gange spiller samme position, men Arsenal har vidst ikke brugt ham så meget som 10'er (tror jeg).

Jeg kender ikke nok til deres spillestil, men umiddelbart ligner det at der er flere kampe med 3 og 4 mål de har spillet den sidste tid. Så på den måde er det jo bedre end madrid der ofte score 1 eller 0 mål i en kamp...

Det er i virkeligheden nok meget godt at det ikke var Sociedad, da de har fået Da Silva, som han skulle have konkurrence med, der tog jeg hellere en duel med Ceballos anyday :p

Jeg synes stadig der er helt vildt at man ikke formår at få en plads til en så talentfuld spiller som Ødegaard, jeg tænker at han da snart må være træt af Madrid ?
Han får ikke/har ikke fået tilnærmelses den tillid som mange mindre talentfulde spillere har fået.

1 måned 6 dage siden #4 af Steen

Doc.juego skrev:

Steen skrev: Hvorfor sender man ham ud til en klub, der selv har en masse problemer, og til en træner, der indtil videre har vist sig at være den næste udgave af Mourinho ift. defensiv fodbold?

Jeg tænker også en spansk klub havde været at foretrække, selv om niveauet er højt i England.
Om Arsenal er en god idé ved jeg ikke, det er vel en klub i top 1/3 af ligaen, så vidt jeg ved spiller de tit 4231, som passer godt til ødegaard, med Lacazette og Aubameyang som vel er udemærkede angribere han kan lave sukker bolde til.
Der er godt nok Ceballos som nogle gange spiller samme position, men Arsenal har vidst ikke brugt ham så meget som 10'er (tror jeg).

Jeg kender ikke nok til deres spillestil, men umiddelbart ligner det at der er flere kampe med 3 og 4 mål de har spillet den sidste tid. Så på den måde er det jo bedre end madrid der ofte score 1 eller 0 mål i en kamp...

Det er i virkeligheden nok meget godt at det ikke var Sociedad, da de har fået Da Silva, som han skulle have konkurrence med, der tog jeg hellere en duel med Ceballos anyday :p

Jeg synes stadig der er helt vildt at man ikke formår at få en plads til en så talentfuld spiller som Ødegaard, jeg tænker at han da snart må være træt af Madrid ?
Han får ikke/har ikke fået tilnærmelses den tillid som mange mindre talentfulde spillere har fået.

De har spillet en del forskellige formationer i denne sæson. 3-4-3, 5-4-1, 4-3-3, 4-2-3-1. Den sidste tid skulle det dog have været en 4-2-3-1, som du skriver. Der passer Ødegaard perfekt ind, ligesom at Auba, Saka og hvad de ellers hedder er hurtige spillere, som Ødegaard kan spille i dybden, hvilket jo netop er dét, Ødegaard er god til. Jeg stoler bare ikke nok på Arteta, for det har virkelig ikke været godt, det de har præsteret i denne sæson. De sidste 3-4 uger har været bedre for dem, men ellers har det været katastrofalt ringe. Men du har nok ret i, at det er et bedre valg end Sociedad.

Ja, han skulle egentligt slet ikke være blevet sendt væk .. Men Zidane mener ikke at han er god nok, af en eller anden grund.
Jeg tror, at hans fremtid i klubben afhænger af, om Zidane stadig er træner til sommer. Er han det, vil Ødegaard nok skifte permanent, da næsten alle storklubber skulle være interesseret i ham, så der er ingen grund til at han skal spilde sin karriere væk med en masse lejemål . Men mon ikke samarbejdet med Zidane slutter til sommer, og Ødegaard vender tilbage.

1 måned 6 dage siden #5 af Doc.juego

Steen skrev:

Doc.juego skrev:

De har spillet en del forskellige formationer i denne sæson. 3-4-3, 5-4-1, 4-3-3, 4-2-3-1. Den sidste tid skulle det dog have været en 4-2-3-1, som du skriver. Der passer Ødegaard perfekt ind, ligesom at Auba, Saka og hvad de ellers hedder er hurtige spillere, som Ødegaard kan spille i dybden, hvilket jo netop er dét, Ødegaard er god til. Jeg stoler bare ikke nok på Arteta, for det har virkelig ikke været godt, det de har præsteret i denne sæson. De sidste 3-4 uger har været bedre for dem, men ellers har det været katastrofalt ringe. Men du har nok ret i, at det er et bedre valg end Sociedad.

Ja, han skulle egentligt slet ikke være blevet sendt væk .. Men Zidane mener ikke at han er god nok, af en eller anden grund.
Jeg tror, at hans fremtid i klubben afhænger af, om Zidane stadig er træner til sommer. Er han det, vil Ødegaard nok skifte permanent, da næsten alle storklubber skulle være interesseret i ham, så der er ingen grund til at han skal spilde sin karriere væk med en masse lejemål . Men mon ikke samarbejdet med Zidane slutter til sommer, og Ødegaard vender tilbage.

Tak for indsigten.
Ja det piner mig at sige om denne legendariske træner som har leverede fantastiske resultater, men det begynder vel at være der hvor man håber samarbejdet afsluttes (på en god måde ) til sommer.
Hans 2. Periode har ikke rigtig været god på noget fikspunkt fraset de 2-3 mdr. I foråret.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

1 måned 6 dage siden #6 af Zyconith
Hvor er det her fucking åndsvagt. Man vidste bare at det ville ske da man ikke lod ham blive som aftalt i Real Sociedad. Hold nu op hvor er det her blevet en tegneserie-klub igen á la pre-Pellegrini/Mourinho.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

¡Puta Barca!

1 måned 6 dage siden #7 af baggins
Hvad er klubben blevet til. Vi står i en kæmpe krise spille- og resultatmæssigt og så kommer man ud af et transfervindue svækket. Det er da til grin.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

1 måned 6 dage siden #8 af longwind

baggins skrev: Hvad er klubben blevet til. Vi står i en kæmpe krise spille- og resultatmæssigt og så kommer man ud af et transfervindue svækket. Det er da til grin.

Det er nærmest komisk. Nu er Valverde skadet igen, så nu består midtbanen af Casemiro, Kroos, Modric og Isco. Det er jo nærmest en parodi på Zidanes stædighed. Mon ikke det passer Zidane storartet, så slipper han da for at forklare hvorfor de skal spille igen igen.

Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan se på det, der sker i klubben lige nu, og ikke se en træner der skader klubben.

1 måned 6 dage siden #9 af Cristiano7

longwind skrev:

baggins skrev: Hvad er klubben blevet til. Vi står i en kæmpe krise spille- og resultatmæssigt og så kommer man ud af et transfervindue svækket. Det er da til grin.

Det er nærmest komisk. Nu er Valverde skadet igen, så nu består midtbanen af Casemiro, Kroos, Modric og Isco. Det er jo nærmest en parodi på Zidanes stædighed. Mon ikke det passer Zidane storartet, så slipper han da for at forklare hvorfor de skal spille igen igen.

Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan se på det, der sker i klubben lige nu, og ikke se en træner der skader klubben.

.
Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden ved Cristiano7. Begrundelse: Slet

1 måned 6 dage siden #10 af Kiwes

Cristiano7 skrev:

longwind skrev:

Perez er vist ligeglad, for renoveringen af den nye stadion er vigtigere.

Vi risikerer at ende som Arsenal.

Ja Perez kan hvis snart heller ikke fredes længere...

1 måned 6 dage siden #11 af Taxii89
Har de ikke spillet 4-3-3 på det sidste, med Auba på kanten? Øzil havde svært ved at få spilletid fordi de jo ikke bruger en klassisk 10'er. Tænker han vil få noget spilletid på kanterne, men sikkert ikke som fast starter.

Har i øvrigt al ovenstående fra en kammerat, følger ikke PL særlig meget :)

1 måned 6 dage siden #12 af Taxii89
Den trækker jeg tilbage. Kan se på bold de spiller 4-2-3-1 de sidste mange kampe :) Det kunne jo godt være et fint match, hvis han kan slå ham den unge englænder af

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.