Opinion: Zidane og Real Madrid er vokset fra hinanden

• Frumme7
  • Emne forfatter
  • Forum begynder
  • Forum begynder
  • Jeg er 24 år, og er uddannet pædagog. Jeg bor i Viborg med min kæreste. Jeg elsker fodbold, og har gjort det siden jeg var 5 år. Jeg er kæmpe Real Madrid fan, og har været det altid.
1 måned 6 dage siden #1 af Frumme7
Jeg er så enig!!

Beklager lige, for et langt oplæg, men er ny profil herinde, og har brug for at lette hjertet til nogle Real Fans som forhåbentlig kan forstå mig :D :D

Jeg er meget splittet om det kun er Zidane der skal have skylden. Man kan sige mange spillere har spillet under niveau længe, og der har været manglende indkøb især på Corona. Så synes ikke Zidane kun skal have skylden for manglende resultater.

Men du har så meget ret i at Zidane stoler for meget på de "gamle spillere".
Nu er der chance for at der kommer lidt uenigheder, og det er helt i orden, men jeg har brokket mig ca. de sidste 2 år over spillere, som Marcelo, Kroos, Modric, Varane, Lucas Vázquez.
Det gør ondt i hvert Madrid hjerte at sige noget ondt om Marcelo, for han har været en kæmpe profil længe, men han kan absolut ingenting mere, desværre. Og så vælger man at smide Reguilon væk fremfor, det er mig en gåde.
Kroos og Modric og Casemiro har måske været den bedste trio i min levetid (24 år), men Kroos og Modric spiller simpelthen alt for langt under niveau. De spiller måske 3 gode kampe ud af 10, og det kan vi simpelthen ikke bruge til noget. Kroos tager altid hjernedøde beslutninger om at sparke med hans venstre ben, når han virkelig bare skal spille bolden videre. KÆFT, jeg har været irriteret på Kroos flere gange over det. Men de bliver ved med at spille fast, fremfor at give chancen til Valverde og Ødegaard. Man så hvor god Ødegaard kan være i Real Sociedad, men han skal spille fast, og ikke hver 3-4 kamp fra start. Valverde var en af de bedste spillere for Real i den sæson han slog igennem, men igen blev vraget. (Han har så døjet lidt med skade, I know)

Man kan også tilføje Isco, som virkelig har været væk. Han var god i den sidste sæson under Zidane i hans første periode som træner i klubben, men har siden været helt væk, og synes også han skal videre.
Varane har nærmest lignet en skygge af sig selv siden VM i 2018. Han er stadig ikke kommet tilbage. Han laver alt for mange fejl.. Men Zidane vil ikke bænke hans elskede landmand.

Det er jo klart at unge spillere ikke kan slå igennem, hvis de ikke får chancen. Selvfølgelig kan de ikke præstere godt, hvis de spiller 10 minutter i en kamp, 15 minutter i anden kamp, og så 90 i tredje kamp, og så forfra. Folk skal spille kontinuerligt, for at kunne præstere på et højt niveau. Man kan ikke forvente fra alle spillere, at de er ligesom CR7, som kan præstere bare ved 10 minutter på banen.

Lucas Vázquez har været en god stabil reservespiller, men får sku nogle gange en for lang snor af Zidane. Misforstå mig ikke, Lucas har spillet gode kampe, og har generelt været god det seneste stykke tid (udover Super cup kampen), men han er ikke god nok som stamspiller i real.

Det er svært at sige om de unge er gode nok, fordi jeg ikke føler de har fået chancer nok. Ved godt at man i Real heller ikke kan have unge spillere som præstere hver 3 kamp, men de har også brug for stabilitet, og det får de ikke. Men ved så også godt at de unge ikke spiller særlig godt, når de endelig spillere. Men det tror jeg godt kan skyldes stabilitet i spilletid.
Eksempelvis Vini som spillede fremragende under Solari, hvor Vini havde tilliden fra træneren, og spillede hver kamp lige meget hvad. I den periode sad vi alle Real fans og håbede på at Vini lavede noget fantastisk, fordi det var ham det skulle komme fra. Er så helt enig i at Vini mangler noget. Han fejler ofte med sidste aflevering eller i skuddet, men han kan nogle ting. Og måske de sidste kunne bygges på med tillid, og selvtillid til ham.

Og listen er jo lang med spillere, som ikke har fået chancer nok, pga manglende stabilitet.
Jovic, Rodrygo, Vinicius, Mariano, Ødegaard, Ceballos, Eder militao, Odriozola, ( og spillere som Llorente, Hakimi, Regulion)

Spillere som Jovic, Mariano, Ødegaard, Ceballos, Eder militao, Odriozola, Llorente, Hakimi og Regulion har jo alle vist et godt niveau i andre klubber. Men de har ikke fået chancen som fast starter. Måske har de startet i nogle kampe i streg, og så var den chance væk, og tilbage til at stole på den gamle garde. Det er sku lidt irriterende at se.
De unge brasilianer har jeg ikke set nok til i deres gamle klubber til at udtale mig om. Man synes da de har vist til tider at de kan have niveauet, men får ikke chancen.
Synes eksempelvis også at man kunne leje en af Vini og Rodrygo ud, og prøve og give Kubo chancen.

Derudover så kan det virkelig irriterer mig at Zidane stortset altid udskifter ALT, ALT for sent i kampene, for at prøve at ændre et nederlag. Det sejler virkelig, og så synes jeg også at Zidane spiller for meget på indlæg. Benzema er en okay header, men vi skal ikke slå 49 indlæg før at Benzema så header det 50 indlæg i kassen. Synes de har de små tekniske spillere til at kombinere sig igennem, men vil for ofte ud på siden og slå det indlæg. Det er ligesom om Zidane har glemt Bale og Ronaldo ikke er med i boksen, men det er spillere som Hazard, Asensio, Lucas, Vini og rodrygo, som vinder absolut ingenting.

Ja, beklaget alt mit brok, men havde brug for at lette hjertet til nogle som forstår mine frustrationer :D :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 6 dage siden #2 af Thomaskjensen
Jeg kunne næsten lave en "copy paste" selv :) selv om vi ikke er 100% enige om Modric, som har spillet rigtig godt siden November. Han fortjente en ny kontrakt helt enkelt, specielt i mente at han får dårligere betalt, får mindre spilletid, men hans hjerte brænder for klubben.
Med Marcelo er det tydeligt at han har givet op, og er klar til at lave en Bale, så lej ham ud til en klub i USA.
Kroos skal man være forsigtig med at kritisere her på siden, og det er muligt han bruges forkert af ZZ men der er i år blevet meget langt mellem den Kroos vi kender og elsker, hans topniveau er uforandret, men i alt for mange kampe er han en skygge af sig selv.
Casemiro er i min verden stadig en fast starter, og i år er det blevet til 4 mål (3 i LaLiga og 1 i CL) det er godkendt for en DM, hvilket for øvrigt er det samme som Modric.
Er 4 mål og 1 assist fra Modric fordelt på 1661 minutter godkendt? Ja det er ikke verdensklasse direkte. Fernandes har til sammenligning lavet 15 mål og 8 assist på 2011 minutter.
Varana er jeg i grunden glad for, men ja der kommer flere fejl fra hans side på det seneste.

Benzema er vel også en del af den gamle garde ZZ beskytter til enhver pris, men er der også alt for langt mellem at han levere efterhånden, det der er mest skræmmende er at spillet i stor stil er rundt Benzema som den centrale spiller, og så syntes jeg godt man kan forvente flere mål.

Sidst har vi Ramos som jeg også ser som del af den gamle garde. Han spiller som en konge, OK der kommer fejl, men viljen fejler ikke noget. Håber at han forlænger, men vi skal ikke fordoble hans løn, nok nærmere lave en aftale som Modric.

Nu er det utopi at sige forvel til alle de "gamle" på 1 gang, hvem skulle du vælge om du skal/fik "sælge" 3.
Marcelo, Kroos og Lucas kan vi godt leve uden.

• Frumme7
  • Emne forfatter
  • Forum begynder
  • Forum begynder
  • Jeg er 24 år, og er uddannet pædagog. Jeg bor i Viborg med min kæreste. Jeg elsker fodbold, og har gjort det siden jeg var 5 år. Jeg er kæmpe Real Madrid fan, og har været det altid.
1 måned 6 dage siden #3 af Frumme7
Jeg var måske også for hård med Modric, for jeg ville helt klart vælge Modric fremfor Kroos. Og vil lige understrege, at Casemiro ikke er en jeg vil af med. Han er vores bedste mand på midten. :)

Ja, det kunne godt være Kroos blive brugt lidt forkert. Og han er selvfølgelig en fantastisk pasningsspiller. Men i min bog tager han mange forkerte beslutninger, og er meget langsom på bolden til tider, som gør de andre kører kontra.
Så hellere Modric fremfor Kroos.

Nej, lige præcis. Selvfølgelig kan vi ikke skibe hele den gamle garde på en gang.. Det er også lidt her Perez/Zidane har fejlet, synes jeg. Man skulle have lavet en blød overgang med at skifte et par af de gamle per sæson. Men nu står vi med en del gamle, som skal skiftes snart, og ingen erstatning, fordi vi sælger dem. Jovist, har vi prøvet at købe nogle unge spillere, men det hjælper ikke deres udvikling, at vi køber dem, for at de kan sidde på bænken og se den gamle garde spille det meste af tiden.

Hvis jeg skulle sælge 3, så tror jeg at jeg ville sælge de samme 3 som dig. (Marcelo, Kroos og Lucas)

Måske en upoplær meningen, men så synes jeg også Hazard aldrig skulle være købt. Og nej, det er ikke pga. han har været dårlig eller så meget skadet.. Jeg brokkede mig allerede til mine venner inden købet skulle ske. Jeg forstår ikke at vi bruger en stor sum penge på en mand på 28 år, som måske maks har 5-6 år på toppen. Så ville jeg heller have brugt dem på fremtidens spillere, eksempelvis Mbappe. Men ja, ved godt det er den nye transfer strategi for Perez, at købe store spillere tæt på deres kontraktudløb. Men Hazard skulle have været købt 2-3 år før.
Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden ved Frumme7.

1 måned 6 dage siden #4 af Thomaskjensen
Hvad angår Hazard er det isoleret set en god signing, men hvorfor så Vini og Rodrigo? Som vel alle 3 helst vil spille på samme kant, man har brugt op mod €1,9 på venstre kant.
Javist har man "lykkedes" med at omskole Rodrigo til højre kant, men det er vel ikke den kant han er blevet købt ind til.
Det er som med Hazard, Kross, Benzema og Lucas at de spiller 90 minutter lige meget hvor dårligt de præstere. Alle kunne let havde blevet byttet ud efter 60 minutter. Jeg forstår det er svært når man ligger på 0-1 men resultatet er at de i denne tid bliver slidte.
Jeg skriver kunne da jeg ville havde byttet ud dem med Vini/Assensio, Ødegaard, Rodrigo/Assensio og Benzema mod Assensio eller Jovic.

1 måned 6 dage siden #5 af 9eren
as.com/futbol/2021/01/22/primera/1611336...dmlkZW8%3D&m5=MjQ%3D

Raúl som alternativ.

AS skriver ligesom jeg, Rauls resultater på Castilla er ikke noget særligt men det var Zizous heller ikke!

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden ved 9eren.

1 måned 6 dage siden #6 af DeLaRed

9eren skrev: as.com/futbol/2021/01/22/primera/1611336...dmlkZW8%3D&m5=MjQ%3D

Raúl som alternativ.

AS skriver ligesom jeg, Rauls resultater på Castilla er ikke noget særligt men det var Zizous heller ikke!

@9eren, har de i det mindste soerget for at citere dig i AS? ;-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 5 dage siden #7 af El Siete

Raúl som alternativ.

En sindsyg tanke, men hvad med en træner der rent faktisk har vist noget, og som er talentfuld som netop træner. Jeg er med på det romantiske i Raul, men glem ikke at Zidane også brugte lidt tid ved siden af Ancelotti.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 1 måned 5 dage siden ved El Siete.

1 måned 5 dage siden #8 af Estadio Santiago Bernabéu

Raúl som alternativ.

Men er argumentet for Raúl ikke at han er god til at udvikle de unge? Burde han så ikke have bedre og bedre resultater med unge spillere?
Fordi hvis vi vælger endnu en Zidane som træner, så har vi da ikke rykket os.

Jeg er klar på Raúl, men er der nogen med lidt større viden på hans trænerkarriere, der kan svare på mine spørgsmål? Mit hjerte siger at vi bør lade Raúl tage over til sommer og samtidig have en fin afsked med Zidane, så vi kan hente ham tilbage når holdet har brug for en ny træner og er spækket med verdensstjerner igen.

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano

• Frumme7
  • Emne forfatter
  • Forum begynder
  • Forum begynder
1 måned 5 dage siden #9 af Frumme7
Du har helt ret Thomaskjensen ;)

Jeg synes stadig Hazard blev købt på et forkert tidspunkt. Men er helt enig i at det er meget dumt vi bruger pengene på mange spillere til samme position.
Altså vi køber Harzard, Vini, Rodrygo, Kubo, som alle er kantspillere, på samme tid vi stadig havde Bale, Asensio, og Lucas.
Er så helt enig i Bale skulle væk. Men bare princippet i at købe, 4 nye kantspillere på samme tid, du har 3 andre. Kan godt lide tanken om at hente unge spillere. Men det hjælper ikke noget at købe dem, og så er det stadig Asensio, Hazard, Lucas som spiller alle kampene på kanterne.

Så kunne man eksempelvis have undværet en af vini og rodrygo, og så brugt pengene på Camavinga, som er en anden position..
Hvis man også tager i betrækning at Real har flirtet med Mbappe længe, og forhåbentlig kun er et spørgsmål om tid, før han ender i Real. Men så har vi endnu en kantspiller. Så kan ikke rigtig se mening i det. :)

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.