Hazard: 229 skadesdage ud af 600

5 år 5 måneder siden #1 af Administrationen
Da Eden Hazard...

Da Eden Hazard blev præsenteret som ny Real Madrid-spiller den 13. juni 2019 var de fleste nok fyldt med forventninger til den belgiske verdensklassespiller.

600 dage senere må man konstatere, at samarbejdet har udviklet sig til et mareridt, for Eden Hazard har tilbragt ikke mindre end 229 dage på skadesbænken og nu er han ude af spillet i de kommende 4-6 uger med en ny muskelskade.

Belgieren har ikke på noget tidspunkt i Real Madrid-tiden været inde i en stabil periode med kampe og det står i skarp kontrast til tiden i Chelsea, hvor han stort set ikke var skadet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 5 måneder siden #2 af Doc.juego
Han er vel desværre blevet en regulær katastrofe.
..

Hvis man sammenligner med hvad de fleste betegner som en af klubbens største flop- Kaka, så er Hazard altså signifikant ringere end ham.

Hazard har på 1,5 sæson spillet hjv 22 og 13 kampe.
Kakla spillede hhv 33, 20, 40 og 27 kampe i hans 4 sæsoner.
Dette siger intet om, hvorvidt det er et 5 min. Indhop, en hel kamp, som udskifter eller som starter, blot det antal gange de har været på banen.
Man kan se at kaka var mere tilgængelig for holdet end hazard har været umiddelbart. Til trods for at kaka også var kendt som en skadesplaget spiller i klubben. Men dette er en ret hurtig og overfladisk konklusion. Det bliver først interessant i næste del.

Jeg har set på spilleminutter i forhold til assist, mål og assist + mål for hele deres Madrid karriere.
Min kilde er transfermarkt, som jeg valgte da de mig bekendt tæller det at fremtvinge et straffespark som en assist. Dette er fordi at jeg umiddelbart husker at det er en af de ting hazard dog har bragt lidt til banen, og som jeg umiddelbart ville vurdere at hazard er bedre til end kaka. Således at min kilde som udgangs punkt ville sætte hazard i så godt et lys som muligt så jeg giver hazard bedste mulighed for at hans force tæller med i sammenligningen, og jeg ikke fejlagtigt ville kalde hazard for ringere end han er.

Men jeg finder følgende
Hazard: 2.176 minutter, 4 mål, 7 assist.
Kaka 6.888 minutter, 29 mål, 39 assist.

Dvs:
Hazard: 544 minutter pr mål, 310,9 minutter pr. Assist. 197,8 minutter pr. Goal involvement (assist eller mål)
Kaka : 237,5 min pr. Mål, 176,6 min pr. Assist. 101,3 min pr. Goal involvement (mål eller assist)

Altså et kaka næsten "dobbelt så effektiv"

Hazard får igennemsnit 62,2 minutter pr. Kamp han er med i.
Kaka fik igennemsnit 57,4 minutter pr. Kamp han er involveret i.
Hazard får altså marginalt mere tid på banen.

Det tegner endnu et billede af klubbens værste køb 4il dato, som hazard desværre er ved at blive, til trods for hans høje niveau i Chelsea.
Der er selvfølgelig mange faktorer man skal tænke over, som er svære at justere for.
Den største er at Kaka trods alt spillede sammen med klubbens måske bedste spiller gennem tiden, nemlig Cristiano ronaldo, og det gør hazard ikke.
Men man kan også sige at Hazard er en spiller som får en enorm tillid af træneren, både fordi han får kampe hver gang han er klar, men samtidig også bliver beskyttet med langsom tilbagevendende fra skader, men er ubestridt starter.
Kaka havde fx ingen tillid fra mourinho af de sidste 2 sæsoner i klubben.
Så alt i alt er de forhold svære at sammenligne. Der er også næsten 10 år imellem disse perioder. Niveaet i la liga er måske generelt højere nu, fraset barcas niveau, der var højere den gang.

Jeg blev dog overrasket over at kaka leveret etøn assist eller et mål lige knap 1 gang pr. Kamp (næsten hver 90. Min)
Men dog bliver det nok mere hver 2. Kamp, da jan jo I snit fik 57 min. Pr. Kamp.
Dette er dog kun ses fra et statistisk synspunkt.

Men ærgerligt at hazard har stået så svagt I klubben, da han jo skulle være nøglen til vores offensive.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum