Zidane med opsang til pressen: Vi fortjener respekt

5 år 5 måneder siden #1 af Benzeron
Real Madrid...

Real Madrid møder i dag La Ligas bundbrop, Huesca, og det er med Zinedine Zidane tilbage på sidelinjen efter overstået coronakarantæne. Franskmanden har derfor også holdt sit pressemøde, og her var det især i anden halvdel af mødet en noget sammenbidt cheftræner, der svarede på pressens spørgsmål.

Om Huesca-kampen:
- Vi ved, at der er forfærdelig meget snak, men vi er klar på at spille kampen, og vi forbereder os på at forsøge at vinde den. Vi vil kæmpe til den sidste kamp. Vi vil ikke sænke hovederne, det kan jeg love jer. 

Zidane siger desuden, at målet fortsat er at vinde trofæer:
- Real Madrid er en stor klub, og vi kæmper til det sidste. Der er to turneringer foran os, og vi giver alt, hvad vi har. Vi er med i disse to turneringer, og der er 54 point på spil i La Liga. Vi har seks kampe, før vi spiller igen i Champions League, og vi vil kæmpe med i begge turneringer. 

Zidane kommenterede desuden på det pres, han selv er under:
- Vi fortjener at slutte stærkt af med denne trup, og vi vil kæmpe for det - især mig som træner. Jeg er meget heldig at være her, og jeg vil få det meste ud af det frem til min sidste dag. Bare fordi folk vil have mig til at give op, betyder det ikke, at jeg gør det, og det gør spillerne heller ikke. Vi har ikke været fantastiske på det seneste, men vi er ivrige efter at vende det. 

Om Sergio Ramos:
- Jeg håber, det løser sig, det er alt, jeg kan sige. Jeg håber at Sergio bliver her som kaptajn, efter alt hvad han har opnået her i Real Madrid.

Om Eden Hazard:
- Vi ønsker alle at se Eden uden problemer eller skader, men han er inde i en uheldig stime. Det er en meget hård situation for ham, fordi han vil vise, hvad han kan og spille for Real Madrid. En dag vil vi se ham spille godt og skadesfrit. 

Om Vinícius:
- Han skal bare fortsætte med at arbejde hårdt. Jeg behøver ikke at sige noget, han skal stadig lære som alle unge spillere. Det eneste jeg beder ham og resten af spillerne om er at være 100 % med i kampen. 

Om Ødegaard:
- Han ønskede mere spilletid. Vi snakkede om det to-tre gange. Jeg bad ham om at blive og kæmpe for sin plads og være rolig. Sæsonen er lang, og vi har brug for ham. Det er hvad jeg ønskede, men sådan gik det ikke. 

Det var især til spørgsmålet om, hvorvidt Real Madrid kan vinde La Liga i år, at Zidanes frustrationer kom til kende, da han ikke mener, at han og holdet får den fortjente respekt:
- Næste sæson skal vi gøre mere, lave ændringer og andre ting, men denne sæson? Vi vil kæmpe for at forsvare vores ligatitel fra sidste år. Det var ikke ti år siden, det var sidste år. Vi ønsker en smule respekt. Medierne snakker meget, og vi skal acceptere kritikken. Hvis I ønsker, at jeg smutter, så sig det, men det skal være til mit ansigt. 

Zidane fortsætter sin tale til pressen:
- I gør jeres job. Den ene dag er jeg ude, den næste dag er jeg inde. Så taber vi eller spiller uafgjort, og så er jeg ude igen. Jeg accepterer, at det er jeres job, men vi udfører også vores arbejde. Vi vil kæmpe og arbejde hårdt præcis som jer. I skal lade folk udføre deres job. Jeg kan ikke lide at blive spurgt, hvorfor vi ikke spillede godt, hver gang vi har en dårlig kamp. Jeg synes ikke, at jeg fortjener den behandling fra pressen. Vi vandt ligaen sidste sæson, og det synes jeg giver anledning til respekt. 

- Hvis tingene ikke fungerer, er det mit ansvar. Jeg er en smule ophidset. Jeg har været i isolation i to uger, og jeg ville ud og vise, at jeg har tænkt mig at kæmpe til det sidste. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 5 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Herligt han bider fra, håber det smitter af på spillerne. Hvis ikke er det jo hans anavar og så har jeg meget svært ved at respektere ham.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum