Optakt: Real Madrid – Getafe, LaLiga, 1. spillerunde
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DeLaRed skrev: Stærkt af Mendy! Det klær ham at spille længere tilbage på banen og så gå med i enkelte dybe løb, istedet for at skulle deltage i alt opspillet. Og vores defensiv er også langt stærkere på modstandernes kontra! Det er sådanne her Mendy skal spilles!
Skulle lige til at skrive det samme. Mendy kunne sagtens blive til en fremragende centerback. Det kunne også give plads til Reguilóns retur hvis Ramos smutter. Tror også han passer fint til Varane, da Mendy er lidt mere frembrusende (ligesom Ramos, sådan er det nok når man kommer fra backen)
Carvajal - Varane - Mendy - Reguilon.
Nu er det ikke fordi jeg ikke gerne vil have Reguilon retur, men mener ikke det er nødvendigt. Jeg mener sagtens vi kan spille som vi gør idag, hvor vores højre back hår med frem og vi så rykker over til et 3 mandsforsvar hvor Mendy blir længere tilbage og vores CB’er skubber over mod højre. Det giver nemlig plads til at vores midtbane kan komme længere frem og at vi også ser Casemiro fylde på i feltet ind i mellem. Problemet pt er dog at dette ikke nødvendigvis passer godt til Kroos, da han generelt ikke er glad for at trække ud på kanten og det blir nødvendigt for vores midtbane når Mendy ikke går med frem.
Men vi ser jo idag hvor stærke vi er mod kontra angreb, et sted vi har vist mange svagheder iår. Så jeg kan faktisk godt lide denne form for 3 mands forsvar, når resten af holdet så kommer længere frem på banen.
Se blandt andet ved Benzema’s mål, vi har faktisk 5 mand i feltet og Marcelo på kanten, det er alt for sjældent vi ser det!
@Topic, jeg synes Zidane skal have stor ros i dag. Det har været en god måde at løse kampens udfordringer på. Den kompakte 4-4-2 i forsvar, og så Marcelo frem som CM i en 3-5-2 under boldbesiddelse.
Granted, så har det system passet enormt godt imod dagens modstander, der både er blevet lukket fuldstændigt ned - og vi har skabt meget mere farlighed på den sidste 1/3 af banen. Det bevidner 6/7 skud indenfor/udenfor målet om.
Ser frem til at se det her system afprøvet imod en bedre modstander - og måske igen i weekenden mod Valencia.
Zidanes taktik fungerede også idag, godt set med 3 mands forsvaret!
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Asensio er ved at blive rigtig god. Marcelo spiller rigtig godt offensivt, når han får lov til at slippe for sine defensive pligter.
Muligvis en Mendy som cb? Lidt ligesom med ramos dengang. Fantastisk fysisk i hvert fald.
Vinicius med lidt fremgang taktisk. Hvorfor ikke omskole ham til højrekant, eftersom han er så forfærdelig til at aflsutte. Han kan stadig bruge sin fart der, og måske blive en dygtig indlægs spiller. Så kan Rodrygo måske få venstrekanten. Han har lidt flere mål i støvlerne, og en ret god sparketkenik.
Ved ikke helt med de unge i dag. Synes egentlig Marvin spillede en ok kamp. Han var sikker på bolden, og ligner en der har en fin teknik, og han kan sagtens aflevere en bold. Hans fysik stinker dog. Det skal der arbejdes en masse på, det er nærmest Di Maria tilstande, bare uden den tilhørende aggresivitet som kompensation.
Jeg synes faktisk, at Real Madrid spillede en ganske OK første halvleg, hvor Zidane overraskede mig positivt med sit taktiske oplæg, der, særligt på banen, fungerede rigtig fint. Det var sgu forfriskende at se Marcelo i en mere fri rolle på venstrekanten. Det klædte ham, selvom fejlene på banen er blevet flere for brasilianerens vedkommende. Marvin Park spillede sin vel nok bedste halvleg - nuvel, der har ikke været mange af dem - som Real Madrid-spiller. Han overraskede mig i hvert fald positivt med sit spil på højrekanten.
Hvordan gjorde Arribas det i sine minutter på banen efter Park måtte udgå?
Daniel skrev: Dejligt at vågne op til en sejr. Mine øjenlåg havde desværre kun selvdisciplin til 45 min.
Jeg synes faktisk, at Real Madrid spillede en ganske OK første halvleg, hvor Zidane overraskede mig positivt med sit taktiske oplæg, der, særligt på banen, fungerede rigtig fint. Det var sgu forfriskende at se Marcelo i en mere fri rolle på venstrekanten. Det klædte ham, selvom fejlene på banen er blevet flere for brasilianerens vedkommende. Marvin Park spillede sin vel nok bedste halvleg - nuvel, der har ikke været mange af dem - som Real Madrid-spiller. Han overraskede mig i hvert fald positivt med sit spil på højrekanten.
Ud af Park og Arribas, synes jeg personligt at Park gjorde den en kende bedre (nuvel fik han ogsaa mere tid paa banen), det skal dog siges at kampen ca. midt i 2nd halvej ogsaa aendrede sig en smule da Getafe inden for et 15min tidsrum sende 5 nye mand paa banen, det hjalp dem meget lidt, dog aendrede det deres energi og agresivitet hoejere paa banen, og derfor blev en spiller som Arribas nok ikke sat saa meget i scene som man havde kunne haabe paa. Dog klarede han at vaere med i opspillet til Mendy's maal, der dog var 90% Mendy's fortjeneste, 3% Arribas og 7% Marcelo.
Helt enig i det taktiske oplaeg, vores 3 mands forsvar fungerede fantastisk imod Getafe's kontra spil (de fik ikke et eneste skud paa maal over hele kampen, det er fandme ikke tit vi ser det fra Reals side, ogsaa selvom modstanderen tydeligvis har nogle offensive udfordringer).
Og isaer Mendy synes jeg falder utrolig godt ind i denne defensive organisation, med en dybere rolle hvor han kan bruge sine overlegne defensive kvaliteter til at sikre Madrid mod kontra angreb, samt sin hurtighed paa at daekke rummet bag Varane naar det bliver noedvendingt. Og saa faar man langt mere ud af hans hurtige loeb op ad banen fra en dybere position, da man flere gange saa at Getafe ikke viste hvad de skulle stille op imod det, da der altid var en eller anden blev noed til at foelge med ham for derfor at forlade sin position.
- Jeg haaber personligt at Zidane tager ved laere at dette ifht til Mendy, da dette imo klart er den bedste maade at bruge ham paa. Jeg mener ikke noedvendigvis at vi skal spille med et 3 mands forsvar som udgangs punkt, men derimod lade en spiller som Carvajal gaa laengere med frem naar det er noedvendigt, men holde Mendy tilbage. Vi saa ogsaa Casemiro faa mere frihed frem i banen, da bagkaeden var sikret af 3 mand, og mest sigende for den sikkerhed det bragte med vores 3 mands kaede var at vi ved begge maal har 5 mand i feltet, noget der er blevet efterspurgt hele seasonen.
Saa jeg mener helt sikkert der er noget at bygge videre paa, dog har jeg desvaerre (og Daniel denne har vi to vaeret inde paa foer) min tvivl ved om Kroos fungere i dette system, da det kraever en venstre-midt der er villig til at soege meget ud paa venstre kant samt ogsaa tage mange dybe loeb ind i feltet for at fylde paa. Saa maaske man skal overlade denne taktik til naar Kroos ikke spiller, hvilket heller ikke noedvendigvis er en daarlig plan. (dette var ikke en kritik af Kroos, som uden tvilv er en af verdens bedste midtbane spillere og satdig utrolig vigtig for Real, downsiden ved ham er dog at systemet omkring ham bliver meget laast)
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
DeLaRed skrev:
Daniel skrev: Dejligt at vågne op til en sejr. Mine øjenlåg havde desværre kun selvdisciplin til 45 min.
Ud af Park og Arribas, synes jeg personligt at Park gjorde den en kende bedre (nuvel fik han ogsaa mere tid paa banen), det skal dog siges at kampen ca. midt i 2nd halvej ogsaa aendrede sig en smule da Getafe inden for et 15min tidsrum sende 5 nye mand paa banen, det hjalp dem meget lidt, dog aendrede det deres energi og agresivitet hoejere paa banen, og derfor blev en spiller som Arribas nok ikke sat saa meget i scene som man havde kunne haabe paa. Dog klarede han at vaere med i opspillet til Mendy's maal, der dog var 90% Mendy's fortjeneste, 3% Arribas og 7% Marcelo.
Syntes bestemt Arribas gjorde det bedre end Park, i hvertfald offensivt.
Arribas ligner en spændende spiller. Lille fyr med et lavt tyngdepunkt. Går godt med i kombinationerne, virker boldsikker og hurtig på fødderne. Her fremstår Park mere kluntet omend han virker taktisk klog.
henrikcomn skrev:
DeLaRed skrev:
Syntes bestemt Arribas gjorde det bedre end Park, i hvertfald offensivt.
Arribas ligner en spændende spiller. Lille fyr med et lavt tyngdepunkt. Går godt med i kombinationerne, virker boldsikker og hurtig på fødderne. Her fremstår Park mere kluntet omend han virker taktisk klog.
Jeg er enig, synes ogsaa selv at Arribas rent offensivt er bedre paa bolden. Min pointe var at han ikke blev sat saa meget i scene efter Madrid's 2. maal, og blev mere henvist til at daekke defenive huller. Hvorimod jeg faktisk synes at Park, (som du selv skriver) var rigtig god rent taktisk, han virker som en ret moden spiller der er god til at foelge de henvisninger han faar fra traener og medspillere, jeg var personligt meget glad for at se at han tog alle tilbage loeb naar det var noedvendigt og var altid hurtigt nede at for at daekke han sdefensive pligter, dog lid mere uploeret i det offensive spil, men traeffer derimod nogle klige beslutninger (der gaar meget lidt Vini i ham, hvilket er godt at se hos saa ung en spiller, der gerne vil bevise sig). Men skulle jeg angive hvem jeg tror der er mest fremtid i, saa er jeg enig i at Arribas indtil videre staar bedst, men set ud fra kampen igaar mener jeg Park havde en stoerre indflydelse paa det overordnede resultat (paa naer naturligvis at Arribas var med i Mendy's maal, men det var en forholdvis nem situation, som jeg ikke synes vi kan give ham aeren for)
Den klædte virkeligt spillernes måde at spille på.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
DeLaRed skrev:
Lukita skrev: Forventer en dårlig kamp, hvor vi endnu engang spiller langsomt, idéforladt og uden passion, samtidigt med at vi møder et dårligt Getafe-hold. Det burde på papiret ikke være muligt at de bliver en trussel, men kender vi Real Madrid ret skal vi nok gøre tingene unødvendigt svære for os selv. Det eneste spændende ved denne kamp bliver at se Kubo spille.
Arrrhh, jeg synes nu du glemmer spaendingen i at se hvem der nu mon blir skadet iaften ;-)
Og det blev Marcelo ;-)