PSG kan blive presset i Mbappé-forhandlinger

1 uge 3 dage siden #1 af Daniel
Siden organisationen Qatar...

Mbappe psg210120

Siden organisationen Qatar Sports Investments opkøbte PSG i 2011 har klubben fra den franske hovedstad været svære at forhandle med. Det så man eksempelvis ved FC Barcelonas vedvarende mislykkede forsøg på at hente midtbanestrategen Marco Veratti i sommeren 2017, der som bekendt endte med at Neymars frikøbsklausul blev udløst af PSG. Mere relevant så man det i sagen om Adrien Rabiot, der i sit sidste år i klubben endte med at blive holdt ude af kampene, da han ikke længere ville forlænge sin kontrakt. Det endte med at Rabiot skiftede på en fri transfer.

Det er dog usandsynligt, at Rabiot-metoden, som spanske AS kalder den, kan bruges på Mbappé. Ikke alene fordi klubben bliver nødt til at udnytte muligheden for at sælge Mbappé mens de kan, men også fordi det simpelthen ikke vil give mening, at holde spidskandidaten for det nye års Balon d’Or ude af fodboldverdenen. Det vil ikke alene fravriste PSG muligheder for at sejre på banen, men også skade klubbens brand gevaldigt.

Ifølge Le Parisien forlyder det, at Mbappé har et prisskilt på minimum 200 mio € selvom topklubberne er hårdt ramte af de økonomiske konsekvenser af covid-19. Hvis Mbappé ikke vil forlænge sin kontrakt kan PSGs ejer Nasser Al-Khelaifi dog være nødt til at slække det høje prisskilt, hvis Real Madrid eller andre klubber ikke vil være i stand til at betale det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 2 dage siden #2 af BBB
Vinicius garanterer mange sejre. Måske vil de bytte lige over???

1 uge 2 dage siden #3 af Estadio Santiago Bernabéu
Det er ikke utænkeligt at Junior kan indgå i en byttehandel, hvis der samtidig bliver lagt 160 millioner Euro oveni. Det er nok den størrelse, vi er ude i.

Det forudsætter naturligvis at Mbappe overhovedet har lyst til at skifte til Real Madrid.

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano

1 uge 2 dage siden #4 af 9eren

BBB skrev: Vinicius garanterer mange sejre. Måske vil de bytte lige over???

Det kunne være rart at se resten af sæson fra Vini først nu hvor Zizou er presset til at bruge ham fordi Hazard ikke kan spille en fodbold kamp.

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

1 uge 2 dage siden #5 af BBB

9eren skrev:

Det kunne være rart at se resten af sæson fra Vini først nu hvor Zizou er presset til at bruge ham fordi Hazard ikke kan spille en fodbold kamp.

Tror du, at det er Hazards 3-400 minutter, som har holdt Vinicius ude?

1 uge 1 dag siden #6 af DeLaRed

BBB skrev:

9eren skrev:

Tror du, at det er Hazards 3-400 minutter, som har holdt Vinicius ude?

Hvornaar er en spiller blevet "holdt ude", hvad er forudsaetningen for det? Jeg spoerger fordi Vini i denne season har spillet 1.424 minutter fordelt paa 28 kampe, er det ikke ok, eller er det bare mig....

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 1 uge 1 dag siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren, Estadio Santiago Bernabéu

1 uge 1 dag siden #7 af 9eren
De la Red
Good point.

Har først set kommentarren nu fra BBB. Hazard ville under alle omstændighed spille, hvis han ikke er skadet uanset vægt og niveau. Og det kan jeg ikke acceptere, derfor skrev jeg, at det nu kunne være rart, at se Vini der trods alt har indstillingen, også selvom det er skidt på andre parametre. Og det var faktisk slet ikke det min pointe var med indlægget. Nu hvor Zizou er presset til at bruge Vini, giver det Vini ro og tid til at spille sig ind i varmen. Gør han ikke det, så kan man overveje en byttehandel. Kan faktisk ikke forstå, hvordan det kan drejes over på et helt andet samtale emne.

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Sidste redigering: 1 uge 1 dag siden ved 9eren.

1 uge 1 dag siden #8 af BBB

9eren skrev: De la Red
Good point.

Har først set kommentarren nu fra BBB. Hazard ville under alle omstændighed spille, hvis han ikke er skadet uanset vægt og niveau. Og det kan jeg ikke acceptere, derfor skrev jeg, at det nu kunne være rart, at se Vini der trods alt har indstillingen, også selvom det er skidt på andre parametre. Og det var faktisk slet ikke det min pointe var med indlægget. Nu hvor Zizou er presset til at bruge Vini, giver det Vini ro og tid til at spille sig ind i varmen. Gør han ikke det, så kan man overveje en byttehandel. Kan faktisk ikke forstå, hvordan det kan drejes over på et helt andet samtale emne.

Hvis Zidane har fundet andre muligheder end Vinicius, når Hazard har været skadet (som han har været i langt størstedelen af sæsonen - han har kun spillet 400 minutter), hvorfor tror du så, at det vil blive anderledes nu? Er det bare ren fantasi, eller er der en årsag til at Vinicius får mere ro nu?

Derefter kan vi diskutere om mere ro vil gøre Vinicius bedre, men lad os tage det et skridt af gangen.

1 uge 3 timer siden #9 af Thomaskjensen
@9eren, tror jeg er helt enig med dig, men korriger mig lige om jeg har misopfattet dig. In mente Vinis kamp i weekenden er det dog svært at være objektiv..
Men med Hazard konstant skadet er jeg enig i at ZZ nu er tvunget til at kigge på en plan B, en han ikke har haft for som du er inde på er alt bygget op rundt Hazard, hvordan man laver ham bedre, hvordan han kommer til at kunne udfolde sig. Hvilket giver god mening da jan jo netop er købt hjem for at være omdrejningspunkt i vores offensiv.
Når vi så har en småskadet Hazard så laver man ikke om på fundamentet i taktikken, selv om man står med et helt andet alternativ, for Vini er ikke Hazard.
Så nu ZZ er blevet tvunget til at spille med Vini over en længere periode og jeg håber som dig at Vini kan spille sig ind i varmen, eller rettere hans medspillere begynder at spille ham som den spiller han er, og ikke forventer han gør det samme som Hazard.

Forskellen på de to er ekstrem, for når Hazard får bolden vil man se godt overblik, lidt magi, som medspiller skal man som jeg ser det komme lidt tættere på Hazard så man kan få et 1-2 spil.
Med Vini får man fart, meget fart, ja og ikke så meget mere, men jeg bilder mig ind at flere spillere faktisk er begyndt at løbe med ham, jeg tænker Mendy der fik underkendt en mål for offside, eller Benz der nu kommer med frem i hullerne når Vini går i dybt.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.