Agent: Mendy er backernes Mbappé

1 måned 2 uger siden #1 af Administrationen
Ferland...

MENDY MONTAJE 380x501 2Thumb

Ferland Mendys agent, Yvan Le Mée er fuld af lovord om venstrebacken, som endegyldigt har overtaget efter Marcelo på pladsen.

Til Tuttosport siger han følgende:

- For to år siden sagde jeg, at Mendy ville blive venstrebackernes Mbappé og tiden gav mig ret. At spille for Real Madrid gør dig bedre og nu findes der vel ikke en mere komplet back end Mendy.

Yvan Le Mée fortæller også, at Juventus i sin tid også var inde i billedet, men det var simpelthen Real Madrid, der ønskede Ferland Mendy mest og derfor blev det til en aftale med den stærke back.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #2 af Raul7-2880
Backernes Bendtner*

1 måned 2 uger siden #3 af 9eren
Ville ønske at han havde samme teknik som Roberto Carlos.

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

1 måned 2 uger siden #4 af Mathiaska

9eren skrev: Ville ønske at han havde samme teknik som Roberto Carlos.

Hvor kommer det fra at han har en dårlig teknik? Jeg begriber det ikke. Jeg må simpelthen se noget helt andet end så mange andre.

Han er boldsikker, laver ofte genialiteter man sjældent ser en back kunne og er altid klar til at modtage bolden i vanskelige situationer. Jeg tror Kroos er svært tilfreds med at have ham at spille tæt op ad i venstre side.

Hvis han stopper med at sparke den indover i eget felt og bygger på sine indlæg i den anden ende så er han absolut verdensklasse.

Det er bare min umådelig upopulære mening.

1 måned 2 uger siden #5 af Thomaskjensen
@Mathiaska, jeg er helt enig med dig, han er slet ikke så dårlig som man gerne vil gøre ham til, i sidste kamp var han jo machvinder...
Har kigget lidt på målet. Husker ikke 100% hvordan bolden kommer frem til midtbanen, om vi tabte den eller. Nuvel;
Jeg antager at vi spiller en 3-5-2, og så undre det mig meget at Lucas ikke er på højre kanten, han er længere fremme of forstyrre Kroos. Lucas får lidt fart på da hans side er totalt blottet, men når aldrig hjem.
Varana står lidt i en lortesituation da han skal dække 2 mand, ha velger dog at dække den han kan dække, altså den han står mellem bolden og manden, helt rigtigt.
Nacho vælger ikke at orientere sig og dækker ryggen af den mand som Varana dækker. Havde Nacho haft Ramos overblik havde han måske troet på Varana og dækket en anden mand i stedet for en der aldrig skulle kunne blive farlig.
JA, Mendy kunne havde løbet hurtigere hjem, men han var længere fremme end Kroos i denne sekvens. Det er mindst lige meget James og Nacho der skal have slylden for dette helt ubegriblig gode mål,

1 måned 2 uger siden #6 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: @Mathiaska, jeg er helt enig med dig, han er slet ikke så dårlig som man gerne vil gøre ham til, i sidste kamp var han jo machvinder...
Har kigget lidt på målet. Husker ikke 100% hvordan bolden kommer frem til midtbanen, om vi tabte den eller. Nuvel;
Jeg antager at vi spiller en 3-5-2, og så undre det mig meget at Lucas ikke er på højre kanten, han er længere fremme of forstyrre Kroos. Lucas får lidt fart på da hans side er totalt blottet, men når aldrig hjem.
Varana står lidt i en lortesituation da han skal dække 2 mand, ha velger dog at dække den han kan dække, altså den han står mellem bolden og manden, helt rigtigt.
Nacho vælger ikke at orientere sig og dækker ryggen af den mand som Varana dækker. Havde Nacho haft Ramos overblik havde han måske troet på Varana og dækket en anden mand i stedet for en der aldrig skulle kunne blive farlig.
JA, Mendy kunne havde løbet hurtigere hjem, men han var længere fremme end Kroos i denne sekvens. Det er mindst lige meget James og Nacho der skal have slylden for dette helt ubegriblig gode mål,

Saa kan vi ligesaa godt give Lunin skylden for maalet nu vi er igang med at finde maader hvorpaa vi kan skaane Mendy!

Mendy er defensivt en af de bedste backs i verden, men igaar sov han grueligt i timen, og det var ikke kun ved maalet, der var flere kontra angreb fra Sociedad's side hvor han luntede hjem (det du saa ofte giver Kroos skylden for). Men ved selve maal sekvensen har Mendy oceaner af tid til at komme med hjem, og han har tydeligvis oejnene paa sin markering, men vaelger (ja for det var et valg og ikke et uheld) at lunte stille og roligt hjem i den tro at situationen ikke bliver farlig, og uanset opstilling saa SKAL man klandre en af de bedste backs i verden for ikke at kunne eksekvere paa sin spids kompetence (som er at loebe ekstremt staerk og daekke op defensivt). Dette maal kan ALDRIG blive Varane eller Nacho's maal, for det foerste skal Nacho nemlig blive i feltet for at kunne hente en mulig retur bold, hvis han nu loeber vaek fra pletten saa staar Varane helt alene med en modstander lige foran maal, det holder ikke. Ud over det kan Nacho jo se at Mendy er paa vej hjem, saa naturligvis skal han kunne forvente at holdets hurtigste spiller klarer sin markering uden problemer.

Dette ar Mendy's maal og laengere er den ikke! (at vi saa ikke kunne score mere end 1 maal paa 23 forseog det er ikke Mendy's skyld, men han fejlede i en defensiv noegle-situation og det kostede 2 point)

Donde está la biblioteca?

1 måned 2 uger siden #7 af Thomaskjensen
@DeLaRed, JA, naturligvis skal han nå hjem til den der!
Men var Lucas på sin plads og kunne presse, og Nacho havde set at der er en til på vej ind i feltet.
Varana er lige så skyldig i målet som Ødegaard, for han gør alt rigtigt, men Nacho behøver altså ikke at dække ryggen af deres angiber, ham har Varana precist hvor han vil ha ham. Han er mellem ham og bolden og bliver det en lang bold i det område Nacho "dækker" så har vi en målmand der er 2 meter lang. Så jeg holder fast i ar Nacho ikke læste spillet perfekt. (og det er helt OK)
Samtidig er jeg langt fra sikker at det skulle havde hjulpet om Nacho havde sluppet Varanas mand, eller for den del at Mendy var kommet hjem i god orden, for "hovedstødet" var noget ... specielt, holder jeg mig til.

Spiller vi en 3-5-2 som jeg ser at vi gør på det tidspunkt kan man vel også undre hvor den 3 forsvarsspiller er, jo det var vel Cassimiro der lige hade brændt endnu et hovedstød.

Min pointe er helt enkelt at det er let at være sur på Mendy i den givne situation, men man glemmer ofte at se hvad der sker/ikke sker rundt den enkelte i situationen.

Men at sige han har dårlig teknik (når han lige har lagt bolden ind over til Cassemiro og er løbet en hel banelængde som venstre midtbanespiller), eller sammenligne ham med Danmarkshistoriens største flop syntes jeg er urimeligt, unuanceret og direkte forkert.

Og NÅR han så spiller dårligt, så skal jeg nok komme efter ham også,

1 måned 2 uger siden #8 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: @DeLaRed, JA, naturligvis skal han nå hjem til den der!
Men var Lucas på sin plads og kunne presse, og Nacho havde set at der er en til på vej ind i feltet.
Varana er lige så skyldig i målet som Ødegaard, for han gør alt rigtigt, men Nacho behøver altså ikke at dække ryggen af deres angiber, ham har Varana precist hvor han vil ha ham. Han er mellem ham og bolden og bliver det en lang bold i det område Nacho "dækker" så har vi en målmand der er 2 meter lang. Så jeg holder fast i ar Nacho ikke læste spillet perfekt. (og det er helt OK)
Samtidig er jeg langt fra sikker at det skulle havde hjulpet om Nacho havde sluppet Varanas mand, eller for den del at Mendy var kommet hjem i god orden, for "hovedstødet" var noget ... specielt, holder jeg mig til.

Spiller vi en 3-5-2 som jeg ser at vi gør på det tidspunkt kan man vel også undre hvor den 3 forsvarsspiller er, jo det var vel Cassimiro der lige hade brændt endnu et hovedstød.

Min pointe er helt enkelt at det er let at være sur på Mendy i den givne situation, men man glemmer ofte at se hvad der sker/ikke sker rundt den enkelte i situationen.

Men at sige han har dårlig teknik (når han lige har lagt bolden ind over til Cassemiro og er løbet en hel banelængde som venstre midtbanespiller), eller sammenligne ham med Danmarkshistoriens største flop syntes jeg er urimeligt, unuanceret og direkte forkert.

Og NÅR han så spiller dårligt, så skal jeg nok komme efter ham også,

Jeg forholder mig kun til målet og ikke hvordan han spillede frem i banen. Og målet var stadig indiskutabelt hans skyld! Uanset hvilken opstilling, hvis Mariano havde været indenfor 3 meter afstand fra Sociedad spilleren, så havde jeg forventet at han gjorde alt i sin magt for at nå hjem og hjælpe forsvaret, men når det så ovenikøbet er vores hurtigste spiller, som har sine klart bedste kompetencer i defensiven, der ikke tager tilbageløbet med den rette professionalitet så finder der ingen undskyldninger!!!

Når nu Casemiro går med frem, så skal han også kunne forvente at de andre gider tage tilbageløbene for ham, og i en 3-5-2, da er Mendy Aller højst Wing-Back (og ikke Wing) og derfor SKAL hans holdkammerater kunne forvente at han løber med hjem når der er brug for det.

Og jo Nacho SKAL blive midt i feltet i den situation (læs hvad jeg skriver i sidste besked) hvis der kommer et hovedstød fra Varane’s mand skal Nacho være klar til at samle en potentiel løs bold op foran mål, så der ikke opstår en åben chance på retur bolden. Når der er mulighed for et indlæg ind i boksen skal vores forsvars spillere ikke løbe væk fra målet!

Så jo, vi gentager lige, det mål var Mendy’s skyld og den kan han ikke løbe væk fra! Dette er samme fejl vi har set fra Vasquez og Militao utallige gange i denne season, og når Mendy så gør dem kunsten efter, så skal han også klandres!

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 måned 2 uger siden #9 af Thomaskjensen
Jeg er bestemt ingen toptræner, men som jeg forsøgte at forklare mener jeg ikke at Nacho skal dække ryggen på en spiller når der er en anden mand fri 5 meter derfra, han skal stole på at Varana har den her, Varana er perfekt placeret.
Skal Nacho være klar at samle op et umuligt løst hovedstød skal han IKKE følge ryggen på Varanas mand, det er vi jo 100% enige om.
Så tilbage til min pointe, har han overblikket og stopper dække skygger ser han at Mendy er den doven skid og der ikke er nogen der er farlige foran mål...
Jeg kan desværre ikke følge din logik her.
Kig på dette klip;

Kip om paus efter 0:54 og forklar mig hvad/hvem Nacho dækker?
Ja jeg fatter det ikke.

1 måned 2 uger siden #10 af Thomaskjensen
Nu har jeg set den et par gange, og det eneste Nacho gør er at ophæve en perfekt offside som Varana har 110% styr på. Den mands skygge kan på engen måde i verdenshistorien blive farlig.

1 måned 2 uger siden #11 af BBB
Besvaret af BBB på emne Agent: Mendy er backernes Mbappé
Midterforsvaret står fint i situationen. Hvis de skulle have stået marginalt bedre, så havde de været en smule tættere på boldholderen (for at besværliggøre en dyb aflevering til den anden frie angriber). Vores CBs skal ALDRIG dække en kantspiller i modsatte side af, hvor boldholderen står.

Selvfølgelig skal Mendy følge den mand.

1 måned 2 uger siden #12 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: Jeg er bestemt ingen toptræner, men som jeg forsøgte at forklare mener jeg ikke at Nacho skal dække ryggen på en spiller når der er en anden mand fri 5 meter derfra, han skal stole på at Varana har den her, Varana er perfekt placeret.
Skal Nacho være klar at samle op et umuligt løst hovedstød skal han IKKE følge ryggen på Varanas mand, det er vi jo 100% enige om.
Så tilbage til min pointe, har han overblikket og stopper dække skygger ser han at Mendy er den doven skid og der ikke er nogen der er farlige foran mål...
Jeg kan desværre ikke følge din logik her.
Kig på dette klip;

Kip om paus efter 0:54 og forklar mig hvad/hvem Nacho dækker?
Ja jeg fatter det ikke.

Jeg er i tvivl om hvor meget mere tydeligt jeg kan sige det:

Når der bliver lagt et indlæg ind foran mål (som er der hvor den forreste Sociedad spiller er, han du kalder “Varane’s Mand”, som jeg faktisk tror er Casemiro og ikke Varane hvis jeg ser korrekt, da Varane er trukket ud mod spilleren der ligger indlægget, så lad os kalde ham “Casemiro’s Mand” istedet) så skal Nacho ikke løbe væk fra det lille felt.
- For at prøve at sige det på en anden måde: I den anden ende af banen, da Vasquez ligger det første indlæg til Mariano (som han header på overliggeren), i den situation skal Asensio (da indlægget kommer) IKKE løbe ud af feltet. Han skal derimod blive i et område hvor nedfalds/retur bolden har størst mulighed for at falde (hvilket han gør og derved opstår der en skud mulighed). På præcis samme måde skal Nacho være klar til lignende situation i den anden ende, og det er den beslutning har skal træffe hver gang i den situation...håber det gør det nemmere at forstå

- At Nacho i første omgang følger “Casemiro’s Mand” sker jo tydeligvis fordi Varane slipper sin markering for at trække ud mod boldholderen(hvilket han blir mød til fordi Vasquez ikke er tæt nok på), og derved er der faktisk en sociedad spiller der står helt fri omkring vores højre back placering, og da LV er for langt væk fra han bliver Casemiro fanget imellem 2 spillere, og netop dette ser Nacho som derfor trækker tættere på “Casemiro’s Mand” for at give Casemiro muligheden for at løbe ud mod den forreste sociedad spiller i feltet (ham ved højre back’en). Havde han ikke gjort det, så havde Casemiro skulle efterlade en mand helt fri lige foran mål for at løbe ud og dække op for forreste stolpe, HVIS boldholderen havde valgt den korte aflevering i dybden, istedet for det lange indlæg. Dette er også derfor han ophæver en potentiel offside, da han bliver nød til at være i en position imellem spilleren og målet, hvis den korte aflevering var slået, da det ellers havde været alt for nemt bare at ligge bolden direkte videre fra “højre back positionen” ind i fødderne på spilleren foran mål. Så Nacho gør alt det rigtige i den situation, som faktisk også er et rigtig godt angreb af Sociedad, især pga den spiller der løbet i ryggen på Varane (ude ved højre back’en) for han tvinger Casemiro til et kort øjeblik at overveje at løbe ud og dække ham i tilfælde af at den korte aflevering kommer.

Mendy SKAL bare tage sit tilbageløb seriøst, så var indlægget aldrig blevet farligt!!!

Jeg tror ikke jeg kan sige det mere tydeligt, så hvis du ikke kan se det, så er det fordi du ikke vil og det skal naturligvis stå dig frit for, imo er det dig en overbeskyttelse af Mendy i en situation hvor han laver en åbenlys fejl og dem bliver begået på baggrund af attitude og intet andet. Sjovt nok kan jeg sket ikke forstå netop du kan beskytte Mendy i denne situation, nu hvor du hele seasonen har været efter Kroos og hans manglende vilje i tilbage løbene (som jeg ofte for dig ret i), det lugter lidt af at det ikke er helt samme regler der gælder for alle spillerne ;-)

Jeg skal lige understrege at jeg kun forholder mig til netop denne situation og ikke resten af Mendy’s kamp. Som jeg nævnte før, så er Mendy rent defensivt en af verdens bedste backs, og netop derfor skal vi forvente at han klare en situation som denne uden problemer, og ikke ligner en Militao klon!

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.