Bedømmelse af truppen mod Atlético

1 måned 1 uge siden #1 af Administrationen
...

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (27 brugere)

3.9 Courtois
2.7 Ferland Mendy
2.0 Nacho
2.3 Varane
3.6 Casemiro
3.3 Federico Valverde
2.0 Modrić
2.7 Toni Kroos
1.5 Asensio
2.1 Benzema
2.5 Lucas Vázquez
1.4 Rodrygo
3.0 Vinícius Junior
2.4 Zinedine Zidane
Hele holdet 2.5
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #2 af Thomaskjensen
Hvordan kan Assensio få andet end 1, max 2, hvilken kamp har folk set?
Jeg undre.

1 måned 1 uge siden #3 af DeLaRed

Thomaskjensen skrev: Hvordan kan Assensio få andet end 1, max 2, hvilken kamp har folk set?
Jeg undre.

@Thomaskjensen

Som altid, melder jeg mig gerne på banen.
- Inden jeg fortsætter, skal jeg nævne at jeg ligesom så mange andre også er fælt skuffet over Asensio’s season, dog mener jeg langt fra han var det største problem i dagens kamp.

Rent defensivt var der ikke meget han tog sig af, ud over en interception i eget felt i kampens første minut, som kunne have været blevet en chance, så den skal vi give han kredit for. Nu spillede han foran Mendy, og derfor mener jeg godt vi kan gå ud fra at der rent taktisk ikke var lagt vægt på de defensive opgaver for Asensio, så her mener jeg generelt det ville være synd at give ham huk for den del af Reals spil. (Med det mener jeg bare at der var andre end han der rent taktisk lå til st skulle tage sig af defensiven i dagens anledning)

Inden vi kigger på Asensio’s 60 minutter, så bliver vi nød til at kigge på hans angrebs kolleger. Der var nemlig som så mange gange før 3 spillere der skulle få tingene til at ske (og fungere) i Reals offensiv fra kampens start.
- Det antal kan vi hurtigt kåge med til 2, da Rodrygo nok spillede seasonens dårligste kamp. Han rørte næsten ikke volden de første 25 minutter og havde 5 bold tab, og kreerede ingenting på banens sidste 3. del, samt komplet opgav at hjælpe i defensiven(som måske heller ikke var planen). Så med Rodrygo’s helt igennem anonyme og rent ud sagt dårlige præstation, gjorde det angrebet en del smallere, og derved også sværere for Reals resterende offensive spillere både at finde plads men også at finde afleverings muligheder. Det var stort set som st spille med 10 mand på banen. Og det gjorde betingelserne sværere end hvad de havde behøvet af være, også for Asensio. Da ATM forsvar nemt kunne fokusere deres energi på Reals Venstre side, da Rodrygo sket og ret har pakket helt ind af Hermoso.
- Ud over målet var Benzema horribelt ringe. I flere situationer vælger han det svære skud fremfor at spille den frie medspiller i feltet, hans første berøring var skidt i flere situationer, han havde et uacceptabelt antal boldtab og så formåede han at formøble 4 store chancer.
- Så når begge dine angrebs partnere har en rigtig dårlig dag på kontoret, så blir det svært at imponeret som ene mand i front.

Asensio som jeg ser det, havde rent taktisk en hoved opgave, og det var endte at sende indlægget ind til Benzema, eller at finde Mendy i et overlap.
- De gange han fandt Mendy ved baglinjen, var ATM hurtige til at lukke Franskmanden ned, det ser jeg som en taktisk mangel og noget ZZ skulle finde en løsning på, måske også derfor man ikke så meget mere til Mendy i overlap efter pausen.
- Ifht selv at skyde på mål er det utopi at tro at man får åbne chancer fra distancen mod en sp kompakt defensiv, så havde folk forventet at Asebsio skulle skyde kanonen af, var det bare forkert at forvente. Det eneste kvalificerede langskud vi har er fra Fede i slutningen af kampen hvor ATM tydeligvis var ved at køre trætte og derved opstod det små åbninger.

Så Asensio’s hoved opgave var at længe bolde ind i feltet, samt at forsøge at finde de meget få rum der var bag ATM’s bagkæde, og hvordan gik det så?

1. Jeg talte 3 gange i første halvej, at Asensio tog løbet ned af Venstre Wing lige efter Madrid havde vundet bolden fra ATM, hvor der var plads at løbe på ned af kanten samt også bag forsvars kæden som var skubbet med op. Problemet er at hhv. Mendy, Kroos og Modric ikke formår at se/læse Asensio’s løb og derved aldrig slog den lange aflevering. Vi var simpelhen for langsomme til at spille bolden frem når der opstod en omstillings mulighed, men Asensio tog faktisk løbene, ikke helt hans skyld at hans hold kammerater ikke finder ham. (Også lidt underligt at vi ikke så et eneste af den slags løb fra Rodrygo???)
2.
- I det 17. minut (altså lige efter Suarez’ scoring) ligger Asensio et fantastisk indlæg ind til en helt fri Benzema, omkring straffe sparks pletten. Benzema skal “bare” skyde på mål, men mis-timer skudet og rammer næste ikke bolden så den ryger forbi mål. Havde Benzema været skarp iaften (altså Lewandowski skarp) så havde Asensio stået med en assist her, muligheden var stor nok til at vi burde forvente at Benzema afslutter inden for rammen.
- i det 21. minut finder Mendy Asensio på kanten igen, og her ligger han endnu engang et perfekt indlæg ind mod kanten af det lille felt, hvor Benzema er fri imellem 2 forsvars spillere, det giver han altså en helt fri header ca. 4-5 meter fra mål. Men igen fejler Benzema med timingen og får kun snittet bolden ud til målspark. Den chance var endnu større end den første og skulle have været inden for mål rammen og ifht hvor fri han var, burde dette have været mål. Igen, med en skarp angriber, havde Asensio efter 21 minutter stået med 2 assists.
- i det 27. minut har Casemiro et skud over mål, på en nedfalds bold fra en Clearing af en ATM forsvarer. Den clearing blev lavet på en godt indlæg fra Asensio. Det er sandt, Asensio er ikke hjernen bag Casemiro's chancen, men for 3. Gang på under 30 minutter er han igen med til at skabe en “farlig” situation med sit indlæg.
- i det 39. minut vinde Asensio et hjørne med sit indlæg.
- og i det 53. minut vinder han igen et hjørne i dn presset situation ved baglinjen.

Han mister helt korrekt possesion en del gange, men her skal man også kigge på hvorfor, og ihvertfald 3 gange bliver der spillet en svær bold til ham i omstillingen hvor han har 2-3 ATM spillere lige i ryggen på sig, så de bolde han mister sker ikke på samme vis som Rodrygo’s simple driblinger det løber ud i sandet.

Som jeg så det havde Real 5 “store” chancer på mål. Vini lagde den ene aflevering til Benzema, som han misbrugte på skamligste vis lige foran mål. Casemiro ligger et godt indlæg til Nacho’s hovedstød ved bagerste stolpe og han ligger også assisten til målet. Og de sidste 2 chancer bliver skabt fra Asensio’s indlæg. Og derved er han (hvis man kigger på Reelle afslutninger) sammen med Casemiro den der skaber mest i offensiven.
- Jeg bedømmer ham mest på hans 1. halvej, for da man efter pausen bytter rundt på ham og Rodrygo løber alt ud i sandet, og dette er endnu engang en stadfæstning om at Asensio er klar bedste i Venstre side, hvor han sjældent for lov at spille. (Det er Eden, Vini og Rodrygo også, men det er jo så et sprøgsmål til ledelsen om hvorfor man har 4 spillere til samme position)

Vi kan godt blive enige om at Asensio ikke spiller en pragt kamp, men når flere af hans hold kammerater underpræstere groft, så har jeg personligt ikke forventninger til at Asensio afdribler 5 spillere og lobber den over Oblak, det er ikke den type spiller han er.

På 60 minutter, formår han at skabe 2 store chancer til Benzema, et af hans indlæg ender i et skudforsøg til Casemiro og han vinder 2 hjørne spark(1/3 af alle holdets hjørnespark) som Madrid også kunne have omsat til mere hvis man havde formået at udnytte dem optimalt. Sammenlignet med de spillere der var på banen de første 60 minutter har jeg svært ved at se hvem der i den periode gjorde det bedre end ham rent offensivt.

Donde está la biblioteca?

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Guld bruger
  • Guld bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
1 måned 1 uge siden #4 af Madridista02

DeLaRed skrev:

Thomaskjensen skrev: Hvordan kan Assensio få andet end 1, max 2, hvilken kamp har folk set?
Jeg undre.

@Thomaskjensen

Som altid, melder jeg mig gerne på banen.
- Inden jeg fortsætter, skal jeg nævne at jeg ligesom så mange andre også er fælt skuffet over Asensio’s season, dog mener jeg langt fra han var det største problem i dagens kamp.

Rent defensivt var der ikke meget han tog sig af, ud over en interception i eget felt i kampens første minut, som kunne have været blevet en chance, så den skal vi give han kredit for. Nu spillede han foran Mendy, og derfor mener jeg godt vi kan gå ud fra at der rent taktisk ikke var lagt vægt på de defensive opgaver for Asensio, så her mener jeg generelt det ville være synd at give ham huk for den del af Reals spil. (Med det mener jeg bare at der var andre end han der rent taktisk lå til st skulle tage sig af defensiven i dagens anledning)

Inden vi kigger på Asensio’s 60 minutter, så bliver vi nød til at kigge på hans angrebs kolleger. Der var nemlig som så mange gange før 3 spillere der skulle få tingene til at ske (og fungere) i Reals offensiv fra kampens start.
- Det antal kan vi hurtigt kåge med til 2, da Rodrygo nok spillede seasonens dårligste kamp. Han rørte næsten ikke volden de første 25 minutter og havde 5 bold tab, og kreerede ingenting på banens sidste 3. del, samt komplet opgav at hjælpe i defensiven(som måske heller ikke var planen). Så med Rodrygo’s helt igennem anonyme og rent ud sagt dårlige præstation, gjorde det angrebet en del smallere, og derved også sværere for Reals resterende offensive spillere både at finde plads men også at finde afleverings muligheder. Det var stort set som st spille med 10 mand på banen. Og det gjorde betingelserne sværere end hvad de havde behøvet af være, også for Asensio. Da ATM forsvar nemt kunne fokusere deres energi på Reals Venstre side, da Rodrygo sket og ret har pakket helt ind af Hermoso.
- Ud over målet var Benzema horribelt ringe. I flere situationer vælger han det svære skud fremfor at spille den frie medspiller i feltet, hans første berøring var skidt i flere situationer, han havde et uacceptabelt antal boldtab og så formåede han at formøble 4 store chancer.
- Så når begge dine angrebs partnere har en rigtig dårlig dag på kontoret, så blir det svært at imponeret som ene mand i front.

Asensio som jeg ser det, havde rent taktisk en hoved opgave, og det var endte at sende indlægget ind til Benzema, eller at finde Mendy i et overlap.
- De gange han fandt Mendy ved baglinjen, var ATM hurtige til at lukke Franskmanden ned, det ser jeg som en taktisk mangel og noget ZZ skulle finde en løsning på, måske også derfor man ikke så meget mere til Mendy i overlap efter pausen.
- Ifht selv at skyde på mål er det utopi at tro at man får åbne chancer fra distancen mod en sp kompakt defensiv, så havde folk forventet at Asebsio skulle skyde kanonen af, var det bare forkert at forvente. Det eneste kvalificerede langskud vi har er fra Fede i slutningen af kampen hvor ATM tydeligvis var ved at køre trætte og derved opstod det små åbninger.

Så Asensio’s hoved opgave var at længe bolde ind i feltet, samt at forsøge at finde de meget få rum der var bag ATM’s bagkæde, og hvordan gik det så?

1. Jeg talte 3 gange i første halvej, at Asensio tog løbet ned af Venstre Wing lige efter Madrid havde vundet bolden fra ATM, hvor der var plads at løbe på ned af kanten samt også bag forsvars kæden som var skubbet med op. Problemet er at hhv. Mendy, Kroos og Modric ikke formår at se/læse Asensio’s løb og derved aldrig slog den lange aflevering. Vi var simpelhen for langsomme til at spille bolden frem når der opstod en omstillings mulighed, men Asensio tog faktisk løbene, ikke helt hans skyld at hans hold kammerater ikke finder ham. (Også lidt underligt at vi ikke så et eneste af den slags løb fra Rodrygo???)
2.
- I det 17. minut (altså lige efter Suarez’ scoring) ligger Asensio et fantastisk indlæg ind til en helt fri Benzema, omkring straffe sparks pletten. Benzema skal “bare” skyde på mål, men mis-timer skudet og rammer næste ikke bolden så den ryger forbi mål. Havde Benzema været skarp iaften (altså Lewandowski skarp) så havde Asensio stået med en assist her, muligheden var stor nok til at vi burde forvente at Benzema afslutter inden for rammen.
- i det 21. minut finder Mendy Asensio på kanten igen, og her ligger han endnu engang et perfekt indlæg ind mod kanten af det lille felt, hvor Benzema er fri imellem 2 forsvars spillere, det giver han altså en helt fri header ca. 4-5 meter fra mål. Men igen fejler Benzema med timingen og får kun snittet bolden ud til målspark. Den chance var endnu større end den første og skulle have været inden for mål rammen og ifht hvor fri han var, burde dette have været mål. Igen, med en skarp angriber, havde Asensio efter 21 minutter stået med 2 assists.
- i det 27. minut har Casemiro et skud over mål, på en nedfalds bold fra en Clearing af en ATM forsvarer. Den clearing blev lavet på en godt indlæg fra Asensio. Det er sandt, Asensio er ikke hjernen bag Casemiro's chancen, men for 3. Gang på under 30 minutter er han igen med til at skabe en “farlig” situation med sit indlæg.
- i det 39. minut vinde Asensio et hjørne med sit indlæg.
- og i det 53. minut vinder han igen et hjørne i dn presset situation ved baglinjen.

Han mister helt korrekt possesion en del gange, men her skal man også kigge på hvorfor, og ihvertfald 3 gange bliver der spillet en svær bold til ham i omstillingen hvor han har 2-3 ATM spillere lige i ryggen på sig, så de bolde han mister sker ikke på samme vis som Rodrygo’s simple driblinger det løber ud i sandet.

Som jeg så det havde Real 5 “store” chancer på mål. Vini lagde den ene aflevering til Benzema, som han misbrugte på skamligste vis lige foran mål. Casemiro ligger et godt indlæg til Nacho’s hovedstød ved bagerste stolpe og han ligger også assisten til målet. Og de sidste 2 chancer bliver skabt fra Asensio’s indlæg. Og derved er han (hvis man kigger på Reelle afslutninger) sammen med Casemiro den der skaber mest i offensiven.
- Jeg bedømmer ham mest på hans 1. halvej, for da man efter pausen bytter rundt på ham og Rodrygo løber alt ud i sandet, og dette er endnu engang en stadfæstning om at Asensio er klar bedste i Venstre side, hvor han sjældent for lov at spille. (Det er Eden, Vini og Rodrygo også, men det er jo så et sprøgsmål til ledelsen om hvorfor man har 4 spillere til samme position)

Vi kan godt blive enige om at Asensio ikke spiller en pragt kamp, men når flere af hans hold kammerater underpræstere groft, så har jeg personligt ikke forventninger til at Asensio afdribler 5 spillere og lobber den over Oblak, det er ikke den type spiller han er.

På 60 minutter, formår han at skabe 2 store chancer til Benzema, et af hans indlæg ender i et skudforsøg til Casemiro og han vinder 2 hjørne spark(1/3 af alle holdets hjørnespark) som Madrid også kunne have omsat til mere hvis man havde formået at udnytte dem optimalt. Sammenlignet med de spillere der var på banen de første 60 minutter har jeg svært ved at se hvem der i den periode gjorde det bedre end ham rent offensivt.

Det var satme et langt svar! Jeg er imponeret.
Men frygt ej Thomas. Jeg gav Asensio 1/5. Han var virkelig dårlig og anonym - igen. Det er bekymrende. Han var SÅ god i sin debut sæson og sæsonen efter. Han kunne det hele. Bare tag hans solomål mod Sevilla fx, hvor han løber fra egen banehalvdel. Jeg savner dén Asensio.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 måned 1 uge siden #5 af Thomaskjensen
Skønt indlæg DeLaRed, men er det helt ærligt en godkendt indsats?
Hvordan kan det være godkendt at have 3-4 gode aktioner på 60 minutter når man ikke har defensive opgaver?
Har han et skud på mål eller en lykkede dripling ud over den du beskriver til baglinien.
Er han dårligst på banen i dag, svar nej.

Lad os sammenligne med Nacho som vel bare lavede 1 fejl i dag, han havde 10+ gode aktioner og han har vel flere afslutninger end Asensio, skal han blive kampens spiller derfor?

Jeg er som du MEGET utilfreds med resten af offensiven, Benz får lidt kærlighed af mig i dag da han viser en helvedes arbejdsindsats, han er overalt og burde havde lavet 4 mål, mindst! (ja udråbstegn).

Rodrigo vil jeg slet ikke snakke om, for det var da det ringeste jeg har set siden, ja jeg ved snart ikke. Tænker på en kamp af Vini, kan bare ikke vælge...

Kroos var god igen i dag, både offensivt og defensivt, Modric, kommer kigge nærmere på ham den nærmeste tid, for når jeg bliver sur på ham så plejer han at spille pisse godt efterfølgende :)

Som så ofte i mit stenhårde Madrid hjerte så er det stadig OK at have en dårlig dag på kontoret, men når man som angriber uden defensive opgaver ikke bringer sig selv i farlige situationer, så kan det aldrig blive godt nok, jeg så ikke Asensio komme op på et hjørnespart, eller et indlæg, jeg så ingen dybe løb mod mål når Benz kom ned for at drive spillet. Han stod og kiggede på ude ved kanten.
Mit problem med spillere generelt, som gør at jeg bliver pigesur, er arbejdsindsats, måske var jeg blind for den i dag, var Asensio med til at gøre hans medspillere bedre?

Svar nej, han havde 3 indlæg.

Prøv til sidst at skifte hans navn ud med en hvilken som helst angriber med bare lidt kvalitet i støvlerne, prøv med Bale.

1 måned 1 uge siden #6 af Thomaskjensen
@Madridista02, DeLaRed er pisse god til at argumentere for sin sag, og han har da mere end 1 gang bragt mig til skamme (Modric-Gate).

DeLaRed, skriver som han gør (min tolkning) fordi jeg singler ud Asensio, han er ikke dårligst på banen i dag, jeg har dog meget større forventninger til ham end Rodrigo, ja for den del Vini også. De har spillet 1361 og 509 minutter, Asensio har været med i 3 mål, Rodrigo har været med i 4.
Asensio er 5 år længere fremme i sin udvikling, det er det jeg bliver pigesur over. Efter hans forfærdelige skade har han ikke fundet sig selv, og det er synd.

1 måned 1 uge siden #7 af DeLaRed
Men Thomas nu siger du at han kun havde 3 indlæg, og ud over det ikke gjorde noget som helst (som jo måske lige er i overkanten på den kritiske side).
Men hvad hvis han havde lavet 20 indlæg men de alle sammen ikke ramte en medspiller, havde det været bedre?

Sagen er jo den af 2 af hans 3 indlæg ligger præcis der hvor de skal og rammer Benzema i en helt åben position, er det Asensio’s skyld at Benzema ikke var skarp nok til at omsætte de 2 store chancer til mål?
- Og hvad nu hvis Benzema havde scoret på den begge, så havde Asensio forladt banen i det 60. minut med 2 assists i tasken, havde han så stadig fået et 1 tal?
(Og du kan godt vælge at se helt bort fra de 3 løb Asensio laver ned at Venstre kant i omstillingen, som hans hold kammerater er for langsomme til at opfatte, dem har jeg dig bare valgt at tælle med som en positiv aktion fra hans side)

Jeg kan forstå i din besked at du er skuffet over Asensio’s season generelt. Og det er helt forståeligt, men som nævnt så bedømmer jeg kun hans indsats i de 60 minutter han spillede og ligger ikke følelser fra tidligere kampe i min bedømmelse.
(Og du har ret i han kun står noteret for 4 G/A, men i perioden Mid-December og 8 uger frem, var han samlet medvirkende i 8 af Madrid’s mål, 4 af dem som en del af opspillet, er det godt nok set over en season, nej, men det er stadig en vigtig detalje når man skal bedømme hans overordnede niveau)

Nu mener jeg så heller ikke han var kampens spiller, der var en del andre spillere der præsterede bedre end ham, men med de afgørende situationer han var involveret i, så har jeg svært ved at se hvordan han var meget dårligere end alle de andre spillere. Og når man kun har mulighed for at give enten 2 eller 3 (når man ikke mener et 1 tal var fortjent) så faldt den igår på et lille 3 tal, havde der været 2.5, havde det nok været mere fair.

EDIT: Ved ikke helt hvor du får de 3 G/A fra Asensio, men ifølge transfermarkt står han noteret får 2 mål og 2 assists, så derfor 4 G/A i denne season.

Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved DeLaRed.

1 måned 1 uge siden #8 af Thomaskjensen
Det var sent, jeg kiggede forkert, 2 mål og 2 assist enligt www.whoscored.com/Teams/52/Show/Spain-Real-Madrid

Det er vel grunden til at vi kommer herind og vil snakke/diskutere lidt da vi ser kampene og vurdere spillerne lidt forskelligt.

Det er måske mere relevant at diskutere Benz og hans bedømning. Undre hvor mange "expected goals" han havde i går, tror det er mere end 1, og om han laver mindst hatrick og Asensio nu fik 2-3 asist så havde han nok fået en 5'er. Det fik han ikke. Hvad har Asensio for EG? (0 = tror jeg).

En spiller han som Zlatan som løber mindre end målmanden (som han ofte gjorde i Barca) men stadig laver 2 mål kan jeg leve med, hans job er at lave mål.
Laver en angriber ikke mål kigger jeg på om han er de rigtige steder, derefter om han laver asist, og sidst attitude, eller hvor hårdt han arbejder.

Overføre vi det til Asensio så er der 0 for asist, 0 for mål, 0 for at stå de rigtige steder, dvs. også 0 for forsøg på mål.
Indlæg, ja der kom 2 gode, som ikke resulterede i mål, det er stadig 0 mål, og ja 10 dårlige er bedre end 2 gode der ikke går i mål. For laver en spiller 10 indlæg er han med til at skabe uro, og der er noget at arbejde med, 10 indlæg viser vilje og kreativitet, det er det samme som et langskud, eller 1-2 ind til Benz på kanten af feltet, man forventer vel ikke rigtig at de går ind, men det er med til at presse modstanderen på flere parametre.

Resultatet er at der er så pisse enkelt at lukke ned for kanterne, det er alt for enkelt at dække op ved dødbolde da det bare er Benz, Cassemiro og Varana der er farlige.

AM er ikke et bedre hold end RM i vores nuværende opstilling, men de arbejder mere end os, de vil mere end os. Deres angribere (ud over Suarez) løber hele tiden, de er med i spillet konstant.

Når jeg så vurdere en spiller, så forsøger jeg at kigge på de minutter han får på banen, og jeg kan da gå så langt at møde dig ved 1,5 i score, for han var jo ikke lige så dårlig som Rodrigo der lige er kommet tilbage efter en skade...
1 eller 2, ja så kigger vi lidt tilbage i tiden, og så ligger han igen på 1, for det kan bare trække ned.

1 måned 1 uge siden #9 af DeLaRed
Nu naevner du en sammenligning til andre spillere, heriblandt Bale, og det kraever lige et opfølgende svar, for der er visse til vi imo bliver noed til at have med i beregningerne naar vi kigger på Asensio:

Asensio blev koebt for $3.5mio i 2015 og efter 1 aar i Espanyol kom han til Real i 2016.

Her indgik han som offensiv reserver på flere pladser, i det davaerende bedste hold i Europa, der vandt den ene titel efter den anden. I perioden 2016-2018 imponerede han som ung spiller, men vel og maerke på et hold hvor alt fungerede (uanset om man saa kunne lide spillestilen eller ej) og grundet mange skader til isaer Bale fik han lov til at spille i en angreb som også bestod af Cristiano, og det goer nu engang tingene en smule nemmere for resten af spillerne, isaer naar man taenker på den plads der blev skabt omkring Ronaldo.

I loebet af seasonen 17/18 begynder pressen og en stor del af fanskaren at opbygge forventninger til at Asensio skal vaere den nye stjerne og at man skal bygge det “nye” Madrid op omkring ham, er dog ret sikker på at han ikke selv bad om de forventninger. OG jeg kunne ikke selv se hvorfor folk mente at en habil reserve koebt for $3.5mio pludselig efter 2 aar skulle vaere en Galactico. Saa jeg mener slet og ret at de forventninger der er blevet opbygget til Asensio igennem de seneste aar har vaeret helt urealistiske.

Ydermere bliver Asensio hovedsageligt spillet ude af position, på hoejre kanten, udelukkende fordi vi i truppen kun har en reel højre wing i Lucas Vasquez, og derimod en overvaegt af spillere der har deres udgangspunkt i venstre siden. Dette kan vi ikke klandre ham for, dette er et tydeligt resultat af at ledelsen ikke har formaaet at sammensaette den rigtige trup og de rekord mange skader (42) holdet har haft på 6 maaneder. Langt de fleste gode aktioner fra Asensio er kommet fra Venstre siden, og det er tydeligvis der han er bedst og mest komfortabel. Det betyder naturligvis ikke at han ikke skal goere det bedre på hoejre, for det SKAL han, men vi maa også erkende at han ikke bliver spillet der hvor han er bedst og derfor heller ikke formaar at leve op til sit fulde potentiale. (dette har jo vaeret Isco tilhængernes store forsvar af ham, at han ikke er blevet spillet i en diamant og derved ikke har kunne udleve hele sit potentiale, og der er vel nok noget om snakken). Der er jo også en grund til at Hazard bliver spillet med udgangspunkt i venstre side, det er fordi man vil have det absolut bedste ud af ham, for ellers ville det jo give mening at spille ham i hoejre istedet da man nu har Vini, Rodrygo og Asensio som alle helst spiller i venstre.

Naar du saa sammenligner ham med Bale, skal man også kigge på loen konto’en, hvor Asensio saa vidt jeg ved ligger til den middel-lave ende på budgettet, han tjener vist omkring det samme som Lucas Vasquez, saa derfor er det da også lidt urealistisk at begynde at ligge ham i samme kategori med spillere som Bale og Eden for eksemple, som hver isaer i en periode i deres karriere har vaeret iblandt de 5 bedste spillere i verden og samtidig er hentet ind for +$100mio og er klart de dyreste spillere på loen-konto’en.

Som jeg ser det, er Asensio en habil bredde spiller klubben har købt for $3.5mio og som ikke er alt for tung på budgettet. At resten af omverdenen saa har opbygget nogle helt urealistiske forventninger til en spiller der imo aldrig har haft det potentiale, det maa i selv vaere herrer over. Du skriver også at han har været i klubben i 5 aar, og det er korrekt, men vi bliver noed til at afskrive sidste season da han stort set var ude med skade hele aaret (og selv da han returnere var det jo en del af hans recovery periode), saa på den maade har han vel kun vaeret i klubben 1 season mere end Vini, synes du Vini goer det meget bedre end Asensio?

Er jeg skuffet over Asensio’s niveau i denne season, JA!...MEN jeg er ligesaa skuffet over at Carvajal, Ramos og Eden misser stort set hele seasonen pga skader. Jeg er ligesaa skuffet over at Marcelo ikke selv forlod klubben i sommers, da han ikke har haft niveauet i siden 2018. Jeg er ligessa skuffet over at Militao’s gennemsnitlige niveau faar ham til at ligne en Castilla spiller. Jeg er ligesaa skuffet over at Fede slet ikke slog til da han returnerede fra sin foerste skade i de 7-8 kampe i Dec/Jan. Jeg er ligesaa skuffet over at Vini ikke har faaet styr på sit slutprodukt. Jeg er ligesaa skuffet over at Benzema har et saa svingende niveau, for jo han ER en god angriber, men han braender stadig ALT for mange store chancer, og har gjort det igennem hele seasonen. Jeg er ligesaa skuffet over at Mariano har tabt sin aggressivitet og sin fysiske styrke, da det var de eneste 2 ting der gjorde ham nogenlunde acceptable som back-up. Jeg er ligesaa skuffet over at Rodrygo stadig “kun” kan bruges som indskifter, for lang stoerste delen af hans positive kampe er kommet fra baenken og sjaeldent fra start. Jeg er ligesaa skuffet over at Oedegaard blev pigesur og forlod klubben tidligt, da der tydeligvis havde vaeret masser af spilletid til ham nu. Jeg er ligesaa skuffet over at Lukas Vasquez på en eller anden maerkverdig vis har kunne overbevise et flertal af Madridista’s om at han er en god loesning på Hojere back, han er horribelt ringe rent defensiv og det vi saa fra ham igen igaar er en klassiker fra ham hele seasonen på Back pladsen, skraemmende daarligt forsvars spil. Jeg er ligesaa skuffet over at Odriozola ikke har niveauet til Madrid. Jeg er ligesaa skuffet over at Mayoral maate lade livet i sommerens transfer vindue istedte for Jovic...OSV...

Saa jeg er helt med på at Asensio burde goere det bedre, ingen tvivl, men jeg mener bare slet ikke han er vores eneste eller stoerste problem i denne season, og hvis man nu istedet for at anse ham som starter, kiggede på ham som breddespiller, saa tror jeg også man kommer meget naermere de realistiske forventninger vi skal have til ham, altsaa en spiller der formaaede at goere det godt da alle spillerne omkring ham peakede og en spiller der naesten ikke har koste klubben nogen penge hverken på transfer eller på det aarlige budget(sammenlignet med resten af truppen). Det er nu engang ikke hans skyld at alle hans hold kammerater sidder på tribunen og at klubben ikke har kunne handle rigtigt ind de seneste par aar. Og som naevnt i min tidligere tekst saa har han vaeret med i at keere 8 af Madrid’s mål i denne season, naturligvis på mange minutter, men hvor mange andre spillere kan sige det samme? Og havde Benzema heddet Haaland eller Lewandowski igaar saa havde Asensio staaet med endnu 2 assists, og dette var ikke den eneste kamp i denne season...

1 måned 1 uge siden #10 af DeLaRed
Ovenstaaende besked var et svar paa dit tidligere indlaeg (ifht Asensio som helhed). Men der er lige et par punkter fra din seneste besked som fortjener svar:

"ja så kigger vi lidt tilbage i tiden, og så ligger han igen på 1, for det kan bare trække ned"
- Det staar dig frit for at bedoemme spillere udenfor den tid de har paa banen i den givne kamp, derfor kritisere jeg heller ikke at du giver ham 1, det er helt ok, men nu spurgte du om hvorfor han fik 3 og den svarede jeg paa fra mit perspektiv, og en stor del af grunden er jo saa (som jeg ogsaa skriver tidligere) at jeg ikke forholder mig til andet end de 60 minutter han fik paa banen, skulle jeg bedoemme spillere ud fra den tid de ikke er paa banen i en given kamp, saa ville Jovic konsekvent faa -1 resten af sin karriere fordi jeg synes han er verdens stoertse klaphat, men scorer han et hattrick i en kamp, saa fortjener han ogsaa et 5 tal. Laengere er den ikke!

"AM er ikke et bedre hold end RM i vores nuværende opstilling, men de arbejder mere end os, de vil mere end os. Deres angribere (ud over Suarez) løber hele tiden, de er med i spillet konstant."
- Kan kun give dig ret, men Asensio var da langt fra den eneste spiller der ikke kaempede nok igaar. Havde resten af Madrid's spillere kaempet roeven ud af bukserne saa kunne de have vundet kampen uden Asensio's Hjaelp, men det gjorde de ikke (maaske det ogsaa har lidt at goere med at de fleste spillere naesten har spillet samtlige minutter siden nytaar????, ATM har kun haft 1/3 af de skader Real har haft i denne season)

"ja 10 dårlige (indlaeg) er bedre end 2 gode der ikke går i mål"
- Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til denne kommentar, jeg er mundlam?

Men som sagt saa kritisere jeg ikke din bedoemmelse af ham, jeg forstaar godt hvorfor folk ikke synes han spillede en god kamp, men jeg mener bare ikke det var saa skidt som det bliver gjort til, slet ikke naar man kigger paa omstaendighederne (Benzema der ikke han ramme maalet, Dybde loebene i omstillingen der ikke bliver opfanget af midtbanen, Rodrygo der spillede mere for ATM end RM)

Dette maa bare blive endnu et af de mange omraader hvor du og jeg er uenige, og det er ogsaa helt okay :-)

EDIT: Glemte lige at sige at jeg er FUCKING ligeglad med hvor mange Expected Goals Benzema har naar han ikke kan ramme nettet paa 4 kaempe chancer, med hans praecision fra igaar kunne han have haft 100xEG og stadig kun have scoret 1 maal. Det er en komplet ligegyldig statistik naar man man ikke kan score, og en spiller som b=Benzema SKAL kunne omsaette flere af denne slags chancer til maal, det er simpelhen ikke godt nok!

Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 måned 1 uge siden #11 af Thomaskjensen
Er helt vild med at diskutere med dig, det kræver sin mand da jeg ikke bare vil komme med samme argumenter igen og igen, så det her svar har jeg skrevet om 3 gange, håber ikke jeg gentager mig selv igen.

Du vil ikke kritisere Asensio da han har været billig og ikke får så meget i løn. Ja klart han skal ikke have samme tæsk som Bale og Hazard, det er vi da 100% enige om.

Enig i de spillere du er skuffet over, jeg var jo også ekstremt skuffet over Modric før jul, og Kroos derefter, de har så lyttet til mig og Modric har vel bare haft en dårlig kamp i år (den i går), men det er en enlig svale, og det hidser jeg mig ikke op over.

Vi er også meget enige om at det ikke bare er Asensio der har underleveret, Asensio er en af stamspillerne på holdet, det er vel Hazard, Benz, Asensio der er vores (once-de-gala (foretrukne start 11'er)).
Derfor forventer jeg mig at ZZ har en plan med ham, og hvordan han skal blive bedre, men med Hazard ude konstant er det jo umuligt, jeg kan så undre mig over hvorfor Asensio skal ofres os spilles ud af hans position på højre kant hvor han er tiltænkt at skulle spille. Jeg går på din tidligere kommentar at han ikke havde nogen defensive plikter da man forventer at Mendy kan rydde op bag ham.

Del 2 af dit gode svar;
Jeg skrev at jeg forstår at visse giver ham 2, men 3 er igen ikke godt nok med tanke på at han ikke har defensive opgaver.

Ja, det var bestemt ikke bare Asensio der ikke gav alt i går.

Den med 10 indlæg forstår jeg du er mundlam over, da den er dårligt gennemtænkt, hvad er bedst 2 gode indlæg eller 10 indlæg hvor 4 af dem er gode?
Her kommer jeg igen ind på viljen at løbe og dø for trøjen, naturligvis er 10 missede indlæg ikke godt nok, men det er bedre at misse 6 og sætte 4 end bare at levere 2 gode.

Det overordnede problem vi har er at vi skal bruge 20 skud for at lave 1 mål. Benz skal have 3 eller 4 helt åbne chancer for at lave ET mål.
Jeg er faktisk efterhånden ligeglad med hvor meget Benz dfeltager i spillet, jeg vil bare se ham deltage i spillet om vi spiller med 2 angribere, der skal simpelhen altid være en mand i boksen, altid.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.