Bedømmelse af truppen mod Elche

5 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
{karakter 488}...

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (22 brugere)

3.8 Courtois
2.0 Ferland Mendy
3.0 Nacho
2.7 Ramos
2.5 Varane
2.6 Casemiro
2.4 Federico Valverde
2.1 Isco
3.2 Modrić
2.8 Toni Kroos
4.4 Benzema
1.9 Eden Hazard
1.9 Lucas Vázquez
3.1 Rodrygo
2.7 Vinícius Junior
2.6 Zinedine Zidane
Hele holdet 2.7
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #2 af Jona
Besvaret af Jona på emne Bedømmelse af truppen mod Elche
Spændene opstilling og formation. Men jeg er stadig skuffet over Zidane ikke forberedte sig noget mere mod Atalanta. Ja ja hans tilgang er at hver kamp er en finale men den går bare ikke hvis du er med i flere turneringer. Mener man skulle have spillet uden casemiro og prøvet enten Ramos, Nacho eller mendy af som CDM.

for jeg tror vi taber hvis vi spiller mod Atalanta med en midtbane bestående af valverde-modric-kroos.
De gange midtbanen har set sådan ud har det bare ikke set godt ud. Ingen af dem kan tilnærmelsesvis udfylde casemiros rolle. Ramos, Nacho eller Mendy kan måske. Ramos fordi det er... Ramos. Vi kender hans kvaliteter. God defensiv, god spilforståelse og god på bolden. Samme kan siges om Nacho.

Mendy fordi jeg har en lille fidus til ham som CDM. Jeg tror han har potentiale til ikke bare at kunne spille den position men være en af de bedste i verdenen på den. Han har alle kvaliteterne til den position. Han er fantastisk defensivt, efter min mening den bedste defensive back i verdenen, i hvertfald når han ikke får instrukser om at skulle komme frem på banen i et forsøg på at kompensere for vores ringe offensiv. Hurtighed, styrke, bold erobringer, tacklinger, positionering er alt sammen i top.
Offensivt derimod mangler der lidt når vi snakker teknik og indlæg. Når han kommer forbi en mand er det jo mest når han får massere af plads og kan bruge sin hurtighed.
Ser ham lidt som Alaba og Ramos. Jo han er god på VB ligesom de var gode på VB og HB. Men jeg tror ikke det er der han er bedst.

5 år 4 måneder siden #3 af Thomaskjensen
@Jona, Cassimiro er spærret til kampen mod Atalanta.

Jeg giver ham 5 i dag, da vi hviler resten af midtbanen, og fint at give lidt kamp i benene trods alt til Kroos og Modric.

5 år 4 måneder siden #4 af Thomaskjensen
@Jona, jeg misforstod dit indlæg :)

5 år 4 måneder siden #5 af Jona
Thomaskjensen

No problemo:)

5 år 4 måneder siden #6 af DeLaRed

Jona post=134792 skrev: Spændene opstilling og formation. Men jeg er stadig skuffet over Zidane ikke forberedte sig noget mere mod Atalanta. Ja ja hans tilgang er at hver kamp er en finale men den går bare ikke hvis du er med i flere turneringer. Mener man skulle have spillet uden casemiro og prøvet enten Ramos, Nacho eller mendy af som CDM.

for jeg tror vi taber hvis vi spiller mod Atalanta med en midtbane bestående af valverde-modric-kroos.
De gange midtbanen har set sådan ud har det bare ikke set godt ud. Ingen af dem kan tilnærmelsesvis udfylde casemiros rolle. Ramos, Nacho eller Mendy kan måske. Ramos fordi det er... Ramos. Vi kender hans kvaliteter. God defensiv, god spilforståelse og god på bolden. Samme kan siges om Nacho.

Mendy fordi jeg har en lille fidus til ham som CDM. Jeg tror han har potentiale til ikke bare at kunne spille den position men være en af de bedste i verdenen på den. Han har alle kvaliteterne til den position. Han er fantastisk defensivt, efter min mening den bedste defensive back i verdenen, i hvertfald når han ikke får instrukser om at skulle komme frem på banen i et forsøg på at kompensere for vores ringe offensiv. Hurtighed, styrke, bold erobringer, tacklinger, positionering er alt sammen i top.
Offensivt derimod mangler der lidt når vi snakker teknik og indlæg. Når han kommer forbi en mand er det jo mest når han får massere af plads og kan bruge sin hurtighed.
Ser ham lidt som Alaba og Ramos. Jo han er god på VB ligesom de var gode på VB og HB. Men jeg tror ikke det er der han er bedst.

Hvis du aendre lidt paa midtbanen saa er der stadig noget at lege med, vi saa det imod Villareal og derefter mod Inter, og det fungerede faktisk ok i begge kampe, og det var Modric og Kroos i en Double Pivot og saa med Martin foran dem, i dette tilfaelde skal det saa vaere Valverde der tager den offensive midtbane. For at kompensere for defensiven skal man ligge Nacho over paa Hoejre backen og for saa vidt muligt holde Mendy laengere tilbage paa banen (lidt som du selv skriver) hans udgangspunkt bliver venstre back, men naar Kroos og Modric bevaeger sig frem paa banen paa samme tid, saa skal han vaere klar til at lukke midtbanen ned. Paa den maade faar Valverde mulighed for at komme mere med i feltet og Kroos og Modric kan styre midtbanen fra en dybere position. Jeg siger ikke at dette er optimalt, men naar Casemiro ikke spiller, saa burde vi stadig kunne hive et resultat hjem mod Atalanta med denne opstilling. Alternativt er at man spiller 343 med Mendy/Ramos/Varane i forsvaret (her mener jeg saa at Varane skal ligge i den bagerste position og Ramos til hoejre) og saa kan man ligge en flad midtbane hvor baade kroos, Modric og Valrvede kan faa en plads, og saa maa man traekke lod om hvem der skal vaere den sidste mand paa midtbanen (bare isco ikke er med i lodtraekningen).

Donde está la biblioteca?

5 år 4 måneder siden #7 af Jona
DeLaRed

Det lyder meget godt det du skriver og jo det er da ikke fordi vi er chanceløse mod Atalanta.
Men jeg er altså ikke enig i det har set godt ud. I de 4 kampe jeg kender til casemiro ikke har været med vandt vi 1 som var mod inter hvor Vidal altså blev vist ud efter 30 min.
Udover det tabte vi 1-4 til valencia, uafgjort 1-1 mod villereal og tabte 0-2 til shaktar.
Og jeg må sige på nær inter kampen hvor de jo så også var en mand i overtal det meste af kampen syntes jeg det har set skidt ud. Jeg er enig vi burde vinde. Men så igen med den trup vi har burde vi også føre la liga stort. Altså nævn en spiller fra Barca eller AM der ville få en start plads i enten RM's forsvar eller på midtbane.
Er bange for vi taber.
Men af de muligheder du nævner håber jeg det bliver den første. Som vi så idag er det altså ikke godt at parkere bussen med 5 forsvarsspillere hvis de så får et svine heldigt mål. Havde vi haft nok kvalitet oppe foran havde det været noget andet

5 år 4 måneder siden #8 af DeLaRed

Jona post=134798 skrev: DeLaRed

Det lyder meget godt det du skriver og jo det er da ikke fordi vi er chanceløse mod Atalanta.
Men jeg er altså ikke enig i det har set godt ud. I de 4 kampe jeg kender til casemiro ikke har været med vandt vi 1 som var mod inter hvor Vidal altså blev vist ud efter 30 min.
Udover det tabte vi 1-4 til valencia, uafgjort 1-1 mod villereal og tabte 0-2 til shaktar.
Og jeg må sige på nær inter kampen hvor de jo så også var en mand i overtal det meste af kampen syntes jeg det har set skidt ud. Jeg er enig vi burde vinde. Men så igen med den trup vi har burde vi også føre la liga stort. Altså nævn en spiller fra Barca eller AM der ville få en start plads i enten RM's forsvar eller på midtbane.
Er bange for vi taber.
Men af de muligheder du nævner håber jeg det bliver den første. Som vi så idag er det altså ikke godt at parkere bussen med 5 forsvarsspillere hvis de så får et svine heldigt mål. Havde vi haft nok kvalitet oppe foran havde det været noget andet

Ja men lig maerke til at jeg kun hentyder til Villareal og Inter kampen da det var de 2 kampe hvor Modric og Kroos laa i en Double Pivot, du har nemlig ret i at naar man spiller med Kroos som 6'er eller naar man ligger Valverde ned i en Double Pivot, saa fungere det langt fra optimalt, men med Modric ved siden af Kroos saa ser det ikke helt dumt ud. Du har ret i at kampen mod Inter er svaer at vurdere, men hvis vi kigger paa de foerst 33 minutter hvor Vidal var paa banen, var Real stadig tydeligt det bedste hold og spillet igennem midtbanen fungerede ret godt (naturligvis ikke som for 4-5 aar siden, men naar vi nu snakker om at spille uden Casemiro, saa er dette den bedste loesning). Imod Villareal vil jeg sige vi spillede lige op med dem, men insoleret set saa fungerede vores midtbane rigtig godt, problemet i det opgoer var at vi havde Mariano i front, samt Vazquez(den daarlige version) og en svag hazard paa kanterne, saa det gjorde at vores angreb led, og da udskiftingerne saa bland andet hed Isco og Vini saa var der rent offensivt bare ikke meget at komme efter.

Jeg er helt enig i at en sejr paa ingen maade er selvsagt mod Atalanta (det er den jo aldrig med Real for tiden), men med en double pivot  Kroos/Modric og de rigtig spillere i forsvars kaeden, er der stadig et haab, og her skal vi huske at uafgjort er nok.

Donde está la biblioteca?

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #9 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Bedømmelse af truppen mod Elche
Jeg synes det er noget høje karakterer over hele linjen med det spil der stod for dagen i går. Vi var meget tæt på at spille os ud af titel kampen

Leveret af Kunena Forum