- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Zidane: Jeg forstår ikke, hvorfor Benzema ikke er udtaget til landsholdet
Zidane: Jeg forstår ikke, hvorfor Benzema ikke er udtaget til landsholdet
Zidane var storsmilende på Balaídos efter gårsdagens vigtige sejr over Celta Vigo, hvor Real Madrid hentede tre point i en kamp, hvor madrilenerne kæmpede med det i anden halvleg efter en flot første halvleg.
Real Madrids franske træner udtalte følgende på pressemødet efter kampen:
- Jeg er glad for vores indsats. Vi havde vores at se til i anden halvleg, men vi lykkedes med at kontrollere kampen. Vi var oppe imod en svær modstander, men vi føler, at vi fortjente sejren. I tror muligvis, at vi scorer fem mål hver gang vi spiller, men sådan fungerer det ikke - fodbold bliver mere og mere svært.
- Vi har spillet mange kampe på det seneste, men vi skal bare fortsætte med at gøre det, vi har gjort hidtil. Vi går ind i den afgørende fase, hvor alt er på spil og vi er glade for at se, hvordan holdet spiller, den fysiske form og den defensive indsats. Det var ikke en nem kamp efter en spektakulær første halvleg. Vi skulle grave dybt for resultatet, men vi kontrollerede kampen rigtig fint, da vi lykkedes med at dæmme op for deres pres.
Der er landskampspause, som Real Madrid selvfølgelig også bliver berørt af og i den henseende blev Zidane bedt om at forholde sig til, at Frankrigs bedste angriber, Karim Benzema, fortsat bliver forbigået:
- Det er ikke til at forstå, at Benzema ikke spiller for sit land. Det er der mange mennesker, der ikke forstår. Men jeg er glad som Real Madrid-træner - han har gjort det rigtig godt for holdet.
Sergio Ramos er omvendt blevet udtaget, men det er helt efterplanen ifølge Zidane:
- Han drager med det spanske landshold, fordi han blot pådrog sig et slag den anden dag. Han kommer til at spille i de kommende fem dage og det bliver ikke noget problem. Det vil gøre ham godt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen